Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси
Форум на българските шофьори
Вторник, 27 Септември, 2022, 04:07:02 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Разпределение на товар, център на маси, натоварване на оси  (Прочетена 2514 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 13 Септември, 2021, 00:55:03 »
ОтговорОтговор

    Великите шофьори които в никакъв случай не са трактористи и комбайнери, отдавна е ясно, че не разбират от време на управлението почивки. По-отскоро вече знам, и правилата за движение не знаят. Тогава сигурно са големи КАРАЧИ когато разбира се няма наоколо други участници наоколо? И знаят как да натоварят и разположат товара?! И се зададе въпрос в групата:

https://m.facebook.com/groups/119694538227826/permalink/1681377102059554/

"Въпрос:
Стандартно ремарке 13.6м,  3 оси натоварено с 12300кг по дължина 8 метра започващи от влекача назад.  Оста на влекача дали ще е претоварена? Scania R 410. Благодаря"

     Ясно, елементарен въпрос за тези с "милиони километри", хем са добри в теорията, хем и много опитни! Повече отговарят: претоварен си, други на кантар си - предполагам ще рече 11,4 или 11,6 или 11,5 тона на двигателния мост?

     Много често нещата се усложняват когато не са чак толкова сложни. Преминаване на кръстовището: първи преминават тези по пътя с предимство, ако го напускат дясностоящ или този който завива надясно, ако пътят с предимство продължава напред. Дори да има трамвай на пътя без предимство, първи са тези от пътя с предимство, независимо от посоката на движение и дали го напускат. Тези от пътя без предимство пропускат всички от пътя с предимство и помежду си движещият се направо или надясно пред завиващите наляво при пресичане на път с предимство. Когато си променя посоката пътят с предимство тези на пътя без предимство също се ръководят от правилото на дясностоящ. Няма понятия свършва му предимството в кръстовището, няма "СТОП"-ът е с най-малко предимство или чака последен. Като ги слушаш толкова е сложно, че няма ред на преминаване, те самите "велики" успяват някак да минат поради "милионите си километри". Питал съм движещ се по път с предимство и правиш ляв завой и отдясно има друго ППС без предимство (може и "СТОП" да е) и пропускаш ли го, та нали "предимство ти свършва в кръстовището" (снимка две)? В този случай - НЕ. Значи понякога свършва, друг път не, трети път може би - жени ли нещо обсъждат, струва ми се? Такива размити позиции са естествени за тях! Когато имаме и знак "СТОП" (снимка трета) как го познаваме за да му отнемем предимството? Имали уникална форма повече знаци от групата относно предимство. Все си мислех, че са със специална форма при заснежаване и замърсяване да си личат, а то какво било! Интересно когато ъгълът на виждане съвпада с равнината която е знакът? Ми направете ги така и тогава да се виждат! Не знам също, ако има голяма сграда например как става виждането на чужди знаци? В този случай (снимка трета), ако приемем, че това голямото закрива знака "СТОП" и как ще го видим, за да преценим и му "отнемем" предимството? Ама това е толкова е сложно, че няма решение. Още малко, ама има още много. Кръговото кръстовище не е точно кръстовище и е със специални правила, ако няма пътни знаци относно предимство. Фундаменталното правило на дясностоящ се прилага изключително рядко, не се прилага на кръгово, при едновременно престрояване, ако дясностоящ е със "СТОП" и изобщо в много, много редки случаи.

     Друго много сложно е например спирачен път - ма то зависило много от масата, зависело колко широки гуми, от какви ли не работи зависи и е толкова сложно. Ама те от опита си знаят, ако се движи с ей такава скорост, ще спре за ей толкова разстояние - колко е приблизително, това си е тяхна тайна?! Тук повече:

http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=4025.msg90380#msg90380

     И разбирате ли колко сложни са тези неща? Ами как да разпределим товара, така че да е с някакво желано натоварване по осите? Това е много сложно, то зависи къде е, зависи дали има отзад и можете да прочетете в коментарите. Направо толкова е сложно, че няма такъв супер компютър да изчисли кое как ще е, Така че ако има грешка, то е защото е много сложно.

