• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

В каква посока отива професията шофьор?

Започната от micyri, Вторник, 17 Май, 2016, 17:33:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

micyri

Днес първия работен ден в Германия ,сутринта спирам за пауза и реших да отида до близкия Lidl;
Виждам камион с бг регистарция(Бургас),колегата си стои кротко в кабината ,викам ще отида да го поздравя поне.И така от дума на дума,разбирам ,че колегата стои 4 дена там пред Lidl-a защото са го хванали празниците.Питам го защо не отиде на бензиностанцията(тя е на 4-5 км. на аутобана,все пак WC,баня,лаф с колеги) и отговора му беше,че шефа му казал ,че колко нафта щял да изгори до там ,а после и връщане.....представяте ли си!!!!! ??? ??? ??? ???
Хайде сега да разсъждаваме,кой прав ,кой крив и не е ли това нарушаване на човешките права......било то за един човечец ако може да се нарече шофьор.
Такива шефове утре ще ти забранят да спираш за WC ,щото трябва да разтовариш/натовариш навреме.
Въпросната фирма по спомен е Чефо транс-Бургас или нещо подобно и дърпат ремаркета на Berger.Шефа му се скъсва от работа,да препраща смс от диспонента до шофьора ,а нашето момче не може да си прави почивката като белите хора.
Аман от такива шефове.


micyri


briko

Кофти ситуация...  ???аз поне след като направих първия курс, разбрах че, подобни проблеми няма да имам, а точно за това се притеснявах... евтини на брашното-скъпи на триците...  >:(

briko


Hristo Lishev

За болшинството български шефчета платен паркинг от всякакво естество е мръсна дума. Като искаш, плащай си от джоба. Чувал съм записи за виден плевенски работодател, който брои колко пъти си включил мигача, натиснал спирачката, въобще е нещо страшно. Както някъде бях чел по форумите, най-лошата западна фирма е по-добра от най-добрата българска. На какъвто ще договор да си, български, чужд и прочее. Затова съм решил да ги обходя първо тях, вече пробвах в една, не стана, следващата, следващата и така. Все някъде ще кукне и моята. Вярно, стажът ми е малко, 4 месеца, но с английския и руския нямам проблем. Търпение и това е, казвам го на колегите като мен с минимален или въобще без стаж. А оправия в България няма, няма и да има.

micyri

Въпроса ми беше,кой е прав и кой крив в случая.
Защото дадеш ли си г..за под наем ще те е..т колкото издържиш.
Идеята ми е как да предпазим новобранците от такива ситуации и шефове.

hgv_driver

Аз като искам да кривна от пътя, заглушавам GPS-а. Лошото е че и навигацията ми спира. :)

SEMPER

Цитат на: micyri - Вторник, 17 Май, 2016, 19:14:10

Идеята ми е как да предпазим новобранците от такива ситуации и шефове.


E как - когато си го видял тоя Адидас, на наш Ивча обявата беше още актуална.

Да му беше дал телефона и щеше да му осигуриш работодател слънце.
Освен де щеше да остане под пари чиляка, шефа щеше да го води редовно на баня, да го сапуниса, и гърба му да търка .... ;)
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

kron

Айде стига глупости забранили му да иде на 5 километра на бензиностанция,айде аз ще попитам ако наистина е така защо не спрял въпросния колега на бензиностанция или някакъв паркинг на10-15 или пък 20км преди адреса като му забранили и щял да си плаща нафтата,по форумите се разправят всякакви истории които не изглеждат така когато сме на пътя.А дали тази забрана за въртене на километри не идва от многото навъртени излишни километри на края на месеца,дали шофьора е прав или фирмата е права.За платените паркинги да задам един въпрос към специалистите във форума защо да спра на аутохов в Германия като има неплатен паркинг,дори и да не ви похвалят за икономията има ли смисъл да се хвърлят грешни пари(това не е Англия да се плаща защото така трябва).Във повечето теми се представя едната страна а другата се оплюва без да се гледа обективно на нещата не съм адвокат на никой и нямам пристрастия към някой ама малко трябва да се замислим като шофьори(работници) и разбира се като шефове.

Hristo Lishev

Последните ми впечатления от европейските паркинзи са старички, наистина, отпреди 5 месеца, може би напоследък има много свободни места по всяко време на денонощието и човек може да си избира точно къде да спре. А изначално става дума не за някаква 9-ка/11-ка, а за престой от 4 денонощия без достъп до тоалетна поне. Е. щом при този случай работодателят не може да прежали едни 15-30 км горница, хвала!

