• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Промени в ЗДвП и правилника по прилагането му!

Започната от Ал.Стамболийски, Петък, 24 Юни, 2016, 11:46:30

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ал.Стамболийски

Колеги предстоят работни срещи с цел изготвянето на проект за промяна на ЗДвП с цел повишаване безопасността по пътищата. Целта е не ограбване и корупционни схеми, а реално намаляване на безобразното каране на много от шофьорите по Републиканските пътища. За момента са подготвени най-драстичните обновления, а именно:
1. При контрол от КАТ и установяване на наличието на алкохол и/или наркотични вещества в пробата на водача да се предприемат следните наказания.
- при отчитане от 0,5 до 0,8 промила - наказание: отнемане на свидетелството за управление за срок от 3 години, застраховката ГО преминава на цена в троен размер от нормалната дължима, отнемане на автомобила с опция връщане след заплащане на парична глоба от 2000лв. до 5000лв. в зависимост от отчетеното количество. При повторно нарушение или управление без свидетелство за управление, вследствие отнемане за алкохол и/или наркотици - наказание: перманентно отнемане на свидетелството за управление и отнемане на автомобила като оръжие с цел унищожаване, от 2 до 5 години лишаване от свобода.
- при отчитане над 0,8 промила - наказание: отнемане на свидетелството за управление за срок от 5 години, застраховката ГО преминава на цена в троен размер от нормалната дължима, отнемане на автомобила без опция връщане след заплащане на парична глоба. При повторно нарушение или управление без свидетелство за управление, вследствие отнемане за алкохол и/или наркотици - наказание: перманентно отнемане на свидетелството за управление и отнемане на автомобила като оръжие с цел унищожаване, от 2 до 5 години лишаване от свобода.
- превишена скорост с над 10км/h до 20км/h над ограничението - наказание: глоба от 1000 до 3000 лева, и отнемане на 15 контролни точки. При повторно нарушение отнемане на свидетелството за управление за срок от 2 до 5 години и налагане на глоба в размер от 3000 до 5000 лв. Същото наказание важи и за каране с ниска скорост и затрудняване на движението.
- превишена скорост с над 20км/h над ограничението - наказание: отнемане на свидетелството за управление за срок от 2 до 5 години и глоба от 3000 до 5000 лева като застраховката ГО става в троен размер за срока на наказанието. При повторно нарушение отнемане на свидетелството за управление за срок от 5 години, парична глоба от 5000лв и/или лишаване от свобода за срок от 2 години. При скорост над 50км/h над ограничението, както предишното на лишаване от свобода е за срок от 3 до 8 години.
Това към момента е единственият начин да повишим културата на водачите, като трябва да се има предвид, че всичко се прави не с цел ощетяване на хората, а с цел запазване на техният живот. Силно се надяваме такъв тип мерки да стреснат по голяма част от населението и да се намали драстично карането с несъобразена скорост или след употребата на алкохол. Подготвят се още мерки и своевременно ще ви информираме.
Лека и спокойна работа.

Ал.Стамболийски


admin

Превишаване на скоростта с 10 или 20 км/ч над разрешеното и санкция в размер между 1000 и 2000 лева ми се струва супер безумно предложение.
За 20 км/ч пък отнемане на свидетелството за правоуправление за срок от 2 до 5 години пък граничи с лудост.
По-скоро трябва в спешен порядък да бъдат завишени драстично застраховките по Гражданска отговорност за водачи, причинили виновно ПТП, след употреба на алкохол, както и връзка между наличните контролни точки и цената на застраховката.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

 :D :D,че паднем от смех.
Кви корупционни схеми бре Баце,по тва де предлагате само,че прибавите по една 0 у цифрата на мизата у момента или 20-50 че стане 200-500,те тва че е ефекта.
От не смените закона на неизправните МПС ,че вината е на собственика ,а не на водача,така барлем мое и ви се получи некаков минимален ефектец у безопасността.
Я от тия промени видим само пълнене на некой джоб,нищо поече.
Народу,че си мре и тва е


Ал.Стамболийски

Така написаното подлежи на коментар но имайте предвид, че крайният резултат ще засегне предимно водачи чийто автомобили са мощни и се пребиват по пътищата. Изхождаме от опита на западни държави за превенцията. Само ми е чудно какво е мнението за употребата на алкохол и/или наркотици и начините за предотвратяване на употребата им и шофирането след това.

