• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС

Започната от micyri, Събота, 26 Август, 2017, 10:23:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

micyri

Не си падам по политиката и спорове на тази тема,но в момента е актуална още повече ,че закона засяга пряко нас шофьорите.
Предлагам тук споделите разсъждения .
Няма смисъл от заяждания на тема кой е по-по-най от другия .

micyri


SEMPER

Според мен изначало е сбъркана идеята - да се съберат в общ съюз държави, в които доходите на населението се различават повече от десет пъти.
И този проблем е бил ясен още при приемането в ЕС на държави, в които основната част на населението е в категорията "работещи бедни"
Личното ми мнение е, че според здравата икономическа логика  България, Румъния и Хърватия нямат място в ЕС. Но политиците често се изкушават приемат доста популистични решения.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Hristo Lishev

Изброените по-горе държави са в Евросъюза само и единствено заради геостратегическото си разположение, тоест няма как да бъдат прескочени в траспортните коридори от изток на запад и от север на юг и обратно. Защо нямаме единни ставки за минимално заплащане, защо изравняването на стандарта поне в санитарна величина е истински мираж, в който все по-малко и малко вярваме? Ами, това е положението, Минке. Когато хората с кръв са извоювали правата си, ние сме били под "османско владичество" (боже, как мразя този заместител на турското робство). И сега се радват на благини, а ние плуем в екскременти. Но ето, малко по малко от това да ни пуснат под кревата се получи, че се качихме на него, а и възвратно-постъпателни действия искаме да правим. Да, точно така, говоря за сферата на транспорта. Беззаконието доведе до това сега МакрончУ да обикаля и да търси гласове в подкрепа на "премахването на социалния дъмпинг" (някой не е спал 3 седмици поне, да го измисли това понятие). Всъщност, на никой не му пука къде ще спя аз, къде ще се къпя, и прочие, просто елегантен начин да ни свалят пак под леглото, където според тях ни е мястото. Отдавна се усеща, че клонът вече  много натоварен и започва да пращи. Предстоят интересни времена, без съмнение и не мога да се ангажирам да предвидя какъвто и да е сценарий. А местните работодатели-гурута е нормално да са унили. Бедна ми е фантазията какво ще стане, ако например след 1 септември започнат поголовни проверки за 45 часови паузи. Та, от една страна за нас, шофьорите няма да е лошо да се спазват разпоредбите за минимална ставка на час в определената държава. Но на мен друго ми е по-интересно. Как при новите обстоятелства нашите Остап Бендеровци ще измислят схема за противостоене? Може би ще върнат първото лизингово БМВ от общо три в момента, за да намалят разходите или пък нещо друго? Предстои да разберем.

hgv_driver

Стига сте оплаквали българските фирми.Аз съм прост и не разбирам, но така като се замисля... Никой не пречи на една българска фирма да си регистрира дъщерна фирма в Германия примерно. Да си регистрира половината камиони в Германия. Да си плаща данъците в Германия. Да вози на по-високи навла както е в немските фирми. И да наема пак българи ако иска... естествено на немски трудови договори. Те ще си имат квартири съответно. И като излезе курс Дормунд - София, Пешо, който живее в Кьолн примерно, товари ремаркето, кара го до Грац и си сменя ремаркето с Гошо от София примерно, който кара товар за Essen. Пешо се връща на другия ден, на третия разтоварва и се прибира в квартирата при жената. А Гошо след 3 дневен курс и той се прибира по живо по здраво. И така Пешо доволен, че се прибира често. И Гошо доволен, че няма да прави 45 часа по кабините в Германия. Има хора които искат да работят в Германия. Има хора им се работи в Испания. Има хора които искат да работят в България. За всеки влак си има машинисти. И така може да си правите фирми в която държава искате и да си сменяте ремаркета колкото искате.
Ако няма самолети от София до Ню Йорк, може да направи прикачане в Париж.
Де да знам, аз не разбирам.

rider777

Интересни разсъждения, но никой не се светка ква е скритата идея в лицемерието на Микрончо ,,,,,,,,,,,,,,,,  само няколко месеца остават до спукването на балона, само дето този път ще бъде с много по- силно ехо от 2007 - 2009 г ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

