• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Купени книжки (СУМПС)

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 01 Юни, 2020, 00:42:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: цецодебел - Сряда, 17 Юни, 2020, 09:27:04
Илчев! Тотално си изтрещел...

    Виждаш сам колко е трудно да се води разговор със слабоинтелигентни. Питаш някой вече 5 пъти: - Какво за закачане на ремаркета? Он само си знае, че питал точно и продължава да се прави на луд. Явно очакванията са: "Гузен негонен бяга!" Ама явно гузният не се сеща за какво да е гузен или поне не бяга.
    Както казва онзи където ръководеше НОЩ: Въпросът Ви е провокативен!

    Хайде бе велики с 32 години задай ми поне един провокативен въпрос. Нормално ли е на твоята възраст да се лигавиш? Отговарям на всички въпроси, на някои не желая, но не се правя на луд като теб, че не ми е зададен.



Цитат на: цецодебел - Сряда, 17 Юни, 2020, 09:27:04
... Може да напишеш на младите момчета ( такива предимно четат тук и не смеят да вземат думата ,да не ги подложиш на унищожителната се дедуктивна критика )...

    Ама оплакаха ли се? И ти се нагърби да спасяваш хора, нищо не правят, отивам при тях и им правя тази сложната дума (дали я знаеш?)?
    В програмирането има логическо "И" което се равнява на умножението. Когато някой е като пуяк, а именно празна глава и високо самочувствие, което ЗАДЪЛЖИТЕЛНО върви със слаби познания и умения. И този има желание да се занимава с мен (помниш ли формулата за стажа?), най-вероятно ще получи съответното отношение. Като умножиш тези 2 или 3 неща и ако едното е 0 - целият резултат е нула. Ако не е - техен избор не съм ги викал. Само в този случай на резултат различен от нула има ответни действия. Сигурно и пример можеш да дадеш за такива "тормозени", но няма да го направиш!
    Какви сложни словосъчетания използваш? Каква е цялата работа, загрижен ли си или искаш да го даваш интригант номер 1. Явно се е освободило мястото?!


Цитат на: цецодебел - Сряда, 17 Юни, 2020, 09:27:04
... как да не влизат в затвора. Като не казваш как се разкачва ремарке , кажи им какво да си проверяват сутрин като станат ...

    Благодаря за въпроса - кой ли го казваше?!

    Навсякъде има съревнование и в затвора също. "Той ли ще ми говори за пандизчийство (мой превод) има само 2 години досега." Та, ако държат на такъв вид "стаж" да се оправят овреме, после да не се срамуват, че са на възраст, а стаж нямат! Навремето съм си мечтаел, ако съм в затвора да се изуча отваряне на ключалки, поне някаква професия да имам. Питах този-онзи, ама не че не искат, ама и те не знаят (къде се учи това в такъв случай?). Но за човек решил да се занима с кариера на престъпничество, затворът му е много полезен за напредване в нея, направо - това е училището!


    Но, ако въпросът е наистина да не влизат в затвора?! Направо "ще пием вода от извора". Ето как е правилното:

"Като, че ли не се знае от всеки шофьор как се снажда въже...Още повече, че някъде беше написано, че точно така е станало. А проверката на въжето става за около минута с няколко по-здрави подръпвания и оглед на характерни места.
Съгласен съм, че с опашките по границите е трудно всякога да се планира преминаването през Сърбия, но това е само един от начините да се предпазиш.
08.08.2016 15:46
Валери Цветанов (Driver1)
   0034664687857"

    Като чета и буквално виждам ореол - велик шофьор отвсякъде. Само дето не е шофьор към днешна дата 7 и половина години. Последните години си изкарва прехраната като политическо мекере или правителствен трол. Как ли е правилно се наричат тези същества? Понеже умее да кряска силно и пише платено да защитава управляващите, така четящите остават с впечатление, че много хора подкрепят управляващите. Живее във Валенсия и обяснява колко сме добре ние тук.  Явно само някой балък може нещо да сбърка, като този например:

