• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Предпочитано заплащане, на км., на заплата + командировъчни или твърдо?.

Започната от Zaron, Петък, 28 Октомври, 2016, 22:41:49

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Zaron


Имайте в предвид,че сайтът се посещава и от работодатели на които би им било интересно мнението на колегията.

Zaron


benc

     На заплата + командировъчни или на твърдо бива,но е приемливо и на час,на километър се създават предпоставки за нарушения и трябва да отпадне като вариант по принцип.
   Командировките задължително да са упоменати черно на бяло в заповедта за командироване или в трудовия договор със съответните печати и подписи и на двете страни ,устни обещания и баластра моабети да няма.


Zaron

Съгласен съм с тебе ама ми направи впечатление от няколко дена на сам,че всеки работодател на който се обадих или му прегледах обявата все се говори "на километър".
Оставам с впечатлението,че все още е нормална практика за изчисление и плащане на заплати.
Вярно ли е?.

benc

Цитат на: Zaron - Събота, 29 Октомври, 2016, 00:21:30
Съгласен съм с тебе ама ми направи впечатление от няколко дена насам,че всеки работодател,на който се обадих или му прегледах обявата все се говори "на километър".
Оставам с впечатлението,че все още е нормална практика за изчисление и плащане на заплати.
Вярно ли е?.
Да колега,такива са предложенията на повечето български "транспортни фирми", то и за това едни и същи обяви се въртят постоянно,и ще продължават да се въртят.
   Стотинките или центовете предлагани на километър са изчислени така,че ако искаш да заработиш една нормална заплата за месеца трябва да направиш повече километри от нормалното при стриктно спазване на регламента.
   Някой пък си мислят,че са много умни и пишат примерно заплата 1600Е. + 10 евро цента за всеки километър над 11000км. ......е да ама те знаят,че над 11000км. са невъзможни или трудно постижими без да се нарушава защото се работи на къси пасове и по цял ден презакачаш ремаркета или меташ колани,и пак ти го забиват.
    С две думи:"докато има агнета ще има и вълци" или с други думи "улавия дал,итрия ял".
   

loshdancho

Да попитам само...Навлото за курса, клиента на ден ли го плаща?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hristo Lishev

Дака, когато работя за процент от навлото, тогава ще се интересувам от това. Когато за един двуседмичен работен период имам 10-11 товарения и толкова разтоварвания, хич не ми дреме за клиенти, навла, проценти и прочие. Само твърдо на ден плюс основна заплата, другото е пунта мара.

SEMPER

Цитат на: loshdancho - Събота, 29 Октомври, 2016, 08:18:21
Да попитам само...Навлото за курса, клиента на ден ли го плаща?

Данчо, не бъркай позициите на предприемача и работника.
Предприемачът работи по собствена воля, със собствени средства и на свой риск.

Какво навло ще получи работодателя е само негов проблем.
Не може да се иска от работника да споделя търговските несполуки и успехи на работодателя си.

Ако работника започне да се съгласява на договорки, различни от твърдо заплащане  това вече не е трудово отношение а един вид също се превръща в предприемач.

Така че не бъркайте бирите :D
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

hgv_driver

SEMPER, напълно си прав, но дападжиите са свикнали цял живот да карат на километър и друго не знаят.

ANIMAL

Имам приятел гледа земи в Добруджата,наел един "превозвач" и му давал по 500лв на курс,а онзи му пускал фактури на 300лв.,а шофьорите му били на 10% от навлото.Ей такива са нашите работодатели.
ЧОВЕКЪТ Е ЧОВЕК,КОГАТО Е НА ПЪТ

Zaron

Ще се научат,до тогава ще си седим в чужди фирми.
Започнах тази дискусия защото по паркингите започна да се чува,че наште работодатели се били пооправили та си рекох да се пробвам.
А може би това да са слухове пускани от приближени на шефчетата или наистина има голяма криза за шофьори и се чудят как да си привлекат хора,но за жалост май все още са далече от истината.

BISER1975

Според мен ще плащат на Балканите на ден, когато имаш и термини - на товарене и разтоварване. До тогава - на км. или процент от навлото. Така се стимулират и от двете страни на " барикадата ".

nevega

Моите шофьори са на ден, така че има и български фирми които работят така едвал ли съм единствен (rider-a примерно винаги е обявявал твърдо заплащане на месец )

pirovski

Чл. 9. (1) В заповедта за командироване се посочват: 1. (доп. - ДВ, бр. 2 от 1994 г.) наименованието на предприятието и длъжностното лице, което издава заповедта; 2. трите имена и длъжността на командированото лице; 3. мястото на командироването; 4. задачата, за която лицето се командирова; 5. времетраенето на командировката; 6. (изм. - ДВ, бр. 40 от 1999 г.) командировъчните дневни, пътни, и квартирни пари, на които командированият има право; 7. начинът на пътуването и други данни, които имат значение за определяне правото и размера на командировъчните пътни пари; 8. необходимостта и видът на отчета за извършената работа; 9. (нова - ДВ, бр. 21 от 1991 г., изм., бр. 2 от 1994 г., бр. 62 от 1995 г., бр. 34 от 1997 г., отм., бр. 40 от 1999 г.). (2) Изменение на времетраенето на командировката или други промени могат да се извършват само с нова писмена заповед.


rider777

Невега, твърдото заплащане е добро само ако шоферите са съвестни,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, тук съм се нагледал на уникални тъпанари, които само се чудят как да им мине деня в лежане и да си вземат твърдото ,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Zaron

Цитат на: rider777 - Събота, 29 Октомври, 2016, 18:21:51
Невега, твърдото заплащане е добро само ако шоферите са съвестни,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, тук съм се нагледал на уникални тъпанари, които само се чудят как да им мине деня в лежане и да си вземат твърдото ,,,,,,,,,,,,,
Ами какво ще кажеш за хората които си гледат работата и въпреки това са мамени от работодателя си?, и по този начин в течение на годините хората бягат и става криза за шофьори.
След като го има със закон написано черно на бяло и въпреки това не се прави,значи има някъде грешка.
Тези "тъпанари" за които говориш винаги има начин да ги санкционирано,но не е оправдание според мен за работа на км.
На всякъде се говори,по паркингите,във форумите,по телевизия и радио и др. Медии,че искаме да се оправим,но кой да поведе,от къде да тръгне от шефовете ли?,от работниците ли,Как да стане?.
Все някой т.ябва да направи първата стъпка,все някой трябва да направиш  първия компромис и все си мисля,че не е шофьора в случая,а този когото наричаме шефе.
Този човек би трябвало да има ресурса  и  потенциала за това.

Zaron