Автоматична трансмисия DAF E5
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 16:42:26 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Автоматична трансмисия DAF E5  (Прочетена 8812 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« -: Понеделник, 21 Януари, 2019, 11:52:13 »
ОтговорОтговор

Във фирмата имаме три DAF-а Евро 5.

Единият има една особеност, която в момента не мога да определя, като проблем. Разчитам на вас, колеги, да ми кажете къде се крие котето.

Въпросният влекач няма опцията да сваля или качва предавки по мое желание. На другите два може.
Няма опция и да преминеш от автоматичен на ръчен режим в движение над определена скорост. Т.е., до около 20-30 км/ч без проблеми преминавам от автоматичен към ръчен режим и обратно. Но компютърът самоволно си минава на автомат от 7-а предавка нагоре.

На другите два влекача без проблем свалям и качвам скорости, когато си пожелая. А също така сменям и режимите на работа на авт.скоростна кутия.

Помагайте! Някакъв проблем ли е това? Допускам, че може да има и разлика в генерациите на скоростните кутии. Или просто да е нещо, което е активирано/деактивирано на диагностика.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 21 Януари, 2019, 11:52:13 »

 Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1848
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #1 -: Понеделник, 21 Януари, 2019, 12:26:42 »
ОтговорОтговор

Бачках в една испанска фирма, където всичките ДАФове заводски им беше въведен същият софтуер и когато попитахме Шефа защо е така той ни обясни, че камионите са по- умни от нас и знаят кога да си превключват ,,,,,,,,,,,,,,,,

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Понеделник, 21 Януари, 2019, 12:26:42 »

 Активен
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« Отговор #2 -: Понеделник, 21 Януари, 2019, 12:39:35 »
ОтговорОтговор

Ухилен

Да, нищо, че кара на 12-та със 700 оборота. По-умен е със сигурност...
Т.е., трябва да се води някаква дуракоустойчива версия. Благодаря!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
shisho
Младши потребител
**

Рейтинг: +8/-246
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 67
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Вторник, 22 Януари, 2019, 14:44:55 »
ОтговорОтговор

Във фирмата имаме три DAF-а Евро 5.

Единият има една особеност, която в момента не мога да определя, като проблем. Разчитам на вас, колеги, да ми кажете къде се крие котето.

Въпросният влекач няма опцията да сваля или качва предавки по мое желание. На другите два може.
Няма опция и да преминеш от автоматичен на ръчен режим в движение над определена скорост. Т.е., до около 20-30 км/ч без проблеми преминавам от автоматичен към ръчен режим и обратно. Но компютърът самоволно си минава на автомат от 7-а предавка нагоре.

На другите два влекача без проблем свалям и качвам скорости, когато си пожелая. А също така сменям и режимите на работа на авт.скоростна кутия.

Помагайте! Някакъв проблем ли е това? Допускам, че може да има и разлика в генерациите на скоростните кутии. Или просто да е нещо, което е активирано/деактивирано на диагностика.

Въпреки че е ограничен софтуерно, когато моторната спирачка е активирана, можеш да сменяш предавките ръчно, все едно си преминал на ръчен режим. Пробвай!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #4 -: Вторник, 22 Януари, 2019, 19:19:24 »
ОтговорОтговор

Бачках в една испанска фирма, където всичките ДАФове заводски им беше въведен същият софтуер и когато попитахме Шефа защо е така той ни обясни, че камионите са по- умни от нас и знаят кога да си превключват ,,,,,,,,,,,,,,,,

 Ухилен Ухилен Ухилен Това е приумица на ДАФ или на тоя дето е поръчал дръгелите. Е те такива камони ебават кефа на карането. Карах такива 2 мана и двата хвърлиха съединители на по 250000км с 2 седмици разлика един от друг заради такова глупаво нещо и вече такива камиони няма във фирмата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« Отговор #5 -: Сряда, 23 Януари, 2019, 15:04:55 »
ОтговорОтговор

Благодаря!

Задължително ще опитам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #6 -: Сряда, 23 Януари, 2019, 16:41:34 »
ОтговорОтговор

Софтуерно са заключени скоростите.
Тая опция си я има, въпроса е да се деактивира. С хубава диагностика в добър сервиз могат да се справят и да ги отключат. Това се нарича икономичен пакет. Друг е въпроса, колко е икономичен и подходящ След като камиона не знае релефа, няма очи, не може да предвижда ситуация  и не знае какъв е товара. Тоест знае колко е натоварен, ама не с какво. Общо взето, маркерингов трик да им се продават камионите, като успиват чорбаджийте с  мантрата за икономичност.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1848
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #7 -: Сряда, 23 Януари, 2019, 16:55:36 »
ОтговорОтговор

Абе не е само маркетингов трик ,,,,,, въпросният камион, който карах в онази испанска фирма го взех на 7 ( седем ) километра и за над 80 000 км средният му разход беше 18,2  което бих казал, че е супер добър разход.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« Отговор #8 -: Неделя, 27 Януари, 2019, 08:43:16 »
ОтговорОтговор

18 литра среден разход?  Шокиран Това соло или прицеп?

Че аз колкото и икономичен водач да съм, рядко стигам до 25-26 литра по релацията Пловдив - Варна - Пловдив. До Бургас съм правил около 23-24... Да не говорим, че за къси курсове (50-60 км) средно прави около 50-55 литра в това време.

