• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Правило за сменяне на шайбата

Започната от g_dandy, Сряда, 13 Юли, 2011, 20:24:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Бриги Магнито

Цитат на: Уди кълвача - Петък, 17 Август, 2012, 21:14:46
Еми ето, разкрихме мистерията, щом нямат ограничител, значи за тях са тия въпросните шайби :)

Е шом казваш,така да е,ма и техните са на 125 пък некогиш жужаха с по 140 по дарогите  ;) а кажи ми ти са па тая ква е?

Шайба на 180 има ,нащо умрело Ивеко у фирмата е с такива,а има ограничител на 110 :-\ ::)


Бриги Магнито



Tihomir78

Е то едно време и камиончетата жулеха с 125+, ама пуста безопасност. Като за замисля добре би било и на леките автомобили да слагат ограничители до 140 и шайби да си драска там кой с колко си кара  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tihomir78


Roshko

Цитат на: Tihomir78 - Събота, 18 Август, 2012, 13:50:52
Е то едно време и камиончетата жулеха с 125+, ама пуста безопасност. Като за замисля добре би било и на леките автомобили да слагат ограничители до 140 и шайби да си драска там кой с колко си кара  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Нищо чудно с тези съвременни технологии да въведат дигитали и за колите. Шофьорска книжка с чип. Минаваш на червено датчик праща сигнал в устройството, записва се на книжката и... Паркираш неправилно - пак. Задължително точене на картата в КАТ веднъж на тримесечие и... о-ле-ле майко! За какво да фърлят купища пари за камери...  ;D

Veco

Имам едно питане относно карането и почивките.
Примерно:
Тръгвам в 7:00 часа и карам 3 ч. спирам да ме разтоварват 2 часа, после карам още 30 минути и спирам за друго разтоварване  още 1:30 ч, после карам 40 минути и спирам за 20 минути за нещо.Още 30 минути с 30 минути товарене. После карам 3 часа и правя пауза 45 минути, след нея още 1 час и часовете ми свършвали. Така ли е или нещо пропускам ?

Бриги Магнито

Цитат на: Veco - Четвъртък, 30 Август, 2012, 18:16:13
Имам едно питане относно карането и почивките.
Примерно:
Тръгвам в 7:00 часа и карам 3 ч. спирам да ме разтоварват 2 часа, после карам още 30 минути и спирам за друго разтоварване  още 1:30 ч, после карам 40 минути и спирам за 20 минути за нещо.Още 30 минути с 30 минути товарене. После карам 3 часа и правя пауза 45 минути, след нея още 1 час и часовете ми свършвали. Така ли е или нещо пропускам ?
Доколко мое да сметам как си го написал ти остават 15 минутки да се повозиш,ма тва при положение ,че ,,и спирам за друго разтоварване  още 1:30 ч,, е разтоварване ,а не каране и ,че работнио ти ден позволява съкратена дневна пауза,че доколко го сметах удари 13часа и 45 мин. от което пък следва,че мое се повозиш час и 15 минути,беееееееееее там нейде.

Обаче аз съм кофти със сметките ,тъй че зачекай друг да те осветли.
Само не моем ти се начудим на последната пауза от 45 минути от напрао не си легна ,па и утре е ден,а висе 45 минути ,да врътнеш оше 1 час каране ,което е макс 80 км кат път,ма ти си знаеш.
.


dracata

Здравейте,колеги моят въпрос е следният,нарушавам ли 561,със закъснение за смяна на шайбата,с около 45минути и е почивка в/у почивка.Могат ли да ме санкционират.Благодаря предварително ..... ;) ;) ;)

loshdancho

По принцип могат, заяждат се и ако не си държиш на  това, че си почивал може и да те глобят, че са унищожени данни.
Още в първите нормативни актове пише(не ми се търси), че контролният тахографски документ се ползва за времето, за което е предвиден и ако това време се надвиши и това доведе до унищожаване на данни- се смята за нарушение и се санкционира.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Де-факто няма унищожени данни. Тахото драска чертичка кога е извадена шайбата и по този начин даже много прегледно се вижда колко си надвишил и какво точно си правил през това време - тоест почивал си. Под унищожени данни аз бих разбирал например да разлееш кафе върху диска и да е нечетлив, или да загубиш дневен диск, или да го скъсаш, така че да не се чете или в най-честия случай - карано върху карано, макар и тогава да се вижда добре.. В твоя случай не виждам кое е унищожено.
Де-юре обаче със сигурност могат да те глобят за неправилна работа с тахограф - чл. 13 (тука е 100 кинта)
Отново де-факто, аз лично си питам милия инструмент да ставам през нощта да сменявам шайба, застъпвал съм с часове и не е имало ядове, и то при маджарите.

ahil_73

Цитат на: dracata - Неделя, 29 Март, 2015, 05:17:25
Здравейте,колеги моят въпрос е следният,нарушавам ли 561,със закъснение за смяна на шайбата,с около 45минути и е почивка в/у почивка.Могат ли да ме санкционират.Благодаря предварително ..... ;) ;) ;)
За да ти е мирна главата прави следното- щом спреш вечерта слагай нова шайба и преди да тръгнеш на следващата сутрин я сменяй.Тоест почивките на отделна шайба.Много пъти са ме проверявали и няма ядове.Само че , ти трябват повечко шайби...

loshdancho

Затова съм написал: Ако не си държиш на това , че си бил почивка. Щото те пробват дали си знаеш правата.... ако не си чел и си траеш отнасяш глобата пък после  ходи гони Михаля.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Красимир Тодоров

Цитат на: Rammbon - Сряда, 15 Август, 2012, 22:45:59
Тези шайби до 100км/ч са старите и даяджиите мърморят за тях. Но има в Бургас един камион / даже е пикап за мен / с двойни гуми с собтвено тегло 3 т на Dodge с двигател 6.7 TD , който е с тахограф и се кара с С. Изпреварвал ме е с над 140км/ч като съм с леката кола . Вероятно е за тахо шайба до 180км/ч :)
Нещо като този на снимката, но по-стар модел .
А защо с тахограф? Ако си до 3 тона не ти трябва, нищо че е двойна гума. Е, сигурно ако товариш един палет с цимент може, ама примерно един меринджей дето си ходи до офиса, какви С категории, кви тахографи.. той като иде на работа в 7, не може да се прибере от ресторанта в 8 вечерта...
Един приятел си купи нисан Навара, онова е по талон товарен автомобил, обаче не е нужно тахо, нищо че и той бая тежи и ако го натовариш хубаво е на границата. Но не ги ли минава - не е нужен тахограф

evgeni-88

Имам едно малко въпросче!!!
Ще почвам да карам самосвал 11т ще разкарвам строителни материали в града и околностите. Със сигорност няма да имам постоянно каране как да се справя с тези почивки?? Вечерта трябва ли да сменям шайбата и на сутринта да слагам нова?

loshdancho

Вечерта я приключваш, а сутрин нова. Щом не се нощува в камиона не трябва да има шайба в тахото през нощта.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

evgeni-88

ОК !!! Мерси :)
А за почивките през деня какво ще ме посъветвате ?

Красимир Тодоров


Красимир Тодоров