Какъв вискозитет масло за Алфа 146 1.9 тд
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 11:34:38 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Какъв вискозитет масло за Алфа 146 1.9 тд  (Прочетена 9810 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« -: Понеделник, 02 Май, 2016, 13:16:11 »
ОтговорОтговор

Колата е на 225000 по километраж,предполагам не са реални,преди 1000 км след,като я закупих смених маслото с 10-40,но съм чувал че 15-40 е по добре за стари мотори,да го покарам ли още 2-3000 и да го сменя с 15-ка?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 02 Май, 2016, 13:16:11 »

 Активен
pavlik69
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 10
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #1 -: Понеделник, 02 Май, 2016, 17:23:46 »
ОтговорОтговор

За Алфа,Ланчия и Фиат е препорачително SELENIA .Аз карам 1.9 TDI и е на 205 000 км ,слагам само 10W40

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Понеделник, 02 Май, 2016, 17:23:46 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Понеделник, 02 Май, 2016, 19:35:17 »
ОтговорОтговор

Ако не ти харчи масло или пък харчи в рамките на нормалното по-добре си карай с 10W40.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #3 -: Понеделник, 02 Май, 2016, 19:38:57 »
ОтговорОтговор

Ако не ти харчи масло или пък харчи в рамките на нормалното по-добре си карай с 10W40.
Засега мисля че не го пипа,но при този стар мотор ми казаха,че 15-ка било по добре...де да знам вече.Минах 1000 км откакто я закупих,толко е и маслото-смених го веднага...Кое е по доброто на 10-40?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: Понеделник, 02 Май, 2016, 20:36:19 »
ОтговорОтговор

Засега мисля че не го пипа,но при този стар мотор ми казаха,че 15-ка било по добре...де да знам вече.Минах 1000 км откакто я закупих,толко е и маслото-смених го веднага...Кое е по доброто на 10-40?

10W40 е по-рядко масло спрямо 15W40.

С други думи при лабораторни условия маслата се тестват за колко време ще изтече едно и също количество през калибриран отвор. Числото преди буквата означава свойството на маслото да остава по-рядко при ниски температури, а числото след буквата означава свойството на маслото да запазва гъстотата си при високи температури.

Или иначе казано, колкото е по-голяма разликата между двете числа, толкова маслото е по-качествено и запазва вискозитет при различни температурни режими. При ниски температури 10W40 ще запази повече свойството си да бъде бъде течно спрямо 15W40. От друга страна обаче 10W50 ще запази свойството си да остане по-гъсто при високи температури спрямо 10W40.

Също така има значение и географската област, в която се експлоатират превозните средства. За топъл климат е подходящо масло с голямо число след буквата, докато за студен климат е важно числото преди буквата да е по-малко, за да бъде маслото достатъчно летливо при ниски температури и да осигури незабавно смазване на системата при студен старт на двигателя.

Съществуват и масла като например Castrol 0W60, което се явява широкоспектърно масло и е подходящо както за студен, така и за топъл климат. Именно това масло запазва визкозитет при доста широк диапазон от температури на околната среда.

И не на последно място има разлика и в базовите масла, които се използват при производството. Обикновено 15W40 е на базата на минерални масла, докато при 10W40 има както такива на основа на минерални масла, така и на база на синтетични масла. Последните се отличават с по-голяма устойчивост към разкъсване на масления филм, което би довело до директно триене на движещите се части една към друга.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #5 -: Вторник, 03 Май, 2016, 20:35:20 »
ОтговорОтговор

Тогава ще е 10-ка...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #6 -: Вторник, 03 Май, 2016, 22:06:50 »
ОтговорОтговор

