Semper, моите уважения, но "джамбазина" ( все още немога да разбера как в България всеки слага хората под общ знаменател....
) от тази обява съм аз. Тогава пуснах две обяви тук за два от бусовете които докарах. Конкретно този, това е снимката му ден след като пристигнах в БГ. Ще прикача снимки след като го измих.
Година и километри в обявата няма, понеже в менюто тогава нямаше и затова не съм и писал. Отдавна го продадох, но лично казах, честно и почтенно на клиентите реалните му километри, поради простата причина, че хората бяха много разбрани и точни и нямаше никакъв проблем. Та.... този бус беше на 521.000км, и смея да твърдя, че е най-добрата спална кабина която съм вкарвал досега ( а те са вече над 10) . Дори, честно казано, откровенно ме е яд че го продадох, а не си го оставих. Взеха го клиенти от Ботевград и преди 2 седмици го видях около Турно Северин да се прибира за БГ, все така лъскав и хубав. Страхотен екземпляр.
Пиша всичко това , за да изтъкна, че не е задължително продавачите в БГ да са мошенници и не е задължително екземплярите влизащи в БГ да са боклуци. Продавал съм подобен на 699.000км в отлично състояние, както и на 211.000км ( 2015г.) в лошо състояние ( за щастие на румънци) , така, че всичко е до конкретният екземпляр и цена.
Относно разхода на гориво .... аз вкарвам и използвам за собствени нужди само и единствено F1C 3000 кубика Ивеко мотор. С две думи ще се опитам да споделя какво се получава при мен. Разбира се говоря само за спални кабини, горни.
3.0-156 коня фиксирана геометрия ( до 2012г) - 12,5 - 13,5/100 ( второто важи за 10 палетовите най-вече).
3.0-177 коня променлива геометрия (след 2012г) - 10,0 - 11,0/100
... това основно по пътища БЕЗ магистрали или с под 20% магистрали. Традиционно когато карам аз ( тоест когато ги прибирам от чужбина) ми дава около 1 литър по-малко, отколкото когато кара шофьор. В 99% от случайте говоря за натоварени бусове с около тон , тон и половина ( не че с този мотор се усеща някаква разлика де :-) )
Ако спалната кабина е отзад, поради значително подобрената аеродинамика и ред други неща, разхода може да падне и с 2 литра. И все пак всичко зависи от шофьора и конкретните условия.
Лично съм виждал трипа на един поляк, при това с Ивеко ( което всички знаем, че логично харчи повече), последен модел ( 3-ка 177 коня), със спална отзад.... 6500км на 12/100....! Както и същото Ивеко, но със спална отгоре, на 9,3/100, смао че 8 степенен автомат и 2,93 диф
.
Това което още мога да кажа по темата е, че например новите Дукатото с 2.3 , но 180 коня, ги хвалят много заради разход от порядъка на 8-9/100 със спална отзад и яко каране. Доколко е вярно незнам, но съм склонен да повярвам.
Такъв тип бус, тризнаците, но "туба", макси, напълно нормално е да харчи около 8-8,5/100 средно месечно, при международно каране. Лично аз бих купил поне 3 такива веднага, стига да намеря шофьор мазохист, който би се съгласил да спи на седЯлките
. И пак няма да му го причиня
.