Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 12:17:12
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Споделено
>
Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
Страници:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
17
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС (Прочетена 65070 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
briko
Потребител герой
Рейтинг: +108/-15
Неактивен
Публикации: 707
Теми: 13
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #120
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 21:50:47 »
Отговор
Е как къде, ако ме изпратят в командировка + надницата на час? Нали тук на тази система ни карат да работим.
Все пак, ако си на германски договор, какво значение има Бг личната карта?
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #120 -:
Сряда, 12 Декември, 2018, 21:50:47 »
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #121
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:01:20 »
Отговор
Цитат на: Joro Stoqnow в Сряда, 12 Декември, 2018, 21:17:14
Boroman21, да те питам ?
От това което чета след отпадането на правилото за прибиране на камиона по регистрация , можеш да наемеш "немец" на български трудов договор който отговаря на минималното заплащане в Германия? или не е така?
По сегашно законодателство Ханс ще взема минимална 510лв брутна и нагоре командировки необлагаеми според КТ.
Според новите изисквания(Макрон) към МРЗ трябва да се добави и плати времето прекарано в страната на каботаж на час според съответните колективни договори и минимални ставки.
Това няма как да стане, Ханс да работи на 250€. Няма как да стигне немското заплащане защото ще бъде на БГ табели и тук вече ще го лови ограничението на каботажа плюс и добавката cool down от 5 дни .
Briko , има напоследък много фирми предимно от крайморския край с шофьори от Украйна .
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Активен
Форум на българските шофьори
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #121 -:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:01:20 »
Активен
briko
Потребител герой
Рейтинг: +108/-15
Неактивен
Публикации: 707
Теми: 13
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #122
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:09:26 »
Отговор
Лека нощ
Утре пак ще говорим.
Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
Рейтинг: +9/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 139
Теми: 2
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #123
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:21:29 »
Отговор
Аааааа аха , ти искаш да те осигоряват на 1800 евро и да взимаш още 1600 евро командировки ,общо след удръжки чиста пара около 2700 евро и да те прибират за тяхна сметка до БГ и обратно , а и хотел събота и неделя
Ако това стане и аз ставам един шофьор. Ама веднага .
Проблема е че няма да стане
при тези навла
и много фирми ще затворят и много шофьори ще останат на улицата.
briko, не го ли проумяваш това , всички които не издържат и не се адаптират към новите правила ще се върнат в БГ и тук ще стане пълен хаус (не че и сега не е ) . Голямо количество камиони , малко работа ( БГ икономиката не може да захрани дори и 20% от завърналите се камиони )
briko , ценя работата на шофьора не ме разбирай грешно , вие сте двигателя на този бранш но ще станете ненужни ако се приеме този закон в този му вид , просто няма да има кой да ви наеме .
Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
Рейтинг: +9/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 139
Теми: 2
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #124
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:36:51 »
Отговор
Boroman21 , това за каботажа направо го забравих.
С две думи искат всичко да минава през тях . Еми да ни е често ако го приемат това . Поне тоя бранш вкарваше немалко европейски пари в БГ. Сега и него ще ликвидират.
Доста хора ще останат без работа , какво изобщо ще остане тук в БГ за да осигури работа на хората
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #125
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 22:57:32 »
Отговор
Ииии работата ще стане постепенно , първо фирмите с малък капитал до 10 камиона след това до година и тези с 20-30 , гигантите с по 300-500камиона ще се адаптират все пак работа на този етап има. Ще вдигнат навлата , реципрочно на колегите си от запада , ще отворят филиали из европа и ще съществуват наравно с другите .
Дотук добре за запада , получава данъци и едновременно с това товарите му не спират. Икономиката получава един кикстарт всички са доволни .
От другата страна на бариерата , стотици малки фирми неадаптира ли се у нас фалит. Много колеги на борсата , освен това и много поддържащ персонал остава без работа.Оцелелият дребен бизнес се преориентира към прави курсове , но отново бива изяден от големите и съответно навлата стават жълти стинки.
Много колеги натиснати от вноските по кредита , образованието на децата и като цяло лошото финансово състояние избират миграция. Отиват на гурбет или се изнасят веднъж за винаги , от тук натам се започва лошото. Хиляди отново разделени семейства и обезлюдяване. Следва криза от липсата на кадри , икономическа също и край .
