Форум на българските шофьори
Четвъртък, 01 Юни, 2023, 03:01:55
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Дискусии и проблеми
>
Общ раздел
>
Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
Страници: [
1
]
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми (Прочетена 1285 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
-:
Неделя, 19 Март, 2023, 00:34:23 »
Отговор
Имаше една тема за поставяне на вериги на колелата. Най-бързите за 2 (две) минути ги поставят. Логично е демонтаж-монтаж на гума за камион 3 минути и още най-много по минута за сваляне и качване? Вероятно темата няма да им е полезна, а и те за темата, като обикновено. Предполагам "най-великите" имат по един такъв комплект за демонтаж-монтаж на гуми? Не заемат много място, с изключение на този "въздухостреляч", ама той може да се замени и със силно запалими вещества (течност или газ). На първото видео, с каква лекота се справя девойката, как ли се справят "професионалисти"? На второто бившият югославянин казва, че за китайските няма да стане по този начин, но тези са марка Каменен мост.
https://youtu.be/YEQqJB839VI
https://youtu.be/LBruOiZyBbs
Screenshot_2023-03-18-23-49-52-938_com.google.android.youtube.jpg
(511.63 KB, 2340x1080 - видяно 9 пъти.)
Screenshot_2023-03-18-23-52-50-911_com.google.android.youtube.jpg
(493.92 KB, 2340x1080 - видяно 9 пъти.)
Screenshot_2023-03-18-23-52-56-998_com.google.android.youtube.jpg
(568.93 KB, 2340x1080 - видяно 13 пъти.)
Screenshot_2023-03-18-23-50-38-418_com.google.android.youtube.jpg
(762.05 KB, 2340x1080 - видяно 18 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
-:
Неделя, 19 Март, 2023, 00:34:23 »
Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #1
-:
Петък, 24 Март, 2023, 00:31:19 »
Отговор
https://youtube.com/watch?v=iwEM4WKrO2E&feature=share
Този младеж се е постарал да направи видео, за смяна на гума полуремарке. Прави осигуряване срещу потегляне с два клина. Имам огромни съмнения, че ако не са поставени по определен начин нещо биха възпрепятствали, като самоволно потегляне - ама няма да стане по-лошо. Показва как по-лесно се повдига чрез възглавниците на полуремаркето и на практика може да се повдигне без използването на крик, а само с трупчета например. Ще вметна, че за такова повдигане е за предпочитане да се освободят спирачките на ремаркето - но само при наличие на закачен влекач. Защото при повдигане на полуремаркето мостове се опитват да се придвижват напред или да премести цялата композиция назад. Това не се отнася обикновено при влекач Волво, но при другите за да се освободят се откача жълтата лула. И последно, така както е подпрял гумата има не малко вероятност да се откърти някоя лайсна или коланче на брезента.
https://youtube.com/watch?v=qjTU8BlthCU&feature=share
Ето този Пламен Иванов - Барни, качва на някакво състезание гума. Преди няколко години беше спечелил европейското състезание на Renault Trucks. И беше спечелил нова композиция. Използва електрически гайковерт (на батерия по-скоро). Има хора + камион с конкретни гуми, сменят гуми на 3-4-5 хиляди километра, за такива е силно препоръчително. Досега се чудех откъде го познавам, бяхме на една маса на сватбата на мой съученик.
Screenshot_2023-03-23-23-33-32-657_com.miui.gallery.jpg
(367.46 KB, 1080x2340 - видяно 17 пъти.)
Screenshot_2023-03-23-23-33-44-942_com.miui.gallery.jpg
(276.31 KB, 1080x2340 - видяно 13 пъти.)
received_1170466087159309.jpeg
(215.58 KB, 2048x945 - видяно 14 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #1 -:
Петък, 24 Март, 2023, 00:31:19 »
Активен
цецодебел
Потребител герой
Рейтинг: +220/-57
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 843
Теми: 17
Активност
0%
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #2
-:
Петък, 24 Март, 2023, 18:43:05 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Петък, 24 Март, 2023, 00:31:19
Ето този Пламен Иванов - Барни, качва на някакво състезание гума. Преди няколко години беше спечелил европейското състезание на Renault Trucks. И беше спечелил нова композиция. Използва електрически гайковерт (на батерия по-скоро).
