Тригонометрични функции
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 11:30:45 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Тригонометрични функции  (Прочетена 4535 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 09 Декември, 2019, 01:20:03 »
ОтговорОтговор

     Имах една идея навремето - да докажа, че простите шофьори не са чак толкова прости! Не може да се докаже, по простата причина, че не повече, а почти всички са такива. Но най-вече те искат да са там и със "зъби и нокти" се борят да не би да идат на друга позиция.

     Какви тригонометрични функции? Та те аритметични операции са им пълна "мъгла". Например: 3+3х3=?. Ще започнат смятане на ум и почти всички ще получат - 18. Взимаме телефон с най-голяма екстра фенерче и то толкова, взимаме ЕЛКА и тя толкова. Обаче калкулатор на всеки смартфон - 12, ученик в трети клас - 12. УЖАС! Тези с "милионите" километри няма как да не са прави. А твърдението: при аритметични операции - първо действията в скобите, после умножение и деление, накрая събиране и изваждане. Това абсолютно не отговаря на истината! И ако споменатите операции не се използват често, то тригонометрични функции се използват, като често не им се употребяват истинските имена, по-скоро се пропуска. Тези функции са: синус, косинус, тангенс и не рядко ползвана напълно реципрочната котангенс (tan=1/cotan), обаче тази котангенс или е котарангес нещо ми е неприятна и няма да я споменавам повече.

     Например има пътни знаци които показват не ъгъла на изкачване или спускане, а точно синуса му. На курса за "компетентност на водач" ви показват как с ъгломер или също транспортир се мери ъгълът който коланът сключва с пода. Да не бъде този ъгъл по-малко от 30о по-правилно πи/6. Как да го запомним и защо? И кой си носи такива уреди? Докато с една рулетка може направо да се сметне синуса или ако е по удобно косинусът и после елементарно с формулата sin2α+cos2α=1.

     Ау! Употребих думата "формула", сега колко ще се разпротестират, че те формули не знаят, но пък затова перфектно знаят важните неща!

     Я да видим?! Шофьорската Библия за време на управление и почивка - регламент 561. Те го знаят, само дето не са го чели, може би 5% поне са го прочели. Предпочитат да бъдат информирани за него от приказки от уста на уста (вероятно терминът е: шофьорски фолклор). Точно както навремето са се предавали народните приказките. Защо да се използва цифров носител който дори след милиони копирания си остава едно към едно с оригинала, като може аналогово да се предаде и след няколко "презаписа" може да стане дори на обратно.
     Да кажем има големи глоби, но не е съвсем пряко свързана с безопасността на пътя. Затова пък - маневри, преминаване на кръстовища са "перфектни". Да погледнем малко какво става във Фейсбук групата със същото име. Кръстовище с 2 коли и въпрос - "редът на преминаване?". Ако се прилага елементарното и фундаментално правило на "дясностоящ" започват: ама бил направо, то това правило не се прилага при кръгово кръстовище, при едновременно престрояване, при равнозначни пътища указани с пъти знаци... Да се чудиш защо направо не е въведено правило за "лявостоящ" след като са толкова "ограничени" случаите за дясностоящия?! А ако е регулирано кръстовище (все още две ППС) и има два знака за пресичане на път с предимство и единият е със задължително спиране (STOP). Видиш ли с аргумента, че имал "милиони" километри и много добре знае, че "СТОП"-ът е с много по-малко предимство. Дори да се съглася, никой не отговаря на въпроса: как вижда какъв точно знак има (със или без задължително спиране)Ъ? В тези случаи с две превозни средства верните отговори са в интервала 20-30%. Е как? Възможните отговори са два, ако на случаен принцип се отговаря просто 50% ще бъдат верни. Ако на деца от яслата дадем избор между тези две възможности, също 50% ще отговорят вярно!

     Както става с 3 ППС-та? Тук възможни отговора са 1х2х3=6, следователно в 1/6 или 16,(6)% би следвало да са верни отговори. Като се има предвид, че има такива които знаят, следва че поне 20% ще бъдат верни (макар и случайно улучили) отговорили. Ами не - 10 % са с верни отговори.