ivopifeca


Hristo Lishev

Айде де, бате Иво, изплюй камъчето, не ни дръж така в неведение. Добре, аз ще го изплюя вместо теб. Мислиш, че след Нова година във връзка с новите правила в транспорта много фирми ще фалират, пазарът ще се наводни с шофьори и за всеки камион ще има поне по пет кандидати. Оттам падане на заплатите, световна криза и хаос, ужас и безумие... Ти от коя страна мислиш, че ще си? От тази на фалиралите или на тези с 5 шофьора за камион? Кучето не е заровено там, а другаде. Защо осигуровкитв в България, Румъния и Полша са в пъти по ниски от тези във Франция, Германия, Италия, Испания? Защо така стои въпросът и с регистрации, прегледи, застраховки, поддръжка и т. н.? Та, кучето е заровено в една сграда, на която пише "Съединението прави силата". Хайде нека всичко се изравни, включително заплащането на час и тогава да видим кой кой е. Кой ще реши да намали от личната си печалба и да продължи бизнеса и кой вече няма да може да прилага хитринките си и просто ще хлопне кепенците. Да видим кой тогава ще предлага навла от 75 цента на километър с мисълта, че ще си прецака шофьорите и неговото си е пак негово, важно е гумите да се въртят. За каране по магистрали, шофьор, той и монтьор и прочие "екстри" изобщо не говоря, те се подразбират. И моля, без излишни приказки за перални, съдомиялни, вградени фурни и прочее. Дано, ама надали. Сега започва голямото цакане на лобита, скоро ще видим резултата.

ПП: Колега hgv_driver, къде видя някой да оплаква българските фирми?

admin

Естествено, че не само сме се качили на главите на западноевропейците, ами на всичкото отгоре правим и разни неприлични неща върху тях.
От друга страна обаче и те не ни остават длъжни. Развяват си гащите в България кой както намери за добре. Правят например разни вериги магазини, в които заплащането на наетите работници и служители рядко надхвърля установената минимална работна заплата. Това социален дъмпинг ли е?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

imter

Според мен допуснат ли спукване на балона,ще означава Трета Световна Война,много по-тежка от предните две,така че Бате Иво продавай железата и си гледай кефа,че не се знае до кога???

micyri

Дааа,знаех си ,че ще стане хубавa дискусия.
Аз нямам мнение по въпроса и за сега не ме вълнува.
Само ще кажа на hgv_driver по повод регистрирането на бг фирма в Германия,че това автоматично води до фалит.
Има друг вариант и фирмата в която работих в БГ преди да дойда в Германия работеше с партньори.
Ние карахме БГ-Wurzburg(D),от там товара групаж тръгва за Испания,Холандия,Дания,Италия с наши партньори.
Всички тези фирми бяха под шапката на група и за всеки товар си имаше ценоразпис и навло.Така навлото се разпределяше по равно за всеки.Съответно обратните товари за Бг идваха пак Wurzburg и ние си ги карахме .
Аз мисля ,че закона Макрон няма да може да проработи,поне така както иска за момента.
Съпротивата на източно-европейските държави е голям(BG+RO+H+CZ+SK+PL).

Hristo Lishev

Жоро, я кажи защо западнооевропейският работодател си развява гащите тук? Ами защото законът му го позволява. Щом може да плаща 200 евро, защо да плаща 1500, да не е луд? Пак казвам, нямат интерес онези Божидарданевци и прочие уроди да се смени статуквото, със зъби и нокти се борят. Западнякът просто се възползва от ситуацията, за него това е дюшеш. Ако се сменят нещата в посока добро за работника, ще си каже просто "Е, поиграх си, време е да вляза в крак" и ще го направи. Как ли обаче ще постъпи собственикът на Ганевтранс например? Аз лично не знам. Българският чорбаджия не може да се предвиди по никакъв начин.

ivopifeca

Цитат на: micyri - Събота, 26 Август, 2017, 18:53:28
Дааа,знаех си ,че ще стане хубавa дискусия.
Аз нямам мнение по въпроса и за сега не ме вълнува.
Само ще кажа на hgv_driver по повод регистрирането на бг фирма в Германия,че това автоматично води до фалит.
Има друг вариант и фирмата в която работих в БГ преди да дойда в Германия работеше с партньори.
Ние карахме БГ-Wurzburg(D),от там товара групаж тръгва за Испания,Холандия,Дания,Италия с наши партньори.
Всички тези фирми бяха под шапката на група и за всеки товар си имаше ценоразпис и навло.Така навлото се разпределяше по равно за всеки.Съответно обратните товари за Бг идваха пак Wurzburg и ние си ги карахме .
Аз мисля ,че закона Макрон няма да може да проработи,поне така както иска за момента.
Съпротивата на източно-европейските държави е голям(BG+RO+H+CZ+SK+PL).
Е как да те вълнува...тебе те вълнува да става аудитория ;)

micyri

Цитат на: ivopifeca - Събота, 26 Август, 2017, 19:05:49
Е как да те вълнува...тебе те вълнува да става аудитория ;)
.....не ме вълнува ,защото не пътувам извън Германия!

micyri


ivopifeca

Цитат на: micyri - Събота, 26 Август, 2017, 19:21:24
.....не ме вълнува ,защото не пътувам извън Германия!
Тва кво общо има,че не пътуваш извън ГЕРМАНИЯ ;DГермания,замириса ми на кореком отсекъде ;)Ти чувстваш ли се,като некъв артикул от ГЕРМАНИЯ ???

ivopifeca