Цитат на: driver1 - Четвъртък, 27 Октомври, 2011, 19:26:03
Искам да ви разкажа как ме обраха мен преди две години: спрях ма пследната бензиностанция на А8 преди спускането към Ница в посока Италия. Беше привечер, много горещо. Колегата до мен, румънец с едно Ивеко дълго беше с работещ двигател заради климатика и дори се поскарахме, защото камиона му беше старичък и всичкия дим влизаше в кабината ми. Все пак го угаси. Изобщо не съм поспалив и спя много леко, събуждам се и от най-слабото разклащане, дори и от вятъра да е. Но не и тогава! А не бях уморен - предния ден бях тръгнал от Каркасон и след един нормален преход спрях на онова място защото имах разтоварване на сутринта в района на Ница.
     Сутринта, когато ме събуди будилника на телефона, се събудих с ужасно главоболие. Ужасно! Но си го обясних с погълнатите газове от предната вечер и колегата отнесе задочно по още някоя ругатня...След кратък тоалет в бензиностанцията (на 50м.!), без да погледна зад ремаркето (много ми беше лошо), потеглих и излязох на аутопистата. Веднага почнаха да ми светкат настигащите ме коли и се сетих кво е станало. Отбих в аварийната и що да видя отзад - вратата на ремаркето отворена и от превозваните групажно 8 палета с кашони със (това го разбрах после), скъпи маркови маратонки, липсваха кашоните от 4 палети! Яко товарене е паднало - с микробус! И не съм усетил нищо! После полицията ме гледаше странно и вероятно не вярваха на версията ми, макар, че настоявах за медицински преглед. Та така! Няма спасение! При толкова камиони, камери и т.н. да те претоварят с толкова много стока за мен е необяснимо. Но пък и как да си лягаш в тая жега на затворени прозорци...

    Млади и не толкова, ако досега не са знаели, нека знаят: че има разлика да тръбиш какъв специалист и какъв си в действителност. Ако подражавате на това лайно (без никакви извинения) и си мислите, че направо ще се "изстреляте" във висотите на "велилите" . Моля, изчакайте! Той има поне в това талант да извърти нещата в своя полза. Освен ако нямате този огромен "талант" можете да си видите дали поне са затворени вратите и има ли гуми композицията.  Както и дали не е подготвено (частично) за разкачване полуремаркето или без "полу". ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Какви са тези запетайки? Сетих се и той (където пише запетайки) ги прави тези неща. А той също е от много, много великите.

    Както самият този с маратонките казва, че след натоварването до разтоварването шофьорът отговаря за стоката. И изобщо не мога да допусна, че е такъв малоумен и да тръгне с отворени врати значи е гепил стоката (някак по-логично е). Имам предложение към него: А бе, цървул, ако имаш още маратонки нещо 45 номер, бих взел на изгодна цена за купуващия. Не ме вълнува, че гейовете определящи модата ще кажат, че не са модерни. Това разбира се, в случай че имаш от тях и/или пък правителството не плаща достатъчно на сегашната работа.
    Ако някой си помисли, че има някаква манипулация, отгоре върху цитата е връзката към публикацията. Разбира се желателно е да се носят защитни очила, понеже ще бъдат заслепени от ореола на величието!

    Представям си някакъв слух поднесен тенденциозно и "преработен" от великите шофьори как ли биха се извъртели нещата? Не се напрягайте, знам че повечето няма как да  схванат "дебелият" ми намек.
   

    Както казват старите велики шофьор с некупени книжки: навремето какви курсове карахме (за книжки, не черните курсове). А какви? Безплатни! Имаше много училища даваха безплатно - за 3 или 4 години можеш - не можеш взимаш. Казарма - същата работа. Имаше приказка: червен номер - "зелен" шофьор. Военните МПС бяха с червени номера. Последните години всички школи преди или по време на служба ставаха само с "връзки".  Значи първият извод е: че са "връзкари" и някъде по-нататък ще се сетим, че те са карали "сериозен" курс, където обаче всички взимат - и тези къде изобщо не стават. Третият начин предприятията плащаха курсовете срещу договор. Помните ли всички са със сериозно НЕКУПЕНИ книжки и да не помните те ще си "признаят" - скромно. Малко да можеш или дори въобще да не можеш, буташ договора. А и много често такива "професионални" шофьори имат зачислена ЖУК или Ниса (знаете ли какво е?) и може и да я изкарват един път или малко повече в седмицата. Но чуйте ги как говорят точно те!

С една дума навремето книжките бяха - безплатни, подарени, взели ги от немай къде не във всички случаи, но тези великите със сигурност. Питайте по кой от безплатните начини си е взел книжката.

    По този повод да попитам пра-пра бай (обръщам се така с огромно уважение) Цецо, по кой от тези безплатни начини ти дадоха, а всъщност изкара книжката?



Цитат на: цецодебел - Сряда, 17 Юни, 2020, 09:27:04
АЛО !!!Тук е шофьорския форум, професорския е оттатък .

