• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Първи впечатления от новото поприще

Започната от Dojogan, Петък, 22 Юли, 2016, 00:23:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

American

Цитат на: hunter_75 - Петък, 22 Юли, 2016, 15:41:47
То по тая твойта логика да му хвърлат некой дръгел да го сглоби първо,па тогава да го подкара а,к'во ще кажеш?В Америка така ли процедирате?Ти ако щеш и "Вашингтон"да се кръстиш,това дето прозира отдоло хич не е хубаво

Искам просто да го окуража да не мисли много за парите, защото ще натрупа опит, който май не осъзнаваш че му е много нужен ?
Ако избяга на първия-втория месец, ще бъде поредния мамин пръцльо.
Дошъл видял че това не е за него и си бил камшика. Знаеш ли защо няма договор ? Защото от фирмата очакват всеки момент да се махне, в близките два три дена.
Хората защо да принтят хартия, като много идват и си заминават, на втория ден. До гуша им е дошло само да съсипват хартията.
smoking gun

American

smoking gun

briko

Цитат на: American - Петък, 22 Юли, 2016, 16:01:04
Искам просто да го окуража да не мисли много за парите, защото ще натрупа опит, който май не осъзнаваш че му е много нужен ?
Ако избяга на първия-втория месец, ще бъде поредния мамин пръцльо.
Дошъл видял че това не е за него и си бил камшика. Знаеш ли защо няма договор ? Защото от фирмата очакват всеки момент да се махне, в близките два три дена.
Хората защо да принтят хартия, като много идват и си заминават, на втория ден. До гуша им е дошло само да съсипват хартията.
Глупости пишеш.... какво означава мамин еди къв си? Как два три дена, след като те пращат в Италия? Теб ако те излъжат със заплащането, едно се разбираш, друго получаваш колко време ще останеш във въпросната фирма? Докато станеш перфектен шофер или докато ти свършат парите?

briko


American

Цитат на: briko - Петък, 22 Юли, 2016, 16:32:22
Как два три дена, след като те пращат в Италия?

Я прочети по-хубаво какво е написал пък тогава ми се карай.
Той още не ходил до Италия
smoking gun

Dojogan

Днес получих доста информация от извора. Значи договор ще се пусне, фирмата е изрядна в тази част. Казах им, че има голяма вероятност след като се върна от курса да напусна и дали няма да има проблем с тоя договор и ми казаха, че даже и молба няма да се наложи да пиша, директно го прекратяват. Според касиерката заплата 2, 2 и нещо... :D :D :D 16ст празен, 24ст пълен. Днес качихме въпросните Кю 7ци (готини машинки на по 4-5км.) и колкото и да си играха с тъпата хидравлика, мериха 100 пъти и пак ще съм 40см по-висок от колкото трябва. Тия пътеки и железа са супер тежки, една камара пинизи има с тия хидравлики, камионите са мърляви кочини, не казвам стари, а мърляви кочини...ако направя щета по колите има не малък шанс да ми направят спиране (по последни данни спират, а и е нормално) и всичкото това за по-малко от 2500...ами не съм станал големия шофер, ама мерси на тая оферта. Като се върна от Турция им хвърлям всичко и смело напред!
Освен кочината дето ще ходя с нея в Турция ще ме води и една скания 114л 420к.с. Днес ходихме да и правят преглед на всичко. Майко, такава кочина никъде не съм виждал, докато стигнахме пункта за ГТП закъсахме 3 пъти. Гасне в движение, не може да се изфорсира и мре. Някак запали кочината, отиваме да тестват спирачките, оня завалията се хвана за главата. Коригираха там ръчно показателите и давай. Викам много ли е отклонението, той вика- не питай! Няма и кво да се чудя, тя наистина не спира. Почвам да се чудя дали даже и на Турция вече да ходя, не знам кво ще ме сполети, ама ако не ида ще съм изгубил 10дни абсолютно в нищото, така поне някакъв опит ще направя, макар че ако малко късмета ми обърне гръб ще е горчив. Това е :)

ПС: Сега разбирам колегите, като пишат подобни нещо из нета и форумите. До сега като четящ все съм си викал: "Глей ги па тия, само мрънкат за глупости"!
Да, ама ето че и мен ме сполетя същото и то още на сефтето, не съм и очаквал веднага да намеря най-доброто, камо ли в моя град. Ама поне за някакъв старт можеше да претендирам...уви няма да стане, дано следващия работодател даде възможност да се види ставам или не :)

American

Цитат на: Dojogan - Петък, 22 Юли, 2016, 19:55:07
камионите са мърляви кочини, не казвам стари, а мърляви кочини

а ти какво си представяше ?

