Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 20:01:08 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси  (Прочетена 9601 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Неделя, 12 Септември, 2021, 23:55:03 »
ОтговорОтговор

    Великите шофьори които в никакъв случай не са трактористи и комбайнери, отдавна е ясно, че не разбират от време на управлението почивки. По-отскоро вече знам, и правилата за движение не знаят. Тогава сигурно са големи КАРАЧИ когато разбира се няма наоколо други участници наоколо? И знаят как да натоварят и разположат товара?! И се зададе въпрос в групата:

https://m.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1681377102059554/

"Въпрос:
Стандартно ремарке 13.6м,  3 оси натоварено с 12300кг по дължина 8 метра започващи от влекача назад.  Оста на влекача дали ще е претоварена? Scania R 410. Благодаря"

     Ясно, елементарен въпрос за тези с "милиони километри", хем са добри в теорията, хем и много опитни! Повече отговарят: претоварен си, други на кантар си - предполагам ще рече 11,4 или 11,6 или 11,5 тона на двигателния мост?

     Много често нещата се усложняват когато не са чак толкова сложни. Преминаване на кръстовището: първи преминават тези по пътя с предимство, ако го напускат дясностоящ или този който завива надясно, ако пътят с предимство продължава напред. Дори да има трамвай на пътя без предимство, първи са тези от пътя с предимство, независимо от посоката на движение и дали го напускат. Тези от пътя без предимство пропускат всички от пътя с предимство и помежду си движещият се направо или надясно пред завиващите наляво при пресичане на път с предимство. Когато си променя посоката пътят с предимство тези на пътя без предимство също се ръководят от правилото на дясностоящ. Няма понятия свършва му предимството в кръстовището, няма "СТОП"-ът е с най-малко предимство или чака последен. Като ги слушаш толкова е сложно, че няма ред на преминаване, те самите "велики" успяват някак да минат поради "милионите си километри". Питал съм движещ се по път с предимство и правиш ляв завой и отдясно има друго ППС без предимство (може и "СТОП" да е) и пропускаш ли го, та нали "предимство ти свършва в кръстовището" (снимка две)? В този случай - НЕ. Значи понякога свършва, друг път не, трети път може би - жени ли нещо обсъждат, струва ми се? Такива размити позиции са естествени за тях! Когато имаме и знак "СТОП" (снимка трета) как го познаваме за да му отнемем предимството? Имали уникална форма повече знаци от групата относно предимство. Все си мислех, че са със специална форма при заснежаване и замърсяване да си личат, а то какво било! Интересно когато ъгълът на виждане съвпада с равнината която е знакът? Ми направете ги така и тогава да се виждат! Не знам също, ако има голяма сграда например как става виждането на чужди знаци? В този случай (снимка трета), ако приемем, че това голямото закрива знака "СТОП" и как ще го видим, за да преценим и му "отнемем" предимството? Ама това е толкова е сложно, че няма решение. Още малко, ама има още много. Кръговото кръстовище не е точно кръстовище и е със специални правила, ако няма пътни знаци относно предимство. Фундаменталното правило на дясностоящ се прилага изключително рядко, не се прилага на кръгово, при едновременно престрояване, ако дясностоящ е със "СТОП" и изобщо в много, много редки случаи.

     Друго много сложно е например спирачен път - ма то зависило много от масата, зависело колко широки гуми, от какви ли не работи зависи и е толкова сложно. Ама те от опита си знаят, ако се движи с ей такава скорост, ще спре за ей толкова разстояние - колко е приблизително, това си е тяхна тайна?! Тук повече:

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg90380#msg90380

     И разбирате ли колко сложни са тези неща? Ами как да разпределим товара, така че да е с някакво желано натоварване по осите? Това е много сложно, то зависи къде е, зависи дали има отзад и можете да прочетете в коментарите. Направо толкова е сложно, че няма такъв супер компютър да изчисли кое как ще е, Така че ако има грешка, то е защото е много сложно.