Тоя не беше ли чорбаджията на Съни ? Беше спечелил някакво състезание за икономично шофиране ( не че 777 няма да го бие
) но Реното май му го дадоха само за една година.
А ми е много интересно, да го видя с тоя гайковерт първо да развие гайките.
Активен
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #3
-:
Събота, 25 Март, 2023, 23:59:18 »
Отговор
Цитат на: цецодебел в Петък, 24 Март, 2023, 18:43:05
Тоя не беше ли чорбаджията на Съни ? Беше спечелил някакво състезание за икономично шофиране ( не че 777 няма да го бие
) но Реното май му го дадоха само за една година.
Да, фирмата му е "Съни Ко" има може би още две с подобни имена. Най-редовно печели първо място за България и тогава му дават Рено или Волво (композиция) за 3 месеца. Тогава беше станал европейски шампион и му я подариха. Нашият палячо по простотия би победил всеки, не се съмнявам - с простотия разбира се. Вероятно като преувеличава с едни поне 10-15 години за времето, а изминатото разстояние включи и това с лека кола самолет и в мислите си, заявеното е поне два или три пъти повече от реалното. Обаче стигаме до моженето и то е толкова голямо, колкото приказките му?!?!?! Вярвам го толкова, колкото политиците при появата на коронавирус се загрижиха за народа си. Наистина не всеки е обръщал камион и минавал под нисък мост като него - това е само широко известното.
Цитат на: цецодебел в Петък, 24 Март, 2023, 18:43:05
А ми е много интересно, да го видя с тоя гайковерт първо да развие гайките.
Ако беше станало на дума преди няколко дена, бих се съгласил на 100%. Тази резба М20х1,5 ли е? Имахме си един шлосер, хипотетично би могъл да ни помогне, макар че нямам спомен да е показал знания в тази област. Дори беше Шофьор номер едно, ама преди повече от 10 години. Оттогава е ибрикчия, мие насрани политически задници, преди беше на Тиквата, ама може да се е издигнал?
Тези гайки се затягат с лост поне 1 метър дължина, струва ми се много от тях се препоръчва затягане с момент 650 Нм (нютонметра). Това ще рече на тръба един метър да си използва теглото, 65 кг девойка дори ще успее. Само тези около 50 кг, ще се наложи да използват по-дълъг лост или да погледнат някой мъж подходящо. Обикновено за всеки случай се скача (в хоризонтално положение на тръбата) с 100 кг. Демек около 1 000 Нм, въртящ момент. Гайката е с радиус 10 мм, а тръбата 1 000 мм, тук имаме 100 пъти увеличението на силата. Въздушните ударни гайковерти за камион и са над 10 кг и задължително се държат с две ръце, но пак са с много по-малък радиус от тръбата. Този радиус е например 10 см, което е 1/10 от тръбата на която скачат едни 100 кг. От Третият принцип на механиката имаме обратно насочена сила, със същата големината. Теоретично ще се равнява тази сила на теглото на 1 000 кг. Да, ама не става така явно с ударът, тези сили се намаляват много десетки пъти. Всички това е някаква теория. Вчера взех, че се обадих на един мой адаш, който знам, че не само е виждал камион, като мен когато ми подплаши патките, но и кара. Интересното е, че има такъв ударен гайковерт на батерията Макита с 1 400 Нм, за 1 500 лв. Попитах го може ли направо да ги развие и каза, че така ги развива. Тези дни е гърмял гума и е успял да я смени за 15 минути. Също каза, че развива всички болтове и гайки на лафет, защото го е местил с две дупки. А бе това лафет, седлото на седлови влекач ли беше?
Screenshot_2023-03-25-22-57-26-413_com.android.chrome.jpg
(559.81 KB, 1080x2340 - видяно 12 пъти.)