Бриги Магнито

Мойто мнение е,че дехидратиран шоферо е мноо опасен,тъй че малко сиропец до къде 0,5  промила не е проблем.
За тва другото,че мъцнем че и с дрога и без дрога има ора де не знаят на кой свет са.
Па и е трудно доказуемо,сака кръв.
А кръв не се дава туко-така тъй че успех.
Апропо сефте дискусия ли съзирам г-н Стамболийски или съм шмръкнал от прашецо?

Прашецо у инернет се зове,материали по английски,тва за инфо


Ал.Стамболийски

Бриги Магнито незнам какво е сефте дискусия, но да има част и от английския правилник което сме взаимствали. Както казах целта е да се създаде превенция, а това е изкореняване на навика да пием и да караме. Относно 0,5 промила те и в момента са допустими от закона но това за много хора е една бира. А високите глоби за това са не за да се глобява, а никои да не смее да кара пил. Това според мен е начина. Все пак имайте предвид, че това се отнася в по-голяма степен за водачите на леки автомобили. Тези на камионите така или иначе много по трудно превишават скоростта или карат пияни. Не че ги няма но са в пъти по малко.

admin

Цитат на: Ал.Стамболийски - Петък, 24 Юни, 2016, 13:09:07
Така написаното подлежи на коментар но имайте предвид, че крайният резултат ще засегне предимно водачи чийто автомобили са мощни и се пребиват по пътищата. Изхождаме от опита на западни държави за превенцията. Само ми е чудно какво е мнението за употребата на алкохол и/или наркотици и начините за предотвратяване на употребата им и шофирането след това.

Доста неясно обяснение. Как така "крайният резултат ще засегне предимно водачи чийто автомобили са мощни и се пребиват по пътищата"? Съвсем спокойно някой може да се пребие качествено и с мотопед Симсон.
На първо време трябва да се промени порочната практика куцо и сакато да взема шофьорска книжка без да са сядали в учебен автомобил.
На второ време трябва да се започнат широкомащабни акции на контролните органи за предотвратяване на очевадни нарушения на правилата.
На трето време от 25 години чета само за увеличаване на глобите, без това да води до реално подобрение на ситуацията.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

redboy

Бриги е прав,трябва да обърнете голямо внимание и да се опитате да смените закона за неизправността на МПС-то,защото много от собствениците не си поддържат техниката,а го отнасят шоферите.

Ал.Стамболийски

Цитат на: admin - Петък, 24 Юни, 2016, 15:13:40
Доста неясно обяснение. Как така "крайният резултат ще засегне предимно водачи чийто автомобили са мощни и се пребиват по пътищата"? Съвсем спокойно някой може да се пребие качествено и с мотопед Симсон.
На първо време трябва да се промени порочната практика куцо и сакато да взема шофьорска книжка без да са сядали в учебен автомобил.
На второ време трябва да се започнат широкомащабни акции на контролните органи за предотвратяване на очевадни нарушения на правилата.
На трето време от 25 години чета само за увеличаване на глобите, без това да води до реално подобрение на ситуацията.
Admin неясно е съгласен съм просто моя мисъл. Значи реално в БГ правилата се нарушават предимно от тези с "яките коли дето летят" и предимно те са и пияни или дрогирани нон стоп. Това ми беше мисълта.
Относно порочната практика с раздаването на книжки ми кажи според теб как може да се спре. Изловиха министри с фалшиви дипломи и неможаха да докажат вина ти искаш ние да хващаме неуките с трети клас. Все пак очаквам предложение по въпроса.
Всеки ден има широко мащабни акции от органите но резултата е нова къща или кола или дете учещо в чужбина но не и контрол, който да доведе до резултати в статистиката с ПТП или да няма пияни водачи.
Реално наистина няма резултати от високите глоби но ако е предвидено друго а не глоба за пияните или пилотите от формула тогава според мен ще има резултат, но винаги е добре да има мнения.

Колега redboy по голямо внимание ще обърнем но по начин, които ще доведе до повече раздразнения, още повече не говорим само за камиони тук а и за собствените ни автомобили. Има идея, която още не е приета от нашият УС да се направи предложение всички комерсиални автомобили "камиони, автобуси, таксита" всичко, което се използва за извършване на превоз на стоки и хора да минава на преглед два пъти в годината. Сега по важният момент е как да се гарантира спазването на техническите изисквания за допускане и как да се гарантира правилното преминаване на тези прегледи. Все още не сме стигнали до правилното уравнение, тъй като видяхме, че камерите за контрол може да се манипулират, както и съоръженията за контрол на системите на автомобила. Ако може да кажеш как да го направим би било много добре.

