• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

MAN TGX 18.480 предавателно число

Започната от Joro Stoqnow, Четвъртък, 28 Април, 2016, 22:16:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Joro Stoqnow

  Здравейте
  Искам да попитам нещо което според мен е важно.Какво предавателно число бихте избрали когато ви предстои покупка на влекач MAN TGX 18.480 :
     1:  2,53 ;1150 оборота при 85км/ч
     2:  2,71 ;1260 оборота при 85км/ч
     3:  2,83   ???
  За да направи избора си всеки би се съобразил с релефа на релацията по която кара, но има едно голямо но.... тези маршрути не са постоянни и не можеш да предвидиш утре къде ще караш , а най общо е Европа  ???
  Относно товара  ??? хайде да го заложим в границите 18-25 т.
  Много неизвестни а трябва да се спреш на нещо .
  Какво бихте предпочели вие ???

Joro Stoqnow


loshdancho

за 480  1:  2,53 ;1150 оборота при 85км/ч
За 440   2:  2,71 ;1260 оборота при 85км/ч
  за 410    3:  2,83   
И това за асфалт  с преобладаващ   аутобан и малка денивелация и нормални товари 18-25.
Ако е с преобладаващ национал 2.53 го забравяш при всички положения.
Колкото по утежняваш условията толкова  бавен.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

rider777

480 мисля, че е с 13 литровия двигател и има капацитет достатъчен да катери баирите независимо от това какъв е дифа ,,,, в баира ако си с 25-30 тона така или иначе сваляш доста предавки ,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

loshdancho

Гледа се не само баира, а условията на експлоатация...ама ти добре ги разбираш нещата та да ти обесняам.
На националката с тоя бърз диференциал..... няма да включиш директна с години....
А и при тръгване си оказва влияние на съединителя.
Както се казва Магистрален влекач....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Joro Stoqnow

Със сигурност национала ще е по често срещан , 2.71 явно ще е по доброто решение . Ще дава усещане за по- голяма мощност и пъргавина  ;D ако може да се говори за това при камион  ;D .А дали разхода ще се повлияе???

Rammbon

Преди 4 г карах МАН 18.430 с мотор D20, вървеше със 100км/ч по шосе с 1300 оборота. 25 или 40 т дърпаше добре по равен път, но по нагорнищата умираше. С 35 т, прохода на Републиката го изкачвах с 15-20км/ч на 5-а бавна с 1500 оборота.
След него карах R 440- Скания, по шосе с 24 т при 89 км/ч, държеше 1100 оборота- автомат беше.

Hino


480 e 12.4 литровия мотор, който според мен е ЗНАЧИТЕЛНО по-добрия мотор на МАН. Въпреки, че разликата му с малкия Д20 ( 10,5л.) е привидно малка - 200нм ( тоест 10% ...2100 срещу 2300) , големия е значително по корав и многофункционален. За леки, до средни маршрути малкия е доказано по-икономичен, но при първия баир или по тежко трасе, нещата стават точно обратните.

По-големия=еластичния мотор може да понесе по бавен диф., докато малкия не. Ако ти трябва "универсален боец" за "навсякъде" , според мен избери (ако имаш избор) ..предпоследният вариант. Тоест едно ниво над най-малкия. Тоест около 2,7, а НЕ 2,5. Смисъла на 2,5 се губи, понеже неговата сила (следствие на ниски обороти) би била по по равните или ЛЕКО по тежки трасета, ОБАЧЕ, за същите задачи, малкия Д20 ще ти върши същата работа с доказано по-нисък разход на гориво. 12,4 литровия 480, смисъла му е в силата, която ще ти даде по средни до тежки терени, а там с 2,5 си ...довиждане :-). Апропо, същия мотор, но с 540 коня има вече 2500 нютон метра и според мен е най най добре от всички. При него вече можеш да си играеш и с максимално дълго предавателно чисто, без да губиш съществено. Дори напротив !!! Замисли се  ;) .

И последно, тези стойности на предавателно отношение и обороти , нямат НИКАКВО обективно значение, при положение, че не е уточнено дали кутията е с овърдрайв ( и ако е, с КАКВА стойност на овърдрайва е), както и размера на гуми ;). Относително казано, една "стъпка" при гумите, най, най общо ти "бърка" около 50/1 ;) !

  ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

American

На теория според мен е най-добре двигателя да се експлоатира постоянно в този режим на об/м, в който развива максималните си стойности на въртящ момент.

1. Намери данни за двигателя на колко оборота развива макс. въртящ момент (Torque)
2. Намери с каква скорост ще се експлоатира камиона в по-голямата си част.
3. пресметни какво предавателно число ти трябва.


Аз бих избрал 3:  2,83 защото със скорост от 85 както си посочил ще бъде около, или близо до 1500 об/м където мисля че е макс въртящ момент.

Цитат на: Joro Stoqnow - Четвъртък, 28 Април, 2016, 22:16:39
За да направи избора си всеки би се съобразил с релефа на релацията по която кара, но има едно голямо но.... тези маршрути не са постоянни и не можеш да предвидиш утре къде ще караш , а най общо е Европа  ???
Не, не е така според мен. Има значение само и единствено с колко ще го караш през 95% от времето когато си на cruise, краката са ти на пода, "опънал си платната" и само се държиш за волана да не паднеш.
Когато дойдеш до баир, и почнеш да ръгаш лоста, сам подбираш ratio -то и неможем за всяка една предавка тук да дискутираме предавателните числа.
СТОЙНОСТИТЕ ЗА КОИТО ПИТАШ СЕ ОТНАСЯТ ЗАМО ЗА НАЙ-ВИСОКАТА ПРЕДАВКА
smoking gun

Hino


Е не се сдържах :-). Сега, "Американ", ще напиша нещо, ясно съзнавайки, че ще го възприемеш като заяждане, но не е така. Не и че ме вълнува особено де  :D.
Американ, ти откога не си карал в ЕС? Наясно ли си, че пътищата по Европа и конкретно тези за които пита човека и всички ние тук знаем, нямат нищо общо с ...хазарските магистрали от по 7624... км в пустинята, равно с малки колебания? Да, знам че Хазария е голяма и има най-различни пътища, но ти това имаш ли го на предвид в тази тема?
Наясно ли си, че ако човека си запука "машинен-фабрик"-а с по 1500/1 средно, точно на втория ден ще почне да му се завива свят? Средни обороти 1500 в ЕС са ...убийство!!! Та той този МАН ако държи така, съвсем сериозно, гарантирам, че е по-добре да си купи "серийния убиец-рецидивист" V8-680  ;D . И не се шегувам, Либхера държи 30-36!
Иначе, съм съгласен за уточнението ти за факта, че се визира последната предавка, в случая 12-та. ОБАЧЕ, не забравяй, че едното е функция на другото и практически са взаимосвързани, понеже никой производител, няма да си позволи да направи кутия, с предавателни числа, които да имат отчетлив спад помежду си, еле пък ако говорим за 12 и 11-та например !!!

Конкретните му данни на човека за ТОЗИ модел са - 12,4литра, 480к.с/1900 (фикс) и 2300нм/ сега ВНИМАТЕЛНО --> МЕЖДУ, да повторя МЕЖДУ 1050 и 1400/1  ;) ! Казано с думи прости, максималният въртящ момент стои ЕДНАКЪВ в този работен диапазон.
И оттам следва логичният извод, че чисто теоретично, най разумното решение е на ПОСЛЕДНА предавка ( респективно в зависимост от това овърдрайв ли е или не, и ако да какъв, както писах, или не е, тоест 1:1,00 В КОМБИНАЦИЯ с обиколката на гумите на ЗАДВИЖВАЩИЯ мост, КАКТО И ЖЕЛАНИЕТО НА ШОФьОРА да кара с определена скорост ... 90, 85, 82 км/ч фикс на магистрала в по-голямата част от времето....!!!)  да е ПО СРЕДАТА на тези ( в конкретният случай) 1050-1400/1. Тоест 1225/1 (когато търсим относителна бързина на придвижване). Това е за да има "запас" от тяга КОГАТО Е НУЖЕН. И този "запас" е както "нагоре", така и "надолу". Защото като е с дълъг диф., и мотора..."спи зимен сън" с 1000/1 мин ( примерно) на магистралата и му дойде един лек до среден байр и е с 24 тона отзад натоварен, няма начин да не свали на 11-та с този бавен диф. И в този момент, всичките тези сметки за икономий, отиват при ....... хазарските нефтови картели  ;D .

