• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Правило за сменяне на шайбата

Започната от g_dandy, Сряда, 13 Юли, 2011, 20:24:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

комбайнер

Кой какво и как го иска, си е отделен въпрос.   А от по-горе написаното може да се каже ...и тоя е прав, па и тоя е прав!
Шайбата е носител на информация, която трябва да е ясна.   Затова може да се говори за "пауза върху пауза", "пауза върху карано".   Ако караш и "застъпваш", няма оправдание - просто спираш и сменяш шайбата.   Аз си спинкам, правя си цяла почивката и преди да тръгна, сменям шайбата.   Просто новите 24 часа ги почвам с пауза, която остава вписана на старата шайба.   В този случай, проверката не може да стане шайба за шайба, по-зорно е за проверяващия и затова такъв номер трябва да е изключение.   Иначе ако натиснат всичките шайби, може да излезе заек-почти е сигурно.   Седмичната почивка също може да мине на една шайба, стига да няма доказателство , че сме били в камиона и просто ни е мързяло да я сменим.

комбайнер


BoBy_BoY

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 16 Юли, 2011, 22:53:37
Къв е извода-не слушайте тракторист кога ви драска за шайби  ;)
Ами, баце, все си мислим, че сме по-умни от системата! Кога се опари човек и почва си тръшка главата и цимента или асфалта си дава сметка, че не е правилно това кое е сторил. И аз чертах, кога разбрах не бутам! Слагах магнит, кога си дадох сметката, че ако ме барнат не само глава ами и газо ше ме боли!
Не съм знаел, че аналога не чертае ами чука ситни точки на равни интервали!!! ;)

BoBy_BoY


BoSt

#17
Публикувана от: loshdancho
Вмъкни цитат
Обяснението от ДАИ беще: че шайбата е 24-часов период , на който трябва да имам почивка  голямата почивка , ако е на 2 шайби навлизам в другия 24часов период...
В 561 ясно е написано,че период е времето от 00 до 24 часа и не мисля,че някой може да те задължи точно тогава да сменяш шайби. Всичко е строго индивидуално а да не говорим за начини на тълкуване,че всеки си интерпретира нещата както си иска,дори и да не е така. И реално какво е обоснованието,че почивката не трябва да е на 2 шайби и как точно ще я нагласяме след като по принцип шайба се сменя не по-рано от 2 часа преди изтичането  и?

g_dandy

Вероятно,ако сме като чиновниците от разните автомобилни инспекции из Европа,можем да спазваме работната седмица да започва в понеделник,а работният ден сутринта в 8 часа.Но на мен рядко ми се случва да започвам така,и аз не искам да спя в камиона и да ставам да сменям шайби.Онзи ден говорих с 1 хърватски шофьор.Момчето каза,че взима заплата 1200 Евро на месец,повечето вечери си е в къщи,а заплатата му е същата,дори да карат двойка,както всъщност бяха и тогава.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Събота, 16 Юли, 2011, 22:05:42
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 16 Юли, 2011, 22:03:00
Стига бре,мноо ми е зор у 561 не е споменато нищо по въпроса мислим,тъй че мое им пожелаем успех на фирма джадай оод или ад

Държа обаче да отбележа,че никога не съм чел 561

Това си е направо за раздел "Бисери". Да правя ли такъв раздел? Какво мислите, време ли е вече? :D :D :D
Хе хе веднъж съм писал,че нищо не пише,а после,че не съм го чел,но да ви светна не е бисер ,а мое предположение,което колко и да Ви е смешно най-вероятно е вярно и е 100% истина,че никога не съм чел 561 и едва ли докато съм жив ще го прочета.
Момци да ви кажа нещо мойта особа е завършил нещо,което ма няма нищо общо с вашата професия и без да е прекалено префарцунено ще се осмеля да Ви го кажа в стил право куме в очи,истината е че си се оправям доста сносно с ваща професия и като имам някакви наблюдения кви пичове има по-пътищата заключвам,че има и по-зле от мен(тва да седнете да се замислите)
Сега относно темата за ,,Бисери,, аз съм напълно за и даже е чест за мен няма да определям точно кой модел от деленето на шоферите да ми се посмее. ;)
Са сменяйте шайбите,че няма Ви признаят почивката у Финландия и тази вчерашната на Бургас.