Huge

Само да вметна нещо относно стойноста на глобите. За един 1000лв са много за друг не толкова и за да се стресне някой дето като си седне на портфейла става два метра (познавате ги такива)е редно глобите да са обвързани с доходите: заплатата(за физ.л.), оборота(не печалбата) на фирмата (за собственика, специално), оценката на автомобила по Шваке за тези които са "безработни".

Boroman21

Глоби си има и сега , закони също , айде сега познайте какво липсва .
Ефективност на събиране на глоби и никакъв контрол от органите на МВР . За това се борете , накарайте задрямалата система да работи а не я сменяйте през 3 месеца щот глобите били малки.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Ал.Стамболийски

Колега глоби има, контрол няма. Кажи моля те според теб как да увеличим контрола като и куките са обвързани с едни схеми с пари и т.н. Не искам да обидя никой но наистина е така. Малкото останали уставни полицай са сложени на бюро и няма как да променят нищо защото се занимават със статистика. Ако трябва да сменим всеки катаджия дето е на пътя значи нямаме шанс да се оправим. Работата ни не е в посока увеличаване на щетите за водачите, както казах и преди искаме да има и превенция, което ще рече да има начин да се внуши на водачите, че това е незаконно и има последствия. Контрола трябва да се осъществява автоматично и да има по малко полиция по пътя, така ще се доведе до по голяма събираемост на глобите, защото няма да има как да се обжалват. Много са идеите но трябва да се обосноват адекватно за да се приемат от МВР или министерски съвет пък да не говорим за парламента. За да се иска законов акт, с който да се засили контрола трябва да се мине през куп комисии и трябва да се предложи първо на депутати от някоя парламентарна група и да влезе в съответната комисия предложено от тях. Иначе имаме възможността да внесем и лично искане до парламентарна комисия по транспорт или по вътрешни работи но трябва да сме доста по подплатени откъм членска маса. Благодарни сме на всеки предложил нещо, споделил опит или дал своя принос за каузата.

Boroman21

За съжаление това е апсурда в България , надявате се да стреснете по някакъв начин 7 и кусур милиона  граждани но не може може да накарате един служител да си свърши честно и почтено работата.
Така няма да се получи , като се вдигнат глобите единствено ще се вдигне и таксата "кафе" защото начин винаги има.
Ефективен начин единствено приветствам  прибирането на книжки и спиране на МПС от движение(това само за тежкотоварни автомобили) . При частните е достатъчно да се  въведе покачване на ГО по съответния брой нарушения или според подобен алгоритъм и се решава проблема. Защото като няма ГО няма и регистрация на МПС.
Друго , трябва да се криминализира плащането/бонусите  свързани с изминатото разстояния при тежкотоварни автомобили.

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

American

Цитат на: Ал.Стамболийски - Петък, 24 Юни, 2016, 13:09:07
Само ми е чудно какво е мнението за употребата на алкохол и/или наркотици и начините за предотвратяване на употребата им и шофирането след това.
Искам след като е установено че лицето е интоксикирано (пияно - дрогирано), да се задържа с белезници в полицията за 48 часа най-малко. В противен случай, както е до сега лицето може веднага да извърши друго подобно деяние.
smoking gun

admin

Цитат на: Boroman21 - Петък, 24 Юни, 2016, 22:23:23
Глоби си има и сега , закони също , айде сега познайте какво липсва .
Ефективност на събиране на глоби и никакъв контрол от органите на МВР . За това се борете , накарайте задрямалата система да работи а не я сменяйте през 3 месеца щот глобите били малки.

Според мен именно със събирането на глобите трябва да се започне и нещата постепенно ще потръгнат в правилната посока. Българинът свикна през последните двадесет и няколко години да не плаща тези глоби. Какво пречи в системата с таблети на КАТ да се въведе проверка за дължими глоби и на всеки, за когото се установи, че има такива, да му бъде отнемано свидетелството за правоуправление до заплащане на глобата, а защо не и превозното средство?

Освен това пунктовете за технически прегледи продължават да извършват услуги на водачи, които не са заплатили своите данъци за превозното средство към съответната община.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!