AdBlue-система!
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 08:02:24 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: AdBlue-система!  (Прочетена 49848 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« -: Петък, 24 Юни, 2011, 00:23:23 »
ОтговорОтговор

  Момци, тука по тази темичка имам няколко питанки и дано намеря отговорите!
  Често ми се е случвало да се сблъсквам с проблемите и дефектите.
  Какво знам за нея:
       Ами почти нищо! Не съм имал удобния шанс и време да я разгледам и разбера повечко за нея. Като начало знам, че се налива „някаква" си определена течност в определено место. Но каква е, не знам!
    Знам, че ако се смеси с друга течност спира да работи!
    Знам, че ако няма нищо и те спрат в една Австрия (където държат дори и да имаш резерва) глобата е много солена!
   Какво не знам:
      По какъв начин въздейства върху еко системата на дадената машина?
      Производителя патентован ли е или лицензиран ли е само от една марка?
      Защо при определените марки мотори при проблем едни влизат в авариен режим, а други само индикират, че има проблем и се движат без никакъв проблем? 
   Имам си и други питанки, но като начало да започнем с това!
                                            Хайде, Майсторчета!



    Молим, без копирани извадки от нет страниците! Намигване     
     

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Петък, 24 Юни, 2011, 00:23:23 »

 Активен
balbeck
Начинаещ
*

Рейтинг: +20/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 29
Теми: 4



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #1 -: Петък, 24 Юни, 2011, 08:38:14 »
ОтговорОтговор

Казано с думи прости един разтвор се впръсква в изгорелите газове и в катализатора една част от азотния окис се преобразува във вода и азот.
Сега малко по-научно Смотан: AdBlue е воден разтвор на карбамид (точно 32.5%), затова ако го смесиш с нещо друго спира да действа.Въпросният разтвор се впръсква с голяма точност в изгорелите газове и в катализатора (SCR каталитичен конвертор) до 85% от азотния окис се превръща в азот и вода. Разхода на AdBlue е около 5% от разхода на гориво.
AdBlue е запазена търговска марка притежание на Verband der Automobilindustrie  e. V. (VDA), но доколкото знам и Приста Оил го произвеждат, пък и други - сигурно си имат някакви взаимоотношения.
По принцип SCR системата е много сложна с един куп датчици и електроника за управление. При EURO4 MAN и SCANIA използват предимно EGR, но при EURO5 вече всички са на  AdBlue. Предполагам, че всеки производител сам си решава какво да се случва ако има проблем с SCR системата - дали да влиза в сервизен режим (като Ивеко например) или само да предупреди за проблема и машинката да си лети.
Ето една картинка на SCR система, която намерих из нета:


1 подаващ модул Denoxtronic, 2 резервоар за AdBlue, 3 Филтър, 4 Температурни сензори, 5 сензор за нивото на ADBlue, 6 Дозиращ контролен блок (DCU), 7 Възбудители, 8 Сензори, 9 Контролерна мрежа на двигателя, 10 Контролерна мрежа за диагностика, 11 дозиращ модул за AdBlue, 12 Сензор за отработените газове, 13 Оксидиращ катализатор, 14 SCR катализатор, 15 SCC(Slip catalytic converter) катализатор

Ама го написах като професор от ХТИ  Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* SCR.jpg (43.17 KB, 361x237 - видяно 32921 пъти.)
Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Петък, 24 Юни, 2011, 08:38:14 »

 Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #2 -: Петък, 24 Юни, 2011, 09:16:35 »
ОтговорОтговор

  Баце, много добре си го написал! Аз съм си просто чадо на БГ'то много не са ми познати чуждите думи. 
 След като, течността е лицензирана (което ме съмнява), системата на впръскване и тя ли е лицензирана само от един производител?
   Едни казват, че при наличието на вода машината влизала в авариен режим, други-върви си нормално, трети-при наличието на дизел в системата системата блокирала и искала пълен сервиз- кое е вярно от всичко всичко изложеното?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
balbeck
Начинаещ
*

Рейтинг: +20/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 29
Теми: 4



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #3 -: Петък, 24 Юни, 2011, 10:14:31 »
ОтговорОтговор

Относно лиценза на течноста: http://adblue-bg.com/content/view/6/9/
Цялта система за впръскване не знам дали е лицензирана. Доколкото прочетох  Bosch произвеждат  някой от частите за системата, ама дали цялата система и дали е лицензирана  Ъ?  http://rb-kwin.bosch.com/bg/bg/powerconsumptionemissions/dieselsysteme/dieselsystem/largedieselengines/exhaust-gas_treatment/denoxtronic/index.html
При наличие на чиста вода в системата някой машини наистина влизат в сервизен режим - за Ивеко съм сигурен - а други само те предупреждават. А ако влезе нафта в системата е нормално да блокира, макар че ми е много чудно откъде ще да се вземе тая нафта в резервоарчето за AdBlue. Освен някой идиот на бензиностанцията да е видял много резервоари и резервоарчета и да е решил да ги напълни всичките Ухилен.
Иначе като цяло системата и на мен ми е доста сложна ама чета тук там и си обяснявам някой неща.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #4 -: Петък, 24 Юни, 2011, 10:27:52 »
ОтговорОтговор

