Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 12:17:12 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС  (Прочетена 65070 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #120 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 21:50:47 »
ОтговорОтговор

Е как къде, ако ме изпратят в командировка + надницата на час?  Нали тук на тази система ни карат да работим.
Все пак, ако си на германски договор, какво значение има Бг личната карта?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #120 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 21:50:47 »

 Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #121 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:01:20 »
ОтговорОтговор

Boroman21, да те питам ?
От това което чета след отпадането на правилото за прибиране на камиона по регистрация , можеш да наемеш "немец" на български трудов договор който отговаря на минималното заплащане в Германия? или не е така?
По сегашно законодателство Ханс ще взема минимална 510лв брутна и нагоре командировки необлагаеми според КТ.
Според новите изисквания(Макрон) към МРЗ трябва да се добави и плати времето прекарано в страната на каботаж на час според съответните колективни договори и минимални ставки.

Това няма как да стане, Ханс да работи на 250€. Няма как да стигне немското заплащане защото ще бъде на БГ табели и тук вече ще го лови ограничението на каботажа плюс и добавката cool down от 5 дни .

Briko , има напоследък много фирми предимно от крайморския край с шофьори от Украйна .










Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #121 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:01:20 »

 Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #122 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:09:26 »
ОтговорОтговор

Лека нощ Усмивчица Утре пак ще говорим.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +9/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 139
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #123 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:21:29 »
ОтговорОтговор

Аааааа аха , ти искаш да те осигоряват на 1800 евро и да взимаш още 1600 евро командировки ,общо след удръжки чиста пара около 2700 евро и да те прибират  за тяхна сметка до БГ и обратно , а и хотел събота и неделя Ъ? Ако това стане и аз ставам един шофьор. Ама веднага .
Проблема е че няма да стане  Тъжен  при тези навла  Ъ? и много фирми ще затворят и много шофьори ще останат на улицата.


briko,  не го ли проумяваш това , всички които не издържат и не се адаптират към новите правила ще се върнат в БГ и тук ще стане пълен хаус (не че и сега не е ) . Голямо количество камиони , малко работа ( БГ икономиката не може да захрани дори и 20% от завърналите се камиони )

briko , ценя работата на шофьора не ме разбирай грешно , вие сте двигателя на този бранш но ще станете ненужни ако се приеме този закон в този му вид , просто няма да има кой да ви наеме .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +9/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 139
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #124 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:36:51 »
ОтговорОтговор

Boroman21 , това за каботажа направо го забравих.

С две думи искат всичко да минава през тях . Еми да ни е често ако го приемат това . Поне тоя бранш вкарваше немалко европейски пари в БГ. Сега и него ще ликвидират.

Доста хора ще останат без работа , какво изобщо ще остане тук в БГ за да осигури работа на хората

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #125 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 22:57:32 »
ОтговорОтговор

Ииии работата ще стане постепенно , първо фирмите с малък капитал до 10 камиона след това до година и тези с 20-30  , гигантите с по 300-500камиона  ще се адаптират все пак работа на този етап има. Ще вдигнат навлата , реципрочно на колегите си от запада , ще отворят филиали из европа и ще съществуват наравно с другите .
Дотук добре за запада , получава данъци и едновременно с това товарите му не спират. Икономиката получава един кикстарт всички са доволни .
От другата страна на бариерата , стотици малки фирми неадаптира ли се у нас фалит. Много колеги на борсата , освен това и много поддържащ персонал остава без работа.Оцелелият дребен бизнес се преориентира към прави курсове , но отново бива изяден от големите и съответно навлата стават жълти стинки.
Много колеги натиснати от вноските по кредита , образованието на децата и като цяло лошото финансово състояние избират миграция. Отиват на гурбет или се изнасят веднъж за винаги , от тук натам се започва лошото. Хиляди отново разделени семейства и обезлюдяване. Следва криза от липсата на кадри , икономическа също и край .
Но нека пребъде ЕУ и неговата политика на изтребление.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +9/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 139
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #126 -: Сряда, 12 Декември, 2018, 23:29:10 »
ОтговорОтговор

Извинявай  briko , сега видях въпро са ти
Цитат
Все пак, ако си на германски договор, какво значение има Бг личната карта?

Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб  Ухилен а за фирмата , за теб остава наема  Ухилен но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец

Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #127 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 00:31:45 »
ОтговорОтговор

Извинявай  briko , сега видях въпро са ти
Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб  Ухилен а за фирмата , за теб остава наема  Ухилен но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец

Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.

Да започнем отдалеч, като споменем че като граждани на ЕС можем да работим в неговите граници с Български документи . Всяка страна обаче има различни условия за това .
Да речем че аз отивам да работя в немска фирма с немски контракт адрес и т.н но с Български документи . По Макрон работодателя се задължава най-късно в края на 4та седмица да ме върне в държава по адресна регистрация. Адресната регистрация се взема впредвид тази която е записана в договора . В договора се записва тази регистрация която се прави при наемането на квартира в съответната служба за това .
Тоест няма как да подпишеш немски РЕДОВЕН договор без нея , както не можеш и да изкараш банкова сметка без нея.
От тук нататък независимо че си с наша лична карта като адрес се взема тоя на квартирата а не тоя по ЛК.

Следващия вариант е аз да работя в Българска фирма , с трудов договор но да вършея основно централна Европа .
Така според французина в края на месеца трябва да се върна по адресна регистрация отново според договора(Български) . Този адрес следователно е същия като този в моята ЛК  защото съм Българин и като се подписва контракта се вписва адреса на местоживеене .

Както го написах и по-рано разноските по прибирането ми от камиона до офиса на фирмата се ПОЕМАТ ОТ НЕЯ не от мен( шофьора) . Вече пътя от офиса до вкъщи е за собствена сметка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +108/-15
Неактивен Неактивен

Публикации: 707
Теми: 13



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #128 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 08:38:43 »
ОтговорОтговор

Тази ситуация с връщането всяка 5 седмица в БГ, няма да се случи поради ред противоречия с основни принципи на ЕС.
Аз какво разбрах от този разговор:
Транспортния бранш в БГ се е градил на 3 стълба.
Работа по 3 месеца в чужбина
Заплата на минимума
Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +584/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 317
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #129 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 09:15:22 »
ОтговорОтговор

Joro Stoqnow, ти водач международни превози ли си или "караш" някой DELL или Lenovo Еuro 6 в офиса? Струва ми се, че е второто...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Joro Stoqnow
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +9/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 139
Теми: 2



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #130 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 11:31:46 »
ОтговорОтговор

Hristo Lishev ... Как разбра  Ъ?  Ъ?  мамка му  Ухилен
Аааа най вероятно си чел какво съм писал , на няколко пъти съм казал че не карам в момента , и сега реши да се направиш на врачка  Ухилен
Браво получи ти се . Сега други въпроси имаш ли .

briko .... Кое е забранено в кодекса че не те разбрах ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +584/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 317
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #131 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:10:40 »
ОтговорОтговор

Нямам други въпроси, а ако възникнат, няма да се поколебая да ти ги задам. И не е нужно да си голяма врачка, коментарите ти повече приличат на човек от другата страна на барикадата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #132 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:13:31 »
ОтговорОтговор