    Шта ме брига где су професорски форуми?

    - Ало?!
    - Кой е?
    - Ало?!
    - Кой се включва в разговора?
    - Ало?! Не се чува.


Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Мен лично фобиите ти не ме вълнуват , а явно имаш проблем щом продължаваш да воюваш със сенки от миналото хора които отдавна не пишат тук .
Цитат
     По този повод да попитам пра-пра бай (обръщам се така с огромно уважение) Цецо, по кой от тези безплатни начини ти дадоха, а всъщност изкара книжката?
Как си я взел не е толкова важно , по важно е как си я използвал . Всъщност мога да кажа ,че моята е така да се каже "девствена" ( не е била на трупчета ;D) а все пак съм я взел на 07.06 1978г.  на Газ -51 " Молотовка".
Силно се съмнявам , че даже ще успееш да запалиш ... Та те така за занаята , а за разтягането на локуми си има хора , даже по добри .
Самата истина е , че професията се напълни с хора ,който хабер си нямат ( последния път като си подновявах АДРа имаше и едно семейство , който работеха в белгийска фирма и имали даже двама попа ???) Или според теб фирмите които искат опит са тъпаци и нищо сложно няма в тая професия ? Лошото е че млади момчета ( не разбирай нови в професията ) се броят на пръсти . Като погледнеш в школите са все 50+++

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

МИНКО ИЛЧЕВ

     https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=1CTae7Ux60k&t=1781

     Темата отиде предимно да се оправдават, как не им е купена книжката. Което съвсем не значи, че тя има стойност или не са почерпени дребни суми, а по "онова" време беше достатъчно да си "наш човек"! Във видеото се говори за предимно чужденци, неграмотни или поне никакъв шанс да разберат обучението на български. Цената е била в интервала 2-4 хиляди лева. Като е възможно не толкова да се интересуват от документа за шофиране, а най-вече от стойността му като документ за самоличност.
     Говори се за непознаване на пътни знаци и неграмотност. За съжаление много често по шофьорски форуми и групи, това е повод за гордост. Тези неща са за курсистите.


     За тези които нямат толкова Интернет или предпочитат да четат, ето текст който дава представа за видеото:

"Васил Василев разплита зависимости в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

От "Не се страхувай": Корупцията в България е с много дълбоки корени и с много високи върхове

Според бивши служители в държавната структура годишно се продават между 15 000 и 20 000 шофьорски книжки


Европейската комисия е започнала разследване срещу премиера Бойко Борисов, обяви бивш високопоставен държавен служител, сезирал Брюксел за крупни корупционни афери в Министерство на транспорта. Там "всички престъпни схеми, според мен, са ставали със знанието на министър-председателя г-н Бойко Борисов. И по тази причина помолих да се извърши разследване и да се започне наказателно производство срещу г-н Борисов", каза Иво Кръстев, бивш отговорен чиновник в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерството на транспорта.

Сигналът на Кръстев е изпратен на 11 март 2020 г. до главния прокурор на България Иван Гешев, до председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен и до зам.-председателя на ЕК Франс Тимерманс. Той е следствие на многобройни доказателства за продажба на шофьорски книжки, включително на неграмотни чужденци, през последните 10 години. "От Европейската комисия имам вече информация, че е започнало разследване - разпределено е на генералния директор на генерална дирекция "Правосъдие и потребители" г-жа Сала Састамойнен . Имам информация, че и главният прокурор Гешев е наредил на специализираната прокуратура да започне това разследване", допълни Иво Кръстев.

Той говори в предаването "Не се страхувай" с Васил Василев, излъчено снощи по БСТВ, като показа пред камерите кореспонденцията с български и европейски институции, писма от Главна прокуратура и Специализираната прокуратура. Според Василев огромният брой жертви от катастрофи у нас се дължи най-вече на това, че неподготвени и неграмотни лица получават книжки за правоуправление и сядат зад волана.

Кънчо Димитров, бивш началник на областния отдел в ДААИ съобщи в студиото, че от 2010 г. досега с Кръстев са разкрили пет организирани престъпни групи в автомобилната администрация. При ареста на един от тарторите ѝ - тогавашен шеф на Агенцията - в гардероба му намерили 600 000 лева. Само по сигнала им от 2017 г. били арестувани 12 души, половината са с повдигнати обвинения, но вече три години няма никакво развитие по случая.