     Не съм довършил и без това стана дълго. Както и преди време съм казвал - спрял съм да пиша, само се заяждам. Ако някой открие нещо смислено, изобщо не е била това целта!
     Преди години усилено се твърдеше, че един от двамата възможни (единият съм аз), само копирал и споделял. Ето ще направя пълни самопризнания: всичко това е препечатано с незначителни изменения или никакви от Мрежата! Да не вземе някой да го "открие" този безспорен факт?! Разбира се можете да посочите откъде точно е взето.

      Ето и знаци на които е пропуснато да се спомене, че показват синуса на ъгъла - А5 и А6:

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* A5.jpg (4.64 KB, 117x100 - видяно 388 пъти.)

* A6.jpg (4.57 KB, 117x100 - видяно 380 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 09 Декември, 2019, 01:20:03 »

 Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +464/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.6%


« Отговор #1 -: Сряда, 11 Декември, 2019, 11:11:07 »
ОтговорОтговор

Първото което ми идва на ум е " А , какъв е смисълът на публикацията  Ъ?"

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 11 Декември, 2019, 11:11:07 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Четвъртък, 12 Декември, 2019, 02:44:03 »
ОтговорОтговор

Първото което ми идва на ум е " А , какъв е смисълът на публикацията  Ъ?"

     Ако имам право на само кратко изречение ще отговоря - заяждам се!

     Ще посоча името на раздела където е публикувано: Празни приказки

     Ето малко по-дълго. И все пак си първи, открил съвсем очевидни неща:

Както и преди време съм казвал - спрял съм да пиша, само се заяждам. Ако някой открие нещо смислено, изобщо не е била това целта!


     Ето какво би открил непоправим оптимист, макар че и то е очевидно. А ти вече пенсионер и в този случа си като български такъв:

тригонометрични функции се използват, като често не им се употребяват истинските имена, по-скоро се пропуска. Тези функции са: синус, косинус, тангенс

     Бях споменал, че знаците А5 и А6 изразяват точно тригонометрична функция. Срещулежащ катет към хипотенуза. Защо ли не се описва да кажем спускането: средно голямо, много голямо, ууууу страшно голямо?!
     Доколкото разбирам (чувал съм, до трети клас не се изучаваха тези функции) в училище синус и косинус не се означават с знака - "%". А с число
което е между [-1,1], знакът "%" означава на 100. Например, ако кажем, че една кола харчи 8% - в превод 8 на 100 - вече става съвсем ясно (8 литра на 100 км). Ако на примера със знаците беше написано синус 0,1 - какво ще разберем?! А 10% което е - 10 на 100, на 100 метра изминати, 10 метра промяна на височината. На картинката въобще не е подходящо завъртян - c е 100 метра, b е 10 метра. А ъгълът β (в примера с 10%) е 5,7392о и нищо не ни "говори", докато синус 0,1 или 10% е съвсем друго.

     Това е само един от много примери в които шофьори работят с не много прости математически операции. Ако направим средно аритметично с тези които дори имената не могат да си напишат правилно (ПетАр, ДимитАр - дали по ЛК са така?), се получава задоволителен резултат!


     Ако ти или другите, смятате че не знам от какво се вълнуват шофьорите - наясно съм от Фейсбук групата. Снимка с ядене в групата, за един час 400 харесвания, 200 коментара: наздраве, наздраве,... nazdrave! О, последният (обикновено са няколко) е между: "изгоря" или "завинаги сбогом"!
     Религиозните хора в никой случай "не бият тъпана" колко са вярващи. Обаче снимка на Исус и "парадно-религиозните": амин, амин... Докато някой обърка клавиатурата или въобще не използва кирилица - крайното: "завинаги сбогом". И като кажат: "амин" - вероятно дори много не й знаят значението, греховете са им опростени и на пътя могат да се държат наново като пълни съединители?!
     Да си знаят парадно-религиозните, че изобщо групата не опрощава грехове. Поне аз много лошо гледам на такива публикации (и двата вида) и нямат шансове да минат!



