• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Трийсет и пет (34,5 м) метрови композиции

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Понеделник, 22 Април, 2024, 16:46:47

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

"Скандинавските страни станаха пионери на европейския пазар на товарни превози с т.нар. автовлакове, които са с дължина 34.5 метра, което е с почти 9 метра повече от стандартните камиони в Европа.

Финландия стартира този сегмент на транспорта преди пет години. Швеция започна да го заимства миналата година. Там от 1 декември 2023-а такива дълги камиони вече са напълно законни. Това се случи след като тестовите дълги камиони показаха добри резултати и значително увеличаване на обема на транспортиране.

Въпреки повишеното натоварване не са нарушени нормите за осово тегло и не е регистриран агресивен "удар" върху пътната настилка. При този начин на транспортиране емисиите от двигателя се оказват значително по-ниски, отколкото биха били, ако се използват два влекача с ремаркета. Сега шведският опит се изучава и в други страни в Европа.



Подобна технология се подготвя за пускане и в Нидерландия. В началото на тази година и Дания взе курс за използване на авто влакове за дълги разстояния, като към момента те са в тестови режим на движение.

Първоначално този вед превози започна с авто влака Scania R500 Highline с дължина 25.25 метра и общо тегло под 60 тона, който обслужваше трасе между Финландия и Швеция. Тогава камионът бе само с едно ремарке.




Когато превозните средства с дължина 34.5 метра и общо тегло 74 тона бяха разрешени за движение по пътя, беше монтирано и допълнително теглително полуремарке, което увеличи транспортния капацитет с още 9 метра.
В новите габаритни размери автовлакът се вписва добре в завои, преминава през кръстовища без никакви проблеми, като в същото време пътната безопасност на автовлаковете е на същото ниво като тази на обикновените TIR-ове.

Разбира се, спирачният път става малко по-дълъг. Ето защо такива превозни средства се обозначават със специални знаци с големи черни букви LONG на жълт фон в червена рамка. Те се виждат отдалеч и това действа като предупреждение за другите участници в движението."


    Източник: Интернет
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

САЩ също има опит с дълги композиций от 3 броя 20 футови или 2 броя 53 футови
но само на магистралата от Чикаго до Албани, като и празните щати на запад от Мисисипи

Ако трябва да коментирам снимката ти която се вижда, най отзад е стандартно тир ремарке, а отпред имаме двуосен стрейт-трок. Това по средата е интересно, оптред е сложено на двуосно доли, но ремаркето (средното) трябва да може да слайдва 3те оси под самото него, за да може да бъде сложено на врата-док за разтоварване.

Тази комбинация е много шашава.
smoking gun

American

smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ

#2
Цитат на: American - Петък, 26 Април, 2024, 16:13:41
САЩ също има опит с дълги композиций от 3 броя 20 футови или 2 броя 53 футови
но само на магистралата от Чикаго до Албани, като и празните щати на запад от Мисисипи

    Напоследък, а може и да е имало и преди в Нидерландия има, горе-долу такива. Камион отзад закачено ремарке "люлка" и след него още една "люлка". В Нидерландия, тези които приемаме за стандартни композиции са не много често срещани, има такива дълги, скандинавския стандарт 25,25 метра - ако се казва така. А такива (и съвсем малки) през нощта много трудно ще спре за 45 минути дори, в Белгия има много повече шансове, ама са по-рядко срещани там. При вас вас явно е на места където е подходящо, като и в Австралия и Нова Зеландия. За Европа, подходяща държава няма. Нужно е и да е равна, че не само е трудно тръгването, а и използване на забавителя става недостатъчно. Спирането не е по-различно от по-малките камиони, за тези които смятат че ще спре пъти или десетки пъти за по-дълго разстояние. Ако има неизправни спирачки и празен ще спира зле.


Цитат на: American - Петък, 26 Април, 2024, 16:13:41
Ако трябва да коментирам снимката ти която се вижда, най отзад е стандартно тир ремарке, а отпред имаме двуосен стрейт-трок. Това по средата е интересно, оптред е сложено на двуосно доли, но ремаркето (средното) трябва да може да слайдва 3те оси под самото него, за да може да бъде сложено на врата-док за разтоварване.

Тази комбинация е много шашава.

    Малко са ми сложни термините ти "двуосен стрейт-трок", ще рече триосен стрийт-трък ли, на български триосен камион? Той е закачил, много често се нарича лафетна количка (снимки 1 и 2), за да може полуремарке да се тегли като ремарке. "Доли" се използва (думата) също при тежковозите, там е нещо като колесар (снимки 4 и 5) и той се закачи в лафета на влекача и има поне една ос, така тази ос/оси поемат тежестта която носи влекача. "Слайдване" е местене на осите, като цяло го няма, ама наистина за да разтовари на рампа, както и при движение без последното ремарке е редно да се премества напред.


