Шофьорски категории - правоспособност
Форум на българските шофьори
Вторник, 16 Април, 2024, 10:59:32 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Шофьорски категории - правоспособност  (Прочетена 11090 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2241/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2119
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Събота, 30 Януари, 2021, 18:17:20 »
ОтговорОтговор

     Появи се въпрос във Фейсбук групата: "Имам ли право с категория С,да карам влекач(без полуремарке)?"

https://www.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1546706478859951/


     И оу, отново съм изненадан колко много прости и незнаещите са повече шофьори, а не изключено и камион да карат. Ето "бисерите":

"Някой самосвал може да караш 7.5 едносен камион като имаш мерак за полуремарке изкарваш курса след 1г придобита C кат за Е тогава вади комтентност"
     Някой да е виждал  нещо едноосно и как точно пази равновесие? Може да е някакъв циркаджийски камион, след като някои могат да карат велосипед с една гума, нищо чудно нещо едноосно да могат да балансират. А защо точно самосвал - никаква идея нямам.

"Категорично не"

"Категорично не със С можеш да караш само ремарке и то не повече от 10 км и спираш за пауза"
     Тук е ясно, че едва ли е сериозно.

"Ако се премахне лафета, може Ъ??"
     Как ли се "премахва" може би с шпакла като стара боя?! А какво ли се печели?

"това важи само ако е соло камион къю който се прикача ремарке,влекача се смята за нераздлна част от полуремаркето т.е. 40т композиция."
     Признавам има подобен текст за тол таксуването, но не и в Закона за движение по пътищата. Ето:
"Закон за пътищата
чл.10 а
(8.) Пътните превозни средства, предназначени за теглене на полуремаркета, се смятат
за пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари с над 2 оси, независимо от
броя на осите и от това, дали полуремаркето е прикачено или не."

     Продължаваме с "бисери" или шофьори фолклор, но не и истина:

"по принцип заради максимално допустимата маса понеже на влекачите е 18500 или 19000 а със категория С можеш до 18000 но сега четох че има промяна в закона и май това до 18000 за С са го махнали от текста което трябва да значи че може"
     Никога не е имало такова ограничение. Единственото което е променило през десетките годините е въведено: максимално допустима маса - срещу само маса.


     Да видим какво пише, явно не малко нямат понятие:
"10. категория С - моторни превозни средства, различни от тези в категории D1 или D,
чиято допустима максимална маса надвишава 3500 kg, които са проектирани и
конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни
средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална
маса, която не надвишава 750 kg;"

     Значи всичко различно от малък, голям автобус, че и тролейбус, дори с ремарке до 750 килограма е за категория "С". Дори БелАЗ със стотина тона е за "С", дори има Волво и Катерпилар които се "чупят" в средата при завиване също. Единственото условие е да е от 3 500 килограма нагоре. Долу първата снимка (някъде от Благоевград), влекачът се кара с "В". Останалите снимки са от двойно съчленени автобуси - срещат се във Франция, Люксембург, Швейцария и другаде. В България навремето масово имаше съчленени Икарус. Когато са неразделна част не се изисква допълнителна категория, управлява се само с "D". Дори много често двигателят се намира в "ремаркето" и задвижващ е най-задният мост на сегашни съчленени (от 20-30 години насам). Същото е с тролейбусите преди години само "Ттб" сега "D" + код 103 - за единични и съчленени. Истински ремаркета за автобуси и тролейбуси има май само в Швейцария от близките страни.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* FB_IMG_1611958817023.jpg (74.66 KB, 1080x608 - видяно 3725 пъти.)

* FB_IMG_1612019114638.jpg (65.54 KB, 1080x810 - видяно 3528 пъти.)

* FB_IMG_1612019124725.jpg (73.2 KB, 1080x810 - видяно 3521 пъти.)

* FB_IMG_1612019138304.jpg (110.1 KB, 1080x1440 - видяно 384 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Събота, 30 Януари, 2021, 18:17:20 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!