• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Подводен тунел

Започната от МИНКО ИЛЧЕВ, Сряда, 23 Април, 2025, 14:31:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

МИНКО ИЛЧЕВ

🌍🚄 Под Балтийско море се строи най-дългият в света предварително сглобен подводен тунел за пътен и железопътен транспорт!

Мащабен инфраструктурен проект на стойност €7.4 милиарда ще свързва Дания и Германия чрез 18-километровия Fehmarnbelt Tunnel – истинско инженерно чудо, което ще промени пътуванията и икономическите връзки в цяла Европа. Проектът се изпълнява от датската държавна компания Femern и се очаква да бъде завършен през 2029 г.

🔧 Какво прави този тунел уникален?

Той е най-дългият в света предварително сглобен подводен тунел – съставен от 90 огромни бетонни елемента, всеки дълъг 217 м и тежащ над 73,000 тона.

Елементите се изливат в специално създадена фабрика в Лоланд, след което се транспортират по вода и внимателно се поставят на морското дъно с прецизност до 15 мм, използвайки подводни камери и GPS.

Тунелът ще има пет отделни тръби – две за автомобили (по две ленти в посока), две за влакове и една за спешна поддръжка.

⏱️ Пътешествие, което променя всичко:

🚗🚄 Само 10 минути с кола и 7 минути с влак между Рьодбю (Дания) и Путгарден (Германия) – вместо досегашните 45 минути с ферибот.

Пътуването между Копенхаген и Хамбург ще се съкрати от 5 на 2.5 часа.

Очаква се тунелът да обслужва над 12,000 автомобила и 100 влака на ден.

🌿 Инженерно решение с мисъл за природата: Проектът срещна съпротива от природозащитни организации заради застрашени морски видове. В отговор, са предвидени екологични мерки, включително създаване на 300 хектара защитена природна зона на новообразувана суша.

💬 ,,Свързваме не само две държави, а целия север с централна Европа," казва директорът на проекта Хенрик Винценсен. Освен транспортната революция, се очаква тунелът да донесе нови работни места, икономически растеж и туристически интерес към южна Дания.

📌 Интересен факт: За разлика от тунела под Ламанша, който минава под морското дъно, Fehmarnbelt е ,,легнал" директно върху него – инженерно постижение без аналог в света досега.

Източник: BBC
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!