• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Системи за икономия

Започната от volvo_euro6, Сряда, 17 Август, 2016, 08:45:56

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

volvo_euro6

Здравейте колеги,
Карам чисто ново Волво FH 500. Пълно е с различни системи за икономия .
Интересуваме някой който кара такъв камиона да каже как го кара. Още несъм му свикнал. Ще се радвам някой да споделят опита си. Лека и безаварийна .

volvo_euro6


Boroman21

На ,power режим преди байра и така има по-малко превключване.
С коя скоростна кутия е двоен/еденичен съединител?

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Boroman21


volvo_euro6

С единичен съединител. Ishift

juli76

Не виждам особена разлика при натиснат "power" бутон освен това че сменя скоростите на 1700-1800 оборота и задържа по дълго момента на превключване при повишаване на предавките. Не вярвам да отключва допълнителен въртящ момент като го рекламират при MB "Actros". Поне при моя скромен опит не съм усетил разлика. Икономия и Volvo са две несъвместими неща говоря за E5  и EVV.

American

Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен.

Колегите които карат ръчни скорости знаят че при стръмни и породължителни изкачвания, водната помпа и вентилатора трябва да се въртят колкото се може по-бързо,
Затова макар и с половин педал газ, но на по високи обороти.
smoking gun

juli76

Цитат на: American - Сряда, 17 Август, 2016, 19:34:01
Явно POWER е за изкачване на много стръмни наклони, тежко натоварен.
Или маркетингов PR. То затова си има опция manual че понякога в баир се позамисля малко... но пак е по добре от "PowerShift" при немското магаре.

Boroman21

Има разлика , power сменя много по-късно и съответно дава повече еластичност на двигателя. А и ми се вижда доста по-бърза от AS Tronic или Power shift . Грешките при превключване на шведа са много малко , при немците с кофа да ги ринеш.

gazibarev

Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А.  Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу.  Знай че баири се катерят на М.  Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви.  За това баир винаги на М

volvo_euro6

Как ползвате моторната . Има автоматичен режим. От Волво били казали възможно най малко да се натиска спирачката , и да се кара само на Автомат. ????

Boroman21

Цитат на: gazibarev - Четвъртък, 18 Август, 2016, 00:05:02Видиш ли баир бий един минус надолу както си на А.  Ако не ще дръпваш на М и смъкваш една надолу.  Знай че баири се катерят на М.  Автомата е за равен терен щото ако не ти е калиброван кантара на латентна някой път на баир като си дори и малък ама си натоварен от 7ма слага направо 9та и се замисля да умира ли назад ли да върви.  За това баир винаги на М
Имам около 40хиляди км на е5 еев и около 50х. на е6 освен вродените дефекти на е6 , грижи с избирането на точната предавка не съм имал . Единствено преди байра чуквам един power и волвото си избира много точно кога да свали ако е нужно. Ръчен режим съм ползвал когати го цедя до червения сектор  с цел по-бързо ускорение.

За моторната , аз винаги ръчно я контролирам защото на авто ако имаш и ретардер директно активира него и става много кофти при хлъзгав път. Иначе като му свикнеш да ползваш моторна и ретардер за спирачките почти забравяш.

volvo_euro6

Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г

djingov

Всеки знае,че на Волво силата му е баира и без да пипаш manual върви и сменя скоростите с лекота.Говорите заМерцедес-най-куция камион.Отностно моторната да не го ли спънеш ти сам със сваляне на скорост не става не е като ретардера.FH 12 500 hp за 5 месеца Испания-Англия 29/100.Което не е малко,но не е зле.

Boroman21

Цитат на: volvo_euro6 - Четвъртък, 18 Август, 2016, 14:38:25
Да ясно . Незнам дали знаеш ама Волвото е само с моторна. Няма ретардер. Иначе си прав ретардера може да направи камиона на прав път в буквата Г

e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .

LKW

Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 18 Август, 2016, 18:03:50
e5 eev има маторна и ретардер /ако е купен допълнително/ , е6 цата си беше i-veb .

Няма Волво ,евро 5 или 6 или еев което да е с моторна спирачка.Всички те са с VEB спирачка (Volvo Engine Brake) три степенен.Напринципа на моторната работи но има малки разлики.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

volvo_euro6

Точно така VEB спирачка на принципа на моторната. НЯМА РЕТАРДЕР!

volvo_euro6