Тол системата в България
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 18:22:43 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Тол системата в България  (Прочетена 13223 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« -: Вторник, 31 Март, 2020, 13:42:00 »
ОтговорОтговор

Предлагам в тази тема да коментираме тол системата в България. Ще се радвам да споделите впечатленията си.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 31 Март, 2020, 13:42:00 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Сряда, 01 Април, 2020, 10:51:03 »
ОтговорОтговор

     В Германия, мисля че от 2004 година има тол, само за камиони над 12 тона. Автобусите и всякакви други са без никакви такси. Постепенно тези "над 12 тона" стават от 12, после над 7,5 и сега са от 7,5 тона (само камиони). В България винетките са от там някъде, със сигурност през 2005 имаше с много по-голям обхват от Германия, към тогавашния момент нямаше за ремаркета (и доскоро), все още няма за мотоциклети. Смятам че е редно да благодарим, че все още ни "пускат" безплатно за велосипеди, пешеходци и дори детски колички. Особено за последните, мисля че е редно да се научат от рано и да се въведе поне винетка!

     Лепящи стикери (винетки) много често са за многократна употреба и не само в България. Често камиони пътуваха "повишено внимание" и готови да вземат "мерки" - перфоратор и неперфорирана дневна винетка. Винетките се лепяха в долен десен ъгъл. Това е написано на български, английски и с картинка: нарисувано волан и стрелка отиваща в другия край. Това последното вероятно няма да затрудни дори три годишно дете (нямам наблизо да проверя). НО много често дори годишни винетки се лепяха в левия ъгъл. Като споменах "ъгъл" дали всички знаят какво е ъгъл?! Съвсем очевадно - НЕ! Много си поставяха винеката пред погледа - дали пък не я ползват като мерник?!?!?! Най-интересното е, че незалепена или неправилно постановена винетка е с глоба като за липсваща, за камиони - 3 000 лв.

     Питам се, това горното: заяждане ли беше или съвсем реална констатация?

     Ето решение да са електронни, тогава са "поименни" и няма да затрудня с мислене къде да се залепи и как да се ползва многократно. И понеже сме много "иновативни" решиха да минем на тол система (Румъния с много по-голяма територия от много време е на изцяло електронни винетки и все още). Целта е да се вземат повече пари, ама дали се получава? Варна - София и Бургас - София е по-скъпо от винетка (поне от седмични, месечни...).
     Плевен - Дунав мост 2 по изчисления на калкулатора е около 3 лв и по-малко (през Козлодуй и Лом). А как е по евтино Видин - Дунав мост 2, с дневна винетка (23 лв) или тол за 5 км?

     Сериозен контрол за електронни винетки имаше уж от 27 февруари, 28 и 29. Тогава вече уж работеха и рамките. И от 1 март вече е безплатно за камиони, разбира се ако искат благотворително могат да си плащат до 27 март. Засега е удължен този безплатен период и отново плащането е по избор!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 01 Април, 2020, 10:51:03 »

 Активен
Koci
Начинаещ
*

Рейтинг: +10/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 27
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #2 -: Сряда, 15 Април, 2020, 20:24:21 »
ОтговорОтговор

Вчера за кой ли път минах по Северната тангента, мисля че е вече на повече от 3 години и голяма гордост на сегашното правителство. Всеки път се чудя как 3 ленти долу са означени като 4 горе. Май и на другите не им е ясно, че камионите се лутат между средна и дясна, изглежда като да е зона на престрояване. Има поне една правилна табела 3 горе, 3 долу и нова лента за изход. Ако за всички отговорни по маркировката 3 и 4 е едно и също. Дали не са същите изграждали тол системата? Тогава години най-малко ще чакаме да се оправи. Повече от машинките светят в червено - професионално изпълнение. Аз не вярвам да се подобри пътната инфраструктура от цялата промяна.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_3452447434784143.jpeg (26.19 KB, 867x651 - видяно 341 пъти.)

* received_686088382208555.jpeg (30.49 KB, 867x651 - видяно 356 пъти.)

* received_226892585082049.jpeg (26.79 KB, 867x651 - видяно 347 пъти.)
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Неделя, 19 Април, 2020, 22:35:54 »
ОтговорОтговор

     - Христос Воскресе
     - Докладваха ми, заел съм се със случая. - промърмори агентът