Boroman21

След 17-18часа забрави да си намериш място по паркингите  освен ако не спреш отзад зад камионите или някъде из треволяците.
Тва за Германия , виж Франция е друга бира но и там е гъчканица.
А колегата спрял пред лидъла сам си е виновен , явно тоя неговия шеф му е вземал страха деа :)
Kron , аутохофа освен паркинг предлага и други услуги дето ги няма на отбивките  .  Така че е препоръчително да се спира там всяка голяма пауза(45 ч.), тия 20евра  няма да съборят боса .

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

micyri

Чакайте малко сега,пак задълбахте нанякъде.
Попитах кой прав и кой крив!
Ситуация е такава ,колегата в петък след обяд е бил на адреса и не е успял да натовари,казали му вторник.След което става въпрос за паркинг или бензиностанция и ...."греда".
Що за отношение е това от страна на шефа.
Това ми е чудното.Какви действия ще предприемете?
Примерно колегата kron.
Просто ми е интересно.

kron

Това че не са го натоварили в петък е друг въпрос по горе не беше споменато,аз лично щях да отида на паркинг но едва ли на платен паркинг при нас 20км не са кой знае какъв проблем макар че съм попадал в индустриални зони и съм стоял по 4 дена защото е нямало на близо някакъв паркинг .Я да попитам само да не става въпрос за товарене на ламинат от Lampertswalde че описаната случка много прилича за този адрес,защото ако е там там се товари с час когато се пуска заявка се казва и в кой ден и в  колко часа ще те товарят по рано както във много други фирми не товарят,ако началника е пропуснал да уточни тези елементи от заявката с шофьора в случая фирмата си е виновна.С написаното по горе имах на в предвид че има много хора по пътищата които се оплакват без причина,градски тук не става въпрос за каране вечерно време да се налага да спираш в 10-11 часа вечерта че да спреш на аутохов аз карам прави курсове и не са ми много актуални екстрите на тези паркинги но всеки си знае де.

micyri

Накратко искам да разбера ,защо все някой се опитва да пре..е другия (в случая шефа -шофьора си),
а от вас виждам ,че има хора готови на принципа ,щом той ме цака и аз ще го цакам. :)
Не може ли всичко да става с един нормален диалог.Живеем в 2016г. стреса е от всякъде и ние допълнително се  вкарваме в филми.

hgv_driver

Да водиш диалог с БГ шеф е все едно да спориш с полицай за нещо. Безсмислено е. Казвам от личен опит. Или си попаднал на свестен човек, с който няма нужда от диалог - всичко си върви нормално... или си попаднал на шеф егоист- тогава се оглеждаш за друга фирма.
Лошото е, че втория случай е в пъти по-вероятен.
Пращат ме за обратен товар и какво се оказва - товара ADR без съответните разрешителни и лицензи за АДР. Провеждам ДИАЛОГ със шефа... защо така? Той чак ми се скара. Фирмата се борила да оцелее, а аз съм приказвал тинтири минтири. Много пъти возили така, голяма работа!!! А глобата, че е 3000 лв, дреме му. Ще каже, че не е знаел какъв е товара.
Еми вече не съм в тази фирма. Малко релакс и се оглеждам за следваща фирма. Най-вероятно няма да е българска.

rider777

Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

micyri

Цитат на: rider777 - Сряда, 18 Май, 2016, 14:40:54
Много ми е интересно дали на шефовете на чужди фирми им обяснявате как се прави транспорт ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Очаквах да се включиш в дискусията! ;)
За мене твоето мнение е важно .
В Германия ,всичко е на принципа правила и закони.Никой не работи като при нас.Думата  "логично" ,трябва да се направи това и това не съществува.Там имаш право да правиш това,и нямаш право да правиш това!
Всеки си знае задачите,друго не го интересува.И по този начин всеки си носи отговорността за дадени действия.При възникване на проблем веднага може да се установи кой е сгрешил и грешката се поправя по най-бързия начин.
    С две прости думи,ако спазваш инструкциите и немския стил на работа,ще си в играта.Ако гледаш да го побългариш или подобриш,не се получава.
   На пръв поглед има доста резерви в стила на работа в Германия,но всичко е така навързано ,че ти с твоите по-добри умения,няма смисъл да ги използваш.Немската машина е добре "смазана".

micyri