Пробвах това с моторната спирачка. Действително работи. Ще говоря с началника да го заведем на диагностика тия днис и да махнат това ограничение, ако може.

Сигурно ще ми се смеете, но за мен DAF е предпочитаната марка  Ухилен

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1848
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #9 -: Неделя, 27 Януари, 2019, 20:48:27 »
ОтговорОтговор

Въпросният ДАФ беше с 16 скорости автомат,,, много рядка серия,,,, изключително икономична машина.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1787/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: Понеделник, 28 Януари, 2019, 17:15:56 »
ОтговорОтговор



Сигурно ще ми се смеете, но за мен DAF е предпочитаната марка  Ухилен
Баце от има нема, кажи, речи година въртим некви Дафове Це еФи, Хикс еФи, та метни жокер кво ти аресват толкоз.
Са да не се засегнеш, Даф - у важи, ма реално у нищо не е на ниво.
Визирам вървежа на въртящ момент, вървежа у байр, стабилност у завой и най-вече смотаните огледала, които намаляват възможностите за видимост в тях.
Предполагам огледалата всъщност не са виновни, а по-скоро късите рамене на стойките.
Язе не се оплаквам оти назад ме нема, та мое се рече, че ич не ми е за тия огледала, но определено голям сакътлък са.
Иначе има и добри идеи на напушените, ма като че ли нищо съществено или поне аз не съм го открил.
Та дай някъв жокер какво най-те кефи у ДАФ-у?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


highway nomad
Начинаещ
*

Рейтинг: +9/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 31
Теми: 3



Активност
0%


« Отговор #11 -: Петък, 01 Февруари, 2019, 15:36:13 »
ОтговорОтговор

До loshdancho..

Разговарях с нашия механик. Той пък от своя страна имал среща с някакъв негов колега от DAF. Тъй като ни познават машините, човекът категорично казал, че за нашия камион няма опция за софтуерно отключване, защото бил някаква по-евтина модификация. За другите два камиона нямало проблем...

До Бриги Магнито...

Нямам проблем да разтягам лакърдии тук. Проблем по-скоро ще бъде да ти обясня какво точно ми харесва. Нещата са като при хората - срещаш някого, може той да не е най-умния, най-красивия, най-богатия, най-добрия и всички НАЙ на света. Но просто си допадате. Така е с приятелите, така е с половинките.

На моята жена съм забранил да прави каквото и да било промени по себе си. Харесвам я естествена. Да, грим, руж, червило - това е част от играта. Но никакви устни, изкуствени мигли, цици и пр.

Същото е и с камионите. Ненавиждам кича във всичките му форми. Във вид на килимчета, пискюлчета, плюшени играчки, стотици лампи отвън и отвътре. Претрупани с бутони табла и кабини. Харесва ми неподправената красота. А тя е тогава, когато няма нищо излишно.

Харесва ми голямата кабина, голямото предно стъкло, изчистената и практична средна конзола. Удобните легла. Ако щеш даже и звукът от двигателя в комбинация с шума от превключване на скоростите. Доволен съм от возията. Задната предавка ми е малко странна, особено когато правя маневри на по-ниска скорост: рипам малко нагоре-надолу, но се свиква. Осветлението в кабината ме устройва. Отварянето и затварянето на вратите също. Фаровете са уникални. Почти няма необходимост да се ползва печка - парното работи супер и на -15.

Не желая да обръщам темата на DAF срещу всички останали. Нямам голям опит в бранша. Не съм карал MAN все още. Scania определено не ми допада, като возия. Въпреки, че за мен имат най-пъргавите двигатели. Iveco-то ми е леко противно, особено ако е на СН4. За VOLVO някакви особени отзиви нямам. RENAULT са интересни, но в изпълнение MAGNUM. Mercedes за мен също е прекрасен камион, но не ми допада интериорът: твърде ми е гиздав. Въпреки, че за мен това е машината с най-адекватната автоматична скоростна кутия. Със сигурност във всяка една марка ще намеря и доброто, и лошото. Но с ръст от 195 см в определени посоки съм малко по-придирчив. Слава Богу на килограми съм точно в нормата ;-)

Надявам се, че съм ти дал посока за размисъл и съответно отговори.

Поздрави

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Koci
Начинаещ
*

Рейтинг: +10/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 27
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #12 -: Петък, 01 Февруари, 2019, 23:04:30 »
ОтговорОтговор

МАН в това скопено състояние можеш да си в ръчен режим когато върнеш газта. Почти винаги като подадеш газ и минава в автоматичен режим. Сменял се модул в никакъв случай поне в тази марка не е само до препрограмиране.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #13 -: Неделя, 03 Февруари, 2019, 07:38:06 »
ОтговорОтговор

При скания е само с отключване.
Не важала гаранцията ако се кара в ръчен режим....Дрън дрън, Стади си плати три кеш, и си ги получи с отключени скорости.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1787/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: Вторник, 05 Февруари, 2019, 13:16:22 »
ОтговорОтговор

Тва с ламбетата се отнася предполагам за Хикс еФо оти у Це еФо ламбетата на сеника са кът.
Иначе разбрах кво те кефи у Дафините за жалост мен не моат да ме грабнат.
Дано любовта ти към тях не се препъне в някаква лимитация глупава, поръчана от разбиращ чорбаджия.
Сиреч успех със скоростите

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!