• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Кой какъв микробус кара? (И до къде?)

Започната от Fast_Boy, Четвъртък, 09 Юни, 2011, 22:20:21

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver70

Според мен ,трябва да питаш и за друго.Примерно,сам ли ще караш или ще сте двама,тези пари които се дават за курс, на човек ли са или на бус,защото ако е на бус стават 225лв.Тогава какво става с храната,не питай само за спането ,много фирми казват 500лв. до Германия и после става ясно,че наистина са 500лв.ама на кабина.

driver70


Boroman21

Сам естествено , двойка на бус нестава :) парите са на човек толкоз.

Boroman21


BURKAN

Според мен най-добрия който съм карал е Мерцедес 207, 208 и Спринтер. За бързо придвижване е VW transporter, karavelle. А форда е като циганина, не работи и отведнъж умира!

attackman

Цитат на: BURKAN - Вторник, 20 Ноември, 2012, 10:25:15
Според мен най-добрия който съм карал е Мерцедес 207, 208 и Спринтер. За бързо придвижване е VW transporter, karavelle. А форда е като циганина, не работи и отведнъж умира!

Еми колега, аз съм с такъв "циганин" Акула 98-ма. 2,5 мотор дълга база с изнесения мост и средна насдтройка. Плаши се от студа, ама забележки за сега нямам - ефтини части и яко товарене и претоварване. Нафта 10/100. Доволен съм! Преди карах старата акула, голям зор виде докато го строших. Ама 3-пъти си изкара парите за една година! :)

Vic

Не съм професионален шофьор, ползвам микробус вместо лека кола. До преди 3 дни карах Transit 1987г. От 3 дни съм "горд собственик" на Ducato 2,8 idTD.  :)

Свилен Иванов

Цитат на: Boroman21 - Неделя, 30 Септември, 2012, 17:41:09
Сам естествено , двойка на бус нестава :) парите са на човек толкоз.

Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?

Благодаря предварително!

Trucker_Boy

Цитат на: Свилен Иванов - Неделя, 10 Март, 2013, 09:55:04
Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?

Благодаря предварително!

И аз се интересувам по този въпрос : )
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

SOLAR

Цитат на: Свилен Иванов - Неделя, 10 Март, 2013, 09:55:04
Къде ги има тези фирми, които правят курсове из Евроса с бусове?
Благодаря предварително!
Цитат на: Trucker_Boy - Сряда, 05 Юни, 2013, 15:10:32
И аз се интересувам по този въпрос : )

Отиди в Търговище на автогарата и питай за бусове пътуващи за EU. От България, цената е на автобусен билет, на връщане е по-евтин. Спират по заявка на клиента. НЕ очаквай билет или фактура. Колеги от Лудогорието могат да ти помогнат /от турски произход/. Като се свържеш с някой, той ще те пренасочи към бус пътуващ по желаната релация.

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Trucker_Boy

Цитат на: SOLAR - Сряда, 05 Юни, 2013, 21:39:57
Отиди в Търговище на автогарата и питай за бусове пътуващи за EU. От България, цената е на автобусен билет, на връщане е по-евтин. Спират по заявка на клиента. НЕ очаквай билет или фактура. Колеги от Лудогорието могат да ти помогнат /от турски произход/. Като се свържеш с някой, той ще те пренасочи към бус пътуващ по желаната релация.

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Не знам за колегата, но аз търся фирми занимаващи се с бусове но за транспорт на стоки а не пътнически на хора. ;)
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

AxL

Цитат на: Trucker_Boy - Петък, 07 Юни, 2013, 19:16:45
Не знам за колегата, но аз търся фирми занимаващи се с бусове но за транспорт на стоки а не пътнически на хора. ;)

Аз имам такава фирма, пиши какво те интересува да видя дали мога да съм полезен.

Между другото - 12.2013 спрях да приемам поръчки/заявки от фирми с плащане 30-45 дни. Лично мое решение. Ако не е за цял бус едно 80% от спедиторите предлагат навло като за голям камион, а доставка Амстердам-София за 48 часа... А парите някога си. Има и сериозни фирми, но слаба работа, ако нямаш договор. Пак мое мнение.

