MAN TGX - масло в антифриза
Форум на българските шофьори
Петък, 19 Април, 2024, 07:56:42 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2] 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: MAN TGX - масло в антифриза  (Прочетена 21761 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #15 -: Неделя, 13 Март, 2016, 16:58:29 »
ОтговорОтговор


Като смениха топлообменика от сервиза са отбелязали че турбото свири не искам да го правя в чужбина множко ми дойде Усмивчица
Шофьора може най-добре да ти каже свири ли турбото, или не. Тези в сервиза как го надуха, имат ли дайно за камиони ?
Или може би искат да им оставиш още 5К EUR за смяна и на турбо.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Неделя, 13 Март, 2016, 16:58:29 »

 Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #16 -: Неделя, 13 Март, 2016, 23:28:09 »
ОтговорОтговор

Като са го изкарали да го тестват са го забелязали лошото че шофьора потвърди че май наистина почнало да се чува

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Неделя, 13 Март, 2016, 23:28:09 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #17 -: Неделя, 13 Март, 2016, 23:55:15 »
ОтговорОтговор

Аз незнам какво да те посъветвам, само ще ти кажа че за моя опит от 10 години, и над 1 милион мили, не съм пукал предна гума, не ми е "гърмяло" турбо.

Провери дали са затегнати скобите на голямата тръба за въздуха дето е под-налягане от турбото, може да не е затегнато и от там да издава звуци.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #18 -: Понеделник, 14 Март, 2016, 07:48:42 »
ОтговорОтговор

Напълно е възможно....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #19 -: Понеделник, 14 Март, 2016, 21:52:54 »
ОтговорОтговор

благодаря много за съветите утре по светло ще е първото нещо което ще направим

Ще съм благодарен ако споделите по принцип признаци че турбината си заминава за какво да гледаме за какво да внимаваме...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #20 -: Вторник, 15 Март, 2016, 20:23:13 »
ОтговорОтговор

При Ман има скала в оборотомера като спре да я пълни и вдигне разхода съчетано с черен или син пушек и звук на прахусмукачка със сигурност е заминала. Иначе се гледа външно да не е спукало някъде  топлият охлюв, перките  на студената част да те са се изострили и изпилили от прахоляк, луфт в оста, задиране при въртене на ръка, разход на масло и син дим от ауспуха,  интелколер пълен с масло. При леки забележки като луфт в оста и  омасляване е възможно да работи все още. Разгледайте я добре махнете тръбите и генерацията завъртете я на ръка да видите луфта аксиален и радиален къщо и прегледайне за задиране като въртите. Прегледайте перките за надрани спукани и изострени. Но понякога самите перки се износват незабележимо за неспециалист. Но когато се поставят стара и нова турбина една до друга се вижда как физически част от старите перки просто  я няма. Прахоляка леко и финно я е отнел.  Отвийте  пробката(доколкото си спомням има) на интерколера отдолу ако потече много масло  и направи локва не е добре. Ако е капки не е страшно. Ако няма пробка отвиите някой маркуч на интерколера в ниската част да проверите от там. В общи линии това знам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #21 -: Вторник, 15 Март, 2016, 23:28:14 »
ОтговорОтговор

Много благодаря за съветите

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #22 -: Сряда, 16 Март, 2016, 01:36:14 »
ОтговорОтговор

Виждал съм омаслена турбина да работи, и напълно суха със изядени перки....

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #23 -: Сряда, 16 Март, 2016, 02:06:35 »
ОтговорОтговор

Той турбалан Ухилен дори и да е омаслен не значи, че това масло е от него- при някои мотори преди турбината на "колд интейка" са вкарани отдушниците на картената вентилация и при изряден мотор пак си има малко масалце от маслените пари. А като вземе да сдвава багажа мотора и вдигне картерното налягане всичко става леш, ама турбалан дефатко не пуска масалце. А пък и да пуска(навън по корпуса) то това си до гарнитурка, важното е да не вкарва в мотора.
А изядените лопатки, криви лопатки на студената част са белези за друго.
За мен профилактично е хубаво да се махне цедката на мазането на турбината, особено на мотори с ЕГР, на които маслото се сменя на дълъг пробег, с времето пропускливостта и намаля, намаля и накрая ... .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-723
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #24 -: Сряда, 16 Март, 2016, 23:33:48 »
ОтговорОтговор

Ако вкарва масло преди турбото... ще се види като се свалят всмукателните тръби.  Наистина е Огромна рядкост да е сух интерколера . Ама да потече гьол от няколко стотин грама масло си е повод за притеснение.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #25 -: Четвъртък, 17 Март, 2016, 22:47:44 »
ОтговорОтговор