     Тези машинки с бял цвят и ДжиПиЕс са настроени за МПС-то - влекач или камион и не могат да се променят. Като му се закачи ремарке или прицепи полуремарке, се въвежда ремарке и брой на осите (ремарке). При натискане на бутон светва екрана и изписва ДКН и общия брой оси. Какво става, ако се забравя да се въведе ремарке или броят на осите е грешен?  Тълкувало се като опит за манипулиране и глобата е 2 500 лева. Сега възниква въпросът, ако осите са по-малко от декларираните дали е същото? При превоз на АДР, ако за "всеки случай" отвориш оранжевите табели, а се окаже, че товарът с UN номера е под 1 000 точки, глобата е същата както, ако се опиташ да скриеш  наличието  на такъв - до 3 000 лв.
     Без бордово устройство или маршрутна карта и се "уредиш" да те спре кола от тол за деня е 750 лв. В другия случай получава глоба водачът 3 000 лв.
     Да видим къде е Европа с глобите. Румъния без винетка (за камион) - около 1 300 евро, но пък рушвет в най-лошия случай е обикновено под 100 евро. Минаваш цяла Унгария без да платиш или една камера извън маршрута - 550 евро. Словакия, когато имаше транзитни маршрути, за изтекъл или отклонения него - 700 евро. При липса на пари в устройството, освен ако не е автомат, същата държава - 5 евро (пет). Ако 6 месеца не е влизано в държавата и не върнато устройството - малко над 300 евро. Не можем да не признаем, че са супер идиоти в тази част словаците. "Циганите" на Европа - австрийците преминаване  без заплащане на цялата държава - 240 евро. Неотчетена станция (не се е чуло пискане) пак 240 евро. В Словения, ако сбъркаш броя на осите - 800 евро.
     Мога да бъда поправен, ако съм с грешна или стара информация. Най-големите европейци с най-високи глоби са българите!!!

      Например бай Стамат е около 65 годишен и си кара в България, не че му се иска, ама от последните 30 години му липсват много стаж (по документи), както и на повече от вас. Ще се пенсионира - "когато му дойде времето" - както казва Царят! Но може и да е пенсионер с "шеметна" пенсия. Бай Стамат работи по 15 часа на ден за 1 200 лв и шефът му предполага, че ако си открадне може да стигне до 1 500. И на два-три месеца, поне един път ще обърка - със без ремарке. Заработеното уж ще отиде в държавата, ама ние знаем, че няма да забогатеем, но някои - да. И значи бай Стамат, ще прави опит за манипулиране? Кой идиот би могъл да си помисли, че като минеш през камера и може да се излъже системата. Хубаво, сложи глоба от 100 до най-много 200 лв защото някой ръчно ще въведе и преизчисли таксата. Глоба 2 500 лв, а бе вие нормални ли сте? Имам предположение каква е целта, понеже, ако има изобщо коронавирус, въобще не е толкова опасен колкото се представя и не може да се "разчита" на него. Но пък стресът със сигурност убива. Идеално е малко преди пенсия да се мре, ще се пише - коронавирус, да има помощи. Представяте ли си бай Стамат под какъв стрес е дали не е объркал нещо. Как може 3 месеца да работи и тези пари да му ги откраднат?! За голямо "съжаление" на наши и чужди, бай Стамат има собствен имот взима 200 лв пенсия или има спестявания наполовина от глобата (2 500) и би могъл да преживее едно извънредно положение - породено разбира се от неща с "невиждана ярост досега". Отгатнахте ли? Алчност с невиждана ярост се вихри последно време!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #4 -: Събота, 08 Август, 2020, 13:19:25 »
ОтговорОтговор

    Уникалната българска тол система надхвърля 320 милиона лева! Дали да чакаме подобрения на пътната мрежа?

Подробности тук: Mediapool.bg

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Screenshot_2020-08-08-14-20-25-608_com.facebook.katana.jpg (629.31 KB, 1080x2340 - видяно 176 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #5 -: Четвъртък, 27 Август, 2020, 00:08:23 »
ОтговорОтговор

*Грандиозна корупционна схема в ТОЛ системата на България?

Забравете за краденето от пътно строителство или от „ремонт на ремонта“ по „Графа“ или „Дондуков“. Най-грандиозната корупционна схема у нас не е дори българската рафинерия на „Лукойл“, която не е плащала и стотинка корпоративен данък за близо 20 години след приватизацията.

ТерминалНО отдавна доказа, че далавера № 1 на прехода всъщност е ТОЛ системата – става дума за отклоняване на стотици милиони на година.
 В последния епизод на ТОЛ-сагата Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) откри обществена поръчка по договаряне без предварително обявление с енигматичното наименование „Проактивен мониторинг, експлоатационна поддръжка за взаимодействието между програмните и апаратните ресурси и надграждане с нови функционалности на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5т. (Тол) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5т. (електронна винетка)“. Както „Капитал“ вече писа , зад това „софистицирано“ наименование на обществената поръчка стои подарък от страна на държавата за консорциума около австрийското дружество „Капш трафикком“ (Kapsch TrafficCom).