     Както всичко друго се усложнява и обяснението е психологическо - да се прикрие елементарно незнание! Простото и елементарното е, че целият товар има център на тежестта или център на масите. Предполагам знаете, това е точка в която, ако бъде закачен (хипотетично) тялото (в случая товарът) то би било в безразлично равновесие (има устойчиво и неустойчиво равновесие)?! Значи ни интересува къде е центъра на маса и къде да го разположим по дължината, в случай че има възможност за преместване. Най-често срещаните триосни полуремаркета. На някои има белег на 1,5 преди първата ос и пише например 30 t. Това означава при тежък товар да се гледа неговият център на маси да е близо до тази линия. Например товар който е хомогенен с маса 25 тона и е дълъг 2 метра. Значи центърът му е на един метър от началото или края, ако е 7 метра, значи на 3,5 и този център се слага върху линията на 1,5 от първата ос.
     Ето една схема (снимка първа) за триосно полуремарке Шмиц, намира се центъра на товара и по схемата се гледа на съответното място от предната стена (по дължината на ремаркето) колко е допустимо в тонове (по височината е нанесено). Тази схема е приблизителна, лафетът може да е с променено положение, но може да се пробва доколко съответства на конкретна композиция. Правилното разположение при товарене е важно, защото обикновено после не може да се направи почти нищо. В Америка, много камиони имат преместване на лафета и преместване на осите на ремаркето. В Европа почти не се среща влекачи с преместващ се лафет.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_955965434970038.jpeg (36.9 KB, 507x897 - видяно 691 пъти.)

* FB_IMG_1631484435206.jpg (15.48 KB, 450x260 - видяно 383 пъти.)

* FB_IMG_1631484558617.jpg (26.53 KB, 710x693 - видяно 389 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 13 Септември, 2021, 00:55:03 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Неделя, 12 Юни, 2022, 20:47:44 »
ОтговорОтговор

    Няма въпроси, явно всичко толкова добре е обяснено, нали така?!

     Намерих по-добра схема, ама по-малко работа ще върши, защото е за полуремарке с максимално натоварване 39 тона или товар около 32 тона. Можете да погледнете в графа (F.1) вероятно ще пише 39 000 кг. Допустимо е за натоварване, но в повечето случаи не е допустимо за движение. Или е допустимо с заплащане на такса или глоба. Най-долу двете снимки са със знака за къде може да се разположи центърът на тежестта, на 1,5 метра пред първата ос на полуремаркето.

     Забравих да спомена откъде ми дойде идеята за тази тема. Естествено че не е от някакъв камион/ремарке. Дадоха ми да карам РК1 демек с едно колело количка с ръчно управление. Не е такава като снимка 2, по-стара с дървени дръжки, но става за онагледяване. Понеже имало много овчари, козари, паткари (от скромност няма да се обаждам), за тях засега нямам идея. Имало много каруцари. За комбайни и трактори все още няма да разисквам, защото като изключим извънгабаритните, всички останали камиони и ремаркета са с много по-малко особености от тракторните ремаркета и прикачен инвентар.
     Относно РК1 наблюденията ми са: повдигаш нагоре и голяма част от натоварването отива на колелото, стига да не се обърне товарът. При тази позиция трудно се преодоляват препятствия и дори камъче може да обърне количката. Има приказка за малкото камъче което преобръща колата (количката). На тези с дървените дръжки могат да се хванат по-напред и става по-маневрена, но пък тежи повече.

     Малко и за каруците, тези на снимките се дават пари за да те возят. По-скоро каляски. Относно натоварването, при тези каруци не се предава натиск от товара, в случая пътници на конете. Но пък имат съвременно оборудване. Четири дискове спирачки и спирачка на завиващия мост, която е за блокиране.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* received_1433714240478238.jpeg (90.77 KB, 1680x1148 - видяно 11 пъти.)

* 45102-ra4na-koli4ka-altrad-limex-lmx100151-100-litra-.jpeg (40.61 KB, 1000x1000 - видяно 215 пъти.)

* received_558704068975561.jpeg (255.34 KB, 2048x945 - видяно 13 пъти.)

* received_5058704107518376.jpeg (265.04 KB, 2048x945 - видяно 6 пъти.)

* received_1121613721753012.jpeg (282.31 KB, 945x2048 - видяно 8 пъти.)

* received_558134929042310.jpeg (252.76 KB, 945x2048 - видяно 8 пъти.)

* received_5128697737216616.jpeg (74.57 KB, 1734x801 - видяно 7 пъти.)

