Тол системата в България
Форум на българските шофьори
Петък, 07 Август, 2020, 15:38:48 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Тол системата в България  (Прочетена 1619 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1671/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7087
Теми: 529



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« -: Вторник, 31 Март, 2020, 14:42:00 »
ОтговорОтговор

Предлагам в тази тема да коментираме тол системата в България. Ще се радвам да споделите впечатленията си.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« -: Вторник, 31 Март, 2020, 14:42:00 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1660/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1480
Теми: 79



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Сряда, 01 Април, 2020, 11:51:03 »
ОтговорОтговор

     В Германия, мисля че от 2004 година има тол, само за камиони над 12 тона. Автобусите и всякакви други са без никакви такси. Постепенно тези "над 12 тона" стават от 12, после над 7,5 и сега са от 7,5 тона (само камиони). В България винетките са от там някъде, със сигурност през 2005 имаше с много по-голям обхват от Германия, към тогавашния момент нямаше за ремаркета (и доскоро), все още няма за мотоциклети. Смятам че е редно да благодарим, че все още ни "пускат" безплатно за велосипеди, пешеходци и дори детски колички. Особено за последните, мисля че е редно да се научат от рано и да се въведе поне винетка!

     Лепящи стикери (винетки) много често са за многократна употреба и не само в България. Често камиони пътуваха "повишено внимание" и готови да вземат "мерки" - перфоратор и неперфорирана дневна винетка. Винетките се лепяха в долен десен ъгъл. Това е написано на български, английски и с картинка: нарисувано волан и стрелка отиваща в другия край. Това последното вероятно няма да затрудни дори три годишно дете (нямам наблизо да проверя). НО много често дори годишни винетки се лепяха в левия ъгъл. Като споменах "ъгъл" дали всички знаят какво е ъгъл?! Съвсем очевадно - НЕ! Много си поставяха винеката пред погледа - дали пък не я ползват като мерник?!?!?! Най-интересното е, че незалепена или неправилно постановена винетка е с глоба като за липсваща, за камиони - 3 000 лв.

     Питам се, това горното: заяждане ли беше или съвсем реална констатация?

     Ето решение да са електронни, тогава са "поименни" и няма да затрудня с мислене къде да се залепи и как да се ползва многократно. И понеже сме много "иновативни" решиха да минем на тол система (Румъния с много по-голяма територия от много време е на изцяло електронни винетки и все още). Целта е да се вземат повече пари, ама дали се получава? Варна - София и Бургас - София е по-скъпо от винетка (поне от седмични, месечни...).
     Плевен - Дунав мост 2 по изчисления на калкулатора е около 3 лв и по-малко (през Козлодуй и Лом). А как е по евтино Видин - Дунав мост 2, с дневна винетка (23 лв) или тол за 5 км?

     Сериозен контрол за електронни винетки имаше уж от 27 февруари, 28 и 29. Тогава вече уж работеха и рамките. И от 1 март вече е безплатно за камиони, разбира се ако искат благотворително могат да си плащат до 27 март. Засега е удължен този безплатен период и отново плащането е по избор!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 01 Април, 2020, 11:51:03 »

 Активен
Koci
Начинаещ
*

Рейтинг: +8/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 27
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #2 -: Сряда, 15 Април, 2020, 21:24:21 »
ОтговорОтговор

Вчера за кой ли път минах по Северната тангента, мисля че е вече на повече от 3 години и голяма гордост на сегашното правителство. Всеки път се чудя как 3 ленти долу са означени като 4 горе. Май и на другите не им е ясно, че камионите се лутат между средна и дясна, изглежда като да е зона на престрояване. Има поне една правилна табела 3 горе, 3 долу и нова лента за изход. Ако за всички отговорни по маркировката 3 и 4 е едно и също. Дали не са същите изграждали тол системата? Тогава години най-малко ще чакаме да се оправи. Повече от машинките светят в червено - професионално изпълнение. Аз не вярвам да се подобри пътната инфраструктура от цялата промяна.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_3452447434784143.jpeg (26.19 KB, 867x651 - видяно 96 пъти.)

