• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Правило за сменяне на шайбата

Започната от g_dandy, Сряда, 13 Юли, 2011, 20:24:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SOLAR

Цитат на: antoniyu - Понеделник, 15 Август, 2011, 01:08:15
Аз също практикувам спирам за пауза 45 и слагам нова шайба и когато тръгвам я сменям,проверява ли са ме в Австрия и Германия не е проблем,но в Словения било проблем как да му обясниш,че завода се заключва и те гонят от автомобила(тогава го вкарах в завода защото имаше къде да отида) и нямаш достъп до камиона.

Колега, Аntoniyu,
В подобни случаи е необходимо да покажеш за кой член параграф и т.н. се отнася това. РЕГЛАМЕНТА е преведен на всички езици. Преди години попаднах на сайт, който показваше текста успоредно на два избрани езика. За съжаление, сега не мога да го открия.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

SOLAR


bad_kras

Цитат на: SOLAR - Понеделник, 15 Август, 2011, 00:19:22
Цитат на: admin - Петък, 12 Август, 2011, 07:09:26
Аз обаче не разбрах какво имаш предвид с това отваряне на тахографа? Оставяш го отворен и без шайби ли? Нещо наистина не схванах.

Оставяш го без диск, ако паузата ти заедно с работата ще надвиши 24 часа. Същото важи и за паузите през уикенда. Спрял съм в петък 12.08.11, а ще разтоварвам на 16.08.11/в понеделник е почивен ден/. Ще поставя нов диск на 16-ти. Стария съм извадил. Отворен или не е без значение. А отговора е тук:
Цитат на: godji - Петък, 12 Август, 2011, 18:54:17
Прочетете НАРЕДБА № 12 ОТ 5 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА УПОТРЕБА НА КОНТРОЛНИТЕ УРЕДИ ЗА РЕГИСТРИРАНЕ НА ДАННИТЕ ЗА ДВИЖЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛИТЕ И РАБОТАТА НА ЕКИПАЖИТЕ, КАКТО И ФУНКЦИОНАЛНИТЕ И ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ТЯХ
- Раздел XII. Чл. 92. (1) Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф или карта на водач на ППС при използване на дигитален тахограф.
(2) Тахографският лист не се сваля, а тахографската карта не се изважда преди края на работния период.
(3) При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния.

В момента не работя и не съм длъжен да сменям диска. Спрял съм до едно езерце и активно почивам.  ;)
Godji , благодаря за труда да го потърсиш в писмен вид. +1 !

ЛЕКИ ПЪТИщА !
Само че колеги , ако остане без диск тахографа и после след седмичната пауза ( била тя 24-36-45ч) поставиш нов диск и тръгнеш ,а последния ти диск е преди 2 дена ( защото 2 дена тахографа е стоял без диск ) , в много от държавите искат бележка че "не си извършвал друга транспортна дейност"-тоест така популярната сега "бележка за отпуска". А ако е в Англия ( да покажеш такава ), там пък веднага те проверяват кога последно си се возил на кораба ( поне мене така ме проверяваха). А като му покажа диск дето е въртял два дена на пауза ( на 1 диск) и нямам никакъв проблем.
Здрави гуми на всички!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

bad_kras

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

SOLAR

Цитат на: bad_kras - Понеделник, 15 Август, 2011, 02:31:27
Само че колеги , ако остане без диск тахографа и после след седмичната пауза ( била тя 24-36-45ч) поставиш нов диск и тръгнеш ,а последния ти диск е преди 2 дена ( защото 2 дена тахографа е стоял без диск ) , в много от държавите искат бележка че "не си извършвал друга транспортна дейност"-тоест така популярната сега "бележка за отпуска". А ако е в Англия ( да покажеш такава ), там пък веднага те проверяват кога последно си се возил на кораба ( поне мене така ме проверяваха). А като му покажа диск дето е въртял два дена на пауза ( на 1 диск) и нямам никакъв проблем.
Здрави гуми на всички!

Реално погледнато има няколко гледни точки. Поставяш диск за пауза и караш друг камион, от който изхвърляш дисковете... Възможно ли е ? ДА !
Затова /така преди години ми обясниха френски колеги, а сега и австрийски/, пишеш метрите от километража и нямаш проблем. Ако през това време си карал друго МПС за неверни данни отиваш на прокурор. Тук НЕ СЕ КРЪШКА.
Спрял съм за около 90 часа пауза, има забрана за каране. Да карам, е просто невъзможно.  Според мен полицаите не са вчерашни, за да разберат, дали е правена пауза или не. Просто ние сами си създаваме подобни проблеми с тарикатлъци и затова източните полицаи не хващат вяра./или търсят "гювеш(ч)", както казва шефа ми/.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

antoniyu

Цитат на: SOLAR - Понеделник, 15 Август, 2011, 03:21:03
Цитат на: bad_kras - Понеделник, 15 Август, 2011, 02:31:27
Само че колеги , ако остане без диск тахографа и после след седмичната пауза ( била тя 24-36-45ч) поставиш нов диск и тръгнеш ,а последния ти диск е преди 2 дена ( защото 2 дена тахографа е стоял без диск ) , в много от държавите искат бележка че "не си извършвал друга транспортна дейност"-тоест така популярната сега "бележка за отпуска". А ако е в Англия ( да покажеш такава ), там пък веднага те проверяват кога последно си се возил на кораба ( поне мене така ме проверяваха). А като му покажа диск дето е въртял два дена на пауза ( на 1 диск) и нямам никакъв проблем.
Здрави гуми на всички!