Screenshot_2023-03-25-14-57-01-431_com.android.chrome.jpg
(332.37 KB, 1080x2340 - видяно 11 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
цецодебел
Потребител герой
Рейтинг: +220/-57
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 843
Теми: 17
Активност
0%
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #4
-:
Неделя, 26 Март, 2023, 19:13:46 »
Отговор
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ в Събота, 25 Март, 2023, 23:59:18
Ако беше станало на дума преди няколко дена, бих се съгласил на 100%. Интересното е, че има такъв ударен гайковерт на батерията Макита с 1 400 Нм, за 1 500 лв. Попитах го може ли направо да ги развие и каза, че така ги развива. Тези дни е гърмял гума и е успял да я смени за 15 минути.
И аз бих се съгласил ако е завивано с динамометричен, но случая в 90% не е такъв. Обикновено се ползва 2 метра тръба и 130 кг прасе което да скача отгоре
Аз ползвам за развиване това:
Е, малко търговския вид на джантата страда. Случвало ми се е гайковерт( голям на въздух ) да не може да развие гайка.
Активен
Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #5
-:
Понеделник, 27 Март, 2023, 01:39:14 »
Отговор
Цитат на: цецодебел в Неделя, 26 Март, 2023, 19:13:46
И аз бих се съгласил ако е завивано с динамометричен, но случая в 90% не е такъв. Обикновено се ползва 2 метра тръба и 130 кг прасе което да скача отгоре
Аз ползвам за развиване това:
Качих снимката, в случай че изчезне от сайта. Това го пишат редукторен ключ, а му казват маткап. Не знам как е правилно? Този уред е задължителен, ама май много не знаят онова което прилича на удължител, как се използва? Но, ако няма професионален гайковерт (на батерия), може да се използва и такъв за 100 лв след разхлабване с маткапа, достатъчно бързо се развива и "прилично" затяга. Затягане с тръба или динамометричен ключ е задължително. Както и проверка след 50 км (така го дават навсякъде), може и след 100 и повече. Дори след каране от няколко часа, се загрява и много по-лесно се дозатяга. Има ударни вложки които се продават, желателно е да има и размер 32 мм. Тези които наистина имат нужда е най-добре да носят въздушен (като за кола) и се взима въздух от червената лула - там е с най-голям дебит и сравнително къс маркуч. Струва ми са много по-евтини за ползване от шлауфка.
Цитат на: цецодебел в Неделя, 26 Март, 2023, 19:13:46
Е, малко търговския вид на джантата страда. Случвало ми се е гайковерт( голям на въздух ) да не може да развие гайка.
В кой случай се такова джантата? С маткапа съседната гайка поема огромна натоварване и тя губи "търговски вид".
5869304_105558418_big.jpg
(23.57 KB, 400x400 - видяно 125 пъти.)
Screenshot_2023-03-27-01-14-22-198_com.facebook.orca.jpg
(696.17 KB, 1080x2340 - видяно 11 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #6
-:
Петък, 07 Април, 2023, 01:01:20 »
Отговор
Понякога гумата се "отлепя" от джантата, например при натискане в бордюр или когато е спаднала - при леките автомобили и камиони и други. Също след демонтаж, всичко важи само за тези без вътрешни гуми или безкамерни - както се наричат.
Инструментите за поправка и демонтаж - монтаж на гуми, дори за камион не са обемисти. Както има примери по-горе, ама балон за въздух, с които да се залепи гума, надали някой носи и не много малък като размери. Затова обикновено се прави със силно запалим газ или течност, която предизвиква взривно разширение и залепване към джантата. Вероятно има и специални, но често биха свършили работата: газ пропан-бутан, газ за улеснено палене на дизел, дезодорант, бензин...
За съжаление не откривам инструкции за безопасност, а съвсем не изглеждат безопасни тези манипулации. Затова да се прави само в крайни случаи и всеки да е наясно с рисковете.
Както се показва във видеата, използват факла за подаване на огън.
