Сулю/пулю тръгнали да се занимават с транспорт и после шофьорите от непрокопсаници заплати чакат. Пич нищо лично, но бизнес се прави с пари, а не с гол гъз. Нещата ти ги казвам от гледна точка, като шофьор. Познавам много бивши чорбета с по няколко дръгела дето фалираха и сега работят, като шофьори да си изплащат заемите. Два камиона лесно се купуват, а после кво правим?! Ето примерно и аз имам парите, за 2 варела от първите 6ци на по 800/900 000км да ги купя от NL. вече пръднали в супата и после какво.......наемам 2ма колеги и ставам чорбаджи кокошкарев.....надупвам се на някоя спедиция да работя, за жълти стинки, защото нямам оборотни пари да си позволя да търся по платена работа.....ама те камионите се трошат, трябва потдръжка, шофьорите заплати ще чакат, ама много ми пука, ще почакат, нали съм чорбе кокош.....важното е че спедицията все ще преведе пари някога...30, 45, 60 дена. След като закупиш 2та курника, айде твоите си решил да са на по 3г горе долу по новички 400/500 000км....имаш ли оборотни 20 000 евра заделени настрани, да се приготвиш примерно, за 2 месеца да плащаш заплати, магистрали, гориво, потдръжка на камиона, сервиз на камиона при необходимост, който сервиз в чужбина хич не е евтин? Защо пиша след 2 месеца, защото спедицията на която си се надупил примерно може да ти плаща на 2 месеца. Нали твоите бъдещи колеги чорбета кокошкареви все ревът, че получават пари на 2/3 месеца, а ние наглите шофьори все си искаме парите, които сме изработили....ей...ама много сме нагли бреее....срама си нямаме. Знаеш ли, че твоите бъдещи колеги са пред фалит, само на смяна на 6 нови гуми на влекача.....не говорим, за някой насран регенерат или пръднали китайки.....последния случай, който помня е видях се с нашенец близо до Улм-немско, седеше на паркинг с развалена лагер-главина, чакаше си чорбето от България да пристигне с новите части да му правят ремонт, защото чорбето му кокошия трън няма пари, за немски сервизи. И тия 2000 евра от нокътя ли си ги изчопка? Още камион не си купил и взе да определяш на шофьора заплатата.....още от сега я подкара баровсаката......фърчите вие бъдещите чорбета...фърчите, фърчите, ама много бързо се приземявате.....Тия 2000 евра дето си ги определил, не са заплата, а комадировъчни, защото в България никой шофьор не получава заплата от 2000 евра. И какви са тия 2000? Какво е това...от тук, от там почваме от сега с кастренето.....примерно София-Регенсбург щи дам 20 стинки, там докът се разтовари се падна Събота и Неделя и командировката вътрешното почва с 1вото чмр, димек Понеделник......навръщане към България същата работа.....и кво.....аз 2 седмици ти работих на 20 стинки.....пък ти о велики чорбаджилан ми даваш 2000 евра.....да, ама не!!! Аз нямам вина че се дупиш на курс примерно 1600/1700км. за 1100лв и не можеш да си договориш цена, само и само да си засилиш камиона към EU. По закон ежемесечно се привежда МРЗ-610лв брутна+ командировка на ден. От как тръгне шофьора от место базата/гаража на мпс-то и после се прибере му се плаща командировка на ден, запомниго!!! Сега ще кажеш-ама отпуската е въднъж годишно, защо трябва да му превеждам МРЗ-610 бруто на всяка отпуска? Ще я превеждаш, защото това е на шофьора компенсацията дето ти е живял в опърдяния варел в продължение на 2/3 месеца, така че.....а пък щом мислиш да правиш, като твоите колеги чорби кокошеви-да пускат неплатена шофьора докъто е отпуст в България-толкова и ще попаднеш на съвестен шофьор. Никой няма да ти ръпка 2 седмици за 20 стинки-отиването и връщането до EU. Но да моя грешка...има индивиди дето и на 15 стинки са доволни и 2000 евра месечно и такива ще намериш, но е такива дето си мразят жените, мазни алкохолици и се къпят по 1 път месечно, дето още не са тръгнали и гледат къде по румънско да пласират нафтата. За жалост и такива ги има и то не малко. Никой себеси уважаващ професионален шофьор няма да ти работи на обещания от 2000 евра и 20 стинки правия курс в опърдяния варел с месеци тва да го знаеш!!! Съвет от мен- на 2 камиона могат да ти работят 3ма шофьора на график 8/4 седмици или 6/3 седмици, димек 8/6 седмици работа, 4/3 седмици почивка. Така 2та камиона са ти постоянно в движение и носят доходи, 1 шофьор е в отпуск, а другите 2ма работят и постоянно се въртят. И за теб добре-камионите са постоянно в движение и за шофьорите добре, но тогава трябва да осигуриш предвижването на шофьорите до место-смяната в EU. Щом си решил да се пробваш с транспорт си купи временно, само 1 камион и се качи ти да поработиш няколко месеца да пробваш кое как е, да смениш някоя и друга спедиция. Много са ми интересни чорбетата, като фанат се пънат и викат, абе като търсите големи заплати що не си купите камион да видите лесно ли е. Камион никога няма да си купя, защото с гол гъз да пръднеш дори и мравките неможеш уплашиш. Едно време старите шофьори викаха-камион къща храни....някога може и да е било вярно, но сега камион освен болести и нерви друго няма да ти докара. Друже нищо лично, не го приемай като заяждане, в началото писах, че го гледам от шофьорска страна, а вие чорбетата го гледате отвисоко от друга страна и затова шофьор и чорбаджи да се сработят трябва да има сходство, ама днешно време го няма, защото единия веднага почва да го дава хитрец. Успех ти желая и драсни няколко реда след време да споделиш чорбаджийските неволи!