• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Урок!!!

Започната от Devin811, Понеделник, 15 Август, 2016, 16:40:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Devin811

Здравейте колеги! Искам да попитам да ли някой от Вас има в личния си архив подобно клипче и да ли би го споделил във Форума? Тук идеята не е да видим кой какъв майстор е зад волана на TIR-а, просто с образователна цел. Да се види как е правилно да се подходи и как не е правилно. В нета е пълно с такива клипове но са снимани предимно от руснаци и американци. Искаше ми се да видя нещо Made in Bulgaria. Ето и примерния клип: https://www.youtube.com/watch?v=0MwQsVqUh8Q

...............................
Извинявам се ако темата не е за този раздел :)

Сливане на 2 последователни теми.

Devin811


Бриги Магнито

Баце що си мислим,че всеки си подхожда,както му е най-удобно.
Сиреч,правилни начини бая.
Ба тая маневра пробай оттук,оттук и от де стане.
Я така праим


Бриги Магнито



American

Цитат на: Devin811 - Понеделник, 15 Август, 2016, 16:40:26
просто с образователна цел. Да се види как е правилно да се подходи

Първа стъпка на полигона е "тунел"
Подреждат се конусите в тунел и се започва напред-назад, на първа
Това е много полезно, защото точно при тунела, когато връща назад, се свиква с (на къде го буташ, къде отива)

После са вече другите  маневри
smoking gun

Devin811

Идеята ми беше да видим някой БГ клип с маневрите на заден ход. Примерно как стар шофер обучава млад шофер (ако някой има в личния си архив подобен клип).

SOLAR

Цитат на: Devin811 - Сряда, 17 Август, 2016, 10:25:27
Идеята ми беше да видим някой БГ клип с маневрите на заден ход. Примерно как стар шофер обучава млад шофер (ако някой има в личния си архив подобен клип).

Едва ли ще се намери такъв клип, освен ако някой инструктор не е направил такъв с рекламна цел.

Веднъж със съседа ми (инструктор С категория) бяхме на по бира и жена ми попита как е най-лесно да се паркира м/у две коли. Започнах да й обяснявам, а съседа ме прекъсна с думите, че мога да направя маневрата, но няма да й я обясня. Така, че ако някой обяснява нещо, не значи, че е най-правилно. Когато преди 30 години се качих на прицеп, отидох на плаца и направих няколко маневри напред-назад и така се започна ... та до днес.



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Devin811

Явно наистина никой няма подобни клипове. Като няма здраве да е :).

Имам питане към колегата American или към колегите, които знаят нещо по въпроса. Не успях да намеря инфо за дължината на Композициите в USA. Единственото което знам е че са по- дълги от европейските. Някой ако има инфо с интерес ще чета  ;)

American

търси в ютуби "semi truck park training"
в интернет можеш да намериш много информация за дължините на ремаркетата
търси за "semi trailer"

Интересното е че има ограничение за дължината на трейлъра, което е 53 фита, но няма ограничение за дължината на трактора, съответно няма ограничение за дължината на композицията.
(изключение прави Канадския щат Онтарио където композицията не трябва да бъде повече от 23 метра)
Има фирми които за 48 часа удължават камиона според желанията на собсвеника.


smoking gun

Devin811

#7
Цитат на: American - Сряда, 17 Август, 2016, 16:28:22
търси в ютуби "semi truck park training"
в интернет можеш да намериш много информация за дължините на ремаркетата
търси за "semi trailer"

Интересното е че има ограничение за дължината на трейлъра, което е 53 фита, но няма ограничение за дължината на трактора, съответно няма ограничение за дължината на композицията.
(изключение прави Канадския щат Онтарио където композицията не трябва да бъде повече от 23 метра)
Има фирми които за 48 часа удължават камиона според желанията на собсвеника.

Благодаря за инфото. Относно дължината на полуремаркетата има и 57 фута или 17.37м. Сега вече разбирам защо Европа им е тясна. На това дългото "черво" му трябва място да го въртиш. Каква товароносимост има едно 53 фута ремарке? Гледах едно предаване по ТВ където при преминаване на кантар камиона беше претоварен и за да избегне глоба водача на Тръка премести задните оси на полуремаркето напред (към средата на ремаркето) за да бъде натоварването на осите в норма. За мен беше доста странно това "упражнение" и най-вече глупаво инженерно решение.  А тия трактори както ги наричат натоварен какъв разход на гориво има? Знам, че като мощност не се различават от европейските.




Редакция на техническа грешка.

dino412

Ето и заход и подход и вход само че не е с прицеп.Но принципа е горе-долу един и същи:



И нещо от руснаците:

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.