• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Първи впечатления от новото поприще

Започната от Dojogan, Петък, 22 Юли, 2016, 00:23:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dojogan

Вече 4 дни съм в занаята така да се каже...то един занаят, ама по-нататък ще доразкажа.
Фирма няма да казвам, предимно с автовози се работи.
Очаквах да се проведе някакво обучение, но малко се разминават нещата. На първия ден качиха мен и още един новак, с когото за щастие се оказа, че се познаваме в Актрос 2000г автовоз с коли от Италия за Велико Търново заедно с опитен човек от фирмата. Проблем с това коя година е камиона аз нямам, имам с това, че е адската кочина и все едно някво животно е живяло вътре, мизерна работа отвсякъде, актроса е на 2,5млн км за инфо само  ;D
Следващите дни като цяло се състояха от мотаене в сервиза на фирмата, имат си собствен, автопарк от 50 камиона са.
Не съм чакал да се водя и кандидатсвам за шофьор а да се клепя в масло и грес, ама така се получава. Както знаете при автовозите е малко по-специфично, понеже всичко е хидравлика, има ръчки, рампи, опачки и всякви мизерии. Имам 2-3 кръгчета в града да измия котъра в една скапана мивка, днес да сменя гумите на диференцияла, както и да се сложат нови на предния мост (Аеолус - китайски). Не знам, според мен това е компромис, но както и да е. Не е това големия проблем. Сваляхме и 4 коли в една автокъща.
На фона на тоя велик опит ме пратиха експрес в МВР със служебна кола и пари да си пускам паспорт и искат уикенда да се ходи в Истанбул да се карат 5 чисто нови Ауди Q7.
Не съм се жегнал, имат и застраховка...ама де да знам, дали е нормално на новобранец на една седмица да му поверяваш товар за 1,5млн. лева и то за страна с такова моментно състояние?
Други впечатления, возят се нови и втора употреба коли, имам наблюдения от втората употреба. Е няма такава мъка, една нямаше съединител, друга нямаше задна скорост, трета нямаше спирачки...абе все красиви неща...за тия без акумулатор няма да говоря.
Малко за камионите: под 1,5млн км няма...това не е толкова важно или това, че са по старчики пак казвам. Стараят се да ги поддържат качествено, с нови качествени части без компромиси. Просто шофьорите са страшни мърлячи! Поразгледах доста голяма част от автопарка, има и добри машинки, пазени от водачите, но са рядкост. На мен като новобранец ми дадоха най-голямото лайно така да ви кажа, даже волана колкото и да го пусна пак седи като на Чавдар и му се набирам отгоре. Всичко е ръчка, с изключение на 5 броя Волво, които са автоматик и някои от Актросите са полуавтоматик с джойстик.
Като цяло това са ми впечатленията, кефи ме да карам. Маневрите ми се отдават без да се хваля много много, макар че тия кошници са 2-3 метра по-дълги от страндартна композиция и трябва да се прави голям заход при завои, даже доста голям.
За заплащането уж имам уверения от хора, които познавам че е веднага след курс и то на ръка, не по карта. За конкретни цифри не мога да говоря, след като се върна от Турция живот и здраве ще пиша и финансово как стоят нещата и колко съм получил и за какво.
Като цяло не съм очарован, за сега съм поел ангажимент за курса, след като се прибера живот и здраве ще реша дали да продължа или да си търся нова алтернатива, но като цяло тва с автовозите си е много хамалогия, като прибавя кошника дето ми дадоха (и огледалата му вибрират, има и пукнато в мъртвата точка забравих да спомена) . Не знам финансово как ще са нещата, но за да се преглътнат тез обстоятелства то трябва да е доста атрактивно. Хубавото е поне, че разбрах че не се правят спирания на пари за нанесени щети по автомобилите, освен ако не прекаляваш разбира се.
Това е грубо казано, много от вас ще кажат сигурно, че съм мазохист...може и така да е, но за сега ще видя какво ще стане с този курс и тогава ще взема решение, мога да се прехвърля на брезент в същата фирма, но доколкото знам а и разбрах заплащането е мизерно, щом на тези дето карат вътрешно им дават 1500 евра. Правите курсове още по-зле...
Пък и брезента по си ме влезе като че ли. ???

Dojogan


Hino


Dojogan, евала за ентусиазма, но лично аз, това което съм научил досега по тези теми ( никога не съм бил шофьор на някого..) е ..... най-малкото, както им изглеждат камионите, офисите и речника, такива и хора са в действителност. Предполагам ме разбираш какво имам предвид.

