Регламент 2020/1054 от 15 юли 2020 година
Форум на българските шофьори
Петък, 19 Април, 2024, 07:49:54 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 2020/1054 от 15 юли 2020 година  (Прочетена 4857 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2244/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 22 Март, 2021, 00:50:52 »
ОтговорОтговор

     Този регламент не е ясно колко се прилага, разликата с 561/2006 е предимно за седмичната почивка, времето назад което подлежи на контрол и други неща които не са толкова навлезли все още и не ясно кога ще се изикват. Тези изменения са от Макрон или пък от бабката с която живее, както се случва често.
     Регламент 561/2006, това число след "/" - 2006 е годината на създаването и постепенно прилагане в следващите години. Ако бяхме 2008-2009 година съвсем нормално е малко хора да са слушали за него. Точно слушали, това все още е почти единственият начин на вникване в него. Застава някой с не малко самочувствие (въобще може да не знае) на паркинг и започва фолклорни шофьорски предания. Шофьорите жадно преглъщат словата му. Това което е казал завинаги се загнездва в паметта им. След което, тези слова с години се предават от уста на уста. Повечето са готови да се закълнат и в най-скъпото им, че това е ИСТИНАТА и САМО ИСТИНАТА! Както туземците не се усъмняват в думите на шамана, така и шофьорите не им минава капка съмнение в истинността на това което са чули или което си спомнят! Това препредаване е тип "аналогово" и всяко препредаване влошава качеството. Дори, ако им кажеш, че има място където могат в "цифров" вид (особено когато е на хартия се нарича писменост) да проверяват, кое е истина и кое не. Те с детска наивност питат:
 - Кое е това място? И като им обясниш, че дори може в електронен вариант да се прочете не вярват!
     Това го знаете. Все си мисля, логично е след много години обсъждане, дори платени проби (глоби), а уж били с милиони (левове ли, евро ли, километри?) и да бъде ясно.
     Не и не и не!!! Все по-големи глупости могат да се чуят. В тахографите вкараха програми с този регламент, струва ми се първи бяха Стонеридж. На разпечатката пише марката, че доста не знаят каква марка е тахографът. При Зименс ФалДеО (Siemens VDO) също вкараха много данни: време до почивката и колко минимално да е (30 минути или 45, минути както 9 или 11 час), оставащо дневно време, време за управление и време до края на седмицата. Така че всеки с по-нов си има с какво да си сверява часовника, дори буквално. При тези от последните години, почти няма възможност за подвеждане и превишаване на работно и/или за управление време.
     Най-първите тахографи имаха съвсем елементарни функции, време на текущо управлението и двуседмично такова, при спрямо положение измерват продължителност на дейност (например почивка). Предупреждаваха на 4 часа и 15 минути и започваха да отброяват наново след 45 минути почивка, след 15 и 30, дотук вярно. Обаче натрупваха време на почивка всяка над 15 минути. Например три почивки по 15 минути с натрупването ставаха 45 - грешно, както и да речем 27 и после 18 минути - отново грешно.
     Този регламент 561, практически не могат да се намерят двама които по всички въпроси са единодушни. Да кажем, че почти всички са на едно мнение, че след 4 часа и половина непрекъснато (или с кратки прекъсвания) следва 45 минути почивка. И веднага започват разногласия при взимането на тази почивка на два пъти. Първият път от поне 15 минути и втория от поне 30 минути. Пример за такива: 20+30; 30+30; 44+30 (последният вариант е, ако тръгнеш секунди преди да направиш 45 минути) и всякакви комбинации от поне 15 и задължително втората най-малко 30 минути. За първата почивка нищо не е казано кога най-рано може да бъде. Обаче без никой да ги кара повечето обичат да се самоограничават, самоцензурират и други такива "гениални" неща. Най-често е, почти всички са убедени, че след 2 часа най-рано може да бъде. Робите си слагат някакви ограничения без никой да им го иска  Какъв е алгоритъмът на тези изчисления, остава загадка за мен и е някъде в "гениалната" не много висока интелигентност. Никъде не е записано нищо по въпроса (тоест дава се СВОБОДА), никой не глобен за по-ранна първа почивка. Първата почивка може да започне веднага след първата минута управление и най-късно на 4:30. Пример за последното 4:30 управление, 15 почивка, 10 минути друга работа и 30 минути почивка.

"Член 7
След период на управление от четири часа и половина водачът
ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45
минути, освен ако не ползва почивка.
Тази почивка по време на работа може да бъде заменена с почивка
по време на работа от поне 15 минути, последвана от почивка по
време на работа от поне 30 минути, като двете почивки са
разпределени през периода по такъв начин, че разпоредбите на
първи параграф да бъдат спазени."

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Понеделник, 22 Март, 2021, 01:51:31 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 22 Март, 2021, 00:50:52 »

 Активен
Етикети: 2020/1054 юли 
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!