* received_686088382208555.jpeg (30.49 KB, 867x651 - видяно 112 пъти.)

* received_226892585082049.jpeg (26.79 KB, 867x651 - видяно 113 пъти.)
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1660/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1480
Теми: 79



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Неделя, 19 Април, 2020, 23:35:54 »
ОтговорОтговор

     - Христос Воскресе
     - Докладваха ми, заел съм се със случая. - промърмори агентът


     Тези машинки с бял цвят и ДжиПиЕс са настроени за МПС-то - влекач или камион и не могат да се променят. Като му се закачи ремарке или прицепи полуремарке, се въвежда ремарке и брой на осите (ремарке). При натискане на бутон светва екрана и изписва ДКН и общия брой оси. Какво става, ако се забравя да се въведе ремарке или броят на осите е грешен?  Тълкувало се като опит за манипулиране и глобата е 2 500 лева. Сега възниква въпросът, ако осите са по-малко от декларираните дали е същото? При превоз на АДР, ако за "всеки случай" отвориш оранжевите табели, а се окаже, че товарът с UN номера е под 1 000 точки, глобата е същата както, ако се опиташ да скриеш  наличието  на такъв - до 3 000 лв.
     Без бордово устройство или маршрутна карта и се "уредиш" да те спре кола от тол за деня е 750 лв. В другия случай получава глоба водачът 3 000 лв.
     Да видим къде е Европа с глобите. Румъния без винетка (за камион) - около 1 300 евро, но пък рушвет в най-лошия случай е обикновено под 100 евро. Минаваш цяла Унгария без да платиш или една камера извън маршрута - 550 евро. Словакия, когато имаше транзитни маршрути, за изтекъл или отклонения него - 700 евро. При липса на пари в устройството, освен ако не е автомат, същата държава - 5 евро (пет). Ако 6 месеца не е влизано в държавата и не върнато устройството - малко над 300 евро. Не можем да не признаем, че са супер идиоти в тази част словаците. "Циганите" на Европа - австрийците преминаване  без заплащане на цялата държава - 240 евро. Неотчетена станция (не се е чуло пискане) пак 240 евро. В Словения, ако сбъркаш броя на осите - 800 евро.
     Мога да бъда поправен, ако съм с грешна или стара информация. Най-големите европейци с най-високи глоби са българите!!!

      Например бай Стамат е около 65 годишен и си кара в България, не че му се иска, ама от последните 30 години му липсват много стаж (по документи), както и на повече от вас. Ще се пенсионира - "когато му дойде времето" - както казва Царят! Но може и да е пенсионер с "шеметна" пенсия. Бай Стамат работи по 15 часа на ден за 1 200 лв и шефът му предполага, че ако си открадне може да стигне до 1 500. И на два-три месеца, поне един път ще обърка - със без ремарке. Заработеното уж ще отиде в държавата, ама ние знаем, че няма да забогатеем, но някои - да. И значи бай Стамат, ще прави опит за манипулиране? Кой идиот би могъл да си помисли, че като минеш през камера и може да се излъже системата. Хубаво, сложи глоба от 100 до най-много 200 лв защото някой ръчно ще въведе и преизчисли таксата. Глоба 2 500 лв, а бе вие нормални ли сте? Имам предположение каква е целта, понеже, ако има изобщо коронавирус, въобще не е толкова опасен колкото се представя и не може да се "разчита" на него. Но пък стресът със сигурност убива. Идеално е малко преди пенсия да се мре, ще се пише - коронавирус, да има помощи. Представяте ли си бай Стамат под какъв стрес е дали не е объркал нещо. Как може 3 месеца да работи и тези пари да му ги откраднат?! За голямо "съжаление" на наши и чужди, бай Стамат има собствен имот взима 200 лв пенсия или има спестявания наполовина от глобата (2 500) и би могъл да преживее едно извънредно положение - породено разбира се от неща с "невиждана ярост досега". Отгатнахте ли? Алчност с невиждана ярост се вихри последно време!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!