Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси
Форум на българските шофьори
Събота, 16 Октомври, 2021, 13:05:10 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси  (Прочетена 298 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1699/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1663
Теми: 87



Активност
3.6%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 13 Септември, 2021, 00:55:03 »
ОтговорОтговор

    Великите шофьори които в никакъв случай не са трактористи и комбайнери, отдавна е ясно, че не разбират от време на управлението почивки. По-отскоро вече знам, и правилата за движение не знаят. Тогава сигурно са големи КАРАЧИ когато разбира се няма наоколо други участници наоколо? И знаят как да натоварят и разположат товара?! И се зададе въпрос в групата:

https://m.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1681377102059554/

"Въпрос:
Стандартно ремарке 13.6м,  3 оси натоварено с 12300кг по дължина 8 метра започващи от влекача назад.  Оста на влекача дали ще е претоварена? Scania R 410. Благодаря"

     Ясно, елементарен въпрос за тези с "милиони километри", хем са добри в теорията, хем и много опитни! Повече отговарят: претоварен си, други на кантар си - предполагам ще рече 11,4 или 11,6 или 11,5 тона на двигателния мост?

     Много често нещата се усложняват когато не са чак толкова сложни. Преминаване на кръстовището: първи преминават тези по пътя с предимство, ако го напускат дясностоящ или този който завива надясно, ако пътят с предимство продължава напред. Дори да има трамвай на пътя без предимство, първи са тези от пътя с предимство, независимо от посоката на движение и дали го напускат. Тези от пътя без предимство пропускат всички от пътя с предимство и помежду си движещият се направо или надясно пред завиващите наляво при пресичане на път с предимство. Когато си променя посоката пътят с предимство тези на пътя без предимство също се ръководят от правилото на дясностоящ. Няма понятия свършва му предимството в кръстовището, няма "СТОП"-ът е с най-малко предимство или чака последен. Като ги слушаш толкова е сложно, че няма ред на преминаване, те самите "велики" успяват някак да минат поради "милионите си километри". Питал съм движещ се по път с предимство и правиш ляв завой и отдясно има друго ППС без предимство (може и "СТОП" да е) и пропускаш ли го, та нали "предимство ти свършва в кръстовището" (снимка две)? В този случай - НЕ. Значи понякога свършва, друг път не, трети път може би - жени ли нещо обсъждат, струва ми се? Такива размити позиции са естествени за тях! Когато имаме и знак "СТОП" (снимка трета) как го познаваме за да му отнемем предимството? Имали уникална форма повече знаци от групата относно предимство. Все си мислех, че са със специална форма при заснежаване и замърсяване да си личат, а то какво било! Интересно когато ъгълът на виждане съвпада с равнината която е знакът? Ми направете ги така и тогава да се виждат! Не знам също, ако има голяма сграда например как става виждането на чужди знаци? В този случай (снимка трета), ако приемем, че това голямото закрива знака "СТОП" и как ще го видим, за да преценим и му "отнемем" предимството? Ама това е толкова е сложно, че няма решение. Още малко, ама има още много. Кръговото кръстовище не е точно кръстовище и е със специални правила, ако няма пътни знаци относно предимство. Фундаменталното правило на дясностоящ се прилага изключително рядко, не се прилага на кръгово, при едновременно престрояване, ако дясностоящ е със "СТОП" и изобщо в много, много редки случаи.

     Друго много сложно е например спирачен път - ма то зависило много от масата, зависело колко широки гуми, от какви ли не работи зависи и е толкова сложно. Ама те от опита си знаят, ако се движи с ей такава скорост, ще спре за ей толкова разстояние - колко е приблизително, това си е тяхна тайна?! Тук повече:

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg90380#msg90380

     И разбирате ли колко сложни са тези неща? Ами как да разпределим товара, така че да е с някакво желано натоварване по осите? Това е много сложно, то зависи къде е, зависи дали има отзад и можете да прочетете в коментарите. Направо толкова е сложно, че няма такъв супер компютър да изчисли кое как ще е, Така че ако има грешка, то е защото е много сложно.

     Както всичко друго се усложнява и обяснението е психологическо - да се прикрие елементарно незнание! Простото и елементарното е, че целият товар има център на тежестта или център на масите. Предполагам знаете, това е точка в която, ако бъде закачен (хипотетично) тялото (в случая товарът) то би било в безразлично равновесие (има устойчиво и неустойчиво равновесие)?! Значи ни интересува къде е центъра на маса и къде да го разположим по дължината, в случай че има възможност за преместване. Най-често срещаните триосни полуремаркета. На някои има белег на 1,5 преди първата ос и пише например 30 t. Това означава при тежък товар да се гледа неговият център на маси да е близо до тази линия. Например товар който е хомогенен с маса 25 тона и е дълъг 2 метра. Значи центърът му е на един метър от началото или края, ако е 7 метра, значи на 3,5 и този център се слага върху линията на 1,5 от първата ос.
     Ето една схема (снимка първа) за триосно полуремарке Шмиц, намира се центъра на товара и по схемата се гледа на съответното място от предната стена (по дължината на ремаркето) колко е допустимо в тонове (по височината е нанесено). Тази схема е приблизителна, лафетът може да е с променено положение, но може да се пробва доколко съответства на конкретна композиция. Правилното разположение при товарене е важно, защото обикновено после не може да се направи почти нищо. В Америка, много камиони имат преместване на лафета и преместване на осите на ремаркето. В Европа почти не се среща влекачи с преместващ се лафет.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_955965434970038.jpeg (36.9 KB, 507x897 - видяно 40 пъти.)

* FB_IMG_1631484435206.jpg (15.48 KB, 450x260 - видяно 38 пъти.)

* FB_IMG_1631484558617.jpg (26.53 KB, 710x693 - видяно 37 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 13 Септември, 2021, 00:55:03 »

 Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!