     Както всичко друго се усложнява и обяснението е психологическо - да се прикрие елементарно незнание! Простото и елементарното е, че целият товар има център на тежестта или център на масите. Предполагам знаете, това е точка в която, ако бъде закачен (хипотетично) тялото (в случая товарът) то би било в безразлично равновесие (има устойчиво и неустойчиво равновесие)?! Значи ни интересува къде е центъра на маса и къде да го разположим по дължината, в случай че има възможност за преместване. Най-често срещаните триосни полуремаркета. На някои има белег на 1,5 преди първата ос и пише например 30 t. Това означава при тежък товар да се гледа неговият център на маси да е близо до тази линия. Например товар който е хомогенен с маса 25 тона и е дълъг 2 метра. Значи центърът му е на един метър от началото или края, ако е 7 метра, значи на 3,5 и този център се слага върху линията на 1,5 от първата ос.
     Ето една схема (снимка първа) за триосно полуремарке Шмиц, намира се центъра на товара и по схемата се гледа на съответното място от предната стена (по дължината на ремаркето) колко е допустимо в тонове (по височината е нанесено). Тази схема е приблизителна, лафетът може да е с променено положение, но може да се пробва доколко съответства на конкретна композиция. Правилното разположение при товарене е важно, защото обикновено после не може да се направи почти нищо. В Америка, много камиони имат преместване на лафета и преместване на осите на ремаркето. В Европа почти не се среща влекачи с преместващ се лафет.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_955965434970038.jpeg (36.9 KB, 507x897 - видяно 5151 пъти.)

* FB_IMG_1631484435206.jpg (15.48 KB, 450x260 - видяно 3303 пъти.)

* FB_IMG_1631484558617.jpg (26.53 KB, 710x693 - видяно 3304 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Неделя, 12 Септември, 2021, 23:55:03 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Неделя, 12 Юни, 2022, 19:47:44 »
ОтговорОтговор

    Няма въпроси, явно всичко толкова добре е обяснено, нали така?!

     Намерих по-добра схема, ама по-малко работа ще върши, защото е за полуремарке с максимално натоварване 39 тона или товар около 32 тона. Можете да погледнете в графа (F.1) вероятно ще пише 39 000 кг. Допустимо е за натоварване, но в повечето случаи не е допустимо за движение. Или е допустимо с заплащане на такса или глоба. Най-долу двете снимки са със знака за къде може да се разположи центърът на тежестта, на 1,5 метра пред първата ос на полуремаркето.

     Забравих да спомена откъде ми дойде идеята за тази тема. Естествено че не е от някакъв камион/ремарке. Дадоха ми да карам РК1 демек с едно колело количка с ръчно управление. Не е такава като снимка 2, по-стара с дървени дръжки, но става за онагледяване. Понеже имало много овчари, козари, паткари (от скромност няма да се обаждам), за тях засега нямам идея. Имало много каруцари. За комбайни и трактори все още няма да разисквам, защото като изключим извънгабаритните, всички останали камиони и ремаркета са с много по-малко особености от тракторните ремаркета и прикачен инвентар.
     Относно РК1 наблюденията ми са: повдигаш нагоре и голяма част от натоварването отива на колелото, стига да не се обърне товарът. При тази позиция трудно се преодоляват препятствия и дори камъче може да обърне количката. Има приказка за малкото камъче което преобръща колата (количката). На тези с дървените дръжки могат да се хванат по-напред и става по-маневрена, но пък тежи повече.

     Малко и за каруците, тези на снимките се дават пари за да те возят. По-скоро каляски. Относно натоварването, при тези каруци не се предава натиск от товара, в случая пътници на конете. Но пък имат съвременно оборудване. Четири дискове спирачки и спирачка на завиващия мост, която е за блокиране.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_1433714240478238.jpeg (90.77 KB, 1680x1148 - видяно 233 пъти.)

* 45102-ra4na-koli4ka-altrad-limex-lmx100151-100-litra-.jpeg (40.61 KB, 1000x1000 - видяно 3144 пъти.)

* received_558704068975561.jpeg (255.34 KB, 2048x945 - видяно 119 пъти.)

* received_5058704107518376.jpeg (265.04 KB, 2048x945 - видяно 91 пъти.)

* received_1121613721753012.jpeg (282.31 KB, 945x2048 - видяно 117 пъти.)

* received_558134929042310.jpeg (252.76 KB, 945x2048 - видяно 112 пъти.)

* received_5128697737216616.jpeg (74.57 KB, 1734x801 - видяно 88 пъти.)