Това е за лека кола и първата стана веднага, ама с другата се мъчеше доста. Вижда се колко бързо изстива въздухът вътре и започва да се свива. Желателно е моментално да се продаде въздух за напомпване.
https://youtu.be/yHNDdOqdz1c
Този се казва: Поставяне на тясна гума в джанта.
https://fb.watch/jK_zh2ALyN/
Това също е много важно, всяка джанта има допустими размери на гуми които се монтират. Стават и другите, ама не е много добре. И в България много често е както дойде и каквото има.
Този използва колан, за гума на АТВ, за коли също е приложимо и изглежда безопасно. За големи гуми, надали става?!
https://youtu.be/SKCXCEpqIp4
Тук се използва колан за голяма гума, на прикачен инвентар. Почти да стане, вероятно може. Дори със спрей и огън не стана. Накрая с нещо което нарича сапун и въздухострелячка.
https://youtu.be/m64cxHr2oFQ
Screenshot_2023-04-07-00-21-42-080_com.facebook.orca.jpg
(554.82 KB, 1080x2340 - видяно 12 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #7
-:
Вторник, 02 Май, 2023, 02:21:00 »
Отговор
"Смяната на летни/зимни гуми не отнема много време и лесно може да бъде направена във вашия гараж. Ето защо много шофьори предпочитат да спестят някой лев, като сменят гумите си сами. И въпреки че стъпките при смяната не са сложни, има някои тънкости. В най-лошия случай неточностите могат да доведат до щети, които да ви създадат допълнителни разходи и в най-лошия случай – да застрашат сигурността ви. Тук изброихме 5 грешки, които много хора подценяват:
1. Не се използва динамометричен ключ
При монтажа на гумите болтовете трябва да бъдат затегнати с определен въртящ момент. Ако ги затегнете прекалено много, резбата на главината или самите болтове могат да бъдат увредени. Освен това болтовете са под сериозно напрежение и при сериозно натоварване (напр. интензивно спиране; катастрофа) могат да се счупят. Обратно, ако болтовете не бъдат затегнати достатъчно, някое от колелата може да се откачи в движение. Ето защо при затягане задължително трябва да използвате динамометричен ключ. Правилният момент на затягане може да бъде открит в упътването за употреба на автомобила. При смяната на гумите не забравяйте да дозатегнете болтовете след изминаване на 50 км.
2. Неправилно поставяне на крика
Много водачи не знаят, че по каросерията има определени точки, на които трябва да бъде поставен крикът. Техните позиции са специфични за всеки модел автомобил. Затова винаги проверявайте местоположението им в упътването за употреба! Освен това производителите поставят допълнителни маркировки за тях като триъгълник или кръг. Ако крикът бъде поставен на грешно място, има опасност да огънете прага. Не забравяйте и да вдигате автомобила върху твърда основа, по която крикът да не се плъзга – т.е. изобщо не си помисляйте да работите върху трева или паваж. Тогава крикът може да поддаде и да причини сериозно щети – особено когато гумата е свалена.
3. Пропускане на оглед
При монтажа на новите гуми трябва да проверявате не само дълбочината на протектора (минимум 2 мм при летните и 4 мм – при зимните гуми, въпреки че законодателят изисква 1,6 мм). Гумите трябва да бъдат подложени на внимателен оглед: има ли щети по тях? Има ли изронване на гумата? Равномерно ли е износването? По-голямото износване от едната страна е знак за проблем в реглажа. Ако гумата е износена повече централно или по краищата, вероятно налягането й е прекалено ниско или високо.
4. Шофиране с неправилно налягане
Много шофьори не следят правилното налягане в гумите – в резултат на което автомобилът става нестабилен и гумите се износват неравномерно. Особено когато гумите бъдат оставени в неактивен сезон, често те изпускат въздух. Затова е важно непосредствено след демонтажа да коригирате налягането. Правилното налягане за съответните гуми е указано посредством лепенка на капачката на резервоара или отвътре на В-колоната.