     

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Trigonometry_function2.png (5.03 KB, 404x220 - видяно 358 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +464/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0.6%


« Отговор #3 -: Четвъртък, 12 Декември, 2019, 10:10:03 »
ОтговорОтговор

Всеки има право да се забавлява , нали и за това е форумът . Усмивчица
Цитат
     Ако ти или другите, смятате че не знам от какво се вълнуват шофьорите - наясно съм от Фейсбук групата.
Кво е това Фейсбук ? Ухилен
Цитат
     Да си знаят парадно-религиозните, че изобщо групата не опрощава грехове. Поне аз много лошо гледам на такива публикации (и двата вида) и нямат шансове да минат!
И това май не ме интересува !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
« Отговор #4 -: Четвъртък, 12 Декември, 2019, 19:45:41 »
ОтговорОтговор

Илчев нещата трябва да са прости за да са приятни. Сложните неща се “преглъщат” трудно.
И да знаеш при нас математиката е кръгла нула без любовницата и физиката.
Ама ако почнем така ехееее .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #5 -: Неделя, 07 Юни, 2020, 12:17:56 »
ОтговорОтговор

     Ако не ви се чете ръководството от снимката: Най-често използваният радар преди години измерва фронтална скорост и се допуска отклонение до 8 градуса. Ако е повече се дели на косинуса на този ъгъл. Имаше във фишовете някаква поправки, не знам дали са за тези неща. Колко "много" случаи в които се използват тригонометрични функции. Всеки смартфон в калкулатора си има и тези функции, обаче съм сигурен, че тези които карат само по атлас не ползват такива "лигави" уреди. За тях са тригонометричните таблици (снимка 2).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* IMG-20200605-024238.jpg (316.26 KB, 1280x720 - видяно 294 пъти.)

* Таблица-sina-cosa-tga631x771.jpg (79.91 KB, 771x631 - видяно 696 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #6 -: Вторник, 23 Май, 2023, 11:21:46 »
ОтговорОтговор

    Чува се, че в Румъния събират пари, които са функция на височина над 4 метра. Нашите северни съседи са известни с "циганските" номера. Някои твърдят, че високомерът се отклонявал от вертикалата, което води до премерване по голяма дължина, която се представя за височина. Срещнах мнение, че отклонявали с 5 см и това дава "височина" с 5 см повече.
     Понеже въобще не ми е ясно, попреписах и прекопирах. Общото правило е да използваме косинусова теорема снимка 1, но може да използваме нейният частен случай - питагорова теорема за правоъгълен триъгълник, снимка 2. Гледайте руска снимка, вместо някой дрогиран джендър да ни показва, то сложили руска картинка, но да продължаваме. Единият катет е височината - 4 метра или малко отгоре, другият е отклонението което прави и хипотенузата се представя за височина. Значи по втората картинка смятаме 42+0,052 и накрая намираме корен квадратен на сбора. Понеже няма такъв символ във форума ще го запишем в като степенуване, всички знаете че степенуване и коренуването са реципрочни (42+0,052)0,5.
На атласаджиите ще им е по-трудно извличането на корен квадратен, защото те не използват: навигация, телефон съответно нямат калкулатор като нямат телефон. И прилагаме сметките за 5 см или 0,05 метра, резултатът е 4,0003 метра или с 0,3 милиметра повече. Дано атласаджиите които са учили само 4 години за "Це-ту" биха могли да измерят 3 десетки с шублера?

     Ето още примери колко повече ще се измери при отключване от вертикалата:

5 см, с 0,3 мм или 0,03 см;
10 см, с малко над 1 мм или 0,1 см;
15 см, са почти 3 мм или 0,3 см;
20 см, са почти 5 мм или 0,5 см;
25 см, са почти 8 мм или 0,8 см;
30 см, са 11 мм или 1,1 см;
35 см, са 15 мм или 1,5 см;
40 см, са 20 мм или 2 см;
45 см, са 25 мм или 2,5 см:
50 см, са 31 мм или 3,1 см;
и так далее и так далее!

     Видяхте ли? Май наистина има кремълско влияние навсякъде? Права е кака Лена, онази където я хванаха за парапета и не е руса, но е почти толкова умна. Остава само да се раздадат 4-те хиляди.

     Друг метод е, ако разполагате с ъгломер и тази стойност която я измери се умножавате по косинуса на ъгъла, който между вертикалата и този метър.