* received_396523369191785.jpeg (85.93 KB, 1734x801 - видяно 93 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 12 Юни, 2022, 19:47:44 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 19 Юни, 2022, 09:21:31 »
ОтговорОтговор

Не съм от онези шофьори, които знаят всичко и затова ще се въздържа от задълбочен коментар.
Товарил съм в Германия и ми направи впечатление, че човекът с мотокара си носеше лист хартия, рулетка и много внимателно мереше разстоянията и слагаше подложки против хлъзгане на точно определени места и след това качваше товара.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Понеделник, 20 Юни, 2022, 13:59:35 »
ОтговорОтговор

... Товарил съм в Германия и ми направи впечатление, че човекът с мотокара си носеше лист хартия, рулетка и много внимателно мереше разстоянията и слагаше подложки против хлъзгане на точно определени места и след това качваше товара.

     Това всъщност е много добре за шофьора. Много често в Германия схемата на товаренето е съгласувана с тяхната служба BAG и ако е натоварен по тази схема няма как шофьор да бъде глобен. Друга страна която нейният президент е много "загрижен" за шофьорите - Макрон. При тях, ако има правилно и грешно ще те натоварят грешно. Ако е брезент и има възможност да се натовари от едната страна, ще е отдясно, в почти всички останали от двете страни. В Германия и Австрия как товарят и разтоварват почти винаги отляво?

     Много често притесненията са претоварване на оста на диференциала, само че има и минимално натоварване. На много места не се интересуват, водачът се заинтересува когато забоксува, ама в Швейцария направо си глобяват. Изискванията са да са поне 25% от общата маса да бъде там, алинея (3).
     За единична ос може да се говори когато е на повече от 1,8 метра една от друга и тогава може да се натоварва до 10 тона. Много често си нямат на идея, че при по-малко разстояние от 1,8 метра са по-различни. Разстояние при група оси, като не съм сигурен дали е българска или руска, по-долу се наричат двойни и тройни оси е 1,31 метра, в интервала 1,3 и 1,8 метра.


НАРЕДБА № 11 ОТ 3 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ИЗВЪНГАБАРИТНИ И/ИЛИ ТЕЖКИ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 67 ОТ 2007 Г.)

Чл. 7. (1) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС с допустими максимални маси по чл. 6, ал. 1 с пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по всички пътища, отворени за обществено ползване, както и за ППС със същите маси без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение само по дадените в приложение № 2 отворени за обществено ползване пътища, е за:
1. единична ос - незадвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,0 m - 11 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t;
4. единична ос - задвижваща:
а) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 2 и 3 - 11,5 t;
б) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 4, 5, 6 и 7 - 11,5 t;
5. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1 m - 11,5 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t (19 t);
6. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, които не са дадени в приложение № 2, е за:
1. единична ос, незадвижваща или задвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,3 m - 13 t;
б) от 1,3 m включително до 1,4 m - 16 t;
в) от 1,4 m включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 19,5 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(3) Натоварването на задвижващата ос или на задвижващите оси на моторни превозни средства или на състав от ППС не трябва да бъде по-малко от 25 на сто от общата маса на моторното превозно средство или на състава от ППС.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Стойността в скоби по ал. 1, т. 5, буква "в" се отнася за случаите, когато задвижващата ос е оборудвана със сдвоени гуми и пневматично окачване или окачване, което е признато за еквивалентно, в съответствие с изискванията, посочени в приложение № 1, или когато всяка задвижваща ос е оборудвана със сдвоени гуми и максималното натоварване на всяка ос не надвишава 9,5 t.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #4 -: Сряда, 15 Март, 2023, 20:53:10 »
ОтговорОтговор

    Как бихме разпределили 33 или 34 Европалети в едно полуремарке 13,62 метра? На един ред, единствено "на дълго" или "на широко" - няма място за "творчество". Има приказка, че се товари 6 или максимално 6,5 тона до краката на полуремаркето, дали е така? Краката са обикновено на 4 метра от предната стена или 3,70 метра, например при хладилник. На 4 метра дължина, 4 делено на 0,4 прави точно 10 Европалети на тази дължина, ако всичко са еднакви и 33 общо палети, а общо товарът е 25 или 24 тона (брезент) всяко пале е 756 и съответно 727 килограма. Това ще рече над 7 тона. Лошото е, че принципът на Мечо Пух: колкото повече, толкова повече! Или в случая ще бъде: колкото по-малко, толкова по-добре, ако е съвсем малко - чудесно, за двигателния мост. Има едно съвсем просто уравнение, сборът от натоварването на всеки мост, дава общо натоварването или обща маса. Ако направим на двигателния мост за "по-сигурно" 6 тона, тогава първият мост на влекача ще е например 7 тона. При фиксиран лафет някъде 15-20% от товара отива на първия мост, във всички случаи. Значи общо на влекача ще имаме 13 тона и при общо 40 тона, ще останат 27 тона (с 3 повече от позволеното). Най-малкият проблем е трудно и невъзможно тръгване, глоба в Швейцария и изпълняване на "ножица" като най-лошото.

