• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Автобус се запали на АМ "Тракия", 8 починаха

Започната от JoroBoro, Сряда, 15 Юни, 2011, 08:13:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Trucker_Boy

Цитат на: abator - Четвъртък, 16 Юни, 2011, 10:59:39
Шофьорът на автобуса, катастрофирал на автомагистрала ,,Тракия", е привлечен като обвиняем

Анастас Тодоров: Вероятно ще бъде отнет лицензът на фирмата-превозвач на катастрофиралия автобус


Както винаги накрая институциите и контролните органи ще докажат ,че фирмата и рейсът са проверени и отново цялата вина ще падне върху водачът! Интересно е ,че вече втори ден уж "шефът" на фирмата не може да бъде открит от медиите.
Какво мислите за закон ,чрез който да се издават лицензи на фирми чийто рейсове са не по-стари от 10 години ?
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Trucker_Boy

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

!na

Цитат на: Trucker_Boy - Четвъртък, 16 Юни, 2011, 22:04:46

Какво мислите за закон ,чрез който да се издават лицензи на фирми чийто рейсове са не по-стари от 10 години ?


Подкрепям. Щом за такситата тавана е 10 г., а в общия случай возят по 1-2 души, по каква логика автобусите, превозващи ~50 пътници могат да са по-стари.
Естествено, такава нормативна промяна ще настъпи доста хора по мазолите, но е време. Крайно време! Според мен.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

imter

Нека правилата станат,като при такситата.Над 10 годишни да не получават право за извършване на транспортни услуги,както и при първоначлна регистрация да не бъдат над 5 годишни.Естествено,това е само в сферата на хипотезите,всички знаем какви интереси и лобистки гръгове има.

р...

Само,че неочакваната проверка може и да посмали вината на шофьора вижте сами:
http://news.plovdiv24.bg/263197.html
Винаги има изход

admin

Като сън ми е това, което чета в тази статия. Чак не ми се иска да повярвам, че часове след трагедията отново същата фирма рискува живота и здравето на своите пътници. Като в някакъв филм на ужасите се чувствам.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 11:23:20
Като сън ми е това, което чета в тази статия. Чак не ми се иска да повярвам, че часове след трагедията отново същата фирма рискува живота и здравето на своите пътници. Като в някакъв филм на ужасите се чувствам.

Не е истина просто. И ако фирмата Ентуртранс са безочливи наглеци, то изобщо не мога да разбера хората, които са си купили билети и са се качили на автобусите на тази компания. Не мога да си представя, че след заливането на абсолютно всички медии с информация по случая целодневно, има хора, които не са чули или разбрали. Ние сме си виновни, това е!
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

р...

Освен да се повторя"Добре дошли в България"
Кервана си върви,кучетата си лаят....
Винаги има изход

!na

Цитат на: р... - Петък, 17 Юни, 2011, 11:55:18
Освен да се повторя"Добре дошли в България"
Кервана си върви,кучетата си лаят....

Да де, но обикновено тази реплика я отправяме към безхаберните властимащи и политици.
А в случая става въпрос за нас, обикновените хора.  :(
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

Май е прав министър Божидар Димитров що за народ сме.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 12:41:06
Май е прав министър Божидар Димитров що за народ сме.

:)
Много преди него Славейков си го е казал, при това в стихотворна форма "не сме народ, а мърша...".
Звучи доста неприятно, но понякога е факт.

за който иска да прочете цялото, може да го направи тук http://www.slovo.bg/old/prs/nesmenar.htm
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

Ето и цитат от една според мен много добра статия по темата от в. Труд

Параграф 22

Съдете сами - от 1999 г., когато е приет законът за автомобилните превози, той е претърпял точно 22 поправки. Вероятно скоро ще има и 23-та.

Истината е, че повечето от тези промени бяха гласувани под натиска на силното лоби на големите автобусни превозвачи. Пазарът на тази транспортна услуга у нас е доста изкривен. Немалък еделът на сивия сектор, конкуренцията е жестока, с удари под пояса.

А спазването на изискванията в закона за лицензирането, за техническото състояние на превозните средства, за подготовката и професионалните качества на водачите на много места се е превърнало в доходен бизнес за държавните чиновници, уж натоварени да контролират бранша. Нека си го кажем направо - без рушвет няма нито лиценз, нито технически преглед. Типичен параграф 22 по романа на Джоузеф Хелър - ситуацията е без изход, порочният кръг се затваря, рискът да те извозват ковчезите на колела остава.

Може ли да се промени ситуацията? Да, но не след всяка трагедия да се раждат идеи за законови промени, а просто контролът да бъде такъв, какъвто трябва да бъде. За това не се иска нищо друго, освен воля.

Без тази воля и сегашните спешно лансирани нови мерки няма да проработят.


ето и цялата публикация http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=931452
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Trucker_Boy

Няколко покъртителни снимки.....
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

Красимир Иванов

Ужас! Още една ужасна трагедия с фатален край за 8 души. Моите съболезнования.
Доколкото разбрах автобуса е минал технически преглед в Карнобат, а като знам какви прегледи правят тук, не ми се говори.
Направих си труда да проверя дали този автобус има Гражданска застраховка и вижте:
Заповядайте в групата на форума във Vbox-http://vbox7.com/groups/driversbg/.

admin

А аз разбрах, че по времето на "техническия преглед" този автобус е правил курс до София. А сега и вероятно без "Гражданска отговорност". Някой може ли да ми каже какво става в тази държава?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Красимир Иванов

Цитат на: admin - Петък, 17 Юни, 2011, 22:47:22
А аз разбрах, че по времето на "техническия преглед" този автобус е правил курс до София. А сега и вероятно без "Гражданска отговорност". Някой може ли да ми каже какво става в тази държава?
Нищо чудно и да е правил курс. Тук в Карнобат технически преглед се прави без дори да закараш автомобила до сервиза.
Контрола е слаб, как този автобус за година и половина вече не е спиран и не е видяно, че няма сключена ,,Гражданска отговорност", се чудя?
Ако ме спрат мен и видят, че нямам гражданска веднага ще ми напишат акт, но за тях няма.
В тази държава положението става все по-зле и по-зле.
Заповядайте в групата на форума във Vbox-http://vbox7.com/groups/driversbg/.

Красимир Иванов

Заповядайте в групата на форума във Vbox-http://vbox7.com/groups/driversbg/.