Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 08:02:24
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
AdBlue-система!
Страници: [
1
]
2
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: AdBlue-система! (Прочетена 49848 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
BoBy_BoY
Потребител герой
Рейтинг: +140/-55
Неактивен
Пол:
Netherlands
Публикации: 825
Теми: 45
Активност
0%
AdBlue-система!
«
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 00:23:23 »
Отговор
Момци, тука по тази темичка имам няколко питанки и дано намеря отговорите!
Често ми се е случвало да се сблъсквам с проблемите и дефектите.
Какво знам за нея:
Ами почти нищо! Не съм имал удобния шанс и време да я разгледам и разбера повечко за нея. Като начало знам, че се налива „някаква" си определена течност в определено место. Но каква е, не знам!
Знам, че ако се смеси с друга течност спира да работи!
Знам, че ако няма нищо и те спрат в една Австрия (където държат дори и да имаш резерва) глобата е много солена!
Какво не знам:
По какъв начин въздейства върху еко системата на дадената машина?
Производителя патентован ли е или лицензиран ли е само от една марка?
Защо при определените марки мотори при проблем едни влизат в авариен режим, а други само индикират, че има проблем и се движат без никакъв проблем?
Имам си и други питанки, но като начало да започнем с това!
Хайде, Майсторчета!
Молим, без копирани извадки от нет страниците!
Активен
Форум на българските шофьори
AdBlue-система!
«
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 00:23:23 »
Активен
balbeck
Начинаещ
Рейтинг: +20/-0
Неактивен
Публикации: 29
Теми: 4
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #1
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 08:38:14 »
Отговор
Казано с думи прости един разтвор се впръсква в изгорелите газове и в катализатора една част от азотния окис се преобразува във вода и азот.
Сега малко по-научно
: AdBlue е воден разтвор на карбамид (точно 32.5%), затова ако го смесиш с нещо друго спира да действа.Въпросният разтвор се впръсква с голяма точност в изгорелите газове и в катализатора (SCR каталитичен конвертор) до 85% от азотния окис се превръща в азот и вода. Разхода на AdBlue е около 5% от разхода на гориво.
AdBlue е запазена търговска марка притежание на Verband der Automobilindustrie e. V. (VDA), но доколкото знам и Приста Оил го произвеждат, пък и други - сигурно си имат някакви взаимоотношения.
По принцип SCR системата е много сложна с един куп датчици и електроника за управление. При EURO4 MAN и SCANIA използват предимно EGR, но при EURO5 вече всички са на AdBlue. Предполагам, че всеки производител сам си решава какво да се случва ако има проблем с SCR системата - дали да влиза в сервизен режим (като Ивеко например) или само да предупреди за проблема и машинката да си лети.
Ето една картинка на SCR система, която намерих из нета:
1 подаващ модул Denoxtronic, 2 резервоар за AdBlue, 3 Филтър, 4 Температурни сензори, 5 сензор за нивото на ADBlue, 6 Дозиращ контролен блок (DCU), 7 Възбудители, 8 Сензори, 9 Контролерна мрежа на двигателя, 10 Контролерна мрежа за диагностика, 11 дозиращ модул за AdBlue, 12 Сензор за отработените газове, 13 Оксидиращ катализатор, 14 SCR катализатор, 15 SCC(Slip catalytic converter) катализатор
Ама го написах като професор от ХТИ
SCR.jpg
(43.17 KB, 361x237 - видяно 32921 пъти.)
Активен
Форум на българските шофьори
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #1 -:
Петък, 24 Юни, 2011, 08:38:14 »
Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
Рейтинг: +140/-55
Неактивен
Пол:
Netherlands
Публикации: 825
Теми: 45
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #2
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 09:16:35 »
Отговор
Баце, много добре си го написал! Аз съм си просто чадо на БГ'то много не са ми познати чуждите думи.
След като, течността е лицензирана (което ме съмнява), системата на впръскване и тя ли е лицензирана само от един производител?
Едни казват, че при наличието на вода машината влизала в авариен режим, други-върви си нормално, трети-при наличието на дизел в системата системата блокирала и искала пълен сервиз- кое е вярно от всичко всичко изложеното?
Активен
balbeck
Начинаещ
Рейтинг: +20/-0
Неактивен
Публикации: 29
Теми: 4
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #3
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 10:14:31 »
Отговор
Относно лиценза на течноста:
http://adblue-bg.com/content/view/6/9/
Цялта система за впръскване не знам дали е лицензирана. Доколкото прочетох Bosch произвеждат някой от частите за системата, ама дали цялата система и дали е лицензирана
http://rb-kwin.bosch.com/bg/bg/powerconsumptionemissions/dieselsysteme/dieselsystem/largedieselengines/exhaust-gas_treatment/denoxtronic/index.html
При наличие на чиста вода в системата някой машини наистина влизат в сервизен режим - за Ивеко съм сигурен - а други само те предупреждават. А ако влезе нафта в системата е нормално да блокира, макар че ми е много чудно откъде ще да се вземе тая нафта в резервоарчето за AdBlue. Освен някой идиот на бензиностанцията да е видял много резервоари и резервоарчета и да е решил да ги напълни всичките
.