* received_396523369191785.jpeg (85.93 KB, 1734x801 - видяно 10 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Неделя, 12 Юни, 2022, 20:47:44 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1772/-784
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7137
Теми: 532



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Неделя, 19 Юни, 2022, 10:21:31 »
ОтговорОтговор

Не съм от онези шофьори, които знаят всичко и затова ще се въздържа от задълбочен коментар.
Товарил съм в Германия и ми направи впечатление, че човекът с мотокара си носеше лист хартия, рулетка и много внимателно мереше разстоянията и слагаше подложки против хлъзгане на точно определени места и след това качваше товара.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1725/-320
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1791
Теми: 100



Активност
1%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #3 -: Понеделник, 20 Юни, 2022, 14:59:35 »
ОтговорОтговор

... Товарил съм в Германия и ми направи впечатление, че човекът с мотокара си носеше лист хартия, рулетка и много внимателно мереше разстоянията и слагаше подложки против хлъзгане на точно определени места и след това качваше товара.

     Това всъщност е много добре за шофьора. Много често в Германия схемата на товаренето е съгласувана с тяхната служба BAG и ако е натоварен по тази схема няма как шофьор да бъде глобен. Друга страна която нейният президент е много "загрижен" за шофьорите - Макрон. При тях, ако има правилно и грешно ще те натоварят грешно. Ако е брезент и има възможност да се натовари от едната страна, ще е отдясно, в почти всички останали от двете страни. В Германия и Австрия как товарят и разтоварват почти винаги отляво?

     Много често притесненията са претоварване на оста на диференциала, само че има и минимално натоварване. На много места не се интересуват, водачът се заинтересува когато забоксува, ама в Швейцария направо си глобяват. Изискванията са да са поне 25% от общата маса да бъде там, алинея (3).
     За единична ос може да се говори когато е на повече от 1,8 метра една от друга и тогава може да се натоварва до 10 тона. Много често си нямат на идея, че при по-малко разстояние от 1,8 метра са по-различни. Разстояние при група оси, като не съм сигурен дали е българска или руска, по-долу се наричат двойни и тройни оси е 1,31 метра, в интервала 1,3 и 1,8 метра.


НАРЕДБА № 11 ОТ 3 ЮЛИ 2001 Г. ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ИЗВЪНГАБАРИТНИ И/ИЛИ ТЕЖКИ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 67 ОТ 2007 Г.)

Чл. 7. (1) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС с допустими максимални маси по чл. 6, ал. 1 с пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по всички пътища, отворени за обществено ползване, както и за ППС със същите маси без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение само по дадените в приложение № 2 отворени за обществено ползване пътища, е за:
1. единична ос - незадвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,0 m - 11 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на ремаркета и полуремаркета, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t;
4. единична ос - задвижваща:
а) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 2 и 3 - 11,5 t;
б) на ППС при условията на чл. 6, ал. 1, т. 4, 5, 6 и 7 - 11,5 t;
5. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1 m - 11,5 t;
б) от 1,0 включително до 1,3 m - 16 t;
в) от 1,3 включително до 1,8 m - 18 t (19 t);
6. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос на моторни превозни средства, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 21 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Допустимото максимално натоварване на ос за ППС без пневматично или признато за еквивалентно на него окачване за движение по пътищата, отворени за обществено ползване, които не са дадени в приложение № 2, е за:
1. единична ос, незадвижваща или задвижваща - 10 t;
2. сумата от натоварванията на ос на една двойна ос, когато разстоянието между осите е:
а) по-малко от 1,3 m - 13 t;
б) от 1,3 m включително до 1,4 m - 16 t;
в) от 1,4 m включително до 1,8 m - 18 t;
г) равно или по-голямо от 1,8 m - 20 t;
3. сумата от натоварванията на ос на една тройна ос, когато разстоянието между осите е:
а) равно или по-малко от 1,3 m - 19,5 t;
б) над 1,3 m - 24 t.
(3) Натоварването на задвижващата ос или на задвижващите оси на моторни превозни средства или на състав от ППС не трябва да бъде по-малко от 25 на сто от общата маса на моторното превозно средство или на състава от ППС.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2007 г.) Стойността в скоби по ал. 1, т. 5, буква "в" се отнася за случаите, когато задвижващата ос е оборудвана със сдвоени гуми и пневматично окачване или окачване, което е признато за еквивалентно, в съответствие с изискванията, посочени в приложение № 1, или когато всяка задвижваща ос е оборудвана със сдвоени гуми и максималното натоварване на всяка ос не надвишава 9,5 t.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!