Електромобили
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 11:49:39 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Електромобили  (Прочетена 6383 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #15 -: Вторник, 14 Март, 2023, 20:42:51 »
ОтговорОтговор

Топ 10 на най-мощните електрически коли
Преобладават редки автомобили, Tesla е с два, а някои още не са доставени на първите си клиенти



Има дебат доколко стряскащите динамични характеристики на електрическите автомобили са пропорционални на чувството и емоцията, които дават тези с ДВГ.

Не е само до звука от мотора и ауспуха. Мнозина казват, че бързината по права линия, съответно ускорението, както и максималната скорост, не означават “пърформанс”. В това понятие има много повече като характеристики на един автомобил.

Има дебат доколко стряскащите динамични характеристики на електрическите автомобили са пропорционални на чувството и емоцията, които дават тези с ДВГ.

Не е само до звука от мотора и ауспуха. Мнозина казват, че бързината по права линия, съответно ускорението, както и максималната скорост, не означават “пърформанс”. В това понятие има много повече като характеристики на един автомобил.

И все пак така или иначе отиваме към ерата на електромобилите, така няма как да избягаме от разговора за тяхната максимална мощност, тегло, ускорение и т.н. Докато има коли, независимо какво и как ги задвижва, че има и приказка за динамика.

Главозамайващата максимална мощност на спортните (и не само) електромобили идва от големи батерии със съвременна химия и най-често цели четири електромотора.

Много мощ се стоварва още от първото завъртане, а понякога тези машини излизат по-бързи от първоначално обявеното. Така спринт до 100 км/ч за две и по-малко секунди вече е нищо работа.

Производителите казват, че тези луди мощности не са само за права линия, защото колкото по-голям е моторът, толкова по-голяма енергия може да върне към батерията по време на регенеративно спиране. Така че това не само са едни от най-бързите автомобили на планетата, но в много отношения са и най-ефективните.

Британската медия Autocar прави топ 10 на най-мощните електрически автомобили в серийно производство, като “серия” за някои от тях е условно понятие. Други предстои да започнат да се доставят, но идеята е, че производството вече е стартирало.

Едно е сигурно - тази класация няма да остане дълго в този вид.

Челната десетка

1. Lotus Evija - 2039 к.с.
2. Aspark Owl - 2012 к.с.
3. Rimac Nevera - 1913 к.с.
4. Pininfarina Battista - 1902 к.с.
5. Lucid Air - 1111 к.с.
6. Tesla Model S Plaid - 1020 к.с.
7. Tesla Model X - 1020 к.с.
8. Maserati Granturismo Folgore - 761 к.с.
9. Porsche Taycan Turbo S - 761 к.с.
10. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ - 761 к.с.



     Източник: Carmarket.bg

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Вторник, 14 Март, 2023, 20:42:51 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #16 -: Петък, 24 Март, 2023, 15:50:21 »
ОтговорОтговор

Затова може да завиждаме: “китайският Hummer” е с 1088 к.с.

Гигантският всъдеход не е никак евтин, богатите руснаци ще могат да го имат срещу 16 млн. рубли или 384 000 лв. И е електрически.



В Русия се продава мощният 1088 к.с. всъдеход на Dongfeng, оценен от „Нео Карс” на 16 млн. рубли, които към днешна дата възлизат на 384 000 лева. Моделът M-Hero 917, който в Китай се продава под марката Mengshi, стъпва на рама и по форма и габарити е много близо до Hummer. Близо е и като офроуд възможности с 31 см ъгъл на заход и отход.

Отличава се със същите остри ръбове по корпуса, които са основната характеристика на много агресивния дизайн, в който единствените гладки повърхности са на вратите. Дори кутията за резервната гума върху петата врата е осмоъгълна, заобиколена от стопове, каквито в друг автомобил не сме виждали. Дължината на тежкия офроудър е почти 5 метра, което го прави малко по-дълъг от осемместния Hyundai Palisade. Теглото на „Героя” до 3293 килограма също е впечатляващо.

Но още по-впечатляващо е, че тук говорим за електромобил! Той се задвижва от четири електромотора със сумарна мощност 1088 к.с. и 1400 Нм въртящ момент.Те осигуряват ускорение до 100 км/ч за 4,2 секунди. Батерията (NMC) е дело на CATL и капацитетът й е 140 kWh (енергията на батерията, не капацитетът - бел на прекопировача). Автономният пробег на модела по заводски параметри е 505 км, но тук пак ще уточним, че това чудовище тежи до 3,3 тона.
Друг интересен факт е режимът за движение Crab Walk, който му позволява да се движи по диагонал. С такава характеристика може да се похвали електрическият Hummer.

В Китай M-Hero 917 се предлага и във версия с три електромотора: два на задната ос и един отпред. Максималната мощност тук е 916 к.с. и 1050 Нм метра. Но в сметката има и 1,5-литров бензинов турбомотор, който обаче захранва само батерията с капацитет 66 kWh. Тук пробегът вече достига 800 км.

