• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN TGX - масло в антифриза

Започната от nevega, Събота, 05 Март, 2016, 23:07:54

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nevega

Ако мога пак да се обърна с въпрос към компитентната аудитория.

Появи се теч на масло - смесва го с антифриза. Оказа се спукан маслен охладител ремонта излезе доста скъп във Франция и затова искам да попитам какво може да е причината за подобна авария.
Има ли начин да се диагностицира предварително - не бих искал да се случи и на другия камион.

nevega


rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

loshdancho

Райдър...знаеш ли за кой охладител става дума, та така крайно квалифицираш?
А ако става дима за топлообменика на мотора....
Иначе ако е на ретардера...това е една от причините, въпреки, че съм ползвал на Ман ретардера на МАХ за спиране не съм го гърмял... Въпроса е дали датчиците отчитат прегряването и дали го намаляват  с увеличаването на температурата.
Дали регистрира прегряване  и изключва??? или си действа въпреки това...тогава обикновенно нещо гърми, я маркуч, я казанче, я топлообменик на ретардера.
Но ако е на двигателя.....причина не съм чул...просто умора на материала от резките температурни промени свързани с разширяване и свиване на материала... няма лек...търси нов от доказана марка.
Може да са и уплътнения на самият топлообменник.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

nevega

Камиона за съжаления няма ретардер има само моторна сперачка, която за зла участ точно преди 2 седмици скъса ос на клапата
и пак я правихме във франция и пак доста пари
Съжалявам не бях точен става дума наистина на топлообменника на двигателя.
Иначе ремонта го правиха в MAN Truck&Bus във Франция надявам се да са сложили оригинален

American

Обикновенно започва да вкарва по малко масло в антифриза и можеш да си придвижиш камиона у дома да си го оправиш евтино.
Много трудно се чисти после от маслото охладителната система, препоръчвам да се напълни с нафта вместо с антифриз, тя размива маслото, после слагаш вода, и "гониш" нафтата горе в казанчето навън, после антифриз.
smoking gun

Mandor

И като сметнеш колко масло си долял, икономията се губи. А ако мотора остане без масло  :'(
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

American

В моя случай беше малко, дори не се отразяваше на пръчката за проверка на нивото. Но мърльотията в охладителната система беше страшна.

На същия камион имах и проблем с охлаждането на скоростната кутия, имаше отдолу под нея едно малко радиаторче за масло. То обаче протече, (много камъчета го удрят) тогава неможах да намеря същото, защото вече променили охлаждането на скоростите, като вместо радиаторче което се охлажда от въздуха го заменили с топлообменник с антифриз. Тогава аз купих топлообменник и го направих така.
Защо ви казвам всичко това, защото ако този топлообменник на скоростите се прецака ще вкара трансмисионно масло в антифриза.
smoking gun

kron

За топлообменника на мотора няма ясна причина защо се пукат просто се пука както е казал Данчо може би от умора на материала за диагностициране профилактично отваряш капачката на антифриза и гледаш казанчето имал съм случай винаги започва да вкарва по малко масло не започва от раз да напълни цялата система с масло.Принципно които редовно си отваря казанчето ще го хване но все по рядко се получава това всеки разчита на уредите ако няма антифриз да покаже и тогава отваря капачката.Някой марки предвиждат на определен пробег профилактично смяна на топлообменник но не е гаранция че не може да стане и на нов камион ремонта в Бг не е толкова скъп в сервиз Ман сменят с нов ако не се лъжа цената е към 800-900лв,иначе ако си го купиш от магазин цената му е 200-300лв мисля не е кой знае каква философия смяната.За интардера по принцип както е казал Лошия е защитен от прегряване с датчици да изключва за да не се пукне но по някога се получава,при ман уреда за температура не помръдва камиона не загрява но все пак иска повече обороти на водната помпа за да не се получават подобни проблеми но все пак нищо вечно няма все някога може би ще стане.

nevega

ех какви 900 лв - 3034 ЕВРА сержиз МАН във Франция
Някой може ли да сподели какво да правя с турбото и колко струва ремонт/смяна
Като смениха топлообменика от сервиза са отбелязали че турбото свири не искам да го правя в чужбина множко ми дойде :)

kron

Свери си цените в БГ сервиз Ман щом държиш на ремонт в ман,за турбина в МАН сервиз цена 1450лв без Ддс,а цена в СФК,Скуба,Европарт 1200-1300лв с ДДС,труда в МАн е някъде към 70лв на час.За тази цена на топлообменника не знам какво са ти сменили колега в бг цената на топлообменника на интардера е 3000лв по спомен които е много ама много по скъп от тоя на мотора.Дори и тялото(капака)с масления филтър да са ти сменили това са много парици ама не знам.

nevega

Като дойде фактурата ще видим какво точно и как са го сменяли
Камиона беше 3 дни в сервиз а труда там е по 89 евро/ч
Масла, антифирз и този топлообменик са сменили труда май беше към 1780 евро



loshdancho

За турбината...не прави компромис. Ще си го платиш после. Дали с нафта или с ремонти... Избери скъпото и хубаво, има смисъл.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kron

В ман ти предлагат рециклирана турбина което не значи че има компромис с качеството,което пък не значи че и на някои от магазините не може да е такава.Като кажем рециклирана може само тялото да е старото,или пък друг елемент но аз залагам на не рециклираните части защото ако ще е рециклирана ще си рециклирам моята в случая турбина.За турбина има няколко марки които познавам и съм нямал проблеми не знам може и така да съм случил но все пак са стари марки Гарет,Холсет,ККК,при съединителите е същата работа на пазара предлаганите съединители на Закс са рециклирани и аз лично не съм с много добри впечатления колкото и хвалена да е марката за нов съединител да също и оригинално вгражданите Закс няма никакви проблеми но продаваните на пазара не струват.

nevega

Мерси много за съветите
Определено ще търся нова турбина

loshdancho

Ами аз съм свидетел на рециклиране на турбо на Ивеко... след третото началника се отказа и си купи ново...за скромната цена от 3 500лв. Та толкова за рециклирането. Особено ако е от фирми занимаващи се само с това. Масово слагат китайски карантии и дори да няма забележки първоначално....изкарва от ден до пладне. Чугуна не е качествен, разход на масло, задиране и все такива последващи дефекти дължащи се на некачествени части вложени в ремонта.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.