    Влекач с 5 полуремаркета
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

American

Да, лафетната количка я викаме доли
Има едноосно се слага на късите ремаркета, двуосна на дългите

Понеже споменах Чикаго до Албани че се дърпат дълги композиций.
Има си изградени буферни паркинги на всеки екзит на магистралата където ходят тези дългите. Излязат ли от магистралата на тези паркинги се разглобяват и не се движат извън нея.
Тоест тези шофьори които дърпат дългите композиций карат от буферен паркинг до друг буферен паркинг. После ремаркетата се разкачат и си ги закачат други влекачи да си ги карат.

Поне за България ако има буферен паркинг на Капитан Андреево където се зглобява дълга композиция и на София на буферен паркинг се разглоби, аз мисля че е възможно.
smoking gun

МИНКО ИЛЧЕВ


    Перпендикулярно паркиране с две полуремаркета.
Снимка 1.


     Обратен завой назад с три полуремаркета. Снимка 2.



"MAZ-2000 – несбъднатият проект на Перестройката
Група инженери от Минския автомобилен завод в края на 80-те години създават иновативен проект на камион на принципа на лего. Основата е модул за товарна платформа, към него отпред е закачен кабинен модул, отдолу е прикрепен тягов модул с двигател. Друг колесен модул, пасивен и без двигател, е прикрепен към задната част. Този дизайн има много предимства, защото чрез промяна на броя на модулите можете да променяте товароподемността и захранването на композицията. Основната версия е с максимално тегло 33 тона. С допълнителен заден мост - вече 41 тона. Максималната конфигурация с допълнително моторно ремарке е 80 тона. Специално внимание се отделя на аеродинамиката, за което дори колелата се покриват с аеродинамични елементи. В резултат на това дори относително слабият шестцилиндров дизелов двигател D2866 с мощност само 290 к.с. осигурява добра динамика. На тестовете на магистралата 12-тонната Перестройка изпреварва Жигули като лесно достига 130 км/ч. При маневриране на паркинг се въртят не само колелата, но и целият долен модул. В крайна сметка това за времето си е 5 звезден хотел за превоз на стоки - плосък под на кабината, панорамно предно стъкло и висок покрив по стандартите от онези години. А вътре има телевизор и климатик, десен въртящ се стол и стерео уредба, електрическа печка и хладилник плюс камера за задно виждане и УКВ радио! Перестройката получава своя дял от аплодисментите във Франция, като съветският камион става сензация на Международното изложение в Париж през есента на 1988 г. и дори получава диплом за изключителни технически постижения. Заради ,,Перестройката" Renault е обвинен в плагиатство през 1990г. тъй като дизайна на серийния Renault Magnum много наподобява на съветския MAZ-2000 и наистина можете да намерите прилики във външния вид на двата камиона. След шумния успех в чужбина, в Минск дори започват да говорят за серийно производство на ,,Перестройка". Но разпадането на СССР обърква всички планове и с течение на времето един концептуален камион е разглобен за скрап. Така историята на ,,Перестройка" MAZ-2000 завършва тъжно."
     Снимка 3.


    Снимка 4 и 5, чешка композиция 25,25 метра дължина. Камион, лафетна количка и полуремарке.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

     Камион с ремарке, което се нарича "люлка" и са мега, имат обем до 120 м3. Докато полуремарке е до 95-100 м3. Тези  35 метрови вероятно стигат поне 200 м3. Това вероятно е най-силната страна, нещо много леко с голям обем и възможност да се пълни до тавана. Защото когато има голяма маса, възникват ред проблеми. Втори принцип на механиката е F=ma, F е сила , a е ускорение и m е маса. След първата формула, с писъци се разбягат великите шофьори: какви формули, ние сме тъпи и прости. Първо, спокойно, това са прости аритметични действие - умножаване и деление, ако променим неизвестното. Второ, как да сте неуки, за доста бих заложил дребни суми, че повечето от вас са стигнали 5-6 клас. Интересува ни само изводът, колкото е по-голяма масата толкова е по-малко ускорението, при еднаква сила. Ако по равното би могло криво-ляво да ускори и особено, ако водачът е от някакъв немъжки пол, ще рече: какво ме интересуват тези зад мен, ляв мигач и да ме изпреварват. Въпреки че те не винаги обичат да си показват ориентацията (мигача де). Както сме споменавали, знакът който показва наклонът - изкачване или пускане. На този знак показва число, последвано от знакът за процент % - което означава на 100 (снимка 2). И това е точно синусът на ъгъла, а силата с която е теглено надолу е теглото по синуса на ъгъла. Като теглото не се мери в килограми, ама май няма много значение в този случай. Например, ако наклонът е 5%, то и синусът е 0,05 и ако масата е 40 000 кг, теглото е почти 400 000 нютона и силата която го тегли по наклона надолу е 20 000 Н или равняваща се на теглото на тяло с маса 2 000 килограма. И идва следваща формула P=FV. От тази формула се вижда защо при изкачване, ако масата е двойно по-голяма, то скоростта ще е някъде наполовина. Ако камион с мощност 480 к.с. и 40 тона, за движение по подобен начин и например 80 тона обща маса ни е нужен двигател с 960 к.с. Ако при изкачване и водач от немъжки пол за удобство ще се изкачва много бавно. При спускане тази формула е валидна при спускане. Демек ще е нужно много голяма мощност на забавителя или ще се наложи скоростта да е пъти по-малка P=FV. По-скоро V=P/F скоростта без използването на работата спирачка е V, P е мощността на забавителя, а F е силата, например теглото на (mg) по синусът на ъгъла, често я има на табели при стръмни спускания. Ако синусът е 7% или 0,07 и маса 80 тона (800 000 нютона тегло), то силата с която компонентата на теглото ще е 56 000 нютона. От горната формула и приемем, че забавителя е 600 kW (киловата) или 600 000 вата и разделено на силата, ще прави около 10 м/с или 36 км/ч.


