Трийсет и пет (34,5 м) метрови композиции
Форум на българските шофьори
Неделя, 19 Май, 2024, 08:35:10 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Трийсет и пет (34,5 м) метрови композиции  (Прочетена 471 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2287/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2139
Теми: 137



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Понеделник, 22 Април, 2024, 16:46:47 »
ОтговорОтговор

"Скандинавските страни станаха пионери на европейския пазар на товарни превози с т.нар. автовлакове, които са с дължина 34.5 метра, което е с почти 9 метра повече от стандартните камиони в Европа.

Финландия стартира този сегмент на транспорта преди пет години. Швеция започна да го заимства миналата година. Там от 1 декември 2023-а такива дълги камиони вече са напълно законни. Това се случи след като тестовите дълги камиони показаха добри резултати и значително увеличаване на обема на транспортиране.

Въпреки повишеното натоварване не са нарушени нормите за осово тегло и не е регистриран агресивен “удар” върху пътната настилка. При този начин на транспортиране емисиите от двигателя се оказват значително по-ниски, отколкото биха били, ако се използват два влекача с ремаркета. Сега шведският опит се изучава и в други страни в Европа.

 

Подобна технология се подготвя за пускане и в Нидерландия. В началото на тази година и Дания взе курс за използване на авто влакове за дълги разстояния, като към момента те са в тестови режим на движение.

Първоначално този вед превози започна с авто влака Scania R500 Highline с дължина 25.25 метра и общо тегло под 60 тона, който обслужваше трасе между Финландия и Швеция. Тогава камионът бе само с едно ремарке.

 
 

Когато превозните средства с дължина 34.5 метра и общо тегло 74 тона бяха разрешени за движение по пътя, беше монтирано и допълнително теглително полуремарке, което увеличи транспортния капацитет с още 9 метра.
В новите габаритни размери автовлакът се вписва добре в завои, преминава през кръстовища без никакви проблеми, като в същото време пътната безопасност на автовлаковете е на същото ниво като тази на обикновените TIR-ове.

Разбира се, спирачният път става малко по-дълъг. Ето защо такива превозни средства се обозначават със специални знаци с големи черни букви LONG на жълт фон в червена рамка. Те се виждат отдалеч и това действа като предупреждение за другите участници в движението."


     Източник: Интернет

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* 35-metrovi-tir-ove-s-dve-remarketa-zamestvat-standartnite-kamioni-v-evropa-1.jpeg (106.86 KB, 1200x712 - видяно 59 пъти.)

* received_1185318819506791.jpeg (35.37 KB, 640x400 - видяно 42 пъти.)
« Последна редакция: Петък, 26 Април, 2024, 23:36:56 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Понеделник, 22 Април, 2024, 16:46:47 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +203/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #1 -: Петък, 26 Април, 2024, 16:13:41 »
ОтговорОтговор

САЩ също има опит с дълги композиций от 3 броя 20 футови или 2 броя 53 футови
но само на магистралата от Чикаго до Албани, като и празните щати на запад от Мисисипи

Ако трябва да коментирам снимката ти която се вижда, най отзад е стандартно тир ремарке, а отпред имаме двуосен стрейт-трок. Това по средата е интересно, оптред е сложено на двуосно доли, но ремаркето (средното) трябва да може да слайдва 3те оси под самото него, за да може да бъде сложено на врата-док за разтоварване.

Тази комбинация е много шашава.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Петък, 26 Април, 2024, 16:13:41 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2287/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2139
Теми: 137



Активност
3.4%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Събота, 04 Май, 2024, 08:57:48 »
ОтговорОтговор

САЩ също има опит с дълги композиций от 3 броя 20 футови или 2 броя 53 футови
но само на магистралата от Чикаго до Албани, като и празните щати на запад от Мисисипи

     Напоследък, а може и да е имало и преди в Нидерландия има, горе-долу такива. Камион отзад закачено ремарке "люлка" и след него още една "люлка". В Нидерландия, тези които приемаме за стандартни композиции са не много често срещани, има такива дълги, скандинавския стандарт 25,25 метра - ако се казва така. А такива (и съвсем малки) през нощта много трудно ще спре за 45 минути дори, в Белгия има много повече шансове, ама са по-рядко срещани там. При вас вас явно е на места където е подходящо, като и в Австралия и Нова Зеландия. За Европа, подходяща държава няма. Нужно е и да е равна, че не само е трудно тръгването, а и използване на забавителя става недостатъчно. Спирането не е по-различно от по-малките камиони, за тези които смятат че ще спре пъти или десетки пъти за по-дълго разстояние. Ако има неизправни спирачки и празен ще спира зле.


Ако трябва да коментирам снимката ти която се вижда, най отзад е стандартно тир ремарке, а отпред имаме двуосен стрейт-трок. Това по средата е интересно, оптред е сложено на двуосно доли, но ремаркето (средното) трябва да може да слайдва 3те оси под самото него, за да може да бъде сложено на врата-док за разтоварване.

Тази комбинация е много шашава.

     Малко са ми сложни термините ти "двуосен стрейт-трок", ще рече триосен стрийт-трък ли, на български триосен камион? Той е закачил, много често се нарича лафетна количка (снимки 1 и 2), за да може полуремарке да се тегли като ремарке. "Доли" се използва (думата) също при тежковозите, там е нещо като колесар (снимки 4 и 5) и той се закачи в лафета на влекача и има поне една ос, така тази ос/оси поемат тежестта която носи влекача. "Слайдване" е местене на осите, като цяло го няма, ама наистина за да разтовари на рампа, както и при движение без последното ремарке е редно да се премества напред.


    Влекач с 5 полуремаркета

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* wielton-dolly-vucno-sedlo-kamionske-prikolice-slika-197465516.jpg (92.73 KB, 756x690 - видяно 52 пъти.)

* received_1076881766733072.jpeg (232.78 KB, 1734x1302 - видяно 29 пъти.)

* received_943099930939200.jpeg (119.73 KB, 1734x801 - видяно 29 пъти.)

* 2axles-dolly.jpg (158.12 KB, 879x1200 - видяно 25 пъти.)

* FB_IMG_1714803734742.jpg (121.79 KB, 1080x810 - видяно 45 пъти.)

* Screenshot_2024-05-04-10-00-02-865_com.facebook.katana.jpg (727.25 KB, 1080x2340 - видяно 13 пъти.)
« Последна редакция: Събота, 04 Май, 2024, 10:01:06 от МИНКО ИЛЧЕВ » Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +203/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 834
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #3 -: Събота, 04 Май, 2024, 18:20:47 »
ОтговорОтговор

Да, лафетната количка я викаме доли
Има едноосно се слага на късите ремаркета, двуосна на дългите

Понеже споменах Чикаго до Албани че се дърпат дълги композиций.
Има си изградени буферни паркинги на всеки екзит на магистралата където ходят тези дългите. Излязат ли от магистралата на тези паркинги се разглобяват и не се движат извън нея.
Тоест тези шофьори които дърпат дългите композиций карат от буферен паркинг до друг буферен паркинг. После ремаркетата се разкачат и си ги закачат други влекачи да си ги карат.

Поне за България ако има буферен паркинг на Капитан Андреево където се зглобява дълга композиция и на София на буферен паркинг се разглоби, аз мисля че е възможно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!