Иначе като цяло системата и на мен ми е доста сложна ама чета тук там и си обяснявам някой неща.
Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
Рейтинг: +140/-55
Неактивен
Пол:
Netherlands
Публикации: 825
Теми: 45
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #4
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 10:27:52 »
Отговор
Тука паркираме в един сервиз на „Скания". През ден идат коли с проблеми. И сега ми дойде да бутна у форума темата. Водата, ок, може и конденз да се е случило да речем, но нафта...?
Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.
balbeck, гледам че си арен момък! Бутнал съм ти един Плюс(+) за компетентността, бързината и точността на отговорите. Един форум това го прави красив и полезен за самите нас.
«
Последна редакция: Петък, 24 Юни, 2011, 10:38:24 от BoBy_BoY
»
Активен
balbeck
Начинаещ
Рейтинг: +20/-0
Неактивен
Публикации: 29
Теми: 4
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #5
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 10:53:36 »
Отговор
Цитат на: BoBy_BoY в Петък, 24 Юни, 2011, 10:27:52
Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.
Възможно е не споря, макар че ми е чудно откъде ще дойде нафта там ама ...може. Иначе по фирмените сервизи , поне в България, мнооооооого обичат да сменят. Докато ти решат проблема ще ти сменят половината камион
, особено в SCANIA БУРГАС.
...И благодаря за плюса
.
«
Последна редакция: Петък, 24 Юни, 2011, 11:25:18 от balbeck
»
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2336/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7181
Теми: 538
Активност
0.6%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #6
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 12:39:06 »
Отговор
Поздравления за колегата относно бързия и изчерпателен отговор. По въпроса с нафтата съм чувал, че дори и съвсем минимално количество нафта е в състояние да повреди помпата на Ad-Blue. А цената й е някъде към 5000 лева. Всеки път като стане дума за тази система, и се чудя какво е било екологичното състояние например между Инсбрук и Бренер преди да я има?
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
комбайнер
Гост
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #7
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 19:46:51 »
Отговор
За карбамида съм чел в шофьорските книги. Ама тук е по подробно.
А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.
Активен
balbeck
Начинаещ
Рейтинг: +20/-0
Неактивен
Публикации: 29
Теми: 4
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #8
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 20:02:56 »
Отговор
Цитат на: комбайнер в Петък, 24 Юни, 2011, 19:46:51
А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.
Виж за това не се бях сетил.
Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
Рейтинг: +140/-55
Неактивен
Пол:
Netherlands
Публикации: 825
Теми: 45
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #9
-:
Петък, 24 Юни, 2011, 21:13:17 »
Отговор
Цитат на: balbeck в Петък, 24 Юни, 2011, 20:02:56
Цитат на: комбайнер в Петък, 24 Юни, 2011, 19:46:51
А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.
Виж за това не се бях сетил.
Ееее, ти сега оправи лафа! Комби, то у тубето се пълни, а не се празни, баце!
Активен
комбайнер
Гост
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #10
-:
Събота, 25 Юни, 2011, 08:58:07 »
Отговор
Има всекакви зверове. Лично аз съм изпразвал там тубета.
Активен
Trucker_Boy
Потребител герой
Рейтинг: +404/-56
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2630
Теми: 374
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #11
-:
Събота, 25 Юни, 2011, 14:23:09 »
Отговор
За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.
Източник:
www.mercedes-benz.bg
Активен
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
BoBy_BoY
Потребител герой
Рейтинг: +140/-55
Неактивен
Пол:
Netherlands
Публикации: 825
Теми: 45
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #12
-:
Събота, 25 Юни, 2011, 15:47:13 »
Отговор
Цитат на: Trucker_Boy в Събота, 25 Юни, 2011, 14:23:09
За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.
Източник:
www.mercedes-benz.bg
Тракерчо, това за възвръщане на инвестицииката си е доста сноба работа, баце! Кога си бех у БГ камионите с AdBlue-система през курс влизаха в сервиза за смяна на филтър и дюза. Това си е цифра! Отделно цената на течноста и добавена към разхода..., е, какъв е келепира от това?
Активен
Trucker_Boy
Потребител герой
Рейтинг: +404/-56
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 2630
Теми: 374
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #13
-:
Събота, 25 Юни, 2011, 16:53:17 »
Отговор
Нали всичко се прави заради екологията бе Боби.
Вече е друга тема на разговор качеството на самото AdBlu и както казваш ти отделните части.
Активен
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
FH16
Пълноправен потребител
Рейтинг: +255/-16
Неактивен
Bulgaria
Публикации: 211
Теми: 10
Активност
0%
Re:AdBlue-система!
«
Отговор #14
-:
Петък, 08 Юли, 2011, 21:17:03 »
Отговор
нафтата идва от тубата
виждала съм двигател работил с AdBlue
и помпа AdBlue и дозиращ клапан работили с дизелово гориво
Активен
Етикети:
Страници: [
1
]
2
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...