Предни вертикални спойлери.
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 18:00:46 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Предни вертикални спойлери.  (Прочетена 4412 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Adrian Nikolov
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 1
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« -: Вторник, 04 Декември, 2018, 15:23:14 »
ОтговорОтговор

Здравейте,
Нито карам камион, нито разбирам много от камиони, просто исках да попитам нещо, което няколко човека (включително шофьори на камиони) не могат да ми обяснят.
Почти всички тирове имат малки вертикални спойлери под прозореца на шофьора, от двете страни на кабината. Приложил съм и снимка. За какво служат тези спойлери.  За да се пести гориво, често се слага въздушен рефлектор над кабината на шофьора, който да отвежда насрещния вятър от контейнера. Че пести гориво пести, но до сега не съм чул за камиони, които да стават неуправляеми, ако този рефлектор не е сложен. Сега да се върнем на тези малки спойлерчета,  до колкото успях да проверя, един такъв камион с ремаркето тежи около 36 тона (поправете ме ако греша), не съм професор по аеродинамика, но за да имат някакъв ефект тези малки спойлери или камиона трябва да се движи с огромна скорост или самите спойлери да са доста по-големи. Ще се радвам, ако някой ми даде някакво логично обяснение. Благодаря за вниманието.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 04 Декември, 2018, 15:23:14 »

 Активен
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« Отговор #1 -: Вторник, 04 Декември, 2018, 18:52:48 »
ОтговорОтговор

Седловият влекач е около 7-8 тона.
Полуремаркета и то е към 6-7 тона.
Хладилниците са по 13.

Грубо нето тегло без товар имаш към 15 тона в общия случай (седлови влекач и най-простото полуремарке). Без проблеми можеш да караш 24-25 тона. Т.е., до 40 тона бруто.

За другото ще се изкажат по-компетентните колеги.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Вторник, 04 Декември, 2018, 18:52:48 »

 Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +465/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.6%


« Отговор #2 -: Сряда, 05 Декември, 2018, 22:03:03 »
ОтговорОтговор

За да не се лепи всичката мърсотия по огледалата  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 06 Декември, 2018, 01:53:13 »
ОтговорОтговор

А, защо се цапат огледалата без тях, кое ги кара да се цапат. Защо едно островърхо нещо на носа на самолета му дава възможност да раазвие свръхзвукова скорост. Кое е това нещо, дето не е нищо,  ама се върти безкрай и  те духа в страни.
Как може едно нещо, което е нищо,  чрез триенето  умножено по квадрата на скороста да те забави и да кара да се мъчиш. Дали пък тия от формула 1 са прости та са наслагали такива  малки неща, с които може да карат по тавана на тунел ако развият определена скорост, как тия малки неще работят, и чрез какво и с какво се борят.
Ето го и правилният отговор.
[youtube] http://youtu.be/OicMgr9k1m8/[youtube]
А, всичко това нещо се учи по физика...ако не се помнят формулите, поне принципа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +465/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.6%


« Отговор #4 -: Четвъртък, 06 Декември, 2018, 09:19:33 »
ОтговорОтговор

Лошия па е у фаза  Ухилен
 Обясних го по най -разбираемия начин . Спойлерите издухват завихрената от предните колела мърсотия от пътя ,която калниците не са уловили .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +585/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 317
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 06 Декември, 2018, 10:17:36 »
ОтговорОтговор

Както казваше един мой преподавател преди много години: "Аеродинамиката се занимава с вятъра, но съвсем не е вятър работа".

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #6 -: Четвъртък, 06 Декември, 2018, 20:49:24 »
ОтговорОтговор

Лошия па е у фаза  Ухилен
 Обясних го по най -разбираемия начин . Спойлерите издухват  завихрената от предните колела мърсотия от пътя ,която калниците не са уловили .
 В случая се ползва женски род.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +465/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.6%


« Отговор #7 -: Четвъртък, 06 Декември, 2018, 22:45:47 »
ОтговорОтговор

 В случая се ползва женски род.
Не тъ разбрах ? Лошото Данче ли трябваше да пиша Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!