• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Аналогов тахограф

Започната от bisko55, Понеделник, 14 Декември, 2015, 21:00:42

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pepisuni

ЦитатВече и в БГ не се препоръчват бележките при седмичните почивки,когато си с аналогов тахограф.
Аз например,ако спра в петък в 19 ч. например,веднага вадя шайбата и драскам отзад почивка до 24 ч.В понеделник драскам почивка на две нови шайби,за събота и неделя,и на третата,за понеделник,до часа на слагането и в тахото.
Ако през седмицата спра за дневна почивка, и почивката ми ще продължи след часа за смяна на шайбата/сложил съм я в 5 ч.,а ще тръгна на другата сутрин в 7 ч./ пак вадя шайбата още като спра,дописвам отзад на нея и на новата почивката и така...Не са ми правили дори забележка  за този начин на вписване на почивките.
Точно това е начина,същото ми го каза и един "джедай" като ме спря преди Севлиево ! Само така може да събереш 365 шайби на водач (за година) при проверка във фирмата .

pepisuni


admin

Възможно ли е някой да добави снимка на шайбата от задната й страна, за да е по-нагледно какво се драска и пише? Мисля, че ще бъде в полза на незапознатите.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

LKW

Цитат на: admin - Събота, 23 Януари, 2016, 20:05:43
Възможно ли е някой да добави снимка на шайбата от задната й страна, за да е по-нагледно какво се драска и пише? Мисля, че ще бъде в полза на незапознатите.


"Лошия" е по схемите и чертежи. :)
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

матадора

Ето я промяната,с която отпадат бележките при дневни и седмични почивки,а се ползват само при по-дълги периоди на почивка.
На вниманието на българските превозвачи
Във връзка с постъпили запитвания относно прилагането на чл. 34 от Регламент
(ЕС) № 165/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 4 февруари 2014 година
относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) №
3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за
движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) №
561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои
разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт и
по – специално използването на формуляра (удостоверение за дейности) информираме,
че окончателното становище на Комисията по този въпрос се очаква да бъде дадено
на следващото заседание на Работната група по прилагане на законодателството към
ЕК (вероятно през м. март или началото на април).
До приемане на окончателното становище представяме на Вашето внимание
предварителни насоки на Комисията по прилагане на чл. 34 от Регламент 165/2014.
1. Правни изисквания
Регламент (ЕС) № 165/2014 постановява в член 34 (3), че "Държавите-членки не
налагат на водачите изискване да представят формуляри, свидетелстващи за
действията им във времето, когато не са били в превозното средство.."
В същото време член 11 (3) от Директивата 2006/22 постановява, че "Електронен
формуляр, който може да се разпечатва, се създава от Комисията в съответствие с
процедурата, посочена в член 12, параграф 2, за да се използва, когато водачът на
превозното средство е в отпуск по болест или в годишен отпуск или когато водачът е
управлявал друго превозно средство, изключено от обхвата на Регламент (ЕИО) №
3820/85 за периода, посочен в член 15, параграф 7, първата алинея, първото тире от
Регламент (ЕИО) № 3821/85."
Такъв формуляр за удостоверяване на дейности е установен чрез Решение на
Комисията от 14 декември 2009 г. (2009/959/ЕС). Както допълнително е пояснено
Тълкувателно разяснение 5, Регламент (ЕС) № 165/2014 не отменя Директива 2006/22 и
Решението на Комисията относно удостоверението за дейности, прието въз основа на
тази директива. Тъй като член 34 (3) от Регламент (ЕС) № 165/2014 ясно постановява,
че държавите-членки не налагат на водачите изискване да представят формуляри,
свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство,
удостоверението за дейности, установено с Решението на Комисията от 2009 г. (въз
основа на член 11(3) от Директива 2006/22), не следва да се изисква от държавите-
членки, за доказване на дейностите на водачите, когато са извън превозното средство.
В допълнение, както е посочено в член 34 параграф 1, 3 и 5, всички дейности
(включително периодите на почивка), следва да се записват в тахографа чрез
използване на подходящи механизми за превключване. И в случай на отсъствие от
превозното средство водачът трябва да регистрира дейността си със задна дата чрез
ръчно въвеждане на данни.
2. Прилагане
а) Водачите са длъжни да вписват всички свои дейности, когато са извън
превозното средство със задна дата чрез ръчно въвеждане на данни в момента в който
възобновят управлението на превозното средство;
б) Ако (а), не е възможно поради някакви обективни, технически причини
(например: старата генерация от дигитални тахографи не позволяваща записването със
задна дата на дълги периоди на отсъствие на записи, или водачът не е управлявал, а е
извършвал друга работа за дълъг период, напр. последните три седмици, където
записването на "друга работа" и периодите на почивка със задна дата би било
прекалено трудно) водачите могат да използват удостоверението за дейности съгласно
Решение 2009/959 и правоприлагащите органи са инструктирани да признават такъв
формуляр, в случай на липсващи тахографски записи. ЗАБЕЛЕЖКА: Удостоверението
за дейности не трябва да се използва за доказване на дневната и седмичната почивки.
Ако съдбата ти обърне гръб...бъди търпелив,изчакай я да се наведе!

g_dandy

Колега Матадор,
Благодаря ти за подробната информация!
При предишното ми изживяване като шофьор практикувах следния вариант:
При спиране за дневната почивка, независимо 9 или 11 часа, слагах нова шайба, независимо колко дълго е времето на старата шайба. Не знам доколко е било правилно, както и не знам как са сега нещата ( повече от 3 години не бях шофьор на камион ), затова се допитвам до колеги, които и в момента карат с аналогови тахографи.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.