Нещо по-лошо – държавата не просто на практика подарява ТОЛ системата и системата за електронна винетка на частното дружество, а я купува скъпо и прескъпо. Два пъти. Нищо, че си е платила почти 200 милиона лева за нея и обществената поръчка и законът казват, че само държавата може да оперира ТОЛ системата. Държавата я дава на консорциума около „Капш“, за да я оперира. Не само, че това става безвъзмездно. Държавата дори си плаща за това. АПИ ще плати 117.8 млн. лв. без ДДС, или над 141 млн. лв. с ДДС (и това е само засега) за поддръжката на ТОЛ системата в продължение на следващите пет години. Във всяка друга държава в ЕС, в която има изградена национална ТОЛ система, това става по един от следните два начина:

Държавата си плаща за изграждането на ТОЛ системата „до ключ“, изпълнителят й я прехвърля и съответният държавен орган започва да я експлоатира, като приходите влизат в държавата. Правят се отстъпки и за частни дистрибутори. Но те са минимални и зависят от продажбите на частника. Подобен пример е Унгария.
Държавата организира процедура за публично-частно партньорство или концесия. Тогава частният партньор / концесионер изгражда ТОЛ системата на собствен риск и разноски. След това започва да я оперира за определен ограничен период от време – 10-15 години – и си плаща на държавата концесионна такса.
Трети вариант не е познат в Европейския съюз. Въведе го правителството на Бойко Борисов с гореизложената обществена поръчка. Гербокрацията в страната измисли следния иновативен подход за крадене:
държавата си плаща скъпо и прескъпо за изграждане на ТОЛ система, като не контролира това, което е изградено;
частникът не изгражда почти нищо, НЕ ГО ПРЕХВЪРЛЯ НА ДЪРЖАВАТА, НО получава и монопола за продажбите на винетки и ТОЛ такси;
държавата решава, че освен, че си е платила за изграждането (а то дори не е осъществено!), ще ПОДАРИ системата на частника и сама ЩЕ СИ ПЛАЩА за т.нар. поддръжка. Стотици милиони и за поддръжка…
Това е публично-частно партньорство по Бойко-Борисовски.

Да припомним как се случи всичко.

Преди около 4 години и половина Агенция „Пътна инфраструктура“ откри обществена поръчка за за изграждане и въвеждане на следните национални системи за републиканската ни пътна мрежа:
а) на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5т. – ТОЛ и

б) на база време – електронна винетка за всички останали пътни превозни средства.


 
Поръчката беше за прогнозна стойност от 200 милиона лева без ДДС. Спечели я консорциум около австрийската фирма „Капш“ (Kapsch) за скромните 180 милиона лева с ДДС. Всички, които можеха да се противопоставят на „Капш“, за всеки случай бяха отстранени. Никога няма да разберем каква е била цената, която са предлагали те за изграждането на ТОЛ системата. Накрая останаха двама участници – консорциума на „Капш“ и една (изглежда) не особено амбициозна българска фирма. Тези, които кандидатстваха у нас с доказан опит – бяха участвали в изграждането на ТОЛ системите на Унгария (двама отделни участници – унгарската „Ерба 96“, въвела електронната винетка в Унгария и унгарската “Ай-сел Глобал Солюшънс”, най-успешният продавач на ТОЛ такси в страната) и Словакия (чешката „ТоллНет“) – бяха отрано отстранени от АПИ. За да не стане беля с предварително предизвестения победител – „Капш“.