Реално погледнато има няколко гледни точки. Поставяш диск за пауза и караш друг камион, от който изхвърляш дисковете... Възможно ли е ? ДА !
Затова /така преди години ми обясниха френски колеги, а сега и австрийски/, пишеш метрите от километража и нямаш проблем. Ако през това време си карал друго МПС за неверни данни отиваш на прокурор. Тук НЕ СЕ КРЪШКА.
Спрял съм за около 90 часа пауза, има забрана за каране. Да карам, е просто невъзможно.  Според мен полицаите не са вчерашни, за да разберат, дали е правена пауза или не. Просто ние сами си създаваме подобни проблеми с тарикатлъци и затова източните полицаи не хващат вяра./или търсят "гювеш(ч)", както казва шефа ми/.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

Да знам го това но тогава не знаех по кои член е  това,а сега имам книгата и си я нося в мен и когато се случи конфликтна ситуация показвам чл.ал. и т.н и няма проблем.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

g_dandy

Оставам с убеждението, че всички тези многобройни наредби и регламенти са създадени и се създават с единствената цел да се събират огромни глоби от шофьорите на камиони. Не е коректно в един Европейски съюз с хармонизирано законодателство да има различни тълкувания на текстовете. Все пак, ние не се возим до морето с тия камиони, а вършим работа, колкото и зле да е платена тя. Може би едни предупредителни и обединени действия на голям брой шофьори биха допринесли за по-нормално отношение към нашето съсловие! Ако не, да си возят стоките с леките коли!

SOLAR

Цитат на: g_dandy - Понеделник, 15 Август, 2011, 11:14:04
Оставам с убеждението, че всички тези многобройни наредби и регламенти са създадени и се създават с единствената цел да се събират огромни глоби от шофьорите на камиони. Не е коректно в един Европейски съюз с хармонизирано законодателство да има различни тълкувания на текстовете. Все пак, ние не се возим до морето с тия камиони, а вършим работа, колкото и зле да е платена тя. Може би едни предупредителни и обединени действия на голям брой шофьори биха допринесли за по-нормално отношение към нашето съсловие! Ако не, да си возят стоките с леките коли!

Не виждам различни тълкувания на РЕГЛАМЕНТА. Всеки може да го приложи по начин /за горния случай/, удобен за него, без да го наруши /с или без диск по време на почивка/, а смяната му по време на работа е "до 24 часа" /без минимално време/.
Мисля, че това обобщава горните въпроси и отговори. Според мен, всеки трябва да знае РЕГЛАМЕНТА и за да може свободно да го прилага.
g_dandy, за интересна тема /като неин автор/ +1.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

g_dandy

Една молба към колегите,които пътуват на двойка до Испания! Какъв режим на работа е най-добре да се спазва в Италия,Франция и Испания,за да няма проблеми с местните власти - полиция и други такива?

sasho

Колеги, искам и аз да споделя мнение по въпроса. Имам колеги, които тичат събота и неделя до гаража, да си сменят шайбите. Питам се, какво прави шайбата му в тахографа, след като шофьора не си е в кабината?! За какво са тия слижебни бележки?! Визирам не дай боже, някой да гепи камиона с шайбата вътре и стори някоя беля, мисля по-трудно се доказва, че някой друг е карал камиона. Нали все пак на шайбата е името на шофьора. Спорили сме с много колеги по този въпрос, но вижданията са различни. Впрочем, нали тези служебни бележки от фирмата удостоверяват точно това, че шофьора е в каквато там му се полага почивка, па макар и за часове почивка, а не само за месечна такава "отпуск". Но извън гаража вече нещата стоят по друг начин. Колкото хора има, толкова и различни мнения ще има. Всеки сам да преценява кога да си сменя шайбата, различните държави, различно коментират регламента. Западните колеги преди години, след като спираха за нощувка, веднага отваряха тахографа, но сега с дигитала е по-лесно. Важното е да не се презастъпва каране върху каране, също така не е добре и каране върху пауза, а за пуза върху каране, някъде може да направят компромис, но не навсякъде, а колкото до пауза върху пауза, не е проблем толкова голям, колкото предходните.

sodom

Цитат на: SOLAR - Понеделник, 15 Август, 2011, 11:52:42
Не виждам различни тълкувания на РЕГЛАМЕНТА. Всеки може да го приложи по начин /за горния случай/, удобен за него, без да го наруши /с или без диск по време на почивка/, а смяната му по време на работа е "до 24 часа" /без минимално време/.
Мисля, че това обобщава горните въпроси и отговори. Според мен, всеки трябва да знае РЕГЛАМЕНТА и за да може свободно да го прилага.
g_dandy, за интересна тема /като неин автор/ +1.

