Втора или трета категория труд полагаме???
Форум на българските шофьори
Събота, 18 Януари, 2020, 00:55:45 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Втора или трета категория труд полагаме???  (Прочетена 929 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« -: Понеделник, 30 Декември, 2019, 19:34:48 »
ОтговорОтговор

Здравейте колеги , Честити ви празници.
 Искам да отворя една малко забулена в мъгла тема
 която поради необсъждане е в наш голям минус ,
 Каква е разликата между Код НКПД-83322006 и
 Код НКПД-83322005 ? Под 83322006 са почти всичките
 ми договори като ( международен шофьор ) като аз карам камион с обща маса (бруто, нетто) над 40 тона
. Код НКПД- 83322005 е пак под същият знаменател (международни превози ) НО с допълнението -  шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона като това допълнение автоматично поставя 88332205 във ВТОРА КАТЕГОРИЯ труд .
 Тук идва и моят въпрос към контролните органи на България    - Защо при проверка на пътя след като са
способни органите на ДАвай да обърнат камиона на опаки
заради едната глоба , точно тези органи не проверяват коректността на тези договори. И евентуално да  бъдат
санкционирани тези  фирми защото съм сигурен че 99
процента от фирмите който извършват международни превози НЕ СА КОРЕКТНИ в този аспект към нас шофьорите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 30 Декември, 2019, 19:34:48 »

 Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +68/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Italy Italy

Публикации: 716
Теми: 15



Активност
0.8%


« Отговор #1 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 08:17:02 »
ОтговорОтговор

Еми внимавайте какво подписвате бе колеги !
За да сте втора категория труд трябва в трудовия договор да пише:
НКПД 8332 2005 - шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона.
Няма значение дали извършвате международни превози !
Весели празници !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 08:17:02 »

 Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +89/-14
Неактивен Неактивен

Публикации: 664
Теми: 12



Активност
1%

Ел. поща
« Отговор #2 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 10:29:25 »
ОтговорОтговор

Весели празници и от мен!

m_a_rtins, то кое не е "забулено" в нашия бранш тук в Бг Усмивчица Ако са искали да те прецакат с друг код за осигуряване, първо говори с шефа си и след това, ако няма резултат от Инспекцията по труда ще ти помогнат по този въпрос.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +67/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 290
Теми: 7



Активност
1%

Ел. поща
« Отговор #3 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 11:48:28 »
ОтговорОтговор

https://trud.bg/кой-и-как-определя-коя-категория-труд-р/.
Ето отговор на въпроса на колегата.
Тук по-скоро уловката е на друго място, и то за нас, водачите, които работим на "тройки". Във времето на т. нар. "почивка", което може да е месец, може и повече, не ти се внасят осигуровки по ДОО и ПКБ, водиш се неплатена отпуска. В един хубав момент, ти решаваш, че ще си събираш стажа за пенсия, но се оказва, че тези месеци, които ти си смятал, всъщност не са осигурени в НОИ както му е редът. Заблудата идва от това, че при проверка в електронния регистър на НОИ с ПИК на теб "всичко ти свети в зелено", но дефакто не е така, защото това важи само за здравните осигуровки, които работодателят е длъжен да внася непрекъснато. И в един хубав момент хоп, студен душ. Бъдете информирани, колеги, работодателят това няма да ви го каже на интервюто, защото не е в негов интерес.

ПП: Цецо, случаят е с колега от Червен Бряг, няма да споменавам имена, ти ще се сетиш, ако вече не си в течение.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
briko
Потребител герой
*****

Рейтинг: +89/-14
Неактивен Неактивен

Публикации: 664
Теми: 12



Активност
1%

Ел. поща
« Отговор #4 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 12:14:10 »
ОтговорОтговор

Това е "ново двайсет"  Ъ?
Чудят се как да те пре.бът, кви са тези работодатели бе?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #5 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 16:33:40 »
ОтговорОтговор

Колега (Дебел) разбрал си какво искам да кажа веднага -
Евала , това което е написал колегата Лишев няма нищо общо с темата но е вярно ,,,, проблема колега Лишев се поражда от допълнението ( 12тона и половина и нагоре ) което ни поставя във втора категория пенсиониране , но
работодателите и техните счетоводители (жени , свекърви или самите си те ),   вкупом те  се правят че не са запознати с тази малка подробност която оскъпява и самият договор . Впрочем и аз самият след като направих проверка на шофьорското ми досие останах изненадан - шофьор международен - но трета категория труд , докато се научим как да живеем правилно и живота свърши.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +67/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 290
Теми: 7



Активност
1%

Ел. поща
« Отговор #6 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 17:51:52 »
ОтговорОтговор

С помощта на чичко Гугъл изрових следния линк: https://jobmobility.info/bg/position/view/7/.
От него става видно, че и двата кода, 05 и 06 са втора категория труд. Между другото, в моя трудов договор се водя на код 06 и категория втора. А дали има уловка при последващо тълкуване в НОИ... Няма да се учудя, законите са написани в полза на работодателите, те са платили на определен депутат или политическа сила да бъдат прокарани точно по този начин. Къде се упоменава разликата между понятието "товарен" и "тежкотоварен" автомобил? Защо в единия код пише едното, в другия другото, а са един след друг по хронология? Защо в код 06 се ползва понятието "товарен", а не "тежкотоварен" автомобил, а пък е добавено "международни превози"? Дали това не е сламка към НОИ в последствие да се окачестви положения труд като такъв трета категория? "Битият - бит е... банална фраза". Весело посрещане на новата година на всички от мен.