     Източник CARMARKET.BG

     Джип които изначало е бил за места далеч от пътищата, а в Русия има много. Минусите при електрически автомобили са особено очебийни. Свобода на придвижване, остава само идея.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Петък, 24 Март, 2023, 15:50:21 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #17 -: Петък, 24 Март, 2023, 19:07:25 »
ОтговорОтговор

Вече и електрическите мотоциклети са с отделни регистрационни табели.

Снимка: Facebook

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Електрически мотоциклет.jpg (69.7 KB, 960x720 - видяно 343 пъти.)
Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #18 -: Събота, 25 Март, 2023, 05:28:47 »
ОтговорОтговор

Вече и електрическите мотоциклети са с отделни регистрационни табели.

Снимка: Facebook

     Колите за известно време няма да плащат синя (или друга цветна зона), може би нямат винетка и не плащат данъци - за последното номерът не е решаващ. Същите права дават и украинските номера - нямаше да е лошо, ако държавата не се държеше враждебно към плащащите данъци. Ел. моторите какво ще спечелят с такъв номер? В България нямат винетка двуколесните и е ненужно плащане на зона, евентуално влизане срещу знак за забрана на двуколесните? Струва ми се тази забрана е обикновено заради шума.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #19 -: Събота, 13 Май, 2023, 10:06:38 »
ОтговорОтговор

     Доста по-лесно се запалват и горят от бензинови. Във видеото: леки коли, автобуси и мотори.


https://fb.watch/ku-qBdgCT4/

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #20 -: Неделя, 26 Ноември, 2023, 23:54:05 »
ОтговорОтговор

    Гледам снега и си мисля, колко щяхме да сме цъфнали и вързали, ако бяхме по-верни евроатлантици. Освен нашите политици-лизачи или еничари, да прегръщаме еврогейските идеи още по-ентусиазирано. Ако снегорините биха били на ток - съвсем друго ще е. Ако вече бяхме затворили ТЕЦ-те и АЕЦ - съвсем друго ще е и без сняг. При: топло, слънчево и лек вятър - ще бива. Тези които нямат ток, а са гласували за или не са гласували срещу еничарите. Приемайте го за репетиции това е еврогейското бъдеще. Ще има ток, ако си внесем на каквато цена ни предложат. Вие сте от модерните и нямате пушещи бракми. Малко е свършил токът в батерията и няма такъв - романтика. Токът и в телефоните свършва, ама те и мобилни мрежи могат да спрат. Нали не мислите, че разговорът върви по някакъв "етер" например?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #21 -: Петък, 22 Декември, 2023, 01:29:35 »
ОтговорОтговор

"Иначе всичко е безплатно Ъ??
Батерия за Tesla Model S, (цена 16 500 долара) снимка от сайт за продажби Allegro Poland . За да я произведем, имаме нужда от:
12 тона скали за получаване на литий
5 тона скали за получаване на кобалт
3 тона скали за получаване на никел
12 тона скали за получаване на мед
Преместваме 250 тона пръст и камъни, за да получим:
12 кг литий
30 кг никел
22 кг манган
15 кг кобалт
100 кг мед
200 кг алуминий, стомана и пластмаса
Caterpillar 994A, използван за преместване на земната маса, изразходва 1000 литра дизелово гориво за 12 часа.
Най-накрая имаме мечтаната кола с нулеви емисии, която трябва да зареждаме с ток, за производството на който, отново замърсяваме планетата в приблизително съотношение 10 kW = 1 литър дизл.
Единственият проблем, който остава да решим за планетата, е да премахнем кравите и да ги заменим с щурци."


     Вчера споменаха в едно видео, че Джон Кери, който е голям привърженик на електрически автомобили е произвел с частния си самолет 320 тона или 320 хиляди тона въглеродни емисии. Само него ползва. Като с ваксинирате, препоръчват вие да си слагате. В София тези дни имаше голямо замърсяване на въздуха. Въпреки "гениалните" мерки и ограничения за старите автомобили.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #22 -: Събота, 30 Декември, 2023, 00:38:21 »
ОтговорОтговор

     Онзи ден по новините казаха, че са купили може би 13 трамвая, дали беше за линия 5 или за друго?! Интересно ми е защо не ги правят на акумулатори, ами традиционните както са били. Нещо няма ли да са "по-модерни", "по-розавички", поне амбреаж да им сложат. Ей го: кмет, финансов министър и много други. А там най-често са жени и още някои.
     Друго е важно. Цената на един трамвай е 3 милиона и още няколко композиции от тези къде ги карат "най-великите". То и повечето трактори са по-скъпи от композиция на камион, за комбайн да не говорим, тролеят също, но не мога да дам в момента конкретна сума. Въпросът е: колко е по шофьор ватманът/ватманката от шофьора на камиона, щом като кара нещо почти 10 и 15 пъти по-скъпо от камион?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* IMAGE_12541698_40_0.jpg (92.34 KB, 823x400 - видяно 65 пъти.)