"Предполагам, че всичко ще бъде заметено и покрито. Защото ако тези хора бъдат осъдени и кажат истината, тогава чорапът ще се разплете и ще стигне до най-високо в държавата. Тази престъпност - продажбата на шофьорски книжки - няма как да става без знанието на министър-председателя, посочи Димитров. - Тази престъпност се прикрива от най-високо ниво в държавата. Корупцията в България е с много дълбоки корени и с много високи върхове", подчерта той.

Кръстев и Димитров са уволнявани пет пъти за разкритията си и са връщани на работа от съда. Те са пращали сигналите до министър-председателя, до председатели на парламента, до прокуратурата и до други институции. Смятат, че да се дават книжки на неграмотни хора, на незнаещи български език, на непознаващи пътните знаци означава да продаваш бъдеща смърт и е равносилно на подготовка за предумишлено убийство. Изпращали са сигналите докато са били държавни служители и почтено са се подписвали с имената и длъжностите си.



В резултат на разкритията им е освободен един министър - Александър Цветков и трима ръководители на агенция "Автомобилна администрация". "Всички арестувани или отстранени поради престъпната схема - продажба на свидетелства за управление на МПС - са назначавани или от министър-председателя на България Бойко Борисов или с негово съгласие", добави Кръстев.

За изгонените от Министерство на транспорта властта намирала другаде топло място. Бившият шеф на ДААА Симеон Арнаудов след уволнението си става шеф на Центъра за градска мобилност в Столична община. Друг, арестуван през 2017 г., сега бил кмет, издигнат от ГЕРБ.

Кръстев и Димитров са информирали освен нашите институции и посолствата на 6 европейски страни, в които могат да отидат на работа притежателите на фалшивите истински книжки. Те отчитат, че между тях може да има джихадисти и потенциални терористи, на които българската книжка дава легитимност. Посочват, че свидетелство за управление на МПС струва между 2000 и 4000 лева. Колкото по-малограмотен е клиентът, толкова услугата била по-скъпа. Смятат, че годишно се продават между 15 000 и 20 000 книжки. Сред купувачите имало иракчани, иранци, кюрди, сирийци, китайци. Някои не знаели дума български. И въпреки предоставените на властите сведения и реакцията на прокуратурата и полицията, след всяко разкритие двамата разобличители на корупцията били изхвърляни от работа.

"Парите влизат по йерархичната стълба от чиновника, който продава свидетелството за управление на МПС и стигат до министъра, а може би и до едни чекмеджета, които скоро видяхме. За сметка на смъртта по пътищата", заключи Иво Кръстев."
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

admin

Няма никакъв смисъл да го пускаш това видео. Нали го сложих в групата и видях резултата. За 8 часа 5 харесвания и сигурно още по-малко гледания.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: admin - Четвъртък, 25 Юни, 2020, 23:05:02
Няма никакъв смисъл да го пускаш това видео. Нали го сложих в групата и видях резултата. За 8 часа 5 харесвания и сигурно още по-малко гледания.

     Вероятно за този проблем ще ни оправи някой, защо да се занимаваме ние?! Ще бъде оправен от властта, освен ако не е главен акционер или комисионер в цялата схема! А как иначе?
     Още преди много години сме чакали Русия да ни оправи, сега съответно Америка. През целия ни уж свободен живот някой ще ни оправи, ще ни свърши нашата работа. Детето като тръгне на училище - там ще го оправят. Момчето като иде в казармата - ще го оправят. После като тръгне на работа - там ще бъде оправен. Следващото място за оправяне е като се ожени. Ако и тогава не стане като се родят деца - те ще го оправят.

     Във видеото се говори за предимно чужденци, при тях е на големи групи. Докато при нашите става по единично и тогава купуването (навремето уреждане) не се брои. Навремето, онова време, по тяхно време и в по-скоро време, ако става взимането чрез натурална размяна или други услуги не се зачитат за закупена, нали така? Особено по онова време когато имаше толкова дефицитни стоки, парите бяха с по-малка стойност от стоката. Та, ако е дал теле или агне, нали се е трудил за тях. Изкарал е телето или агнето - респективно книжната. Следва че книжката е изкарана.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Ето в началото на темата за тези неща говорих, как се "замерят" с обвинения за купени книжки:

https://www.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1365629110301023/


     А тази е още улеснена само с две ППС и 530 коментара. Съвсем нагледен пример, че "великите" шофьори и при две коли не знаят кой е с предимство.

https://www.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1228676203996315/


     Вероятността да се даде верен отговор като се правят случайни комбинации е - за трите участници (3!=6 са всички възможни) или 1/6 близо 17% би следвало да са верните, което трудно се постига. А пък при втората  съответно са 2!=2 или в половина случаи ще са верни отговорите. Когато не се прилага никакво мислене.