Аз когато, имам съмнение, че "вдига" маслото от картера, откачам(ако има възможност) единия край на отдушника и го извеждам в някакъв съд примерно в бутилка от масло и така се кара известно време, за да се види какво се пълни в бутилката.
 А малко извън темата, за чист интеркулер съм си играл, на леката ми кола. Свалих всички турбо пътища+ "колд интейка" + интеркулера и всичко пълно с обезмаслител(Меглио и тем подобни) и в едно голямо корито с топла вода. Два пъти така накисване и изплакване. А след това пълня 200 мл обезмаслител в кулера и го пълня с топла вода 60-70 гр. Ц, запушвам двата му края с широк найлон  и завързвам найлона със "свински опашки" т.е се получава тапа и го разклащам така няколко пъти, 2-3 мин да отлежи  Ухилен и пак процедурата и така още 4-5 пъти, по-същи начин с другите тръби и маркучи. И най важното- извел съм картерните газове на вън в атмосферата. А студена част на турбината напръсках с обезмасляващ спрей(на ацетонова основа) и издухване със сгъстен въздух, така няколко пъти и светва, ако турбината е читава цялата с-тема от тръби, маркучи и кулер ще свети дълго време.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivanz
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 6
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #26 -: Събота, 14 Януари, 2017, 18:33:09 »
ОтговорОтговор

Обикновенно започва да вкарва по малко масло в антифриза и можеш да си придвижиш камиона у дома да си го оправиш евтино.
Много трудно се чисти после от маслото охладителната система, препоръчвам да се напълни с нафта вместо с антифриз, тя размива маслото, после слагаш вода, и "гониш" нафтата горе в казанчето навън, после антифриз.

При нашия камион има едни черни отлагания в казанчето, които не се смесват с антифриза и стоят като петна. Плуват отгоре и по стените на казанчето. Може ли да е от охладителя? Проблема на камиона е, че губи антифриз. Двигателя  d2876  егр е изолиран.




Редакция на граматиката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 14 Януари, 2017, 19:18:56 от SOLAR » Активен
nevega
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +13/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 149
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #27 -: Събота, 14 Януари, 2017, 19:18:02 »
ОтговорОтговор

Колега, почити сигурно е, вкарвай го в сервиз докато е време.





Редакция на граматиката.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 14 Януари, 2017, 19:21:21 от SOLAR » Активен
kron
Старши потребител
****

Рейтинг: +165/-7
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 489
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #28 -: Събота, 14 Януари, 2017, 20:33:12 »
ОтговорОтговор

Може да е от охладителя на мотора,може да е от охладителя на интардера ако имаш такъв,може да е от гарнитура на някоя глава,не е изключено и от компресора да е скрита работа,увеличават ли се тези отлагания в антифриза,според теб какви са тези отлагания ако е масло то плува отгоре в казанчето и като бръкнеш го разбираш. От колко време си го забелязал това с отлаганията,за губенето на антифриз пак варианти много този мотор има едно слабо място капака на ангренажа в предния край на мотора,там е с метална гарнитура и с времето започва да вкарва антифриз в маслото и го изпарява не вдига нивото на маслото има отлагания(бяла пехтия ако мога така да го кажа) по тръбата за наливане на масло където влиза в картера не на капачката,ако е от капака като свали картера виждаш къде има теч на първи цилиндър от страната на компресора прави бяла следа.Ако е започнал да губи антифриз от както застудя прегледай си съединенията,уплътненията на водната помпа където е хваната за блока имал съм случай О-пръстените да изтърват.Може да губи антифриз през компресора пукат се главите,развиваш дехидратора и виждаш има ли антифриз там.Надува ли системата защото имам случай с пукната риза пак губи антифриз но надува в антифриза.Аз се отнесох май ама да не бързаме със сериозните ремонти почвай от съединенията ако трябва надуй системата няма как да не си покаже.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivanz
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 6
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #29 -: Събота, 14 Януари, 2017, 21:34:56 »
ОтговорОтговор

Ами тези отлагания според мен не са масло ,понеже плуват като мазни петна черно,а пробвах в едно шише с антифриз излях масло и стои по съвсем друг начин,маслото е по-леко от антифриза и плува слой масло над антифриза.Иначе той от няколко курса взе да прави проблеми да губи ,малко вървя с вода ,замина водната помпа и я сменихме ,и тогава взе много да губи ,разглобихме го ,имаше 4ри спукани глави към изпускателните клапани ,сменихме ги с други втора употреба които не бяха спукани и нови бутала ризи ,лагери сегменти гарнитури .Сега тръгна и проблема пак е същия ,губи антифриз ,иначе не надува не си хвъля антифриза няма налягане.Вариантите които мислим са или плочата или компресора ,което мисля е малко вероятно понеже ненадува или масления охладител на двигателя.Предполагам че главите ги спука когато протече водната помпа .Според мен тези отлагания се увеличават .те ми изглеждат като  нещо от картерните газове.Интардер има охладителя е заварян явно е правен ,може ли малко по подробно с проблема с охладителя на интардера.До преди ремонта нито е вдигал нивото на маслото на мотора нито на кутията ,обаче на кутията не беше добро маслото,и го сменихме и за 2-3 курса си стои чисто маслото.За сега единствено което ни идва на акъла за проба е да свалим картера ,да надуем водната система и да видим дали ще избие вътре масло,но досега на ъгъла на гърловината за маслото нямаше бяло.Като спука главите взе да хвърля през аспуха като е на моторна спирачка .Сега не хвърля остана първоначалния пролем който е само да губи антифриз.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!