Адвокат за тахографа, трикове и тарикатлъци
Форум на българските шофьори
Събота, 15 Юни, 2024, 15:46:26 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Адвокат за тахографа, трикове и тарикатлъци  (Прочетена 3115 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2319/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2156
Теми: 138



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Четвъртък, 27 Април, 2023, 23:32:31 »
ОтговорОтговор

    Както знаем при споменаването на съчетанието ДжиПиЕс, "истинските" шофьори изпадат в паника - това е начин да разпознаем такива. Колкото нещо е по-малко познато, толкова страхът и паниката са повече - както туземците се плашат от съвсем нормални за нас неща. А ДжиПиЕс е Глобална Позиционираща Система, а когато се каже, че телефон, навигация или камион имат GPS, това ще рече, че има една интегрална схема която може да приема сигнали от ДжиПиЕс-а. Такива GPS се слагат на кучета, автобуси, тролейбуси и трамваи. Друг плашещ уред е тахографът. Сигурен съм, че тези с бакалавърска степен и учили 4 години само за "С"-то. Завършилите преди '90 година и по-рано, преди повече от 33 години са изучавали тахографите които са произведени 2020 годин, 2023 година и тези през 2030 година и нататък - например. Те ЯКО знаят нещата, ама няма да ни кажат. И да не се объркат, че е за тях тази тема?!

     Въпреки че на много места пише: "шофирането не е престъпление!" Реално много професионалните шофьори често се третират като такива. Затова е необходимо адвокат или познания, за да могат да се защитят. Последното наистина ще свърши работа.

     Тези аналоговите записват върху хартиена шайба и нямат памет. Много често липсата на шайба е с пъти по-малка глоба, сравнение с това което е записал писецът. И много често, животът й приключва след изваждането.

     Интересни са цифровите тахографи, които се появяват 2007-2008 година. Те са доста "агресивни" спрямо водача и вземат по много време от управлението при премествания. Тези тахографи са някъде до 2011-2012 години и после са доста по-благосклонни към шофьора. Тази години тахографи единственият начин да се премести без да отчете време на управление е бавно до 2-3 км/ч и спиране - няколко секунди. Например дърпане от рампа и затваряне на врати. Това е хубаво да се оттренира когато преместването не е наложително. Леко се потегля и когато достигне 2-3 км/ч се спира и хубаво да стане скоростта 0 и после пак. Така с няколко премествания може да се дръпне 2 и повече метра. Но обърне ли един път на символ шофиране, тези тахографи задължително добавят поне минута управление, а в лошият случай прекъсват дейност почивка.

     Това би могло да се квалифицира като измама. Съответно не е измама преди години спираха при висока температура на въздуха, тогава тахографът отбелязва почивка, шофьорът в жегата без климатик е напълно отпочинал.

     Как работят тези тахографи? Имат часовник който има само цели минути и по-големи измерители на времето. В дадена минута, ако има дори секунда време управление, то цялата минута си е управление. Значи, караш 1 или 2 или 5 секунди, ама записът е за 1 минута. Може ли с 2-3 секунди каране да запише повече от 1 минута управление? Да, може и то по поне два начина. Първият е, ако точно в края на минутата има управление (една секунда е достатъчна) и влезе в следващата минута, отчита и в двете минути - 2 минути управление. Например: наближава да речем 4:30 управление и искаме да паркираме на рампа или да се премести към мястото за товарене. Ако може да стане преместването за 30-40-50 секунди, изчаква се да прехвърли нова минута (на тахографа, не някой часовник от камиона) и тези до например 50 секунди могат да се отчетат като само 1 минута. В другия случай почти винаги 2 минути. Вторият начин, да се натрупа много повече време от реалното. Има една минута отчело на чуковете или почивка, при дори една секунда в следващата и тази на чуковете се записва като управление. Тоест няма как да стане, някакво управление 20 минути 1 минута чукове и 10 минути управление - резултат 31 минути управление и само това  Това е дори и при най-новите тахографи. Затова уж има някакво време 4:24 и изведнъж 4:26, след малко 4:28 и 4:30 и т.н. Например, управление 5-10 секунди което попада в двете минути (запис на 2 минути - в 1-ва и 2-ра). После се получава 1 минута чукове (3-та минута), в края на 4-тата минута отново 5-10 секунди което попада и в 5-тата минута и ето едни 5 минути записано управление и реални 10-20 секунди. За да не "слива" другата работа (почивка и готовност) като управление е необходимо поне 2 минути на чукове да отбележи. Начинът е да се събере в една минута това каране или максимално за една минута. Да припомня за тахографи, производство до '11-'12 години.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 27 Април, 2023, 23:32:31 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2319/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2156
Теми: 138



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #1 -: Четвъртък, 25 Май, 2023, 00:40:25 »
ОтговорОтговор

