Честно казано , отдавна не бях виждал активен шофьор и/или собственик да се изказва толкова ласкаво за Спринтер cdi :-). И въпреки, че човека явно визира бус до 3,5т, единична гума, аз ще кажа моето мнение по въпроса. Говоря САМО за малки автовози (големите-истинските са ми съвсем отделна тема).
Всички данни да се четат като усреднена стойност при курсове България ( Варна) - Холандия/Белгия - България..... Италия е съвсем отделна тема! Скорости на движение 90+ км/ч
- АКТИВНО, силно каране, а не спане!!
При мен Спринтер 412 за една кола + двойна платформа..... празен около 9 , пълен 10,5. Върви отлично, стабилен и изключително здрав. Специално автовозчета имах 3 такива + около десетина бусове докарани оттам и Германия такива.За CDI-та имам опит около поне 15 докарани оттам ( навръщане, или закачена платформа, или каравана по-голяма). Вътрешните покупко-продажби в Бенелюкс въобще и не ги броя, десетки са..... В изключително редки случай са падали под 10 пълни + теглене, говоря за прибиране до БГ!!!
Ивеко Деили - най-доброто нещо което може да се купи с пари. Тонаж като на камион, без никакъв аналог. По никакъв начин не му пречи, понякога и не го усеща дори. Вървене....... около 3 класи над всичко друго, ФАКТ. Здравина - единственото което може да му се доближи е донякъде 312/412 и отчасти ЛТ ( но по-малко). Единственото което му е на нивото откъм здравина, и дори бих казал, че може да го мине е Исузу, но това вече е друга тема.
Разхода на Деилито зависи от доста неща. Мойте 65ц15 ( с турбина БЕЗ променлива геометрия) за 4 ( словом - ЧЕТИРИ коли, 2 на камиончето + двоина сгъваема платформа) и ДВОЙНА кабина....... празен 9-10, пълен 11-14 според зависи от много неща. Под празен, имам предвид КАЧЕНИ, а не дърпани две платформи, една двойна сгъваема ( или перфектната на Блис Германия - три моста, първи управляем с лафет, два етажа,.... или боклука велик на онзи русенски смешник) + втора единична. Така, че под празен, да се има предвид - около тон и половина товар. Пълен - ВИНАГИ почти ФУЛЛ - 10 тонна композиция!!!
Общо взето, някакъв общ ориентир за около 2350+2350 км на дълго + 500-700 км вътрешно в Бенелюкс....... според зависи, около 12,5 среден разход. Добре ли е? При това с КАРАНЕ, ане спане.
При по-новия модел 70ц17, горе долу , единствената разлика беше още по-голямото вървене. Разход същата работа.
Сега, едни уточнения. Като говорим з аразход, трябва да се има предвид следното нещо. ТОЧНАТА спецификация, съобразно това за което ще се ползва буса. Два идентични модела, при САМО разлика в предавателните отношения, дават ОГРОМНИ разлики. Затова и аз винаги съм си ги избирал с най-подходящите за МОЯТА дейност дифове. Друго - за цялостното състояние, за това откъде е купен, как е поддържан ДО този момент и ОТ този момент нататък.....темата е огромна. Аз винаги съм плащал много повече пари за БАЗОВО перфектен бус, след което съм си го поддържал в идеално състояние. Това са важни неща. Както и шофьора и нафтата. Нафтата може да е причината за големи разлики в разхода стигащи до 30%, вървенето, дори и здравината като цяло. Аз винаги съм карал с хубава нафта и проблеми съм нямал. Мои познати обаче, за 5-10 евро спестени......айде да не казвам, но това вече е друга тема.
Това което мога да определя като минус на Ивекото е наистина комфорта в кабината. Ако е двойна е ок горе долу, но като цяло комфорта вътре както и самата возия е.......зле. Не кой знае колко по-зле от конкурентите, но все пак зле. Фаворита в това отношение се нарича Спринтер/Крафтър последното поколение "братовчеди" :-) . Те са светлинни години пред всички други в това отношение. За съжаление, това им е единственият плюс над конкуренцията, но и това е друга тема......