Иво, няма остарял мотор, а има износен сигурен съм, че знаеш разликата, ако едно двг не е износено няма смисъл да минаваш на масло с по-голям вискозитет( то даже не се е нарича и вискозитет ама нали така му е тръгнало  Ухилен) т.е 15W
Даже ако не ти гори много(до 1 л м/у смяна) полусинтетика 10W40(има и пълна синтетика10W40 на Селенията ;-))) ) може да пробваш с пълна синтетика 5w40, разликата в цените е принебрежимо малка, а разликата в смазочните, измиващите, анти-пенни т.н качества е огромна.
Лично съм виждал леки коли с турбодизелови мотори над 530 000 км да си пердашат с 5w40, щом няма износване няма смисъл да минаваш на по-ниско експлоатационно ниво двг масло.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
Re:
« Отговор #7 -: Сряда, 04 Май, 2016, 05:28:24 »
ОтговорОтговор

Вискозитета го сложи според спецификация на алфа/фият,  тва с по-гъстото масло на износен двг е глупост от времето на руските коли.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #8 -: Сряда, 04 Май, 2016, 18:31:44 »
ОтговорОтговор

Иво, няма остарял мотор, а има износен сигурен съм, че знаеш разликата, ако едно двг не е износено няма смисъл да минаваш на масло с по-голям вискозитет( то даже не се е нарича и вискозитет ама нали така му е тръгнало  Ухилен) т.е 15W
Даже ако не ти гори много(до 1 л м/у смяна) полусинтетика 10W40(има и пълна синтетика10W40 на Селенията ;-))) ) може да пробваш с пълна синтетика 5w40, разликата в цените е принебрежимо малка, а разликата в смазочните, измиващите, анти-пенни т.н качества е огромна.
Лично съм виждал леки коли с турбодизелови мотори над 530 000 км да си пердашат с 5w40, щом няма износване няма смисъл да минаваш на по-ниско експлоатационно ниво двг масло.
За бензинка Алфа ок,Селения,ма за тд мотор,не е жтд...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #9 -: Сряда, 04 Май, 2016, 20:33:46 »
ОтговорОтговор

Ами марката на маслото не е чак толкова от значение, важното е да е спазено експлотационното ниво(клас) на изискваното от производителя масло.
Аз лично на JTD-то не слагах Селенията  Ухилен, а Кастрол Ейдж 5W40 - ама колата беше с ремап и леки модове, а турбината ми беше на 1.65-1.7 бара и като стигнех 9500 км го пусках.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
ivopifeca
Потребител герой
*****

Рейтинг: +196/-2525
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2182
Теми: 113



Активност
0%

ALFA ROMEO75|ПОВЕЧЕ КОЛЕГА ОТКОЛКОТО РАБОТНИК


Ел. поща
« Отговор #10 -: Събота, 03 Декември, 2016, 18:44:25 »
ОтговорОтговор

Смесних го отново с Тотал 10-40...кви са тия тд-та,не барат масло,не мога да разбера,кво фалат толко жтд-то Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Tihomir78
Старши потребител
****

Рейтинг: +32/-7
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 254
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #11 -: Неделя, 04 Декември, 2016, 07:05:00 »
ОтговорОтговор

За бензинка Алфа ок,Селения,ма за тд мотор,не е жтд...

Fiat препоръчват използването на Селения за всичките си модели понеже е италианско. Иначе марката не е от особено значение. Завода производител ти препоръчва използването на 15W40, но сега има и по качествени масла така че ти си решаваш какво. Въпроса е да не е по нисък клас по класификацията на АСЕА или АРI.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
juli76
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +14/-2
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 101
Теми: 21



Активност
0%


« Отговор #12 -: Неделя, 04 Декември, 2016, 10:24:42 »
ОтговорОтговор

10w40 полусинтетика или 5w40 пълна синтетика.Турбината харесва тънколивно масло.Производителя е от значение карал съм с масла на различни производители и има известна разлика най вече в разхода на масло и в това на какви километри двигателя става по шумен тоест маслото е променило характеристиките си износило се е.Имало е масла при които TDI-то е почвало да потраква на около 7000км и такива при които това се получава след 9000км.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!