Относно бусовете за мен съществува само една марка: Мерецедес-Бенц, особено 02 311 цди макси. Икономичен - празен 6,5-7,2 95-120 км/ч, пълен с 0,5-1,0 литра повече. Моят беше на 150 хил. км. С перфектно работещи агрегати. И съм го засичал в Германия.
След това купих 313 2006, всички екстри, макси, но не видях разход под 8/100, без значение от скорост и товар.
И двата двигателя трябва да се пазят от прегряване, особено внезапно, защото пукат главите. Но сменяш и продължаваш.
Искат поддръжка, не са като 312-ките, но се изплащат при редовна работа.

Карал съм, под наем и Ивеко 35С.., не съм доволен от комфорта и разхода, Евро 5 Ситроен Джъмпер, слаб комфорт, тиха кабина, разход около 8/100, ако се гали педала и с тировете. Ивековците горяха между 9 и 12-13, най-големите с двойна гума, 2002 и 2007.

Бих купил отново 311цди 01-05 макси със добро купе и малко километри.


admin

Ще се радвам да разбера повече за работата с тези бусове в Германия и дали има лесен начин човек да си намери работа на такъв бус.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Hino


Честно казано , отдавна не бях виждал активен шофьор и/или собственик да се изказва толкова ласкаво за Спринтер cdi :-). И въпреки, че човека явно визира бус до 3,5т, единична гума, аз ще кажа моето мнение по въпроса. Говоря САМО за малки автовози (големите-истинските са ми съвсем отделна тема).
Всички данни да се четат като усреднена стойност при курсове България ( Варна) - Холандия/Белгия - България..... Италия е съвсем отделна тема! Скорости на движение 90+ км/ч  ;D - АКТИВНО, силно каране, а не спане!!

При мен Спринтер 412 за една кола + двойна платформа..... празен около 9 , пълен 10,5. Върви отлично, стабилен и изключително здрав. Специално автовозчета имах 3 такива + около десетина бусове докарани оттам и Германия такива.За CDI-та имам опит около поне 15 докарани оттам ( навръщане, или закачена платформа, или каравана по-голяма). Вътрешните покупко-продажби в Бенелюкс въобще и не ги броя, десетки са..... В изключително редки случай са падали под 10 пълни + теглене, говоря за прибиране до БГ!!!

Ивеко Деили - най-доброто нещо което може да се купи с пари. Тонаж като на камион, без никакъв аналог. По никакъв начин не му пречи, понякога и не го усеща дори. Вървене....... около 3 класи над всичко друго, ФАКТ. Здравина - единственото което може да му се доближи е донякъде 312/412 и отчасти ЛТ ( но по-малко). Единственото което му е на нивото откъм здравина, и дори бих казал, че може да го мине е Исузу, но това вече е друга тема.
Разхода на Деилито зависи от доста неща. Мойте 65ц15 ( с турбина БЕЗ променлива геометрия) за 4 ( словом - ЧЕТИРИ коли, 2 на камиончето + двоина сгъваема платформа) и ДВОЙНА кабина....... празен 9-10, пълен 11-14 според зависи от много неща. Под празен, имам предвид КАЧЕНИ, а не дърпани две платформи, една двойна сгъваема ( или перфектната на Блис Германия - три моста, първи управляем с лафет, два етажа,.... или боклука велик на онзи русенски смешник) + втора единична. Така, че под празен, да се има предвид - около тон и половина товар. Пълен - ВИНАГИ почти ФУЛЛ - 10 тонна композиция!!!
Общо взето, някакъв общ ориентир за около 2350+2350 км на дълго + 500-700 км вътрешно в Бенелюкс....... според зависи, около 12,5 среден разход. Добре ли е? При това с КАРАНЕ, ане спане.
При по-новия модел 70ц17, горе долу , единствената разлика беше още по-голямото вървене. Разход същата работа.