Но нека пребъде ЕУ и неговата политика на изтребление.
Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
Рейтинг: +9/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 139
Теми: 2
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #126
-:
Сряда, 12 Декември, 2018, 23:29:10 »
Отговор
Извинявай briko , сега видях въпро са ти
Цитат
Все пак, ако си на германски договор, какво значение има Бг личната карта?
Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб
а за фирмата , за теб остава наема
но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец
Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.
Активен
Boroman21
Потребител герой
Рейтинг: +144/-32
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1088
Теми: 13
Активност
0%
for Life
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #127
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 00:31:45 »
Отговор
Цитат на: Joro Stoqnow в Сряда, 12 Декември, 2018, 23:29:10
Извинявай briko , сега видях въпро са ти
Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб
а за фирмата , за теб остава наема
но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец
Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.
Да започнем отдалеч, като споменем че като граждани на ЕС можем да работим в неговите граници с Български документи . Всяка страна обаче има различни условия за това .
Да речем че аз отивам да работя в немска фирма с немски контракт адрес и т.н но с Български документи . По Макрон работодателя се задължава най-късно в края на 4та седмица да ме върне в държава по адресна регистрация. Адресната регистрация се взема впредвид тази която е записана в договора . В договора се записва тази регистрация която се прави при наемането на квартира в съответната служба за това .
Тоест няма как да подпишеш немски РЕДОВЕН договор без нея , както не можеш и да изкараш банкова сметка без нея.
От тук нататък независимо че си с наша лична карта като адрес се взема тоя на квартирата а не тоя по ЛК.
Следващия вариант е аз да работя в Българска фирма , с трудов договор но да вършея основно централна Европа .
Така според французина в края на месеца трябва да се върна по адресна регистрация отново според договора(Български) . Този адрес следователно е същия като този в моята ЛК защото съм Българин и като се подписва контракта се вписва адреса на местоживеене .
Както го написах и по-рано разноските по прибирането ми от камиона до офиса на фирмата се ПОЕМАТ ОТ НЕЯ не от мен( шофьора) . Вече пътя от офиса до вкъщи е за собствена сметка.
Активен
briko
Потребител герой
Рейтинг: +108/-15
Неактивен
Публикации: 707
Теми: 13
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #128
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 08:38:43 »
Отговор
Тази ситуация с връщането всяка 5 седмица в БГ, няма да се случи поради ред противоречия с основни принципи на ЕС.
Аз какво разбрах от този разговор:
Транспортния бранш в БГ се е градил на 3 стълба.
Работа по 3 месеца в чужбина
Заплата на минимума
Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда
Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
Рейтинг: +584/-6
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 317
Теми: 7
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #129
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 09:15:22 »
Отговор
Joro Stoqnow
, ти водач международни превози ли си или "караш" някой DELL или Lenovo Еuro 6 в офиса? Струва ми се, че е второто...
Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
Рейтинг: +9/-6
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 139
Теми: 2
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #130
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 11:31:46 »
Отговор
Hristo Lishev ... Как разбра
мамка му
Аааа най вероятно си чел какво съм писал , на няколко пъти съм казал че не карам в момента , и сега реши да се направиш на врачка
Браво получи ти се . Сега други въпроси имаш ли .
briko .... Кое е забранено в кодекса че не те разбрах ?
Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
Рейтинг: +584/-6
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 317
Теми: 7
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #131
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:10:40 »
Отговор
Нямам други въпроси, а ако възникнат, няма да се поколебая да ти ги задам. И не е нужно да си голяма врачка, коментарите ти повече приличат на човек от другата страна на барикадата.
Активен
micyri
Потребител герой
Рейтинг: +66/-131
Неактивен
Пол:
Germany
Публикации: 958
Теми: 19
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #132
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:13:31 »
Отговор
Опитах се да прочета всички коментари,но темата стана каша.
Boroman21 е обеснил добре как стоят нещата с немския договор.
Иначе,пакета "Мобилност" е началото на нещо добро за шофьора.
В сегашния му вид, има още неща за изглаждане,но трябва дискусия ,а не протести.