5. Неспазване на посоката
Не при всички гуми, но при голям брой има посока на въртене, зададена с шарката на протектора. Това се разпознава по думите „Direction“ или „Rotation“ върху борда на гумата. Освен това самият профил е U- или V-образен. Той винаги е проектиран така, че да отвежда водата по оптимален начин, за да бъде избегнат аквапланингът. Ако гумата бъде монтирана наобратно, тя няма да осигурява необходимото сцепление, а и ще създава силен шум. Освен това износването се увеличава.
Други ценни съвети при смяната на гуми
Внимание, TPMS! Който има система за следене на налягането в гумите (ТРМS), не може да ги сменя сам. При всяка смяна сензорите трябва да бъдат подложени на обслужване. При TPMS-система от индиректен тип датчиците трябва да бъдат обучени наново. Ще разберете как става това от упътването за употреба на автомобила.
Правилно съхранение Гумите трябва да бъдат съхранявани на тъмно, сухо и студено място. Предлагат се и специални стойки за гуми на джанти, а гуми без джанти е най-добре да бъдат съхранявани отвесно и регулярно да бъдат завъртани.
Не подценявайте ръждата Ръждясалите болтове или гайки могат да ви гарантират много нерви при следващата смяна на гуми. Хубаво е да махате ръждата от главината с помощта на телена четка, а ръждясалите болтове да сменяте с нови.
Не шофирайте с небалансирани гуми Ако гумите не са балансирани, те става по-шумни, ще усетите вибрации във волана и гумите ще се износват неравномерно. Затова балансът при специалист не бива да бъде пропускан. В противен случай може да се стигне и до дефекти по окачването и кормилната уредба."
Източник:
AutoBild
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
Рейтинг: +1867/-322
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1947
Теми: 117
Активност
3.8%
Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно
Re:Демонтаж-монтаж, сваляне и качване на гуми
«
Отговор #8
-:
Сряда, 31 Май, 2023, 00:25:23 »
Отговор
Маркуч за помпане помага да не се сменя гума. Само маркуч, обикновено е много неудобно за помпане, Скания обикновено имат извод за 9 бара, забучва се в този извод, другият във вентила. По някои предприятия имаха такива компресори настроение на 9 бара и като изключат гумата е на такова налягане. Това са редките случаи които става без манометър. Дори да има манометър и маркуч по отделно, най-малко е неудобно. При МАН, маркучът е комбиниран с манометър и чрез лост на манометъра се помпи и при отпускане се вижда налягането. На маркуча който се продава се маха накрайника за вентил, например рязане на маркуча. На това място се слага бърза връзка, а обикновено манометрите имат също такава. При леките коли, на убодени гумите може да се сложи фитил от каучук. След напомпване могат да изкарат стотици и хиляди километри. Гумите за леки автомобили и тежкотоварни, могат да "запълнят" дупка с видия. За всички тези техники е необходимо да имате възможност да я напомпа.
https://youtu.be/qs3IQAamwFY
Това видео, реално няма какво да научите, но Спасимир Котлов има такива учебни клипове. В това видео, смешното е, че намерил в Скания маркуч с два накрайника за вентил. В коментарите се казва, че по Америка ползват такива за изравняване налягане между двойни гуми. С няколко включване между гумите може да се направи еднакво налягане и на 4-те гуми на моста. Във видеото, единствено което му дойде на ум, бе да използва извода за пистолета за въздух (Скания обикновено имат и такъв извод). Единствената гума която може да напомпа е предна дясна, при десен волан. Понеже нищо не ми е направил, въобще няма да обръщам внимание. И който не опитва, той не греши!
Как се поставя фитил на автомобилна гума.
https://youtu.be/Knztv4YFO_Y
Screenshot_2023-05-31-00-47-14-563_com.google.android.youtube.jpg
(755.85 KB, 2340x1080 - видяно 2 пъти.)
Screenshot_2023-05-31-00-41-37-981_com.android.chrome.jpg
(630.3 KB, 2340x1080 - видяно 2 пъти.)
Screenshot_2023-05-31-00-41-16-464_com.android.chrome.jpg
(778.08 KB, 2340x1080 - видяно 1 пъти.)
Активен
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [
1
]
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...