разбра ли сега защо не принтят договори хората

защото пазят околната среда

такива като тебе знаеш колко се превръвят да надникнат в кочината и беж дома при мама и тате  ;D
smoking gun

Dojogan

Цитат на: American - Петък, 22 Юли, 2016, 21:13:30
а ти какво си представяше ?

разбра ли сега защо не принтят договори хората

защото пазят околната среда

такива като тебе знаеш колко се превръвят да надникнат в кочината и беж дома при мама и тате  ;D

Глей ся пич, ако опитните и реномирани колеги в тая фирма караха някви мега яки камиони да се съгласиш да изкачваш йерархичната стълбичка, обаче понеже двама ги познавам, а единия от другите е хвален като най-добрия им шофер и знам и те какви мега машини карат...аре мерси!
И не си ме разбрал, не ми е проблем, че тъпия актрос е 2000год, ти също не караш няква нова машина макар, че си уж на светилата...те едни светила ама айде друга тема.
Проблема е, че можеха да се постарят да го позачистят тоя камион...може ли да ти идва нов човек и ти да му дадеш актрос 2000г, в който е срано и пикано денонощно...малко не върви нали, аз съм човек и макар и новак също заслужавам някакви що-годе нормални условия на труд. Айде успех :)


И друго ще добавя. Както предполагам си наясно тая хидравлика на автовозите работи с помпа, тая помпа за да бачка трябва камиона да работи. Днес работи 3 часа поне без прекъсване. Предполагаема евронорма МАХ Евро 2...е извинявай, ходи ти го дишай тоя пушек и тия сажди и ми обеснявай как съм мамино синче...гледам си и здравето, защото веднага започнах да имам дразнения в гърлото и постоянно храчене. Който се е занимавал с подобна мизерия е наясно за какво говоря!

hunter_75

Те без договор едва ли ще те пуснат,че глобата за фалшив такъв или направо без договор мисля,е 17К,и доста фирми изгоряха с такива актове.На "американ"ера не му се връзвай,и той май ще излезе че с некакъв такъв таралясник дето ти описваш се мъчи да бори капитализЪма  ;)

Hino


Ебаси филма. Дори и за новобранец, 2500 ЛЕВА ( 1300Е) според мен си е АБСОЛЮТНА ПОДИГРАВКА!!! Да, момчето е ново, няма претенции, няма опит и със сигурност НЕ Е на нивото и класата на печените автовозаджий, но .... такова заплащане е пълна подигравка. 1500-1800 за новобранец, първите месеци, мога да го разбера. След това като се докаже вече 2000+ Е задължително, това да, разбирам го. Но 2500лв ..."може би, някога, евентуално" ... Че то за бусче 3,5т. каране в ЕУ заплащането е горе долу толкова - 1000-1200Е. Къде да ги сравняваме, то ...небе и земя :-) .  А за машините, ако са такива наистина, аз ...направо немога да си го и представя, честно. Кочини, нямащи спирачки?!?! Мани, мани..!

Сега, конкретно. Незнам как сте ги натоварили, но ето го моят съвет, ако си със стандартен автовоз ( "хенгер", а НЕ с полуремърке закачено за влекача) и обикновенно Ролфо с ....най-вероятно един негатив отпред ( горе) и един позитив отзад ( долу) + евентуално щабли.

