• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Законът Макрон - безработица, гладни семейства или добра работна практика в ЕС

Започната от micyri, Събота, 26 Август, 2017, 10:23:17

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Boroman21

Виновна е системата , корупцията и най-вече НИЕ дето търпим тея лайна на главите си. Ако беше помислено преди 5-10 години гарантирано картинката щеше да е различна. Всичко щеше да стане без шок и ред сълзи , ред сополи. 

Boroman21


briko

"Последното "Работа по 12 часа на ден и каране по 9...което е забранено от Бг кодекс на труда " не противоречи на Регламента в частта за 17 седмици по 48 часа работа средно. Разбира се това се "спазва" отново по балкански манталитет, а българският превозвач не заплаща компенсацията в часовете на шофьора когато е у дома. По принцип той дори не му изплаща и заплата, а командировката заплаща след няколкомесечното завръщане у дома."

"briko .... Кое е забранено в кодекса че не те разбрах ?"

Кодекса на труда, забранява ВСЕКИДНЕВНАТА работа по 12ч., може но след два дни по 12ч. следва почивка! ЕN 561 е написан за максималното работно време и управление, което е прието като еталон от нашите работодатели! Като ни карат да управляваме по 9 и работим по 12 часа, на тредия ден от седмицата работодателите нарушават КТ.  Още повече, работиш по 12ч., а те осигуряват на 8 и както казва Солар, нито те компенсират, нито ти плащат.
Най-тъпото е, че никоя институция не се занимава с нашите проблеми.
п.с. ЕР 561 не отменя Кодекса на труда в България.


Joro Stoqnow

Ох ох ох колко мъка има на тоя свят  :(
Вижте силно се надявам да приемат закона в тоя му вид . След това пак ще говорим . Но ще бъде късно за всички.
В интерес на истината досега на 3 - ма съм предложил да ги осигурявам на 1600лв и тримата отказаха защото им пада заплатата и не вярват в пенсионната система . Иначе тук скачат че си ги осигурявал на минималното .


SOLAR

Цитат на: briko - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:43:40
Кодекса на труда, забранява ВСЕКИДНЕВНАТА работа по 12ч., може но след два дни по 12ч. следва почивка! ЕN 561 е написан за максималното работно време и управление, което е прието като еталон от нашите работодатели! Като ни карат да управляваме по 9 и работим по 12 часа, на тредия ден от седмицата работодателите нарушават КТ.  Още повече, работиш по 12ч., а те осигуряват на 8 и както казва Солар, нито те компенсират, нито ти плащат.
Най-тъпото е, че никоя институция не се занимава с нашите проблеми.


И то не по 12, а 3 пъти в седмицата (може последователни) по 15 ч. работа, нещо, което при необходимост и белгийския работодател (а навярно и другите) го изискват, тъй като не противоречи на Регламента. Това не е уредено законодателно при нас и е вратичка на "изгодно" тълкуване.

Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 14:29:48
Виновна е системата , корупцията и най-вече НИЕ дето търпим тея лайна на главите си. Ако беше помислено преди 5-10 години гарантирано картинката щеше да е различна. Всичко щеше да стане без шок и ред сълзи , ред сополи. 

По-добра система от демокрацията не е измислена или някъде приложена. За съжаление ни са необходими години и поне едно (или няколко) поколения за да я достигнем.

Цитат на: Joro Stoqnow - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 15:24:45
Ох ох ох колко мъка има на тоя свят  :(
Вижте силно се надявам да приемат закона в тоя му вид . След това пак ще говорим . Но ще бъде късно за всички.
В интерес на истината досега на 3 - ма съм предложил да ги осигурявам на 1600лв и тримата отказаха защото им пада заплатата и не вярват в пенсионната система . Иначе тук скачат че си ги осигурявал на минималното .

Joro Stoqnow, От написаното разбирам, че си от работодателите които НЕ изплащат заплати. Именно от такива работодатели сме принудени да работим за западни фирми.
Уточнявам, че съм в белгийска фирма на БЪЛГАРСКИ договор и понеже съм работил в такива фирми, осигуровките ми са добри.
За разлика от "умния" българския работодател, белгийския изплаща на всяко 10-то число заплата с бонуси, дори и когато сме в компенсация в България. А на 15-то ни превежда и командировката. В България има таван на командировката и когато е по-висока, тя се облага с данък. Е и нашата е такава.
Преди известно време имах публикации във ФБ, че ще работя при български работодател, който предлага условия и заплащане като това. Предложенията от "умните", както недвусмислено се изрази бяха равни на НУЛА. И понеже не съм от "умните български тарикати", останах да си работя там.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

briko

Цитат на: SOLAR - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 15:26:15

И то не по 12, а 3 пъти в седмицата (може последователни) по 15 ч. работа, нещо, което при необходимост и белгийския работодател (а навярно и другите) го изискват, тъй като не противоречи на Регламента. Това не е уредено законодателно при нас и е вратичка на "изгодно" тълкуване.

И аз това искам да кажа, ЕР561 не отменя и не заменя КТ в България. Като те напънат да бачкаш по 12-15ч. два или три дни, следващите 1-2дни в същата седмица трябва да почиваш според Кодекса на труда. Къде е Инспекцията по труда? Какъв е проблема да направят проверка, след като данните за работния ден са записани на картата? Просто не знаете, колко чиновници си вадят допълнителни приходи, за да могат нас шофьорите да ни пукат гъза от работа.