Едно е важно,някой се опитва да накара друг да се работи по добре утвърдени правила.
Този другия(бг превозвачи),обаче е свикнал,да има мин.разходи(заплати,осигуровки, по бг стандарт), и макс.печалби(навла и договори с чужди спедиции по EU стандарти).
Сега Брюксел реши,да изравни заплащането на шофьорите във всяка една страна където работят(независимо от къде са),за да няма подбиване на пазара на заплати,но при така създалата се ситуация,Европа ще се напълни с източно-европейски шофьори,за това измисли тези прибирания до адр.регистрация на живеене.
Проблема на бг превозвачи е географското положение на България и слабата икономика!
Голямото реване на шефове и асоциации ,че ще се стигне до фалит е смешно,тъй като повече от 50% оперират в Европа със сключени годишни договори с чужди спедиции и камионите им (с бг табели) си остават в Европа,просто ще им се появи един незначителен допълнителен разход,да осигурят прибирането на шофьорите до базата по адр.регистрация.
Истината е,че това прибиране няма как да се докаже!
Според мене ,ще въведат отново някакви бележки,на който да се вижда ,че си почивал 5 дена в страната си, след 4 седмици работа в Европа.Тука вече по изобретателните ще покажат възможности,българина е доказал ,че е изобретателен!
Briko,това немци да работят за бг фирми,няма как да стане...!
Това от мене за сега.....
Темата е интересна и ако се дискутира ще има ефект!
Активен
SOLAR
Потребител герой
Рейтинг: +234/-16
Неактивен
Пол:
Belgium
Публикации: 530
Теми: 53
Активност
0%
ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #133
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:16:17 »
Отговор
Не разбирам, защо никой от "умниците" не си задава въпроса "ЗАЩО" и "ЗАЩО СТИГНАХМЕ ДО ТУК"?
Всеки вижда "прашинка в чуждо око, но не и гредата в своето".
briko го е написал:
Цитат на: briko в Четвъртък, 13 Декември, 2018, 08:38:43
Тази ситуация с връщането всяка 5 седмица в БГ, няма да се случи поради ред противоречия с основни принципи на ЕС.
Аз какво разбрах от този разговор:
Транспортния бранш в БГ се е градил на 3 стълба.
Работа по 3 месеца в чужбина
Заплата на минимума
Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда
Бих добавил и ниските превозни цени, дъмпинга срещу който протестират повече от 10 г. западните превозвачи.
Последното "
Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда
" не противоречи на Регламента в частта за 17 седмици по 48 часа работа средно. Разбира се това се "спазва" отново по балкански манталитет, а българският превозвач не заплаща компенсацията в часовете на шофьора когато е у дома. По принцип той дори не му изплаща и заплата, а командировката заплаща след няколкомесечното завръщане у дома.
А заплахата, че ще падне заплащането или, че разни танганайци чакат да станат български шофьори е балон пълен с прах.
Подобни заплахи имаше когато чужди фирми започнаха да идват у нас. Заплашваха ни, че те са капиталисти и ще бъдем зле експлоатирани за жълти стотинки.
Когато се въвеждаха по-строгите мерки с новия Регламент, отново имаше заплахи, че фирмите ще фалират, а шофьорите ще останат без работа.
Пазарът регулира всичко, а когато не играеш по правилата ти налагат закони които да спазваш.
п.п. След като публикувах горното, видях, че micyri сури също е пуснал публикация, препокриваща моето мнение.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Активен
ТЪЛКУВАНЕ НА РЕГЛАМЕНТ 561/2006
micyri
Потребител герой
Рейтинг: +66/-131
Неактивен
Пол:
Germany
Публикации: 958
Теми: 19
Активност
0%
Re:Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
«
Отговор #134
-:
Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:21:41 »
Отговор
Цитат на: Joro Stoqnow в Сряда, 12 Декември, 2018, 23:29:10
Извинявай briko , сега видях въпро са ти
Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб
а за фирмата , за теб остава наема
но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец
Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.
Разходите по прибирането на шофьора до базата на домуване по немското законодателство се поемат от фирмата!
Когато си на бг договор,не съм сигурен какво се случва
.....и стига с тоя наем за квартири,че плашите хората само!
Активен
Етикети:
Страници:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
17
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...