     Обикновено онези взели книжка по "онова" време много рядко улучват вярната комбинация. Докато скоро взели книжка се справят без замисляне.
     Нека пак припомня: тези обикновено които вдигат много "врява" как било тогава, по тяхното време - те са с ДАДЕНА, ПОДАРЕНА и т.н.. Тези способните си мълчат, нямат нужда от такова запълване на познание и умение с крякане. Навремето са идвали в предприятието и са правили масовки с взимане на тогавашните "Е" в комплект с  "Д".
     - Ама не искам!
     - Няма не искам. Получаваш!
     И всеки започнал курс все някога взима. И взима БЕЗПЛАТНО книжка. Познавате ли започнал курс и да не е завършил? Всъщност познавах една жена, само че беше онова време след като овдовя от нужда започна курсове и в един момент каза: - Това не е за мен. И приключи. Не знам какво е станало и бях доста малък, възможно е по-късно да е започнала отново.

     Безплатните неща обикновено не се ценят. Затова много хора които искат да подарят животни искат пари, защото шансове да се грижи за него, когато е вложил нещо са много повече.

     Дали ще има някой да опита да посочи реда за преминаване на една от двете "ЗАГАДКИ"?! Едва ли, много по-възможно е да започнат оправдания. И е напълно логично, след като си знаят, че ще се изложат!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Я да се тествам и аз.
1 картинка BАС
2 ра BА
Ако съм сбъркал моля да се обосновеш не само да твърдиш че съм си купил книжката , защото реялно съм я купил както ти и всеки  друг  ;)

МИНКО ИЛЧЕВ

#22
Цитат на: Boroman21 - Четвъртък, 09 Юли, 2020, 12:50:44
Я да се тествам и аз.
1 картинка BАС
2 ра BА
Ако съм сбъркал моля да се обосновеш не само да твърдиш че съм си купил книжката , защото реялно съм я купил както ти и всеки  друг  ;)

     Да започна в обратен ред. Такива квалификации с "купени книжки" избягвам да давам, но в тези дискусии наистина изобилстват точно тези твърдения.

     Втората картинка с двете МПС-та. Да точно така. Но в дискусията с 530 коментари, поне половината твърдят, че "пътят с предимство му свършва в кръстовището" (на камиона) и би могъл да го "ползва", само в случай че продължава надясно. Разбира се не могат да цитират този текст, вероятно защото има само: движещ се по пътя с предимство и излизаш от него.
     Тези които се движат или излизат по/от пътя с предимство винаги преминават преди тези без предимство. Това важи дори и при релсово - по-просто трамвай. Ако трамвай се намира или приближава кръстовище по път без предимство, пропуска тези които приближават или се намират или излизат от пътя с предимство. Тези които са по пътя без предимство и са му дясностоящи или прави ляв завой пред тях не ги пропуска (има предимство на равнозначни пътища).
Ако това е трудно "смилаемо" - когато на трамвая му свети червено или неговият специален светофар не му позволява, преминават тези които имат разрешаващ сигнал (зелен). По-горе в публикациите има кръстовище с трамвай и той не преминава пръв.

     По първата картинка с трите МПС-та. Повечето отговарят по този начин като теб (ВАС). Има не малко които "пускат" първи автобуса. Ще има ли разлика, ако на двата пътя без предимство знаците са еднакви? За мен не, поне в реда.
     Започват обяснения как със знак "СТОП" са с много голямо "непредимство", как фундаментално правило на дясностоящ в никакъв случай не се прилага в този случай.

      Първо - никъде не е записано, че има разлика в двата знака указващи път без предимство (много по-малко и не чак толкова малко). На единият е задължително спирането, но и двата са: "пропусни движещите се по пътя с предимство!"
     Второ - записано ли е някъде, че си длъжен да гледаш какъв точно знак има съседният път, за да "отпадне" предимство на дясностоящ?
     Трето - как точно се вижда какъв знак има дясностоящият? Имали уникална форма - радостно отвръщат! Браво! А, ако има масивна сграда, само тези с "рентгеново" зрение ще могат да се ориентират. За сведение - уникалната форма е за да се ориентират при снегонавявания или замърсяване.
     Четвърто - нямаше ли да е по-просто да се впишат какви точно знаци има върху бялата табела указваща пътят с предимство? Ако имаше нещо вярно в това малоумно твърдение.