Сега, едни уточнения. Като говорим з аразход, трябва да се има предвид следното нещо. ТОЧНАТА спецификация, съобразно това за което ще се ползва буса. Два идентични модела, при САМО разлика в предавателните отношения, дават ОГРОМНИ разлики. Затова и аз винаги съм си ги избирал с най-подходящите за МОЯТА дейност дифове. Друго - за цялостното състояние, за това откъде е купен, как е поддържан ДО този момент и ОТ този момент нататък.....темата е огромна. Аз винаги съм плащал много повече пари за БАЗОВО перфектен бус, след което съм си го поддържал в идеално състояние. Това са важни неща. Както и шофьора и нафтата. Нафтата може да е причината за големи разлики в разхода стигащи до 30%, вървенето, дори и здравината като цяло. Аз винаги съм карал с хубава нафта и проблеми съм нямал. Мои познати обаче, за 5-10 евро спестени......айде да не казвам, но това вече е друга тема.

  Това което мога да определя като минус на Ивекото е наистина комфорта в кабината. Ако е двойна е ок горе долу, но като цяло комфорта вътре както и самата возия е.......зле. Не кой знае колко по-зле от конкурентите, но все пак зле. Фаворита в това отношение се нарича Спринтер/Крафтър последното поколение "братовчеди" :-) . Те са светлинни години пред всички други в това отношение. За съжаление, това им е единственият плюс над конкуренцията, но и това е друга тема......

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

naum4o

Renault Master 2.2 dci. Пъргавичък е. За толкова малък двигател има добра товароподемност. Изчислени са отвори за укрепване(колани и пр.), има и доста  голяма ниша зад кабината. 3 евро палета 1,90 височина.
Като толкова ви се иска да боядисвате паметници, то идете пред посолството на САЩ и боядисайте паметника на онези, които изравниха София със земята през зимата на 1943-1944г., но ония там ще ви отстрелят като кучета, защото за тях не сте нищо повече от самопродали се РОБИ!

AxL

Цитат на: admin - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 20:32:13
Ще се радвам да разбера повече за работата с тези бусове в Германия и дали има лесен начин човек да си намери работа на такъв бус.

Лесен начин аз не знам.
Най-лесен начин е да се научи малко немски и да се закачиш към някой местен куриер или спедитор. Работата е доста като обем, но трябва да се вземе немски бус под наем или лизинг, съответно немски адрес и немска фирма. Парите не са кой знае какви.
Друг вариант са бордовите камиончета с легла отгоре, те возят експрес в цяла Европа. Какви пари изкарват и каква е схемата не знам, но само във Франция срещам огромно количество от тях. Отделно Германия. 90% ги държат поляци. Идват често и до България. Там трябва да се хване човек с някой читав спедитор, аз нямам такъв опит.
http://www.blyss.de/products/82/p/98 Ето така изглеждат, на по-долните снимки.

За мен лесни пари в този бизнес няма. Аз лично правя между 20 и 25 хиляди километра на месец. Разработвал съм го няколко години. Рядко съм на нула, повечето месеци съм доволен. Но работя за себе си.
Има и фирми в България, които търсят от време на време да дават гарантирани курсове на цени от 1500-1800 лв в едната посока до популярните дестинации в Европа, но е трудно да се намери ниша там. Обаче трябват поне три буса, а няма как първо да подпишеш и после да ги купих/наемеш. Но с много тичане, малко помощ и коректност може да се получи.

Западна Европа дава много работа за бусове, но там пък е трудно със собствен стар бус.  Език, ако не се знае трябва да се работи за някого. Което пък поставя въпроса дали не е по-добре да се взимат едни 1500-1600 евро и да си караш към някоя фирма камионче до 7,5 т.
Като за начало може да посътветвам да си направите регистрации по сайтовете като спедитор.нет. Да загубите известно време и да разберете къде ще ви допадне най-много.
Всеки трябва да си реши индивидуално.

Темата е много по-дълга, ще пиша отделно, ако има конкретни въпроси.
Относно Германия например първо език и другото си идва. Или пък човек, който да даде едно рамо.

Накратко лесен начин за сам човек няма!




AxL