Joro Stoqnow, От написаното разбирам, че си от работодателите които НЕ изплащат заплати. Именно от такива работодатели сме принудени да работим за западни фирми.
Уточнявам, че съм в белгийска фирма на БЪЛГАРСКИ договор и понеже съм работил в такива фирми, осигуровките ми са добри.
За разлика от "умния" българския работодател, белгийския изплаща на всяко 10-то число заплата с бонуси, дори и когато сме в компенсация в България. А на 15-то ни превежда и командировката. В България има таван на командировката и когато е по-висока, тя се облага с данък. Е и нашата е такава.
Преди известно време имах публикации във ФБ, че ще работя при български работодател, който предлага условия и заплащане като това. Предложенията от "умните", както недвусмислено се изрази бяха равни на НУЛА. И понеже не съм от "умните български тарикати", останах да си работя там.



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Аз също си търсих работа скоро, предложенията бяха от сорта " някой път не се почива и в събота и в неделя, щом има работа ти за ДАИ не се притеснявай" .........
И ме отказаха, към момента не карам камион, колкото и да ме стяга душата ::)


Корекция на редакционна грешка.

Joro Stoqnow

SOLAR , да те питам нещо?
Ти познаваш ли ме?
Знаеш ли ми фирмата?
Как определи че не плащам?
Разбирам се чудесно с шофьорите си .
Честно казано мразя такива като теб да говорят и твърдят неща които дори и те не знаят.

Айде лека ти вечер и си носи злобата и зависта в Белгия

briko

Почнахме със сръдните :) Не се ядосвай бе, колега.
Бориме толкова важна тема и мненията на участниците са много интересни. Та да те попитам, разбра ли как се нарушава Трудовия Кодекс от транспортните фирми?

SOLAR

Joro Stoqnow, самият ти пишеш, че си предложил ОБЕЗЩЕТЕНИЕ което трима шофьори са отказали, а не по-висока ЗАПЛАТА или се отричаш от думите си ?

Цитат на: Joro Stoqnow - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 18:20:46
....
Честно казано мразя такива като теб да говорят и твърдят неща които дори и те не знаят.

Айде лека ти вечер и си носи злобата и зависта в Белгия

Разбира се, че мразиш такива като мен, защото разобличават лъжите ти. Потърси къде в някоя моя публикация има злоба. Покажи къде и на кого съм завиждал.
А от твоите публикации бликат лъжи, омраза, обиди и дори страх от настъпващите нови закони.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

micyri

Цитат на: briko - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 19:06:40
Почнахме със сръдните :) Не се ядосвай бе, колега.
Бориме толкова важна тема и мненията на участниците са много интересни. Та да те попитам, разбра ли как се нарушава Трудовия Кодекс от транспортните фирми?
Е за това не пиша вече и тука,защото не дискутирате темата,а личността и качествата на някой.
Успех!

п.п.  briko ,нещата ще се наредят,искат не искат,колелото се върти....

rider777

Ааааааххххххххххххх как искам да го въведат този закон за да ви видя всички умници само след година как ще се молите за работа за 1000 лева,,,,,,,,,,,
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

Hristo Lishev

Е те това чукане чаках аз! Бате Иво чак на 10-та страница от дискусията се включи, ама дочакахме де. :D
Днес вече имах една добра новина, втората си ми ти с хилядата лева и падането на коляно за тях.

briko

Баааат Иво добра вечер, чакахме те барабар с шофьорите от Молдова, Украйна, Македония, Черна гора и т.н. които работят за 1000лв. без да мрънкат и без никакви проблеми, сравнено с нашенските :)
Та как си, тук всичко е ок!

цецодебел

А що никой до сега не каза ,че точно украинците в полски,латвийски и литовски фирми , вече отдавна работят на 45/15 дни . И айде не ме убеждавайте ,че пътя на шофьора ще е по скъп от данъци и осигуровки в Германия например.
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

SOLAR

Цитат на: rider777 - Четвъртък, 13 Декември, 2018, 20:15:37
Ааааааххххххххххххх как искам да го въведат този закон за да ви видя всички умници само след година как ще се молите за работа за 1000 лева,,,,,,,,,,,

Иво преди 2-3 години писа, че много украинци и занзибарци чакат на границата и ще работят на по-ниски заплати от българските тъпи шофьори, а ние шофьорите ще се молим за работа.....
Колко молби получи от коленопреклонни българи и колко украинци и танганайци са на работа при теб ?
Знаеш за предложението ми да работя в българска фирма. В случай, че даваш по 1000 лв. заплата + 60 евро командировка идвам при теб. Снижавам критерия си, но за сметка на това ще бъда при БЪЛГАРСКИ работодател и няма да се страхувам от предстоящата безработица, както пишеш.
P.S.  шофьор съм от 1977 г., а от 1986 г. пътувам зад граница. Знаеш, че съм бил в повече страни от колкото си пребивавал. Дори имам и повече години зад волана.
Чакам одобрение и предложение.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !

hgv_driver

Цитат на: Joro Stoqnow - Сряда, 12 Декември, 2018, 20:08:56
Отговарям ти
Защо като съм с БГ карта не съм изгоден за превозвач от ЕС? -  По новите правила трябва да се прибираш до страната по лична карта след всеки 4 седмици

Нещо си в грешка. Шофьора се прибира в страната където е базирана фирмата, а не адрес по лична карта. Шофьор с БГ лична карта работещ в немска фирма, няма нужда се прибира в БГ на 4 седмици. Трябва да се прибира в Германия, а това не е проблем за немската фирма.
Лошото е, че коментираш без да си прочел предложения закон и пишеш фермани по 5 страници глупости.

П.С. и никой няма как да разбере къде е почивал шофьора тази една седмица, след като камиона може да не се връща. Шофьора може да е бил в България, може да е бил в Германия, а може и на Малдивите да е бил. Само ще гледат в дигиталната карта да има една седмица пауза.