    Тези тахографи до 2012 година например, почти ги няма в международния транспорт. Дори се извъртяха няколко поколения "велики шофьори", това ще рече, че ако за 2-3 години самочувствието "хвръква" в небесата. После идва следващият започнал от нула и много бързо стига върха и края на развитие вероятно, дори смятам че има от най-старите "велики шофьори" да започнат с достигане на мъдрост и че дори те правят грешки и разликата между самочувствие и можене да не е толкова огромна. Но отношение към тахографа си е същото, като към враг и GPS. Тези по-новите са на повече от 10 години и все пак са по-малкото зло, в случай че не се ползва магнит, но това зависи от датчика, не от тахографа. Тези тахографи са с друг софтуер и приблизително, ако не е точно, при две дейности в едната минута се записва тази която е повече. Например 31 секунди чукове и 29 секунди управление - записът е 1 минута само чукове. Същото е 31 секунди легло и 29 секунди - резултат 1 минута легло или още една минута в почивките, която не се прекъсва. Това би могло да се отчете за манипулация, ама много възможности е да мине номерът, отколкото да обясниш при проверка как така имаш 1 минута ("престъпно") управление, понеже си спрял "на кестерме" и си запушил няколко камиона. Когато тахографът отчита чукове, вместо да добавя излишно много време на управление, няма как да се приеме за манипулация. Това е например паркиране на рампи или наместване на паркинг. Съществуват редица "предписания" във "фолклора" как да поместим без да прекъсне почивка да кажем. Например, каране малко време (не си спомням дали се "препоръчва" някакво време) и гасене. Интересно каква връзка има работа на двигателя и тахографът? Май при почти всички (сегашни) при изключване от контак минава на почивка. На контакт, въобще не е нужно да е запален двигателят. Когато спре, тахографът минава на чукове, има копчета които променят дейности: чукове, легло, в готовност (квадрат с диагонал). Четох преди много години, на един дошла му информация "свише" предполагам: движи се 7 секунди за които минава 100 метра и май го гасял. Малко ме смути, че явно камионите с товар са много по-бързи от спринтьорите?! Юсеин Болт 100 метра за 9,58 секунди, като при стартиране спринтьорите изпреварват Ферари например. На всичко отгоре бегачът не спира на финала, докато камионът явно ще е спрял след тези "7 секунди и 100 метра". Освен да повторя: човешката глупост наистина е безкрайна!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 25 Май, 2023, 00:40:25 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2319/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2156
Теми: 138



Активност
4.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Понеделник, 11 Септември, 2023, 02:50:47 »
ОтговорОтговор

     Сегашните тахографи, както и споменах преди, ако има две активности в дадена минута, тази която е повече, тя се записва. Например: 10 секунди управление и 50 секунди чукове, има записана 1 минута чукове. При 20 секунди чукове и 40 секунди легло, записът е 1 минута легло. И така нататък, но при две активности тази която е повече от 31 секунди в минута се записва. Интересно е при 3 или 4 активности в минутата какво ще запише?
     Най-интересните са двете активности, едната различна от управлението и легло. Активност друга работа, със символ чукове не добавя време на управление, макар че участва като сбор с управлението до 6 часа и 9 часа общо за деня и се изисква съответно 30 и 45 минути почивка. Участва и в седмичния сбор не повече от 62 часа управление и друга работа. Но за някакви малки периоди половина до един час е дори желателна, защото почти всеки ден има така, друга работа и би било измама. Чувал съм някакви невероятни твърдения, как спирали на светофар и веднага обръщат на почивка, така се спестявало една минута и било много умен тарикатлък! Как другояче да се каже, гениална глупост. Ни на легло, ни на чуковете ще се спестят от управлението, ако няма една цяла минута на място, плюс още поне 31 секунди в следващата, така че не се морете да правите безсмислени действия.
     Но как наистина може да се спести време на управление, при паркиране на паркинг или рампа например? Имам предвид без да се сменя активността на тахографа ръчно, МПС се движи - управление, спряло е автоматично на - друга работа. Тук абсолютно няма никаква измама, сега на някой, ако му се струва, че да легне до бучащ агрегат или разклащан целият на някаква отбивка и не е почивка - как да не е, нали е записано почивка? А пък да преместите или намести от спряно/паркирано на таковата положение не е нарушение, нека си сменя активността от чукове на почивка. Както много пъти писах, работата е другата активност различна от управлението, да преобладава в текущата минута на тахографа, не на часовника на таблото, не на вашия часовник или телефон, само на тахографа. Има разлика какво отбелязва и какво е в действителност, при тръгване около 6-7 секунди не отчита управление, при напълно спряно, още няколко секунди е символът управление. За максимално време и съответно най-голямо преместване могат да се използват две съседни минути. Тръгва се на на 25 секунда и се спира на 20 секунда в следващата минута, това прави 55 или малко по-малко секунди. Чака се около 1 минута и 5 секунди, най-важното е след 25 секунда на следващата минута и така нататък. Тази 25 секунда може да се види, само на секундарник който се нулира при смяната на минутата на тахографа. Може да свърши работа и хронометър (даже аналогов), който има във всеки телефон или часовниче за 3 лв например.
     Пак да кажа, да се спрат глупостите, от рода като преместиш бързо и угасиш не отчита. Ако преместването е 29 или по-малко секунди в минута и може да достигне до 55 секунди в двете съседни добре, ама работа на двигателя няма общо с тези тахографи. Има такива които угасяш, чешеш се две секунди даваш контакт и по някое време поглеждаш - на чукове. Важно е при контакт и ако е на друга работа или готовност, при изключване и ако има такава функция, минава на почивка - при някои не е мигновено. Освен ако не смятата че камионът (например и други имат тахографи) е моторетка, по-добре използвайте бутоните на тахографа. Има действително тахографи които пишат по-различно при работещ двигател, но повечето от "великите ни шофьори" не са виждали. При аналогов тахограф (какво пък е това?) с така наречените шейни, последните преди цифровите, прави по-дебела черта на почивката когато е запален двигателят.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!