     Други се усещат, че май не са прави и без да признават, започват като малки деца, да обясняват, че този на "СТОП" докато спре ще минат. За тяхното съжаление - "тези които се намират или приближават", така че не му отпадна предимство на леката кола пред автобуса. А че камионът и леката кола ще минат едновременно в повечето случаи, съвсем не променя реда, за което е питането. А той е: камион, дясностоящ лек автомобил и автобус (ВСА).

     Понякога се сменят законите, но в тази част почти няма промяна и от "онова" време. Ето един по-горе със самочувствие на голям шофьор, понеже знаел как се пали ГАЗ-ка без електромагнитен шалтер на стартера. И смята че не е нужно за знае как се минава кръстовище. Точно на такива въпроси с лекота отговарят млади с много малко или никакъв стаж. Взели книжки сега, не по "онова" време.
     Заради всички тези дискусии и по никакъв начин не може да ги убедиш и ми е смешно като твърдят мнозина как са си взели книжки, колко стаж имали, а преминаване през кръстовище - маловажно ли е? Определено на доста стажът им действа затъпяващо. Нещо много важно което е било задължително да го знаят е в началото, сега продължават да се инатят и не желаят да научат - явно нещо ново за тях.

     Много промени има от януари 2013 година, като и те обикновено не се знаят от тези с "много" стаж. Не са толкова важни като преминаване на кръстовище струва ми се. Но са показателни.
     Една от съществените промени е, че се разширява категория "В" - състав до обща маса 4 250 килограма (например: кола 2 500 кг и ремарке 1 500 кг). "За ремарке над 750 килограма се изисква категория "Е" (демек ВЕ)." Виж какво пише в Закона вече повече от 7 години. "НЕ! За ремарке над 750..." Човек лесно може да се отчае и да сметне че приказките за шофьорите са много дипломатично казани. Истината е десетки пъти по-зле!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Мен също ме дразни даването на определения и за това подчертах че всеки си е платил "книжката" демек картончето де.
А иначе да вярно  , видях и прочетох за грешката сии ще се постарая да запомня но знаеш  не е едно нещо да запомниш. Колкото и банално да звучи не е лесно да се запомнят толкова правила. Освен това и променящи се  през няколко години .
Това за категорията го знам отдавна , за мен лично не е правилно ама не рашавам аз . А поради масовото навлизане на кръгови кръстовища из България еле да видиш колко интерестно става.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Boroman21 - Събота, 11 Юли, 2020, 17:59:14
Мен също ме дразни даването на определения и за това подчертах че всеки си е платил "книжката" демек картончето де.
А иначе да вярно  , видях и прочетох за грешката сии ще се постарая да запомня но знаеш  не е едно нещо да запомниш. Колкото и банално да звучи не е лесно да се запомнят толкова правила. Освен това и променящи се  през няколко години .

     Това да си признае някой, че е сгрешил е изключително рядко. А всеки греши и то много. А пък "великите" - много, много! Всичко това незнание става от много съществено значение когато има ПТП, а да не говорим когато има пострадали хора. Тогава оправдания, че някой си кара така от 32 години няма да минат.
     Нека обясня как може да си караш десетки години без елементарно познаване на правилата. Приближава кръстовището големият камион, шофиран от някой с огромно самочувствие и често пъти дори посредствени знания и умения. Хората дори и в България проявяват разбиране, трудно тръгва, бавно се изтегля - спират и дават път, без значение от реда на преминаване. Преди си мислех, че само регламент 561 не се знае от шофьорите и нямат никакво желание да го прочетат (но реално няма пряка опасност). Явно и правилата вероятно никога не са ги знаели и по-лошото е че не искат да ги научат. Точно правилата за кръстовища не знам да са променяни поне 30-40 години. Във всяко отношение е така, вместо да се опитват да достигнат необходимите знания и умения (поне като за обикновен шофьор), се опитват да убедят другите и себе си колко са велики, колко стаж имат - обикновено обявеният стаж се дели на 2 или 3, за да получим реалния, а уменията са още пъти по-малки от декларираните.
     Дори някакви безобидни въпроси, като някой се интересува каква навигация да се вземе. Винаги ще се намери някой да изтърси "гениалното" предложение: да си купи атлас! Този които дава "гениалното" предложение, ако знаете колко се е мъчил с този атлас "навремето" - гаранция! А дали въобще е карал някога с атлас - много възможно? Може би си купува и атлас за всеки голям град или още по-добре глобус направо. Към всяко ЧМР има в отчета - атлас за товарния адрес и атлас за разтоварването - дали? Обикновено на такива им задавам въпроса: - Карат ли без телефон? - като по "онова" време. Още никой не ми е отговорил, може да са заети да ровят в атласа.