Станалото – станало. „Капш“ бяха обявени за победителите в тази обществена поръчка с изключително висока стойност. Договор за 180 милиона лева с ДДС бе сключен на 15 януари 2018 г. Крайният срок за въвеждане в експлоатация на електронните винетки беше 15 февруари 2019 г. А ТОЛ системата трябваше да функционира от 15 август 2019 г. Нищо от това не стана в срок. Електронните винетки започнаха да се продават от февруари 2019 г. Но това не означава, че системата за автоматичния им контрол беше готова. Напротив. Автомобилите бяха проверявани на чисто случаен принцип. И до днес системата за контрол не е дори наполовина изградена. Няма необходимия брой технически средства – лазерни скенери за класификация на превозните средства, няма устройства за премерване в движение, няма камери за видеонаблюдение, няма бази данни и сървъри, установени в обществената поръчка, няма и много, много други технически средства, за които е платено, но те не са доставени от изпълнителя.
На помощ отново идва държавата – с анекс. По договора за изграждане на ТОЛ системата се сключва анекс. С него доставките и услугите по създаването й се намаляват почти наполовина. Но цената не се намалява – тя си остава 180 милиона лева с ДДС и вече отдавна е в джобовете на „Капш“. Нашата медия – ТерминалНО – е  писала подробно и за това.
Междувременно, изпълнителят – консорциумът около „Капш“ – дори не си направи труда да прехвърли на държавата ТОЛ системата. Тя основно се състои от софтуер, но има и редица хардуерни устройства. Всички те продължават да са собственост на „Капш“ и софтуерните ключове не са прехвърлени на АПИ. Това стана пределно ясно от жалбата на основателите на „Телетол“ (Лиляна Деянова и Мартин Димитров), които сезираха за тези нередности главния прокурор (тогава Сотир Цацаров) в сигнал, който наброява близо 600 страници, заедно с доказателствата. Сигналът бе подаден още през юли 2019 г. Вместо да се задейства по този сигнал, прокуратурата задържа основателите и основни акционери в „Телетол“ АД. Един от тях – Мартин Димитров – е в следствения арест на ул. Майор Векилски, без да му е повдигнато обвинение. Другият акционер – Лиляна Деянова – е под домашен арест. Отново без обвинение. И двамата са държани повече от 4 месеца при ужасяващите условия в на практика Софийския затвор. Заради това, че са сезирали прокуратурата за бруталната корупция в ТОЛ системата. В сигнала им ясно се проследяват доказателствата за това, че ТОЛ системата не е собственост и не е контролирана от държавата / АПИ. С какво се занимава тогава „Националното ТОЛ управление“ към АПИ и неговите 911 (деветстотин и единайсет) щатни бройки? Не е ли това перфектната хранилка за високоплатени държавни служители, за да бъдат назначавани там „калинки“ на ГЕРБ?
Това не стигна на „Капш“. Те решиха, че освен с изграждането на ТОЛ системата, трябва да се занимават и с продажба на електронни винетки и ТОЛ такси. Още повече, че както обяснихме по-горе, системата, която трябва да е в ръцете на държавата, всъщност е тяхна. Така първият т.нар. „национален доставчик на услуги“ (НДУ) става дружеството „Интелигентни трафик системи“ АД (ИТС). Получава регистрация като НДУ един ден по-рано от приемането на Общите условия за това от АПИ. Макар и да не е директно свързано с „Капш“, колеги журналисти откриха смущаваща икономическа свързаност и близост между ИТС и „Капш“. За никого в бранша, обаче, не е тайна, че ИТС е „Капш“. И още нещо – доста по-важно – че ИТС / „Капш“ се ползват със специалната протекция на един корпулентен народен представител от ДПС. Веднага стана ясно след питането на колегите от „Капитал“ по Закона за достъпа до обществена информация, отправено до АПИ, че ИТС са продали 5 (пет) пъти повече винетки от държавния сайт www.bgtoll.bg (Допълнителна информация вж. тук. Държавният сайт много често дава грешки и не може да довършва трансакциите, докато не отидеш на сайта на ИТС, който работи безпогрешно. Седмици подред сайтът е направо недостъпен. Сайтът на ИТС, обаче – www.vinetki.bg – работи и там със същата банкова карта Ви продават винетката безпроблемно. Всъщност, двата сайта си приличат поразително и това вероятно е умишлено търсен ефект. Плащанията към ИТС минават през австрийски оператор на платежна система – ТЕКС (‘TECS’ telecommunication & e-commerce solutions GmbH – www.tecs.at). Същият оператор се използва от … „Капш“ в Беларус, където „Капш“ са официален оператор на тол системата, заедно с още една австрийска фирма. Между другото, това е още едно надлежно доказателство за тясната връзка между ИТС и „Капш“.
Какво излезе накрая с тази така наречена (от министър-председателя) „печатница за пари“ – ТОЛ системата:

„Капш“ получи договора за изграждане на ТОЛ системата за 180 милиона лева с ДДС. Получи си пълното плащане срещу около четвърт от изработеното.
„Капш“ си запази и собствеността върху ТОЛ системата. Дори не опита да я прехвърли „Пунта-Мара“ на държавата. Въпреки, че това недвусмислено разпорежда договорът за обществена поръчка и законът.
„Капш“ си направи и собствен НДУ – ИТС – който е почти пълен монополист на пазара на продажбата на електронни винетки и ТОЛ такси.
Само „Капш“ / ИТС знаят колко пари влизат от продажбите на електронни винетки и ТОЛ такси, понеже са монополист на държавата.
„Капш“ / ИТС също така еднолично решават, колко от общите приходи да отчитат на държавата. ТОЛ Системата (включително системата за контрол) си е тяхна и те си преценяват каква част от приходите да отчетат. Толкова просто е.
На всичкото отгоре, вместо те да плащат на държавата (АПИ) концесионна такса, държавата ще им плаща 140 милиона с ДДС за следващите 5 (пет) години.
Като имате предвид, че според експерти очакваните приходи от продажба на електронни винетки и ТОЛ такси са още в началото около 1.5 милиарда лева, това не е ли най-голямата далавера на прехода?"


Източник: podbrano

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!