• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Претоварването...

Започната от loshdancho, Събота, 09 Юли, 2011, 09:03:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Сигурен съм, че на всеки се е случвало да  претовари  поне  веднъж (някой повече, а други всекидневно).
Опасно ли е според вас , знаете ли  допустимите технически , пътни и  осови  претоварвания  , вадите ли разрешителни
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Според мен претоварването е опасно. Производителят на влекача и на ремаркето е направил съответните изчисления и е предоставил съответните допустими натоварвания в своите спецификации.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Е аджеба , за това говоря   давам  пример :
Един четриосен  самосвал   мерцедес с означение 4140  кога е претоварен ?
Когато е 41 тона тотал на кариерата .....
или когато е 32 500 на пътя .
Друг пример  на едно ремарке,  му  дават 39 тотал  + теглото на влекача  6,5-7,5 тона  
Трети пример  ГУМИ : знаете ли ,че   има гуми  за 9 тона на  ос и гуми за  11 тона  на ос ...
  НЕЩО друго - една ос се изпитва  и гарантира  105 км/ч  с 9 тона
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

ra4ekra4e

Според мен никой не го интересува дали си трошиш камиона , цялата работа е заради асфалта- коловозите не са от леки коли.
Не търси пътя!Отиди там, където го няма и остави следа.....

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: ra4ekra4e - Събота, 09 Юли, 2011, 10:05:18
Според мен никой не го интересува дали си трошиш камиона , цялата работа е заради асфалта- коловозите не са от леки коли.
Верния отговор е този,но по принцип мисля,че претоварване до 50% от това ,което дава производителя не е опасно стига да се извърши с акъл.
Иначе баце разрешителните са тъпня хем ден за ден хем дебели във финансовата им част,преди като бачках и влачех трактори,багери,фадроми и т.н. не ми вадеха,но имаше колеги им вадеха,сега съм у друг сегмент на браншо и до 5 тончета горница млатим ма ревем на шефо над 5 тончета без мене,си го вози кой иска ,говорим ти за тотал иначе на ос млатим яко ич не ми дреме.

loshdancho

Има  едни табелки , на които  пише  допустимите  моментни   и  максимални  натоварвания  , та тези  стойности не са транспортни... както много от колегите го разбират.
Пример : ако натоварим   40 тона и не местим камиона какво ще стане  или ако сме качили 25 тона и  се качим на ферибот,  при  което  целия товар увисва на едната ос , колко натоварване се получава на нея  и това  към  кой  допуск се отнася
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Естествено, че 50% претоварване чисто теоретично няма да се отрази видимо нито на влекача, нито на ремаркето. Какво ще бъде обаче натоварването върху спирачната система при продължително спускане на наклони? Ами двигателя как ще реагира при изкачване на стръмни участъци от пътя с 60 тона тотал?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

#7
Цитат на: admin - Събота, 09 Юли, 2011, 11:19:55
Естествено, че 50% претоварване чисто теоретично няма да се отрази видимо нито на влекача, нито на ремаркето. Какво ще бъде обаче натоварването върху спирачната система при продължително спускане на наклони? Ами двигателя как ще реагира при изкачване на стръмни участъци от пътя с 60 тона тотал?
Ако разчиташ на спирачки  с 60 тона тотал  си пътник , спомни си владая нищо и никакъв  баир и колко хора се пребиха.  А за изкачването  ако  камиона е изправен   просто се катериш по бавно  и ставаш снайпер  в температурата на водата. 50% е даже много  ако  се качиш примерно в Бояна  да разтовариш на НЯКОЙ в КЪЩАТА  да бму закараш тухли примерно за там   приемам ако е 17 тона
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 :) Ко да ви мъцна бацета освен,че некога нямаше кантари и може и да сме возили малко поечко отколко си е по каталог,което значи че става и щом ви пиша се предполага да е безопасно мислим. ;)

loshdancho

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 09 Юли, 2011, 11:43:00
:) Ко да ви мъцна бацета освен,че некога нямаше кантари и може и да сме возили малко поечко отколко си е по каталог,което значи че става и щом ви пиша се предполага да е безопасно мислим. ;)
Баце и   сега става  но какъв е смисълът . Ако  ти плащат на тон километър  като на ШЕФА  да но какво става както , те спрат джедаите и ти фраснат  2000 лева акт , а после  шефа не ти го плати а намери начин и те изгони от работа.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Да бе за тва писах некога,инак и сега де съм да ми опрости нещо босчето не е вариант и той си знае що  ;)

imter

Колеги и сега масово се претоварва,но предимно нощем.Шефовете, собственици на по-нови камиони си мислят,как по бързо да ги изплатят :),а също смятат че като са нови,нищо не може да им се повреди ;D.

loshdancho

Колеги претоварва се масово .
Карах захар за  Унгария  23-24 тона заедно с унгарски колеги а там сваляха от мен   4 палета по 1200 кг и  ги  дотоварваха техните документи бяха за 23 тона и с моя товар  и переха  без проблем защото нямало кантари, след което  продължаваха за Словения .  В Гърция също се претоварва , само че  си имат радиостанции и  си съобщават къде има проверки . За който иска фалшиви товарителници и кантарни бележки  не е проблем да си направи.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kobrata-kalugerovo

Някои сблъсквал ли се е с тия от АПИ? Защото днес ме спряха. И ми направиха акт за претоварване 5 тона. Някои знае ли колко ще е акта или в кой сайт да вляза?

Бриги Магнито

Цитат на: kobrata-kalugerovo - Вторник, 25 Октомври, 2011, 19:55:19Някои сблъсквал ли се е с тия от АПИ? Защото днес ме спряха. И ми направиха акт за претоварване 5 тона. Някои знае ли колко ще е акта или в кой сайт да вляза?
 
Баце нешем те плашим ,но нейде иди дойди по левче на кило .Дано да те лъжем ,баце.Лично моя милост нема честта да бъде заловен от въпросните.


П.П. Са не ме дръгляйте пишем на човеко ко съм чул -не е редно ма те пишем оти умрем да драснем.


Бриги Магнито