ПП: Още един интересен линк по темата: http://razgradrs.my.contact.bg/2017/20170700/00634517_80562217.htm. Вижте какво е отсъдил съдът за искането на промяна на кода...

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #7 -: Вторник, 31 Декември, 2019, 18:14:38 »
ОтговорОтговор

Закона казва друго колега Лишев

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* IMG_20191231_180954.jpg (649.74 KB, 1080x2192 - видяно 10 пъти.)

* Screenshot_2019-12-31-18-07-24-072_com.google.android.apps.docs.png (543.64 KB, 1080x2192 - видяно 6 пъти.)

* Screenshot_2019-12-31-18-07-12-596_com.google.android.apps.docs.png (513.77 KB, 1080x2192 - видяно 9 пъти.)
Активен
Rammbon
Потребител герой
*****

Рейтинг: +226/-23
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1396
Теми: 99



Активност
0.2%


« Отговор #8 -: Сряда, 01 Януари, 2020, 18:35:51 »
ОтговорОтговор

Код НКПД-83322005  и 83322006
Разликата е, че 2006 е международен транспорт, който е на такъв договор, не може да е на 2-ри договор на 4 часа. При 2005 може да се работи допълнително на втори ТД.
2006 е за международен шофьр над 12 тона
2005 е за шофьор за над 12 тона
при 2006 можеш да работиш само на един договор
при 2005 можеш да работиш на 2 договора, като на втория си назначен само на 4 часа
при 2006 командировките са по-високи от колкото при 2005
и още
като си на 2006 ти се плащат пълни осигуровки на 8 часа
при 2005 могат да те цакат с по 4 часа осигуровка или да те пускат в неплатен , докато си в Париж примерно- измамите на някои  алчни чорбаджии.

П.П.
 Също, скоро забелязах, че една от фирмите ме е осигурявала 3-категория, а по ТД съм бил с код 2005, и управлявах камион 12 и повече тона, беше си 20 т камион.  Някой знае ли , какво би трабвало да се направи в случая, че да съм бил на 2-ра категория?  Среща с счетоводителя, шефа или направо Инспекцията?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #9 -: Сряда, 01 Януари, 2020, 23:26:57 »
ОтговорОтговор

Колега Rammbon точно затова е дискусията,  значи аз извършвам международни превози над 12 тона и половина като трудовият ми договор е 83322006 т.е Трета категория труд , не трябва ли в графата длъжност да пише - Шофьор международни превози ( над 12 тона и половина ) като това автоматично променя и поставя договора в графа Втора категория труд 83322005  (ранно пенсиониране ) което е и правилно за условията при който работим.

 П.п  Ще ми бъде интересно да публикуваш или ми изпратиш договор който е 883322006 и има допълнение ( над 12 тона и половина ) .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #10 -: Петък, 03 Януари, 2020, 18:29:20 »
ОтговорОтговор

След като разгледах съдебното решение от публикуваното на Rammbon ми направи впечатление следното решение на съда ( абзаца който публикувам ) ,
. Е как е възможно ( съдът ) който е инстанция която би трябвало да намери истината и да я приложи след като установява в конкретният случай че колегата е бил излъган от работодателят и самият работодател го признава пред съда че е управлявал камион над 12 тона и половина,  впоследствие съдът отсъжда в полза на работодателя ..... Каква ш_____ държава сме като самата държава ТОЛЕРИРА беззаконието . И после ще
търсим признаване и уважение от други хора и държави , как да стане като нашата собствена държава

   УНИЖАВА И НЕЗАЧИТА СОБСТВЕНИТЕ СИ
    ПОДАНИЦИ
 



Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Screenshot_2020-01-03-18-12-36-709_com.android.chrome.png (499.12 KB, 1080x2192 - видяно 14 пъти.)
Активен
Hristo Lishev
Старши потребител
****

Рейтинг: +67/-6
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 290
Теми: 7



Активност
1%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Петък, 03 Януари, 2020, 21:35:10 »
ОтговорОтговор

Такааа, дотук е ясно, че нищо не е ясно. Ъ?
А какво да кажем за хората, които са писали класификатора на длъжностите и са въвели цели 7 кода за длъжността водач на (тежко)товарен автомобил? Не случайно го сложих в скоби, защото май тук е разковничето: ако фигурира "тежкотоварен", значи втора категория, не фигурира ли - нъцки! Някъде в нета попаднах на цяла дискусия от далечната 2013 година, където една счетоводителка се чудеше как да "оправи" един колега, в смисъл на кой код да го сложи, не каквото си мислите... Ухилен Беше го записала на 06, а доста месеци по-късно имаше отговор, че кодът е за трета категория труд. Няма оправия, просто те отказват да се бориш. Ако не е едно, ще е друго. Некомпетентност до умопомрачаване.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +68/-55
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Italy Italy

Публикации: 716
Теми: 15



Активност
0.8%


« Отговор #12 -: Събота, 04 Януари, 2020, 11:20:26 »
ОтговорОтговор

Пак същото ! Съдът казва - четете какво подписвате .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #13 -: Събота, 04 Януари, 2020, 17:30:30 »
ОтговорОтговор

https://trud.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BA%D0%BE%D1%8F-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B4-%D1%80/amp/

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
m_a_rtins
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +19/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 108
Теми: 6



Активност
1.6%

« Отговор #14 -: Събота, 04 Януари, 2020, 17:33:02 »
ОтговорОтговор

Това е отговора ми за хората който се правят на спукани гуми, или по точно казано селски неразбрани тарикати.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!