Следващ втори вариант на ситуацията с внезапно навлизане пред МПС превозващо правостоящи хора. Навлизането е безконтактно, но при изцяло "правилно" разположението в лентата, този с новата ориентация рязко спира или продължава спирането. Поради характера на товара (живи хора) или водачът прецени, че здравето на возещите се хора е по-важно от ламарините на поредния малоумник или пък при напълно изправни спирачки на автобуса/тролейбуса гумите на предния са на практика по-скъпи и са за спиране, докато на задния са с други приоритети.
Има ПТП има пострадали, при такъв сблъсък винаги този отзад е "виновен". Тоест виновен е този който не е виновен, в предния случай пострадалите хора сами са си виновни.
В българското законодателство има наказание за опасно шофиране или хлъзгане (дрифт), обаче такова поведение едва ли би се санкционирало, при условие, че има ПТП, евентуално пострадали и дори загинали. Това, ако не е малоумно и супер относително!
И в двата споменати случая този които е виновен, няма да е виновен. Този дори би казал: аз просто си карах и ме удариха отзад! И ще препоръча "мъдро": да се спазва дистанция! Хипотетично има вероятност при свидетели да се докаже някаква вина на наистина виновния.
Но, ако свидетелите не са пострадали, българската логика е, че не ги засяга. И все пак, ако се намерят желаещи ще им бъде за последно, като видят какви са разправии и накрая вероятно виновникът ще бъде оправдан или ще се проточи до безкрайност.
Дори не само в България може да е така. Онзи Асен където беше споменат, става свидетел на леко ПТП с паркирала кола в Германия. И виновната шофьорка е избягала. Ходил е в съд като свидетел, ама каза, че му е за последно.