1 - Сваляш втория етаж на конструкцията НА КАМИОНА --> ПЛЪТНО до долу. Да опре на пода.
2 - Първият немски кошник  ;D го вкарваш НАЗАД, максимално, задната му броня да е на най-близкото БЕЗОПАСНО разстояние от кабината ти.
3 - Вдигаш ЗАДНАТА част ( повтарям САМО ЗАДНАТА част) на втория етаж на конструкцията ДО ГОРЕ. Така предницата ( за да ти е по-ниско най-накрая) на джипа ще гледа нагоре, а задницата му ще стои на пода.
4 - Вкарваш НАПРЕД втория джип, така, че да дойде на безопасно разстояние предницата му до вече вдигнатата част на втория етаж. За целта разпъваш пътеките ( едва ли си с хидравлични) максимално много, за да могат да стъпят задните гуми на джипа на тях.

  Дотук си готов с товаренето на камиона. Два джипа имаш на него. Не случайно ти го пиша.... важно е и теглото. А тези двутонни джипове, ако качиш 3 отпред ( не, че е възможно да ги събереш, без да превишиш) си 100% претоварен!!

5 - Сваляш втория етаж на ремъркето ДО ДОЛУ.
6 - Качваш третия джип НАПРЕД ( може и назад специално този, но ако е напред е по-добре за разпределението на тежестта). Максимално безопасно напред. Имай на предвид като завиваш, че трябва да е безопасно, особено при остри завой. Имай на предвид, че задницата на последния джип отпред, ще е доста близко до този. Ако си с разпъваем теглич на ремъркето би било супер. Но силно се съмнявам.

7 - Качваш четвъртия немски кошник  :D НАЗАД на най-близкото безопасно разстояние до другия.
8 - Вдигаш почти максимално догоре --> САМО ЗАДНАТА част на втория етаж на ремъркето
9 - Сега заставаш фронтално ЗАД ремъркето и поглеждаш къде трябва да сложиш последният Инголщатски "двутонник" :-). дИмек го вкарваш НАПРЕД в освободилото се пространство в задната ДОЛНА част на ремъркето.  Преди това разпъваш отзад максимално.

10 - Това е важно --> "наместваш" всичко що е на хидравлика така че, да си в максимално допустимите БЕЗОПАСНИ граници и разстояния.
11 - Мериш дължина и височина.
12 - Хубаво се оглеждаш откъде ще ти хвърчи хидравлично масло и кой кран е "чао"  :D .

За вързване незнам какво са ти казвали, но един съвет от мен. Поискай си пълен комплект колани. АВТОВОЗНИ колани. Тоест по 4 на джип. Дано да са ти добри коланите. Как се вързват колани надявам се са те учили? Визирам автовозни...! За стоперите също. Между другото, поне преди, изискванията бяха за 4 стопера на 1-ва кола горе и ПО 4 на двете най-отзад. Всички други по 2 на кръст. Или поне аз така си спомням в момента.

Вариант 2 - Тръгваш с "кЮ Зибен", звъниш ми и ти намирам ВЕДНАГА 5 клиента за тях.  ;D :D . Шегувам се  ;) .

Дано съм ти бил поне малко полезен. Има и други варианти за товарене на тези прехвалени кошници, но това ти го пиша на прима виста.

Успех и внимавай, че тези Актроси, много, ама мноооого вървят. Като тръгнеш от Пазарджик, тъкмо до Свиленград, може и да ускориш до 70-75км/ч . Левия ти мигач може да откаже, така че си вземи резервна крушка  8) .

Шегата настрана, дано имаш късмет и се прибереш без проблеми.
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

Dojogan

Благодаря колега, със сигурност си полезен. Има колани бол, както и стоперите, които им викат кучки.
Относно подредбата: Мисля, че няма да стане, защото тия таралясници са много дълги, по над 5метра. Първите два са на врория етаж на камиона и единия е върху кабината и пак са на една плюнка отзад стъпили. Не мисля, че повдигането ще компенсира разстоянието върху кабината, защото долу на първия етаж то няма да може да се ползва. Абе грамадни кенефи са, няма спор...повече от 5 не могат да се съберат или поне такова е моето мнение.
Както и да е, не ме влече тва нещо. Тоя колега дето ще ме води ще удари едно рамо при свалянето и при товаренето на обратния и като дойда живот и здраве приключвам. Тая хамалогия не ме кефи, да си ги карат. :)