     Да се похваля онзи ден си купих камион (композиция) - снимка 1. Тя е с две полуремаркета и би била 32 метра, но е с камион с торпедо отпред, така че е към 35 метра. Няма да крия цена - 5 лв беше без пазарлък. На пазара разхождах едно наше куче и продавачката му се радва, вероятно можех да сваля от цената, но не ме бърка. Даже не съм го разопаковал още. Засега ще си го държа, то и някой като най-добрият шофьор в света,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,. И той си го държи във вкъщи, как инак да обясни смяна от чорбаджия към шофьор,,,,,,,,,,,. Въпреки че ГО само на влекача е над 4 500 лева годишно. Нищо де, със 100 евро на ден, ще си я плаща.

     Вижте снимка 3, някакъв КАМАЗ, има руска пропаганда, да не мислите че аз съм я сложил?
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

"Швеция става законодател в модата на 34-метровите камиони
автовлак-камиони
Камионът за дълги разстояния, състоящ се от главен влекач Volvo и няколко ремаркета, ще доставя поща между Гьотеборг и Йоребру

Тази скандинавска страна вече се счита за европейски лидер във въвеждането на транспорт на дълги разстояния: пощенският отдел на страната PostNord вече е добавен към условния клуб на собствениците на най-дългите камиони.

Първият 34-метров пощальонски камион тръгна по пътищата на Швеция. Транспортното средство за дълги разстояния е по-дълъго от син кит и има 30 процента повече полезен товар от класическите пощенски камиони. За това пише PostNord на сайта си.

Такава технология за доставка означава по-малко курсове и същевременно по-голям тонаж на доставен товар. Ще има по-малко емисии и, което е важно за собственика на автопарка, ще се запази по-добре ресурсът на системите на камиона и ремаркето.

Камионът за дълги разстояния, състоящ се от главен влекач Volvo и няколко ремаркета, ще доставя поща между Гьотеборг и Йоребру. В Швеция стават популярни такива "комплекти" с дължина 34.5 метра.
Търсенето започна да нараства след промяната в разпоредбите на 1 декември 2023 г. Дългите 34 метра пътни влакове с общо тегло до 74 тона са приключили тестовия си период и вече са окончателно одобрени за използване по шведските пътища.

За такива камиони са определени и отделни участъци от пътищата, обхващащи предимно южната част на страната, както и един маршрут по цялото източно крайбрежие. Първият автовлак с дължина 34 метра се появи във флота на PostNord в средата на юни.

Обучението на водачите вече е приключило и дългият 34-метров камион трябва да започне редовни курсове. Според предварителните изчисления такова дълго превозно средство на 1 куб. м товари ще консумират 4-6% по-малко гориво от класическите 25-метрови камиони. Следователно ще има по-ниски разходи за закупуване на дизелово гориво и по-ниски емисии на CO2."



    Предишната дължина беше 25,25 метра и струва ми се 62 тона допустима маса. Масата нараства със само 12 тона, от които около 5 тона са за това полуремарке след камиона и лафет отзад за да се закачи стандартно полуремарке.

    Доста удачно е, камионите да не се движат "празни", ама с лек товар е да се товарят на два етажа. Разбира се когато има възможност, се товари по много високо, но когато има опастност да се повредят долните палети/кашони, въпреки че не е голям проблем, шофьорът ще плати повредите на лакомните товародатели/получатели. На фургони и хладилни фургони има греди за втори етаж. А пък във Великобритания това си е практика да са двуетажни ремаркетата. А не са само 4 и съвсем малко над 4 метра, а са 4,8 метра и повече високи. Двуетажни е Дабъл декър (double decker) за слабо говорещи български.

    Автовозите, освен бус-платформа, са двуетажни и на три понякога.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!