• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Начинаещ международен шофьор

Започната от Rivest77, Сряда, 12 Април, 2017, 15:59:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rivest77

Здравейте колеги значи предстои ми да започна работа като международен шофьор и бих желал да получа някои съвети относно особеностите на тази работа. Проблема е че ще тръгвам дирекно сам няма да е като в другите фирми на двойка. Шефа ми каза че преди тръгването ми по европа ще ми обясни всички документи свързани с превоза CMR договори и т.н. Основните неща като храна , дрехи , елементарни лекарства са ми ясни (или поне така си мисля). Относно GPS навигацията помага ли, лесно ли се откриват адресите, не ми е ясно след като приключа работния ден трябва ли да си вадя картата от тахографа или не. Има ли други колеги като мен да сте тръгвали веднага от самото начало сами и как сте се справили сложна ли е работата, има ли опасност да навъртя една камара грешки дето после ще ковства на фирмата. Ако наистина е рисковано да тръгвам сам по добре да търся в друга фирма на двойка.

Rivest77


micyri

Здравей колега,
първото и единствено нещо което трябва да се стремиш е ,да не се паникьосваш в дадена ситуация.
Паниката и притеснението води до повече грешки.Естествено ,че ще грешиш и ще имаш много трудности,но всички сме започнали от нулата,никой не се е родил научен и знаещ!
Тука ще получиш най-различни съвети ,препоръки и кое как да правиш.Истината е,че всичко което чуеш сега ,няма как да го запомниш.Всичко се учи с практика! Спокойствие му е майката.
Твоя шеф иска камиона му да тръгне, за да му носи пари,ОК.....,но това може да му донесе и големи неприятности.
Съвета който мога да ти дам като за начало,(не знам каква релация ще караш),карай с някой друг Бг камион,движи се в група с някой друг колега,питай за всичко което те интересува,спазвай законите на всяка една страна,не рискувай за сметка на фирмата,стриктно си спазвай часовете за каране и почивка(ако трябва си записвай,кога тръгваш/спираш/правиш малки паузи) и не забравяй,че не си сам на пътя!

micyri


Rivest77

Дестинациите са Германия и Франция. Първият ми курс ще е до Германия после незнам. Той ми каза че ще ми праща СМС на телефона с точните координати адреси до фирмата.

M.Traykov

Здравей.Като човек който мина сравнително скоро този път (преди 3 години) ще ти напиша някой неща които са важни.Ако искаш ги следвай ако искаш недей.
Навигацията ти е важна част.Намира доста добре адресите в Германия и Франция няма да има проблем.Не се доверявай напълно на нея.Следвай си и знаците,гледай си магистралите,височина на мостовете и запомняй.
Не си взимай Гармин това че е маса пари не я прави надеждна.Китайка с Igo primo операционна система е ок.Спазвай си ограниченията и забраните.В Франция,а вече и в Германия в камиона не се прави седмична пауза.Като приключиш работния ден не се вади картата освен ако камиона не се кара от друг човек тогава си я взимаш.ако караш само ти камиона не си я вади,защото се хващат затова понякога.Не че е неправилно.
Ако тръгваш от Бг.Румъния е с винетка 7Е купува се от бензиностанциите.Унгария ако няма машинка е с тол колект взима се от границата Надлаг.Австрия е с машинка купува се от Шела на Никелсдорф ако няма в камиона.Германия е тол колект ако няма машинка се купува от машина на границата пак.
Не е сложно не е страшно.Спокойствие и организираност са ти нужни.Избягвай да спираш на гранични паркинги освен ако не ти се наложи,че има доста полицейско присъствие и може да решат да проверяват.Спазвай и регламента.Ако има нещо питай не се притеснявай.
Документите обикновено са CMR с подпис и печат.
Един екземпляр задължително за фирмата остава.Мой съвет снимай си тези документи,че в Бг фирмите обичат да правят шашми.Ако си хладилник снимай и палетните бележки,защото "изчезват".
В населени места в Германия има доста камери пази се от тях.Общо взето навсякъде в населени места е бъкано с камерки.В Германия тоалетните се плащат по 0.70Е като ти дават бон за 0.50Е който можеш да го размениш за храни и напитки в бензиностанцията.Боновете може да ги ползваш до година.

Hristo Lishev

Колега, извини ме, ама не разбрах нещо. Ти си с нула стаж, нямаш един метър каране след курса и нямаш понятие от товарене и разтоварване? Ако е така, за Бога, не тръгвай никъде. Ако не е, напиши го, ще ти кажа и аз нещо полезно.

briko

Ще ти е трудно, да знаеш. Нямам идея, какво ще ти каже шефа.......митници, рушвети, документи за митници / зависи от къде ще минаваш /, плащане по магистралите кеш ли ще е, с машинки ли/ внимавай къде се нареждаш /, паркинги, кои стават, кои не са за препоръчване.....  Картата не се вади, записвай си дневното и седмичното работно време, че глобата е за теб. Ако има вариант да се качиш при някой е най-добре, нямаш си и на идея, колко подробности са. Най-хубавото е, че навсякъде е пълно със сънародници и ако имаш нужда от помощ ще получиш.
Успех :)

M.Traykov

През Сърбия не вярвам да минава,но той ще каже.Предполагам има стаж,но не е в Европа.