     П.П.: Това горното където съм го преписал, честно казано: аха да го разбере, аха още малко и май нещо разбрах. Нещо ми просвета, ама за вас, толкова учени, толкова със стаж и още толкова можещи - няма да е никакъв проблем да го разберете.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_1899031670458570.jpeg (21.92 KB, 718x454 - видяно 130 пъти.)

* received_264860562735091.jpeg (12.6 KB, 434x322 - видяно 136 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +584/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 317
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Вторник, 23 Май, 2023, 13:20:14 »
ОтговорОтговор

Не само се чува, а е реалност. Миналата година посред бял ден на Видин посока Румъния бях "изплющян за високо полуремарке", така да се каже, като почнаха от 50 еврО, но склониха на 10 накрая. Други корупционни схеми са ако видят газов котлон в кабината. Там е веКе 20 еврО. На Надлаг нова, ако си по влекач може да те изнудват за липса на резервна гума. Друг урок, който наскоро научих срещу 20 еврО на Надлаг, но посока Румъния е че всякаква, ама абсЕлютно всякаква храна, включително безалкохолни, енергийни напитки, храна за кучета, котки, овце и всякаква гад минава през стара граница.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
imter
Потребител герой
*****

Рейтинг: +357/-15
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 986
Теми: 35



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #8 -: Сряда, 24 Май, 2023, 18:00:19 »
ОтговорОтговор

Не само се чува, а е реалност. Миналата година посред бял ден на Видин посока Румъния бях "изплющян за високо полуремарке", така да се каже, като почнаха от 50 еврО, но склониха на 10 накрая. Други корупционни схеми са ако видят газов котлон в кабината. Там е веКе 20 еврО. На Надлаг нова, ако си по влекач може да те изнудват за липса на резервна гума. Друг урок, който наскоро научих срещу 20 еврО на Надлаг, но посока Румъния е че всякаква, ама абсЕлютно всякаква храна, включително безалкохолни, енергийни напитки, храна за кучета, котки, овце и всякаква гад минава през стара граница.
Не само се чува, а е реалност. Миналата година посред бял ден на Видин посока Румъния бях "изплющян за високо полуремарке", така да се каже, като почнаха от 50 еврО, но склониха на 10 накрая. Други корупционни схеми са ако видят газов котлон в кабината. Там е веКе 20 еврО. На Надлаг нова, ако си по влекач може да те изнудват за липса на резервна гума. Друг урок, който наскоро научих срещу 20 еврО на Надлаг, но посока Румъния е че всякаква, ама абсЕлютно всякаква храна, включително безалкохолни, енергийни напитки, храна за кучета, котки, овце и всякаква гад минава през стара граница.
И аз бях шокиран,но с празна цистерна се минава ,само през стария Надлаг ,дори както в случая е чисто нова...........!Така,че при циганите всичко е възможно господин генерал Ухилен Ухилен Ухилен!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #9 -: Четвъртък, 25 Май, 2023, 00:33:30 »
ОтговорОтговор

... Миналата година посред бял ден на Видин посока Румъния бях "изплющян за високо полуремарке", така да се каже, като почнаха от 50 еврО, но склониха на 10 накрая.

     Като преписвах, си мислех за полуремарке, ама не съм го споменал конкретно. Не че сметките са други при камион и ремарке. А около 35-45 евро е официалният документ и платена такса между Калафат и Надлаг.

     Също много ниска задница на полуремаркето може да надигне предния ръб на полуремаркето. Царският болт е на около 1,70 метра от предната част на ремаркето, от подобни триъгълници, следва че 7 см отзад са 1 см отпред.



И аз бях шокиран,но с празна цистерна се минава ,само през стария Надлаг ,дори както в случая е чисто нова...........!

     Цистерните май въобще не стигат 4 метра, ама уредът им за височина може ли да измери цистерна? Може ли да е вертикален докато мери средата?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
imter
Потребител герой
*****

Рейтинг: +357/-15
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 986
Теми: 35



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #10 -: Четвъртък, 25 Май, 2023, 14:19:59 »
ОтговорОтговор

Цистерната не я мерят,но контейнер-цистерните задължително!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!