     Къде се намира центъра на тежестта на 33 еднакви Европалети? В геометричния център, ако всички са "на дълго" (това въобще не е от значение), на 6-ти ред средно пале в средата. Значи 5 по 1,20 плюс половин 1,20 метра е на 6,60 от предната стена или на 1,45 от първи мост на ремаркето, ако имат номера - 17-ти номер. Ако имаме 16 Европалети по 1,5 тона всяко как ще ги подредим? Ако ги подредим "на широко" в един ред по средата естествено, къде ще е центърът на тежестта? Пак на същото място като при 33. Ако имаме 11 палети по два тона всяко? В един ред "на дълго", макар че Европалето товари до 1,5 тона. Затова пък 22 Европалети се хващат "на дълго" в два реда и е реалистично. Може и да не много стабилно, ама е правилно разпределено по осите.


     П.П.: Ще предложа и други освен: колкото по-малко на "диференциала", толкова по-добре - за всеки случай. Отворете (или поставете) оранжева празна табела АДР, за по-сигурно и всеки случай - глоба в България 1 000 лв за неправилно обозначено МПС, ако има АДР, но няма 1 000 точки или няма. Отворете табела за отпадък - за по-сигурно - в България няма глоба. Карайте в аварийната лента на магистрала - за по-сигурно, ако закъсате - глоба 1 000 лв и 3 месеца без книжка.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #5 -: Сряда, 21 Юни, 2023, 03:07:23 »
ОтговорОтговор

    Когато се товарят 33 или 34 палети 80 х 120 см, в брезентово ремарке (почти или цялото е пълно), център на тежестта се намира на 6,60 метра от предната стена или 6,80 метра и от двете посоки. Това съвпада с препоръчваното на 1,5 метра от първата ос на ремаркето, за правилно разпределение. Това не важи за термофургоните с агрегат, има дори българска дума хладилник. За малко български и малко английски говорещи - фриго. При еднакви 33 палети (800 х 1 200 мм), може да се натоварят около 20 тона общо. Това е под максималното 23 и дори 23,5 тона (ако не минава Румъния).
     Ако има два вида различни по маса палети и са с малка разлика, леките могат да се сложат отпред, а тежките отзад. При хладилник, това е начин да се натовари евентуално максималното. Обаче, ако палетата са с голяма разлика. Могат в брезен да се подредят като на снимката, например: червените са тежките, а зелените леки. Слагат се половината тежки отпред и останалите най-отзад, по средата леките. Може да бъде и обратно: червените са леки и зелените са тежките. Такова нареждане важи и при други размери палети (1 200 х 1 200 или 1 000 х 1 200 и т.н.), но ако остане празно място до вратите (все пак малко място, по-малко от един палетен ред), повече леки отпред или повечето тежки отзад - задължително важи за хладилник.

     П.П.: Освен за брезент, нещата са същите за само фургон, без термоизолация и агрегат (за малко български говорещи - бокс) и платформа от стандартните ремаркета.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_280019087919893.jpeg (42.12 KB, 1344x408 - видяно 104 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #6 -: Понеделник, 25 Септември, 2023, 00:48:23 »
ОтговорОтговор