Опитах се да прочета всички коментари,но темата стана каша.
Boroman21 е обеснил добре как стоят нещата с немския договор.
Иначе,пакета "Мобилност" е началото на нещо добро за шофьора.
В сегашния му вид, има още неща за изглаждане,но трябва дискусия ,а не протести.
Едно е важно,някой се опитва да накара друг да се работи по добре утвърдени правила.
Този другия(бг превозвачи),обаче е свикнал,да има мин.разходи(заплати,осигуровки, по бг стандарт), и макс.печалби(навла и договори с чужди спедиции по EU стандарти).
Сега Брюксел реши,да изравни заплащането на шофьорите във всяка една страна където работят(независимо от къде са),за да няма подбиване на пазара на заплати,но при така създалата се ситуация,Европа ще се напълни с източно-европейски шофьори,за това измисли тези прибирания до адр.регистрация на живеене.
Проблема на бг превозвачи е географското положение на България и слабата икономика!
Голямото реване на шефове и асоциации ,че ще се стигне до фалит е смешно,тъй като повече от 50% оперират в Европа със сключени годишни договори с чужди спедиции и камионите им (с бг табели) си остават в Европа,просто ще им се появи един незначителен допълнителен разход,да осигурят прибирането на шофьорите до базата по адр.регистрация.
Истината е,че това прибиране няма как да се докаже!
Според мене ,ще въведат отново някакви бележки,на който да се вижда ,че си почивал 5 дена в страната си, след 4 седмици работа в Европа.Тука вече по изобретателните ще покажат възможности,българина е доказал ,че е изобретателен!
Briko,това немци да работят за бг фирми,няма как да стане...!
Това от мене за сега.....
Темата е интересна и ако се дискутира ще има ефект!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
SOLAR
Потребител герой
*****

Рейтинг: +234/-16
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Belgium Belgium

Публикации: 530
Теми: 53



Активност
0%

ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ


encho.ganev
« Отговор #133 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:16:17 »
ОтговорОтговор

Не разбирам, защо никой от "умниците" не си задава въпроса "ЗАЩО" и "ЗАЩО СТИГНАХМЕ ДО ТУК"?
Всеки вижда "прашинка в чуждо око, но не и гредата в своето".
briko го е написал:

Тази ситуация с връщането всяка 5 седмица в БГ, няма да се случи поради ред противоречия с основни принципи на ЕС.
Аз какво разбрах от този разговор:
Транспортния бранш в БГ се е градил на 3 стълба.
Работа по 3 месеца в чужбина
Заплата на минимума
Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда

Бих добавил и ниските превозни цени, дъмпинга срещу който протестират повече от 10 г. западните превозвачи.
Последното "Работа по 12 часа на ден и каране по 9…което е забранено от Бг кодекс на труда " не противоречи на Регламента в частта за 17 седмици по 48 часа работа средно. Разбира се това се "спазва" отново по балкански манталитет, а българският превозвач не заплаща компенсацията в часовете на шофьора когато е у дома. По принцип той дори не му изплаща и заплата, а командировката заплаща след няколкомесечното завръщане у дома.
А заплахата, че ще падне заплащането или, че разни танганайци чакат да станат български шофьори е балон пълен с прах.
Подобни заплахи имаше когато чужди фирми започнаха да идват у нас. Заплашваха ни, че те са капиталисти и ще бъдем зле експлоатирани за жълти стотинки.
Когато се въвеждаха по-строгите мерки с новия Регламент, отново имаше заплахи, че фирмите ще фалират, а шофьорите ще останат без работа.
Пазарът регулира всичко, а когато не играеш по правилата ти налагат закони които да спазваш.

п.п. След като публикувах горното, видях, че micyri сури също е пуснал публикация, препокриваща моето мнение.
 

ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

micyri
Потребител герой
*****

Рейтинг: +66/-131
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Germany Germany

Публикации: 958
Теми: 19



Активност
0%


« Отговор #134 -: Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:21:41 »
ОтговорОтговор

Извинявай  briko , сега видях въпро са ти
Според това което аз разбирам , има и то голямо и затова казвам че ще станете неизгодни.
След 4 седмици работа ще трябва да се прибирате по адрес по лична карта , и кой по дяволите ще кара тази 1 седмица , разходите по прибирането от базата на фирмата до БГ и обратно познай кой ще ги поема .... БГ - шофьора .
Ако вече си имаш тяхни документи нещата стават по розови .... но не и за теб  Ухилен а за фирмата , за теб остава наема  Ухилен но поне няма да блъскаш до БГ всеки месец

Ако бъркам нещо виждам че Boroman21 е запознат доста добре , може да ме поправи.

Разходите по прибирането на шофьора до базата на домуване по немското законодателство се поемат от фирмата!
Когато си на бг договор,не съм сигурен какво се случва Усмивчица
.....и стига с тоя наем за квартири,че плашите хората само!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!