• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Претоварването...

Започната от loshdancho, Събота, 09 Юли, 2011, 09:03:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

germaneca

#16
Или 1 лв или 2лв на килограм беше.Сега не мога да се сетя колко беше ама друг път се моли изобщо да не ги срещнеш.

Причина за редакция : Правопис
1. Човек се ражда изморен и живее за да си почине.
2. Ако видиш някой да си почива помогни му.
3. Работата е свещена. Не я докосвай!
4. Когато изпиташ желание да работиш,седни и чакай да ти мине.

germaneca

#16
1. Човек се ражда изморен и живее за да си почине.
2. Ако видиш някой да си почива помогни му.
3. Работата е свещена. Не я докосвай!
4. Когато изпиташ желание да работиш,седни и чакай да ти мине.

loshdancho

Нe, колега. За 7800кг. акта беше 6000лв  след обжалване  падна на 1000 лв .Фирмата редовно си вадеше разрешителни за претоварване(до 45000 кг.) и се обосноваха на това ,че е първо нарушение и шофьора не е знаел как да натовари.
 Тоест  при  претоварване над разрешеното   в разрешителното , акта е за  всичките килограми над 40тона.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

kobrata-kalugerovo

#18
Колеги днес ми излезе акта за претоварването от АПИ.Глобата е 1000лева защото ми било за пръв пьт.Мисля да обжалвам,но не знам как.Някои ако е патил да ме светне, предварително благодаря.

Причина за редакция : ПРАВОПИС

Иво19667

Колега , извинявай, че се намесвам, но ти шефове дето са те прецакали да натовариш, нямаш ли?
Чистотата на работното място, израз на порядък в невидимата технология.

loshdancho

ЦитатСтига бе ! Разби ме  Усмивчица Тоя товари колкото аз в цялата композиция !

Я да те питам нещо извън темата може да е полезно и на някой друг - Карам Актрос 2 бордови ,с буге и влача полуремарке (люлка ). Когато съм със закачено ремарке на дисплея с информация за водача имам кантар който ми показва натоварването на моста  , а когато съм без ремарке кантара го няма ! Та въпроса ми е - дали става въпрос за двигателния мост и ако ДА ,какво общо има с полуремаркето ,че кантара го има само когато е закачено?Другото което ми се вижда странно е, че когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона , а когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т.  Завърти очи

Попадал съм и на двата варианта, с кантар на влекача и с кантар на ремаркето .До колкото си спомням  на таблото се показваше символ за ремарке или  за камион. Има датчици,които на мерцедес обикновено се навиват директно във възглавниците и дават информация на компа колко е налягането, а при определено налягане  компютъра пуска или дига бугето.Но да ли му е заложено да  показва това като кантар си зависи от изпълнението.Даже имах случай в сервиза на отказал датчик (показваше като данни 11bar) и бугето отказваше да се дигне. 
При ремаркетата също може да се сложат от производителя такива датчици и понеже са модерни и с компютър  си контактуват с компютъра на влекача (мисля, че беше през  CAN шина) през кабела за  ABS/EBS  . Но защо показва такива стойности ? Би трябвало да дадеш информация  къде колко товариш и дали  през теглича ,част от товара не се поема от влекача и затова да  ти се струва ,че лъже . А пък и винаги има вариант да не работи датчик или да му е малко налягането на въздуха.
Иначе дори да пише 2544 ако сметнеш по оси колко можеш да натовариш винаги отиваш над разрешения тотал
Примерно при теб
1-ос 10т.
2-ос 11,5т.
3-ос 8т.
но без разрешително не повече от 25т ас разрешително 27,5 т.  като прибавиш и ремаркето  отиваш на много но за пътя пред АПИ 45 000кг. с разрешително и ако си празен 14-15  можеш да качиш .... не че някой товари по толкова....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Ще снимам информацията която показва и тогава мисля ,че ще ми отговориш със сигурност!Символа е ос със едно Х-че в средата - затова мисля че е на двигателния мост!Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето.Ремаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад ! Със сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата ! В такъв случай не се ли полага някакво допустимо претоварване на задните оси на камиона?
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

ЦитатСъс сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата ! В такъв случай не се ли полага някакво допустимо претоварване на задните оси на камиона?
Затова е поставено бугето на влекача да поеме  и час от товара на ремаркето.  Не се полага претоварване,  ако натовариш като хората би трябвало да си в допустимите килограми на тотала. Разрешителното е по такава точка,че не ти дава право на осово претоварване а само на тотал 5 оси 45000кг. За осово са много скъпи.
ЦитатРемаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад !
Задължително има  и не само EBS а и ESP щом те опъва в завой
EBS-електроннa/електрическa спирачна система. Тоест  компютъра мери процентното натискане на педала и по токов път задейства спирачките  още преди да е дошъл командният въздух от системата на всеки спирачен кран има магнитвентил   управляван от компютъра . По този начин спирачките са много по бързи и точни.При отказ на електрониката  спирачната система работи по обикновения начин (педала става твърд и камиона спира много по бавно)
ESP- слектронна стабилизираща програма. В Сомат ми беше обяснено ,че има махало  и сензори които мерят отклонението , към системата може да има и датчици за налягането на въздуха в възглавниците. При определени стойности на отклонение се задействат част или всичките спирачки , даже може да изпусне въздуха от  левите или десните възглавници.
ЦитатСимвола е ос със едно Х-че в средата - затова мисля че е на двигателния мост!Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето
Е тука ме хвърли в тъч??????? Трябва да дадеш повече инфо .
Къде товариш -в ремаркето или влекача и колко по отделно ,пуснато ли е богето при 10тона в (примерно 5ремарке на 5 влекач) има ли промяна в стойностите на кантара когато е с дигнато и пуснато буге.
В старата фирма има един влекач с кантар на диференциала и две гондоли с кантари на трите оси комплексно
утре ще се обадя да ги питам как точно бяха нещата ,че по спомени  стават грешки.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Бугето не мога да го вдигам , а само да го отпускам (гумите си се търкалят през цялото време ) .Напънато или отпуснато все тая - стойностите на кантара не се променят! Когато кантара показва над 10 т. си натяга само дори и преди това да е било отпуснато .Натоварен ( 5 + 5 т )  също мога да го отпусна само за няколко секунди и пак напъва само ! По принцип товаря  и във влекача и полуремаркето . Когато е тежък товара го разпределям така че в камиона да е 12,13 тона , а в полуремаркето да е 8,9 ,като в полуремаркето гледам да е по средата за да не натиска в предния или задния край .