И друго - такова нещо като 95% на круиз няма в ЕС (освен ако круиза не е 70-95км/ч :-) ) . Тоест не, има, в Бенелюкс, там да, там и 320 коня 8-9 литров петак върши абсолютно същата работа, като ....Скания V8, факт. Само разликата в разхода е ....

Иначе един пример - ТГХ 12.4 - 480, гуми на 70,диф.- 2,85, 1-1:00 12-та, с 80км/ч е на 1229/1 !   

Имам данни от едни тестове по идентично трасе (на над 50 композиции :-) ) , натоварвания, шофьори и т.н.,  немски. Същият този ТГХ 480 е между 1 и 2 литра по-лаком от малкия 10,5 440к.с. 540 версията е практически с еднакви показатели с малкия. Средната им скорост е +- 1/3 км/ч. "Драйвинг лайн"-а идентичен...!
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

American

Хино, не  ;D радвам се че има различни мнения да прочета.

До автора на темата, сетих се и още нещо:

     1:  2,53 ;1150 оборота при 85км/ч  (тук слагам по ниска предавка защото турбото не помпа на тези обороти, дори с педала до метала.)
     2:  2,71 ;1260 оборота при 85км/ч  (тук турбото ми почва да помпа, но ако камиона е заключен на 85 пак не става.)
     3:  2,83   ??? (да тук турбото помпа много добре, дава макс пауър)
smoking gun

Hino


Американ, а аз се радвам, че си ме разбрал правилно  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Joro Stoqnow

Благодаря за мненията .... в споровете се ражда истината  ;D
Искам да направя едно уточнение. Максималния въртящ момент е наличен от 930 до 1400 оборота , камиона е със Система Top Torque и на 11 и 12 добавя още едни 200 нютона , демек на тези предавки имаме 2500 нютона  :o
Но нещата малко се промениха и май взех да гледам към един .... сега Hino внимавай не изпадай в паника ... Мерцедес 1845 .... единственото ми оправдание е че са на еднакви цени

loshdancho

Цитат на: American - Събота, 21 Май, 2016, 19:27:49
Хино, не  ;D радвам се че има различни мнения да прочета.

До автора на темата, сетих се и още нещо:

     1:  2,53 ;1150 оборота при 85км/ч  (тук слагам по ниска предавка защото турбото не помпа на тези обороти, дори с педала до метала.)
     2:  2,71 ;1260 оборота при 85км/ч  (тук турбото ми почва да помпа, но ако камиона е заключен на 85 пак не става.)
     3:  2,83   ??? (да тук турбото помпа много добре, дава макс пауър)

Е  те тука си ногу у грешка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Joro Stoqnow

loshdancho , и аз съм съгласен с теб ... все пак в Европа се мисли за икономии и решението при някой за да ти надува турбото и в ниски обороти е такова с променлива геометрия а при МАН проблема е решен с две турбини ..... така че при 1150 оборота един 13 литров мотор е все още в разцвета си.

Hino

 Жоро Стоянов, а да беше казал, че е Евро 6, а ?  ;D :D . А аз пиша за Е5 :-).

А ако ще си говорим за топ торг, моп торг и т.н., вместо да даваш едно ремърке (13,6 метра :-) ) с пари за това "нещо", си избери наистина запазено ( може и пак същото "нещо" :-), ама Е5 ) за ... една платформа (4,2 м :-) ) пари и после..... ЕГР аувидерзейн + чипеско, писан КОНКРЕТНО за теб с разлика 8-16% и адаптиран към КОНКРЕТНАТА машина  ;) и тогава пак да си говорим, а ?  ;) А за любителите на "хард порното", можем да отворим и темата за пипане софтуер на кутията ;) . Но дори и без тези "хард пози" :-)), описаното от мен , твърдя че, МНОГОКРАТНО ще изпревари очакванията ти във ВСИЧКИ посоки  ;).
Но все пак, ако са ти напълнили главата с "уникалната немска техника" и си фен на ..Фолксваген и искаш да им ставаш спонсор :-).... ти си човека  ;) .

А това за Мерцедес... не съм сигурен, че те разбрах... нещо ми прекъсваш :-)).... ЮМЗ ли каза? Трактор Беларус ли, какво, че неразбрах ? :-))
Но ако наистина те е напекло толкова слънцето, пиши тук да ти кажа нещо по темата, понеже 45-цата НЕ Е най-разумния вариант !!!
 ;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)