Само информативно - в периода 2007-2009г., аз лично плащах на шофьор на мой автовоз - 1000лв НА КУРС Италия, при нормално 400лв в най-голямата фирма в моят град ( тогава). Автовозите ми ( често ги сменях, но средно по 2 винаги са били налични) бяха стари, да, но маниакално поддържани и обслужвани от мен.
Вариант 2 - шофьор на бус ( 2 + 2 коли, на отиване е празен), автовозче, или почти ново или чисто ново взимаше също 1000лв НА КУРС ( но до Бенелюкс, значително по дълъг термин) . И при положение, че спи НА ХОТЕЛИ плащани от мен по пътя, където му свършат часовете, там. Просто защото в буса няма място за спане. Никога не бих карал шофьор да спи ..... на седалките.  Всичко това пак казвам 2007-2009г!

Нека да се опитам да позная. Офиса на тази фирма е или в Троян или в Ловеч?
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Hino

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Dojogan

В Пазарджишката област е фирмата колега. На километър е заплащането (0,24лв...по-късно 0,26лв. мисля). Късите дестинации към съседите са на конкретна тарифа, необвързана с километрите, понеже са малко. От към пари мисля са добре...така като ги смятах горе-долу под 3300 не се пада, но си е голяма хамалогия.
Сипват гориво от бензиностанция базирана в селото, в което и фирмата. Вчера се обади един колега от Русе, че е закъсал заради вода в нафтата и един бус отиде там с помпа да точи лайняната и да сипят хубава за да тръгне на път...Е викам си, аз на мястото на колегата директно им хвърлям ключовете...Да не говорим, че на тоя етап сме на работа от 8 до 17 часа, а колегите тръгнаха на обяд и са се прибрали в 01;00 през ноща, това никой няма да им го заплати...
Да допълня още нещо около камиона: Докато чистих дарака забелязахме с другия нов колега, че чистачките са под всякаква критика, на едната перото е криво, а на другата въобще й липсва перото и има участък от поне една педя, в който няма почистване. Дадох заявка на отговорника да осигури чистачки, защото ако завали съм слепец. Той вика нямаш ядове, те са по 10лв. ще ги сменим. Басирам се, че докато тръгна за курса няма да ги е осигурил...ама нищо. Поне като се върна ще имам много аргументи да им обясня защо нещата между нас няма да се получат. Мога и така да ги заеба, защото нямам договор, но съм поел ангажимент за този курс и не обичам да правя такива мизерии. Искам да съм максимално коректен.

Hino


Тц, не познах фирмата :-).

Приятелю, 3300лв за да изкараш при 0,24лв./км., ти трябват ...13750км. А 13750км НА АВТОВОЗ, каращ БГ-ЕУ-БГ (късите тук не ги слагам, че още по-зле), е точно --> ПЪЛЕН АБСУРД да направиш. Поне не и за 1 месец. В това бъди УБЕДЕН!!!
Една къса Италия ти е към 3000км. Да, много зависи откъде, закъде и т.н., но все пак. А ако ти е на юг курса, си с кораб, така че може и да стане 2000км. А един такъв курс ти е 1 седмица минимум. Гарантирам ти. Ама МИ-НИ-МУМ! За Западна Европа е по-зле, ясно ти е. Така че .... незнам ти си прави сметката.
Ебаси, 1500Е ( някакъв бесен, евентуален максимум) за шофьор на АВТОВОЗ, в днешно време, че и кошник... не ми го побира ума...!!!

Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Dojogan

Ми и за мен са малко колега, но за 9 дни правят курс 5000-5400км. На единичка става въпрос. Магнити ли слагат не знам, повечето са на шайби, казаха ми че на аналоговите не слагат магнит, защото тук из наще цигански държави давали рушвети и минавали без проблем. 25 и 45 часа не се правят понеже се кара с анекси. Това е което знам :)
Фериботи мисля не се карат. Иначе според това, което ми каза колега излиза по изгодно да се кара за съседките. Гърция за 3дни 480лв била тарифата, което е супер, на фона на това че на Тойотата за същата релация тарифата била 115 евро пак според същия колега, който ми ги говори тия неща :)

Hino


Хехе, да, старата схема с бележките  :D. Не, виж, аз не го казвам с лошо. Наистина ти желая късмет. Просто..... такива фирми..... казах си мнението. Дано обаче ти да имаш късмет  ;) !