* 745-425-tramvaj.jpg (65.43 KB, 745x425 - видяно 62 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #23 -: Сряда, 24 Януари, 2024, 18:48:49 »
ОтговорОтговор

Много интересна статия!
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/53202-zashto-elektromobilat-vse-oshte-e-revolyutsiya-na-kredit

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2215/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #24 -: Събота, 10 Февруари, 2024, 12:36:03 »
ОтговорОтговор

Обвиниха "Мистър Бийн" за слабите продажби на електромобили във Великобритания
Мозъчният тръст Green Alliance заяви, че Роуън Аткинсън уврежда имиджа на по-екологичните коли


Роуън Аткинсън е обвинен, че "уврежда" репутацията на електрическите превозни средства (EV) и допринася за слабите им продажби. Актьорът от "Мистър Бийн" беше привикан в Камарата на лордовете по време на заседанието на комисията по околната среда и изменението на климата, пише Sky News.

Green Alliance разкри, че коментарите на Роуън Аткинсън могат да попречат на правителствения план да спре постепенно бензиновите и дизеловите автомобили преди 2035 г.

Неправителствената организация предоставя като доказателство коментар на актьора от "Мистър Бийн" от юни 2023 година даден пред в. "Гардиън".

"Обичам електромобилите. Бях един от първите, които си взеха такъв. Но все повече се чувствам измамен", гласеше заглавието на статията на Роуън Аткинсън.


Роуън Аткинсън е обвинен, че "уврежда" репутацията на електрическите превозни средства (EV) и допринася за слабите им продажби. Актьорът от "Мистър Бийн" беше привикан в Камарата на лордовете по време на заседанието на комисията по околната среда и изменението на климата, пише Sky News.

Green Alliance разкри, че коментарите на Роуън Аткинсън могат да попречат на правителствения план да спре постепенно бензиновите и дизеловите автомобили преди 2035 г.

Неправителствената организация предоставя като доказателство коментар на актьора от "Мистър Бийн" от юни 2023 година даден пред в. "Гардиън".

"Обичам електромобилите. Бях един от първите, които си взеха такъв. Но все повече се чувствам измамен", гласеше заглавието на статията на Роуън Аткинсън.


По думите му освен "малко бездушни", употребата на литиево-йонни батерии определено не е много екологична. Аткинсън е известен с любовта си към автомобилите.

Според него много по-добре за околната среда е един автомобил да е по-качествен, а собственикът му да го кара по-дълго време. Друга мярка трябва да е навлизането на синтетичните горива.

Актьорът е завършил електротехника и електронно инженерство. Той е посъветвал приятелите си да "се въздържат" от покупката на електромобил, освен ако нямат стар дизел.

"Все по-често чувствам, че нашият меден месец с електрически автомобили е към своя край и в това няма нищо лошо", завърши Аткинсън.

The Guardian публикува отговор на следващата седмица от Саймън Еванс, заместник-редактор и старши редактор по политиката на сайта за климатични новини Carbon Brief, който искаше да развенчае твърденията на Аткинсън.

Г-н Евънс написа: "Най-голямата грешка на Аткинсън е неуспехът му да признае, че електрическите превозни средства вече предлагат значителни глобални ползи за околната среда в сравнение с автомобилите с двигател с вътрешно горене."

Тезата на Роуън Аткинсън също е базирана на научни изследвания.

"Колкото по-често сменяме колата, толкова повече въглероден диоксид се отделя. Това няма да се промени ако колите са електрически, защото щом търсенето на нови автомобили се усили, ще се увеличат и емисиите от производството им", заявява Шигеми Кагава, професор в Икономическия факултет на университета Кюшу и ръководител на изследването.

На практика, това означава, че една 20-годишна кола е по-екологична от електромобил, който има само 10 години живот на батериите си.

Подмяната на автомобили е особено бърза в Япония. Средно, животът на една кола в страната, от производството до завършването ѝ в автоморга е 13 години. Времето, което първият собственик прекарва с чисто новата си кола, е само седем години.

Тези тенденции се дължат до голяма степен на масовото производство, свръхпотреблението и затегнатите регулации над по-старите автомобили.

"Въглеродният отпечатък на автомобила не е само горивото, което той използва. За да се произвеждат коли с алтернативно гориво, целящи намаляване на емисиите от шофиране, са необходими добив на ресурси, производство на суровини, автофабрики и мегаконтейнери за транспорт. Всички тези точки във веригата произвеждат CO2", заявява професор Кагава, допълвайки, че малкият жизнен цикъл на автомобилите влияе особено зле на околната среда.

     Източник: auto.dir.bg

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* images (12).jpeg (10.26 KB, 169x299 - видяно 41 пъти.)

* b9369b73dc85cfc926af0b2eb7c39c79.jpg (37.07 KB, 565x387 - видяно 41 пъти.)

* rowan-atkinson-1064018.jpg.gallery.jpg (105.48 KB, 1200x800 - видяно 39 пъти.)

* 1366x768.jpg (136.01 KB, 1366x768 - видяно 16 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!