   Тука паркираме в един сервиз на „Скания". През ден идат коли с проблеми. И сега ми дойде да бутна у форума темата. Водата, ок, може и конденз да се е случило да речем, но нафта...? Ъ? Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.

   balbeck, гледам че си арен момък! Бутнал съм ти един Плюс(+) за компетентността, бързината и точността на отговорите. Един форум това го прави красив и полезен за самите нас.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Петък, 24 Юни, 2011, 10:38:24 от BoBy_BoY » Активен
balbeck
Начинаещ
*

Рейтинг: +20/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 29
Теми: 4



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #5 -: Петък, 24 Юни, 2011, 10:53:36 »
ОтговорОтговор

Пича ми обяснява, че дори и капка да попадне и се сменя всичко-филтър, дюза, датчик.

Възможно е не споря, макар че ми е чудно откъде ще дойде нафта там ама  ...може. Иначе по фирмените сервизи , поне в България, мнооооооого обичат да сменят. Докато ти решат проблема ще ти сменят половината камион Ухилен, особено в SCANIA БУРГАС.

...И благодаря за плюса Намигване.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Петък, 24 Юни, 2011, 11:25:18 от balbeck » Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: Петък, 24 Юни, 2011, 12:39:06 »
ОтговорОтговор

Поздравления за колегата относно бързия и изчерпателен отговор. По въпроса с нафтата съм чувал, че дори и съвсем минимално количество нафта е в състояние да повреди помпата на Ad-Blue. А цената й е някъде към 5000 лева. Всеки път като стане дума за тази система, и се чудя какво е било екологичното състояние например между Инсбрук и Бренер преди да я има?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
комбайнер
Гост
« Отговор #7 -: Петък, 24 Юни, 2011, 19:46:51 »
ОтговорОтговор

За карбамида съм чел в шофьорските книги. Ама тук е по подробно.

 А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
balbeck
Начинаещ
*

Рейтинг: +20/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 29
Теми: 4



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #8 -: Петък, 24 Юни, 2011, 20:02:56 »
ОтговорОтговор

А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

 Ухилен Виж за това не се бях сетил.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #9 -: Петък, 24 Юни, 2011, 21:13:17 »
ОтговорОтговор

А...нафта може да дойде само от туба с много предназначения.

 Ухилен Виж за това не се бях сетил.
  Ееее, ти сега оправи лафа! Комби, то у тубето се пълни, а не се празни, баце! Смотан Смотан Смотан Смотан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
комбайнер
Гост
« Отговор #10 -: Събота, 25 Юни, 2011, 08:58:07 »
ОтговорОтговор

Има всекакви зверове. Лично аз съм изпразвал там тубета.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #11 -: Събота, 25 Юни, 2011, 14:23:09 »
ОтговорОтговор




За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.


Източник: www.mercedes-benz.bg

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
BoBy_BoY
Потребител герой
*****

Рейтинг: +140/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Netherlands Netherlands

Публикации: 825
Теми: 45



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #12 -: Събота, 25 Юни, 2011, 15:47:13 »
ОтговорОтговор




За мнозина Euro стандартите стават все по-стриктни. За вас те са по-изгодни.
Изпълнението на стандарта Euro 5 може да бъде осъществено и с помощта на икономически ефективно решение. То се нарича BlueTec®, дизеловата SCR технология на Mercedes-Benz. При тази технология елиминирането на азотните окиси се извършва в катализатор с помощта на добавката AdBlue, която постъпва от отделен резервоар. С помощта на дизеловата технология SCR (селективна каталитична редукция) Mercedes-Benz не само покрива европейските стандарти за емисии в отработилите газове, но намалява консумацията на гориво. Първоначалната инвестиция се изплаща по-бързо, отколкото сте очаквали. От месец октомври 2009 година моделите Actros с мощност от 410 к.с. до 460 к.с. се предлагат с оборудване BlueTec®5 и ауспухова уредба, които изпълнвт и изискванията на нормата EEV.


Източник: www.mercedes-benz.bg
   Тракерчо, това за възвръщане на инвестицииката си е доста сноба работа, баце! Кога си бех у БГ камионите с AdBlue-система през курс влизаха в сервиза за смяна на филтър и дюза. Това си е цифра! Отделно цената на течноста и добавена към разхода..., е, какъв е келепира от това?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #13 -: Събота, 25 Юни, 2011, 16:53:17 »
ОтговорОтговор

Нали всичко се прави заради екологията бе Боби.
Вече е друга тема на разговор качеството на самото AdBlu и както казваш ти отделните части.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
FH16
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +255/-16
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 211
Теми: 10



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #14 -: Петък, 08 Юли, 2011, 21:17:03 »
ОтговорОтговор

нафтата идва от тубата Намигване виждала съм двигател работил с AdBlue Нерешителен и помпа AdBlue и дозиращ клапан работили с дизелово гориво Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!