Между другото, направиха ли ти обучение как се товарят коли. И не само как се товарят, ами КЪДЕ , КОЯ да слагаш? Че това е много, много важно! При това в зависимост от факта, дали си с полуремърке или "хенгер". В смисъл, дали си стандартен автовоз или ... влекач ( с изнесен лафет) + автовозно полуремърке (Lohr най-често) .
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Dojogan

Цитат на: Hino - Петък, 22 Юли, 2016, 01:59:08
Хехе, да, старата схема с бележките  :D. Не, виж, аз не го казвам с лошо. Наистина ти желая късмет. Просто..... такива фирми..... казах си мнението. Дано обаче ти да имаш късмет  ;) !

Между другото, направиха ли ти обучение как се товарят коли. И не само как се товарят, ами КЪДЕ , КОЯ да слагаш? Че това е много, много важно! При това в зависимост от факта, дали си с полуремърке или "хенгер". В смисъл, дали си стандартен автовоз или ... влекач ( с изнесен лафет) + автовозно полуремърке (Lohr най-често) .


Имат всякакви комбинации, но този който карам е автовоз с тандемка Ролфо мисля. Никво обучение няма, даже вчера ли кога беше не помня един там дет работи от сладките работи ми вика отивай да товариш ония 4 коли  :-X Добре, че началника на сервиза е стабилен и дойде момчето да ми обесни едно друго и да помогне като цяло. За начина на подредба няма никво обяснение, добре че докато чистих камиона намерих един лист със схема как се товарят и как се връзват за да се водя по него. Абе мизерия си е  ;D

briko

Колега, първо успех! И така да кажа и аз няколко думи, до Италия/началото/ и обратно един нормален курс продължава 8-9 дена в добрия вариант. Имаш да минаваш граници/митници, а това може да ти коства м\у 2 и 20 часа. Следва забрана за камиони в неделя за Италия и Словения. Относно нарушенията на регламента, НЕ препоръчвам в Сърбия-съд, а в останалите държави е ясно, някой ще бърка на дълбоко в джоба. В Италия са ми смятали километри, маршрут и време за да разберат дали е играл магнито, нищо не могат да докажат, обаче ще ти направят уникална проверка и пак неприятности. Та това е, сега знаеш километрите и времето на курса......от там дали заплащането е коректно ти си прецени.Пффф, май и в събота към момента има забрани.

динко

 От 9-16 часа е забраната за събота в Италия.За повече подробности пишеш на латиница-Divieti per mezzi pesanti.и ти дава всички забрани.Успех колега,няма се плашиш.

Бриги Магнито

 8) м да,че спамна,не мое се сдържим.
Начи четем,четем и съзрех,малко съ ми ,скапо ми е и т.н.
Как и да е,тъй трее.
Чуй са ко че ти обадим,начи немаш договор,па ти даат Кю 12-ки да возиш,принципно това е добре и па принципно мноо бият май тия.
Я като тъпо парче и регистрация у следствието и прокуратурата се видех как продаам Кю-18 -ки на Димитровград на пазара,ма разбирасе не сите имат моето айдушко мислене и не им минават такива мисли.
Едно въпросче кат немаш договор ако се обади некой,че си откраднал камиона барабар с бегачките кво праиш?
Не се впрегай ората са ти казали точни сме не бой са.
Маа мноо бият тия да знааеш или са супер бичкии


HORNET

Според наредба 11,регулираща международен превоз на товари....
член 19,ал 6---на борда на превозното средство трябва да се намира трудовият договор или заверено извлечение от него,където е видно името на работодателя и работника,срока на трудовия договор,дата на включването му и т.н.---цитирам по памет......
Ще бъдеш апетитна хапка и за наште ДАИ-джии,и за всякакви други контролни органи.А глобата за това,че не си носиш трудовия договор е персонална,т.е.--ще се пише на твое име.

American

Все отнякъде трябва да почне да прави стаж момчето, оставете го да дерзае.
Но ерно с колите е доста рисково
smoking gun

American

Все отнякъде трябва да почне да прави стаж момчето, оставете го да дерзае.
Все пак неможе без опит да седне на нов камион, нали така ?
smoking gun

hunter_75

Цитат на: American - Петък, 22 Юли, 2016, 15:27:58
Все отнякъде трябва да почне да прави стаж момчето, оставете го да дерзае.
Все пак неможе без опит да седне на нов камион, нали така ?
То по тая твойта логика да му хвърлат некой дръгел да го сглоби първо,па тогава да го подкара а,к'во ще кажеш?В Америка така ли процедирате?Ти ако щеш и "Вашингтон"да се кръстиш,това дето прозира отдоло хич не е хубаво

briko

Това с трудовия договор не мога да го повярвам ??? Как така ще се качиш да караш без ТД? При инцидент/не дай Боже/ всичките видове застраховки са невалидни!

briko