    При 34 палетни места с размери 1,2 х 0,8 метра, за тези които ги събират, няма много място за творчество. Да не си помисли някой, че има значение как се подреждат - по дължина или на ширина, стига да са еднакви (с еднаква маса)? При 33, пак всичко плътно. При 32 едно отпред "на широко", за предпочитане и следващия ред да са така разложени и още някъде да са два, а другите 27 може да са по дължина наредени, важното е оставащите палети които искаме да са "на дълго" да се делят на 3. Признакът за делене на три е, знаете сборът от цифри да се дели на 3, например - 27 -> 2+7=9. Това хубаво, ама ако са много по-малко, нагоре писах, например 22 Европалети или този размер могат да се сложат по 2 в средата по дължина, аналогично 11 само единични "на дълго" или 16 "на широко". Ако са 1,2 х 1,0 метра може 13 единични в среда, при завъртяно на метър дължина (спрямо полуремаркето) - общо 13 метра или 11 отново като при 1,2 х 0,8 метра. Това е всичко, а и слагаме колани, стягаме, ако позволява стоката. Така, а какво правим, ако товарното пространство не е предвидено за колани, например хладилник и фургон? Ако са 24 например, могат да се слагат 1 "на широко" зад него 2, после пак  1 и т.н. Така ще има 8 празни места и ще заеме място за 32 палетни места (1 200 х 800 мм) или може да се съберат и на 30 палетни места - 6 единични, понеже отпред е по-малко "плътен" товарът. Като че ли в този пример е най-добре да са в 7 единични - 1, 2 после пак 1, 2 и т н. Товарът който е зад средния мост на трите оси надига, на двигателния мост и го разтоварва. При 23, 22, 21 ще останат много единични. Идеално наредено, само че да стои на едно място, а не да се движи, особено у нас. Може, не е желателно, ама може да е единственият начин.

     Има един вид "смяна на палети", когато се разтовари и ти "връчват" съответният брой празни Европалети. Тези палети от товарното пространство се пренасят към сандъци за палети - особено често при хладилник. Ще се товарят тежки палети 20-24 тона, като например 23 броя. Както са палетата вътре в товарното пространство се слагат най-отпред. Имаме 10 по-малко от 33, например ще оставим отпред 6 празни палетни места 2,4 метра и отзад ще бъдат 4 места 1,6 метра и за хладилник става, само че не повече от 22-23 тона, включва и празните палети, всяко е поне 22-23 килограма, когато са сухи. Това е да се запази центъра на масата на правилното място.
     Ако искаме 6 палетни места 6х0,4=2,4 метра, слагат се две купчинки с по 8 палети "на широко" в средата и трети ред с двете остали купчина по 8 (1+1+2). Едно пале остава излишно, много е важно да са с еднаква височина, а тя е 8х144 мм - 1 152 мм. Задължително е особено на единичните да се пристегне по колан на всяка купчина и задължително през трупчета, инак се чупят. Важното е отпред да е малко повече мястото, отколкото оставащото отзад понеже палетите са около 800 килограма. За 2 метра метра отпред и например 1,6 метра отзад - за 27 палети товар, две купчинки по 8 "на дълго" в средата и две по 8 "на широко". За 1,6 метра са три купчинки по 11 палети (1 584 мм високо) - 1 сама и втори ред две купчинки. Съответно могат да са 3 по дължина за 1,2 метра и за 80 сантиметра са на един ред по ширина. Като във всички случаи може да се започне с едно единично от товара най-отпред.

     За фургоните съответно и термофургон с агрегат, най-често се използват щендри за укрепване. Тези масовите с петичките за закрепване са неподходящи и общо взето формална работа вършат - колкото да са сложени. За да не се хлъзгат се натягат здраво, като стане това те стават много слаби на огъване и дори пречупване, отделно при много ниски температури се "скъсяват", отпускат или напълно падат. Точно тези почти никаква работа не вършат. Но празни палети горе-долу ще държат - за единичните палети в ред. На 7-та снимка са истински укрепващи щендри и на 6-та се вижда единият. За тези обаче не всички фургони (съответно хладилници) са предвидени. На последната снимка се виждат, само че за хоризонтално укрепване, още по-рядко има за вертикално с дупки в пода и тавана - тези биха свършили перфектно укрепване на палети които са сами в реда.

     На 4-та снимка се вижда как е на английски, за тези които не могат да за помнят, че е щендър на български, както и за истинските евроатлантици. Както е видно е: карго лоад бар или лоудинг бар. Като чуят "карго" почти всички си мислят, че означава от самолет. Не е, ако е ер карго (air cargo ) само тогава, инак си е просто товар тази дума.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 1a901cd0-ad38-4402-8547-b7ecf91682c5.87115f92cbb9e1ee4dd73808c61a9034.jpeg (9.42 KB, 320x320 - видяно 1128 пъти.)

* H53e85e71b5e648599916c4077ff3b249p.jpg (78.22 KB, 600x600 - видяно 1138 пъти.)

* 20143_full.jpg (51.27 KB, 800x800 - видяно 1136 пъти.)

* 2_6a284d1e-0300-4960-bac6-318a59f9c0a3.jpg (102.35 KB, 1100x1100 - видяно 60 пъти.)