Цитат на: Boroman21 - Събота, 11 Юли, 2020, 17:59:14
Това за категорията го знам отдавна , за мен лично не е правилно ама не рашавам аз . А поради масовото навлизане на кръгови кръстовища из България еле да видиш колко интерестно става.

     Да, при повечето вдигнаха възрастта - трактор от 17 на 18, камион над 7,5 тона от 18 на 21 (мисля че има някаква "вратичка", но толкова е стандартно), тролейбус от 18 на 21 и автобус от 21 на 24. Като в същото време се позволи големи ремаркета да се управляват с "В" - за радост на тези с караваните. Дали е умно? Не е лошо да се "надава ухо" за промените, винаги може да се пита за нещата които има съмнения, естествено не винаги ще ти отговорят или ще е вярно. Ако сега с "В" може да се управлява състав до 4 250 килограма, то ако съставът е над 3 500 килограма се изисква винетка и за ремаркето. Така че товарен бус почти винаги е 3,5 тона дори с ремарке 750 кг - винетка и за двете.



Цитат на: цецодебел - Вторник, 23 Юни, 2020, 22:40:59
хора които отдавна не пишат тук .

     Хора? Искаш да кажеш същества, обикновено от НСО (нестандартна сексуална ориентация).
     Как ли не се намери някой като теб остроумен да им каже същото, че на място къде вече близо 10 години не пиша или въобще не съм писал? Години наред всеки ден и не само за мен. С такъв подход ще взема да се засрамя, ама има много преди мен, та едва ли ще ми дойде редът! Можем да вземем много по-пресни примери. Преди няколко месеца онзи много, ама много гнусният - помак или непомак, едни 3,5 години не съм имал вземане-даване с него. А и какво ли са вземане-даване да имам с него? Идва и започва да се разпорежда като администратор - е да виновен съм не съм го слушкал. Преди това онзи с 1, след малко 2, още малко 4 камиона, още малко никакви,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
     Ааааа?! Говориш за герберският трол, където не е виждал камион, но поне ни обяснява колко сме добре в България. И какво стана само, аз ли се опитвам да го защитя и да си бъдем взаимно полезни - за мен по-евтини маратонки и той да си продаде стоката? Направо съм убеден, че ги е откраднал и е спретнал театър, няма логика инак. Да не искаш да кажеш, че това същество е толкова просто и/или некадърно, че да тръгне с отворени врати след дневна (нощна) почивка? А същевременно преподава как се прави проверка на ремарке за имигранти например? Е, недей така: Гарван гарвану око не вади (прочетох пояснението - Значение: Себеподобните си пазят гърба дори и да са направили грешка). Поне се измъкни някак лигаво, че няма да има маратонки, стига съм се надявал.


Цитат на: цецодебел - Вторник, 23 Юни, 2020, 22:40:59
Мен лично фобиите ти не ме вълнуват , а явно имаш проблем щом продължаваш да воюваш със сенки от миналото

     Дали знаеш значението на думите които употребяваш? Да ти разкажа един виц, може по същия начин да ги именуваш?!

     Вицът в оригинал е с Лили Иванова и Асен Гаргов, обаче, в случай че четат тук да не се обидят ще променя имената им. Харесвам им песните, въпреки че нищо не разбирам от музика.
     Та така: Една фолк певица си купила езерце, а продуцентът й патка. Певицата се чудела за име на езерото и продуцентът предложил да отиде в някой магазин и каквато дума чуе, така да го кръсти. Отишла в магазин за бельо и чула - гащи. Езерото се казвало Гащи. Продуцентът веднъж си пуснал патката да плува в езерото, обаче била забелязана от "певицата" и възкликнала: какво прави твоята патка в моите Гащи? Ей, гащи и Гащи не е едно и също.

     Пра-пра бай Цецо, като се разговорихме за патки и се сетих защо толкова се забавих да ти отговоря, това не е отговор, очаквай скоро може и днес. Та, патките, голямо тичане с тях, виж кое време е. Сигурно докато си чакал си врътнал няколко милиона - милиметра например?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Юли, 2020, 03:40:57
      Да, при повечето вдигнаха възрастта - трактор от 17 на 18, камион над 7,5 тона от 18 на 21 (мисля че има някаква "вратичка", но толкова е стандартно), тролейбус от 18 на 21 и автобус от 21 на 24.