Утре ще се постарая да снимам менюто !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

ЦитатБугето не мога да го вдигам , а само да го отпускам (гумите си се търкалят през цялото време ) .Напънато или отпуснато все тая - стойностите на кантара не се променят! Когато кантара показва над 10 т. си натяга само дори и преди това да е било отпуснато .Натоварен ( 5 + 5 т )  също мога да го отпусна само за няколко секунди и пак напъва само ! По принцип товаря  и във влекача и полуремаркето . Когато е тежък товара го разпределям така че в камиона да е 12,13 тона , а в полуремаркето да е 8,9 ,като в полуремаркето гледам да е по средата за да не натиска в предния или задния край .
Да разбирам ли ,че не можеш да вдигаш бугето дори празен .То би трябвало да се вдига при натоварване по-малко от 4,5 тона на 2и3 ос. ???  Дори когато си празен би трябвало да можеш да го пускаш и вдигаш.

Така, днес се обадих на моите бивши колеги и ми припомниха какво показва на таблото когато се  активира кантара.
Единия влекач е без кантар, но това не му пречи когато закачи ремарке с кантар да покаже кантара на дисплея. В този случай на таблото се показва символ за ремарке и рисува ос като се изписва "натоварване на моста"  но килограмите са общи за цялото ремарке - 4,5т презен и пълен 24-25т при тотал 40 тона. Не може да измери ос по ос.

В другия случай камиона е с кантар на 1-ва и 2-ра ос . На таблото  се показва схема на  осите на камиона  даже първа е леко завита на една страна,    като отстрани е изписано ос по ос колко е натоварването, не се показва символ за камион(кабинка с предно колело).
Лошото е че са прицепи и на никой не му е хрумвало да пробва кантара с откачено ремарке .


Ако кантара е на диференциала  защо ще изчезва като откачиш ремаркето.
Трябва да погледнеш къде са навити датчици  във възглавниците - само на диференциала или ако е с въздушно окачване  на 1-ва ос дали има и на предните възглавници(което е малко вероятно ,щом не ти изписва и първа ос) после дали има датчици на възглавниците на бугето? мисля ,че няма и   затова би трябвало да има разлика в стойностите на кантара при вдигнато и пуснато буге  ако има датчици тогава стойностите ще остават същите независимо дали бугето е спуснато или вдигнато.
Все пак ми се прокрадва мисълта за некоректно работещ датчик , щом не можеш да вдигаш бугето празен  датчика отчита по голямо налягане и компютъра го взима  като товар ,не позволява бугето да се вдигне  а  на таблото ти показва неверни килограми .
Но както си писал че показва  натоварване на моста

 
ЦитатДругото което ми се вижда странно е, че когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона , а когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т.  Завърти очи
Всичко написано  от мен до тук не е вярно по простата причина ,че кантара е в ремаркето.
Цитатче когато товаря около 10 тона натоварването на моста го показва 10 тона
то горе долу е толкова тежеста на ремаркето +  тежестта на товара в ремаркето.
Цитата когато натоваря 20-22 тона -показва 13 т
8-9 тона + тежестта на ремаркето колко ще направи ако е ново и олекотено
Като не забравяш ,че и камиона поема част от товара тогава  няма как да имаш точни стойности при еднакви математически  сборове от тарата на ремаркето и товара  . и това е по- добрия вариант , защото ти се показват реалните килограми на осите  .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: godji - Неделя, 20 Ноември, 2011, 16:56:47
...Символ ремарке има само за запасния въздух в ремаркето.Ремаркето наистина си има собствен компютър и се свързва с камиона с кабела за ABS.EBS не знам дали има , но като вляза по бързо в някой завой ремаркето не занася ,а ме опъва назад ! Със сигурност камиона поема част от товара , защото тегля полуремарке с две оси ,които са по средата...

        Според мен, това е система, против преобръщане. Някой от камионите Рено, които съм карал, в моята фирма, имат така система и на дисплея светва, наклонен камион. И се усеща как само ремаркето (в случая, полуремаркето), спира.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

godji

loshdancho , излъгал съм те ! Голямо съм теле  :-[ Символите които излизат на дисплея са като на първия камион който описваш ! Не бях обърнал внимание , но понякога на някои страници от менюто не ми излиза целия ред и може би затова съм се заблудил с иконката !И сега като пресметна няма никаква аномалия , ами си показва абсолютно вярно .Ремаркето ми тежи 5т и нещо.


БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.