* 17676.jpg (23.58 KB, 756x504 - видяно 1122 пъти.)

* Screenshot_2023-09-25-02-08-37-424_com.miui.gallery.jpg (392.41 KB, 2340x1080 - видяно 71 пъти.)

* v1575717364760562_Nr.jpg (76.38 KB, 800x600 - видяно 1136 пъти.)

* received_1070919274069613.jpeg (124.76 KB, 801x1734 - видяно 53 пъти.)
« Последна редакция: Понеделник, 25 Септември, 2023, 02:22:04 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #7 -: Събота, 24 Февруари, 2024, 13:42:30 »
ОтговорОтговор

    Ако товарим на платформа, нещо тежко - цял детайл или два, три. Не е лошо да знаем центъра на маси, например при един детайл и този център да го сложим на 1,5 метра от първата ос на полуремаркето или където знаем, че е добре да се сложи при други полуремаркета. Ако е ремарке тип "люлка" този център ще се постави малко преди средата на двата моста (и при три малко преди средния), за да натиска теглича на камиона. При ремарке с завиваща предна ос в средата, за да се разпредели по равно между мостовете. При триосно ремарке със завиваща предна ос, се поставя на 1/3 от разстояние между двата моста (в средата) и първия мост (назад от средата ще е). Така всеки мост ще поеме по 1/3 от тежестта. Забравил съм си чертожните принадлежности и евентуално друг път с рисунки.
     Полуремаркето отново, ако се товари с кран въжетата преди куката (стрелата), задължително минават през центъра на тежестта - така определяме къде е. Ако не минават, детайлът ще се извърти и  пак ще преминава през него. За да се намери правата която минава през него е достатъчно да се погледне от два изглежда - по дължина и ширина. Но обикновено поглед отстрани както ще бъде натоварен е достатъчно за да бъде поставен на този 1,5 метра от първата ос. Поглед отзад или отпред, помага да се прецени и сложи в средата (спрямо ляво-дясно) върху надлъжната ос.
     Когато са два детайла с еднакви маси, се слагат на равни разстояния от тази линия на 1,5 м. Когато са с различни маси се ползва формулата за въртящ момент, когато имаме двойно по-голямо рамо се изисква двойно по-малко сила. Например единият детайл е 8 тона, а другият 16. Тогава, ако 16 тонният го сложим на 2 метра от "линията" за товарене, 8 тонният е на 4 метра. Ако тежкия е на 3 метра, лекият на 6 м. Ако единият е 4 тона, а другият 20 тона, лекият ще е на 5 пъти по-голямо разстояние. M=N.r необходимо е и двамата товара да създават еднакъв момент. Във формулата N е тегло, но може да се ползва направо за сметките маса, която да е в килограми, тонове, паунди... В този случай не е от значение тежкият преди тази линия на товарене ще е, според това как е удобно и възможно. Натоварването ще е правилно разпределено на трите моста на полуремаркето и влекача, респективно двигателният мост.

     Като го чета написаното и смятам че, ако бях изкарал още няколко класа и щях да го разбера. Но вие сте образовани и най-вече много можещи, така че с половин обяснение сте го разбрали.
     Веднага се сещам за най-можещият Райбер 777,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Беше писал, че е товарил железа и преместил назад летвите на които се слага и така изместил тежестта на ремаркето. Принципно на този ПАЛЯЧО за нищо не му вярвайте. Където и да се сложат, със тях и без тях, само центъра на маса на товара е от значение. Ако товарът е тежък и е много преди тази линия ще се претовари двигателният мост, ако е много назад ще се претоварят мостовете на полуремаркето и също много опасно, ще олекне много влекачът. Това е опасно и има възможност композицията да направи "ножица" или цифрата "1", влекачът да си гледа задницата.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Screenshot_2024-02-24-12-51-52-519_com.miui.gallery.jpg (938.44 KB, 1080x2340 - видяно 11 пъти.)

* received_375466208564350.jpeg (101.8 KB, 801x1734 - видяно 11 пъти.)

* 20130913_120913_avtokran_pod_naem.jpg (120.5 KB, 600x794 - видяно 253 пъти.)

* 7b84b66f5417c48d9926b6d414e80afd (1).jpg (57.16 KB, 640x480 - видяно 256 пъти.)

* Screenshot_2024-02-24-12-47-24-851_com.facebook.katana.jpg (720.7 KB, 1080x2340 - видяно 11 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!