Колкото до това как описвам камионите: повярвай ми, всичко е точно така, както го казвам...даже гаранция пропускам нещо!

stefanov

Само така Dojogan , като си решил да ставаш шофер навиваи ръкавите и почваи да не ти дреме че камиона е мръсен ,където и да идеш като нов шофьор се ше ти дадат наи големия дръгел важното да внимаваш и да мислиш с главата ако не си сигурен питаи за да няма поражения докато не натрупаш малко опит и самочувствие .Като направиш два три курса къ си е писано по книгите ,шефа ше  даде по нов камион и кинтите ше дигне ако ли не шута в гъза, фирми колкото искаш в BG или навън търсят хора с опит . Късмет и умната ;)

https://www.youtube.com/watch?v=U-mbq8-Fjh0

Dojogan

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=4&act=4&adv=41469276538760580


Ей такова животно карам, подчертавам не точно този а такова. Същия камион и същата конструкция. Загледайте се в този конкретния който ви показвам. Вижте кабината отвън, както и интериорно...дано сте ме разбрали какво имам предвид :)

Hino


Само едно уточнение. Тези "островните", триетажните спецификации на конструкции, точно НИКОГА немогат да се използват в ЕС. Сещате се защо, нали?
За конструкции или италиански - Ролфо, Силвър, Фасано ( в тази последователност) или Кесбор ( единственото подразделение на Кесбор, останало собственост на фамилия Кесбор и базирани в Австрия, а не в "родната" им Германия) !
;)
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

цецодебел

Цитат на: Dojogan - Събота, 23 Юли, 2016, 21:47:58
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=4&act=4&adv=41469276538760580


Ей такова животно карам, подчертавам не точно този а такова. Същия камион и същата конструкция. Загледайте се в този конкретния който ви показвам. Вижте кабината отвън, както и интериорно...дано сте ме разбрали какво имам предвид :)
Добре бе мъжки нещо не мога да схвана ?Искаш го в такъв вид или какво.... Много ясно че тоя който го е заебал преди теб нема да тръгне да го чисти!  Или да наемат фирма да ти го изчисти?  Не ти разбирам проблема ?
Ако проблема ти е в техническото състояние ОК. Ама ако си си мислиш че некой ще ти даде излъскано камионче , просто в грешка си !!
За пример / Едно време и аз си търсех работа и имах вече 15 г стаж като тираджия  .Чорбаджията ми вика "нема проблем, стегаш , тръгваш и работиме.... като отидох на плаца ,видех три Камаза без гуми на трупчета   ......това е ,ако искаш ....Та не знам какво точно да те посъветвам  :-\явно има разминаване между представите ти и реалността за професията !
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

Бриги Магнито

 8)хмм Цеци,кво разминаване бре брат?
Младежта не знае на кой свет е.

Мен не ми стана ясно са като съм карал евро0. требе съм мъртъв или мутирал с пет рака на панкреаса примерно?
Евро двойка бил,па тия де са търкаляли таралясници преди евро двойките да не са умрели ората?
Бацета я кат Ви каем,че тоя Евротрак ви изпи акъла ,вие невервате


Dojogan

Никво разминаване нема мъжки...ако ти покажа останалите камиони отвътре, които си ги карат едни и същи хора всеки курс и не ги издават на никого може и да ме разбереш.
Имах инфо, че викали фирма на място да изпере тапицерия и т,н когато се взима камиона от нов шофер. Нищо такова не видях. Не ме плаши такова нещо, нямам проблеми, просто не е редно според мене..като техниката ти не е на ниво, заплащането също...ми поне по някъв друг начин го привлечи този човек бе мамка му. Живота не е само пари, аз ако видя отношение, внимание и ред други не обвързани с пари взаимоотношения може и да размисля малко...
Както и да е, всеки си решава сам за него си. Повече няма да се оплаквам, не че това целя, просто показвам и разказвам реалностите...току виж някой ме нахранил скоро време, като знам какви капацитети присъстват, айде със здраве :)


А, ей го първия се нареди бърже бърже...

Dojogan