Rivest77

Ами плащането по магистралите било с машинки така ми каза шефа. Аз имам съвсем малък стаж на соло камион който съм карал на близки разстояние наясно ми е работата с документите. Аз сега преди 1 месец изкарах C+E те първа ще се качвам на тир. Разбрах че за международния превоз документите били по-сложни, не съм излизал до сега навън това е лошото и знам че глобите са солени. А паркингите по магистралите безплатни ли са или се плаща?

briko

Паркинги всякакви, би трябвало диспонента да те упътва и да ти казва/ дава точка на навигацията / къде да почиваш и други подробности, много е важно за начинаещ ! Шефа ти да те обучи, как, кога и какво да оглеждаш на композицията за проблеми и нелегални пътници/. Това се прави след всяка по-дълга почивка. ЗАБРАНИТЕ за пътуване на тежкотоварни превозни средства, много важно ! В Италия на един колега, като теб му бяха спряли камиона от движение за месец, та сканирахме изпращахме документи......ужас! Спедитора не му казал........

M.Traykov

Паркингите са безплатни (Autohof в Германия се заплаща,но можеш да ядеш в ресторанта с билета).На магистралите в Германия,Австрия,Италия,Белгия,Франция,Холандия,Унгария,Скандинавието са безплатни. Лошо е,че нямаш карано с ремарке.Това трябва да ти стане приоритет.Карай по-внимателно,не предприемай изпреварвания в началото докато свикнеш.Изнасяй камиона повече и следи постоянно огледалата.
Откачане и закачане не е нещо сложно.За закачане захождаш и гледаш да си насредата на влекача,вдигаш задницата и закачаш.Пробваш напред назад дали се е закачило.Вдигаш задницата още нагоре.Закачаш кабелите,вдигаш краката и натискаш червения бутон да отблокираш ремаркето.Това е.
Откачане.Блокираш първо ремаркето с червения бутон дърпа се.Откачаш лафета (дърпаш лоста към теб).Преди да откачиш лафета може да пуснеш краката за твоя сигурност.Откачаш лафета.Вдигаш още нагоре ако е тежко вдигаш докрай.Сваляш краката да слязат до долу,откачаш кабелите и дърпаш влекача.
Не бързай никога и дърпай камиона внимателно.
Забраните можеш да проверяваш тук trafficban.com
Обикновено са събота и неделя,но има и изключения.

briko

Цитат на: M.Traykov - Сряда, 12 Април, 2017, 17:24:07
Паркингите са безплатни.Лошо е,че нямаш карано с ремарке.Това трябва да ти стане приоритет.Карай по-внимателно,не предприемай изпреварвания в началото докато свикнеш.Изнасяй камиона повече и следи постоянно огледалата.
Откачане и закачане не е нещо сложно.За закачане захождаш и гледаш да си насредата на влекача,вдигаш задницата и закачаш.Пробваш напред назад дали се е закачило.Вдигаш задницата още нагоре.Закачаш кабелите,вдигаш краката и натискаш червения бутон да отблокираш ремаркето.Това е.
Откачане.Блокираш първо ремаркето с червения бутон дърпа се.Откачаш лафета (дърпаш лоста към теб).Преди да откачиш лафета може да пуснеш краката за твоя сигурност.Откачаш лафета.Вдигаш още нагоре ако е тежко вдигаш докрай.Сваляш краката да слязат до долу,откачаш кабелите и дърпаш влекача.
Не бързай никога и дърпай камиона внимателно.

Много е прав колегата, на паркинга много внимателно и бавно, няма място ! Ако трябва ще слезеш 100 пъти да погледнеш ! Ако тръгнеш да закачаш нещо или някой съседен камион, нищо не пипаш даваш назад без да въртиш   геврека ! Винаги блокирай ремаркето и пробвай преди да тръгнеш дали си го закачил ! Това на курса не го казват.

M.Traykov

Колегата briko ме подсети за паркингите и е прав.Особено в Германия страшно се пълнят.Не чакай последния момент за спиране.И също бъди внимателен,че има доста камиони които са спряни както им дойде.
По принцип ремаркетата блокират автоматично като извадиш червената лула (кабел),но ти си го блокирай от бутона по-сигурно е.Ако са стари ремаркетата е задължително.
На лично ще оставя моя телефон ако има нещо звънни не се притеснявай.Радвам се че има хора които не се плашат и скачат в дълбокото.
Лек път.

Rivest77


M.Traykov


Rivest77


Rivest77