ЛЕКИ ПЪТИщА !
Аз не знам,колко от вас са изкарали курса за професионална компетентност? Защото ми става много смешно как се опитвате да тълкувате европейските регламенти както ви е изгодно,а те са ясни и точни. Тахошайбата отчита 24-часов период в който влиза ВКЛЮЧИТЕЛНО и дневната почивка на водача значи трябва да е в тахографа.Водачът няма право да отваря кутията на тахографа освен за смяната на шайбите а това значи 24часа.Дневната почивка е част от работния цикъл на водача и той трябва да е отбелязан на шайбата от тахографа.Не е правилно да си нанасяш дневната почивка сам,тази таблица се използва само при развален тахограф.Затова всички на курс за да няма този ми каза онзи ми каза!!!!!От 2014г. без изкаран курс за професионална компетентност нямаш право да се качваш на камион!

Бриги Магнито

Баце аз компетенция немам ,а и регламенто не съм чел,ма да знааш баце секи регламент,закон и т.н. се тълкуват инак ич не ми ги фали.Ако не верваш питай некой юрист. ;)


dinko_68

Цитат на: sodom - Неделя, 11 Март, 2012, 13:52:51
....Затова всички на курс за да няма този ми каза онзи ми каза!!!!!От 2014г. без изкаран курс за професионална компетентност нямаш право да се качваш на камион!
[/quote
И аз съм ЗА това всеки да е изкарал курса но съм и убеден и в това, че ще има много такива които ще бутнат пари под масата както се казва и въобще няма да се появят на курса и изпита и пак ще се сдобият с картата, както и че дори на много от колегите дори ще им "платят курса" самите работодатели само и само да не спират да карат за да се явяват на него. Аз имах такъв колега на който шефа му е платил по втория начин и направо са му дали сертификата за изкаран курс и издържан изпит с който е ходил в ДАИ и му издават картата.

Бриги Магнито

#41
Бацета аз кат неук да питам.
Значи сутринта у 8:00 слагам шайба на дръгело въртим докъде 9:00 от там сака да рипнем на бусче до 3,5т ,но дръгело го кара колегата та вадим шайбето,арно ма он е дошъл с бусчето и аз съм скокнал у него и къде 12:00 съм стигнал при друг дръгел дет сака шайба,по регламент пишем на гърбо на сутрешната и ,че я турим ма от 9:00 до 12:00 кат не е въртела на водомера ко да праим,бележка ли да дирим а?


П.П. Малко тъпо го написах та пишем номера на вторият дръгел без да рисувам на ръка почивка как е мъцнато по нагоре.
А и тва бусче кат не попада у регламента как да ги сметам тия 3 часа за карано,почивка или др. работа.
Тъпа работа е тоз регламент ей,требва си импровизации. ;)


dinko_68

Цитат на: Бригадира - Неделя, 11 Март, 2012, 14:14:44
Бацета аз кат неук да питам.
Значи сутринта у 8:00 слагам шайба на дръгело въртим докъде 9:00 от там сака да рипнем на бусче до 3,5т ,но дръгело го кара колегата та вадим шайбето,арно ма он е дошъл с бусчето и аз съм скокнал у него и къде 12:00 съм стигнал при друг дръгел дет сака шайба,по регламент пишем на гърбо на сутрешната и ,че я турим ма от 9:00 до 12:00 кат не е въртела на водомера ко да праим,бележка ли да дирим а?


П.П. Малко тъпо го написах та пишем номера на вторият дръгел без да рисувам на ръка почивка как е мъцнато по нагоре.
А и тва бусче кат не попада у регламента как да ги сметам тия 3 часа за карано,почивка или др. работа.
Тъпа работа е тоз регламент ей,требва си импровизации. ;)

Е, ти па сега бива ли такива работи да питаш....ей ся хвърли половината народ тука у размисли и страсти, най вече тиа дет не са го чели Регламента кат тебе ;D ;D ;D и ся тря да чакат некой да им каже решението на въпроса ти ;)

Бриги Магнито

Цитат на: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 14:34:41
Е, ти па сега бива ли такива работи да питаш....ей ся
Верно е баце шо ли ми требваше.
Също е верно,че никога в живота си не съм го чел тоз регламент ,а и не ми е зор.
Също така забелязвам лафат ора туй било онуй било,ма ситуации триста и шейсет било то в Германия ,Англия или Испания.
Разберете господа буквално четящи всеки закон,регламент и т.н. е написан ясно ,но е предвидено да има тълкуване според дадена ситуация.
Апропо всички промени са именно с цел,че нещо е пропуснато или има проблемец некъв.

Айде със здраве вадете шайбите само на 24 часа точно и нема се плашите,тез с картите дет са магнито не е вечен има и други методи  ;)


dinko_68

Цитат на: Бригадира - Неделя, 11 Март, 2012, 14:42:08
Айде със здраве вадете шайбите само на 24 часа точно...

Мани бе аз вчера я смених шайбата на 27-я час и ся ко да прайм.......???? Ся ква да я къдрим, проблем голям..... ???

dinko_68