     Ей, как пък точно за тролей сбърках? Трамвай е вдигната от 18 на 21 години. За тролей минималната последователност е B - 18 години, C - 21 и D - 24 и след това да се изкара като допълнителна квалификация (код 103 в книжката), единствено незадължителна е CE, трамвай и мотори, та някъде след 24 години е възможно. Направо си изглежда сложно за ужас на тези само C или CE! Друга съществена промяна е при моторите от 16 години е А1 (до 125 см3 и 11 кВт), както и за мощните е 24 или 21, 20 години. Но пък, ако си с категории B, C, D, BE, CE, DE, Tтм (трамвай), а и D+код 103 (тролей) и подкараш бясно или не Simson S51 - малко над 50 см3 и няколко конски сили, то си убиец по хорското мнение! И напълно неправоспособен по закон! Можеш да бъдеш осъден по бързата процедура.

Минималната възраст на водача за управление на моторно превозно средство е:

16 г. – за управление на моторно превозно средство от категория АМ;
16 г. – за управление на моторно превозно средство от категория А1;
18 г. – за управление на моторно превозно средство от категория А2;
24 г. – за управление на моторно превозно средство от категория А, или:
(20 г. – ако водачът притежава свидетелство за управление на мотоциклет от категория А2 от не по-малко от две години) или (21 г. – за управление на триколесни моторни превозни средства с мощност, превишаваща 15 kW)
17 г. – за управление на моторно превозно средство от категория В1;
18 г. – за управление на моторно превозно средство от категории В и ВЕ;
18 г. – за управление на моторно превозно средство от категории С1 и С1Е;
21 г. – за управление на моторно превозно средство от категории С и СЕ;
21 г. – за управление на моторно превозно средство от категории D1 и D1Е;
24 г. – за управление на моторно превозно средство от категории D и DЕ;
21 г. – за управление на трамвайна мотриса от категория Ттм;
18 г. – за управление на колесен трактор от категория Ткт по републиканските и общинските пътища.

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

Тука пак се заформя някакъв спор отностна кай трябва да мине пръв?


admin

Червеният автомобил, защото се движи по път с предимство и го напуска!
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Boroman21 - Понеделник, 13 Юли, 2020, 19:48:09
Тука пак се заформя някакъв спор отностна кай трябва да мине пръв?



     Както стана на приказка по-горе дори от нашата позиция да е трамвай, задължително пропуска движещите се и напускащи пътя с предимство. Не мога да не призная, че имаше доста верни отговори този път.
     Не малко се чуваше, че червеният си "губи предимство", предполагам от хора с много "стаж" и много по-голямо самочувствие. И да направя пряка връзка с темата, книжката им задължително е некупена. Да не е открадната?

     Мислех да попитам, ако пусне десен пътепоказател, предполагам по всички логики и най-малоумните, червеният е с предимство. А по Правилник от нашата позиция си длъжен да изчакаш тези с предимство да завършат маневрата (завой). Обаче се намери и се даде точно това твърдение.

     Въпросът ми към него (по-долу цитатът) беше: ако насрещният е пуснал десен мигач и направи ляв завой с предимство ли е? Явно с ляв мигач при тази ситуация "рядко" е с предимство. Ето и самото изказване:

"Предимството му свършва с пускането на левия мигач... така че ти си с предимство"

     Можете да го намерите тук:
https://m.facebook.com/groups/119694538227826?view=permalink&id=1370775393119728


     Много пъти съм питал в тази ситуация отдолу (снимката е от листовка) защо не се дава "предимство" на синята кола (първо насрещният и синята втора), понеже от нашата страна му "свършва предимство" с предприемане на ляв завой? Явно понякога "свършва предимството", а понякога - НЕ. В други случаи имало "неписани" правила, друг път се четяло "между редовете" (то няма кой да чете редовете, чак пък между редовете?!). Направо всеки малоумно даден грешен отговор може да бъде оправдан, а оправданието със стажа е универсално! Тези хора имат поне в нещо талант.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

цецодебел

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 12 Юли, 2020, 03:40:57

     Пра-пра бай Цецо, като се разговорихме за патки и се сетих защо толкова се забавих да ти отговоря, това не е отговор, очаквай скоро може и днес. Та, патките, голямо тичане с тях, виж кое време е. Сигурно докато си чакал си врътнал няколко милиона - милиметра например?
Да бе ! Вися тук непрекъснато във форума ,жаден да попия словото  :D
Айде ,че си имам работа  ;D
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ

цецодебел

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