SOLAR

Не съм го прочел в РЕГЛАМЕНТА, но в белите страни като спреш за седмична пауза, отваряш тахото. Шматкай се 2-3 дни където щеш. В понеделник идваш и слагаш нова шайба. На двете шайби се отбелязва километража вкл. и метрите. Ако не вярват, да сложат шайбите на скенера и да припокрият чертите за движение. Камиона като не е мърдал - няма проблем. Така правят в Австрия, Германия, Франция, Дания, а и в другите страни. Ако знаеш, че паузата ти ще е върху каране, пак може да стане така. Смяната на шайба е работа. Не е оправдано да си прекъсваш съня заради нея.  За страните "на изток от рая" не зная дали е така.
Да приемем, че в понеделник си работил 14 ч. и си стигнал адрес за разтоварване, но термина ти е след обяд. Защо да не се направи 11 ч. пауза, за да можеш следващата да е 9? Няма как да я направиш на един диск. Смениш ли го, значи я прекъсваш. Има два варианта за 11 ч. пауза. Спираш и поставяш нов диск/само за паузата/, а при тръгване отново поставяш нов или начина както го описах по-горе.
Смяната на диска не трябва да надвишава 24 ч., но никъде на пиши колко е минималното време. Така, че и двата начина не са грешни.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

admin

Цитат на: SOLAR - Петък, 12 Август, 2011, 01:13:10
Не съм го прочел в РЕГЛАМЕНТА, но в белите страни като спреш за седмична пауза, отваряш тахото. Шматкай се 2-3 дни където щеш. В понеделник идваш и слагаш нова шайба.

Аз обаче не разбрах какво имаш предвид с това отваряне на тахографа? Оставяш го отворен и без шайби ли? Нещо наистина не схванах.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

комбайнер

Не зная колко струва този скенер или програма, ама ако полицая не разполага с него, с карфица ли да си служи?    Втория вариант е да услужим на полицая с  личния си скенер!?!?   Усложнява се процеса на проверката и ако нямаме достатъчна езикова подготовка, със сигурност ще сме в минус с пари и време.   Според мене по-добре да му дадем шайби за тези почивни дни, па и лесно се броят до 28.

bad_kras

#23
И така аз какво правя : поставил съм шайбата в 21.00 ч. На следващия ден приключвам с работата в 18.30ч , до 21.15 са 2 .45(два часа и 45 мин.) . В 21.15 поставям нова шайба и така си продължавам почивката. Проверявали са ме ( става въпрос в Германия и Англия ) и никой не ми е казвал защо почивката ми е на две шайби. Тахографната шайба е като една книга , чете се от А до Я и всичко се вижда на нея. Всичко това че една шайба е за 1 ден - няма такова нещо. Затова се пише и датите - кога си приключил и кога си започнал. Всичко друго си е измислица от наши Даиджии , Румънски , Унгарски и т.н.  Колкото и до 45 часа пауза - не е грешно (както и съм го правил) да се направи на 1 шайба. Както колегата казва (оставяш тахографа отворен....и в понеделник нова шайба.....) Аз в този случай слагам нова шайба с дата и км в петък вечер и в понеделник също нова шайба преди да започна ( естествено камиона не трябва да мърда ) и пиша дата в понеделник. И така се вижда че от петък до понеделник камиона не се е движил ( и досега за толкова години съм нямал проблем с това ) - зачита се!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

admin

Нормално е да се зачита. Все пак нали съществува вариант и шофьора да остави камиона в петък вечерта и да се появи отново чак в понеделник сутринта. В такъв случай как ще смени шайбите, като въобще няма да има такава възможност?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

godji

Прочетете НАРЕДБА № 12 ОТ 5 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА УПОТРЕБА НА КОНТРОЛНИТЕ УРЕДИ ЗА РЕГИСТРИРАНЕ НА ДАННИТЕ ЗА ДВИЖЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛИТЕ И РАБОТАТА НА ЕКИПАЖИТЕ, КАКТО И ФУНКЦИОНАЛНИТЕ И ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ТЯХ

Мисля че е описано достатъчно ясно ! И по точно :
- Раздел XII. Чл. 92. (1) Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф или карта на водач на ППС при използване на дигитален тахограф.
(2) Тахографският лист не се сваля, а тахографската карта не се изважда преди края на работния период.
(3) При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния.
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

admin

Цитат на: godji - Петък, 12 Август, 2011, 18:54:17
Прочетете НАРЕДБА № 12 ОТ 5 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА УПОТРЕБА НА КОНТРОЛНИТЕ УРЕДИ ЗА РЕГИСТРИРАНЕ НА ДАННИТЕ ЗА ДВИЖЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛИТЕ И РАБОТАТА НА ЕКИПАЖИТЕ, КАКТО И ФУНКЦИОНАЛНИТЕ И ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ТЯХ

Мисля че е описано достатъчно ясно ! И по точно :
- Раздел XII. Чл. 92. (1) Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф или карта на водач на ППС при използване на дигитален тахограф.
(2) Тахографският лист не се сваля, а тахографската карта не се изважда преди края на работния период.
(3) При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния.


Това може да го измисли само някой много тъп законодател, с каквито всъщност нашата мила Родина разполага в изобилие. Толкова ли не може да им мине през ума, че водачът не трябва да е длъжен да заменя тахографския лист? Ако например водачът реши да бъде при семейството си в този период, кое ще бъде по-важно, тахографският лист или семейството на водача? Но всъщност никой не ни е виновен, ние сами си ги избираме такива.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

godji

Е точно това е вратичката да си извадиш тахографския лист и да си отидеш при семейството , а на сутринта когато тръгваш да си поставиш нов ! Така няма да се застъпва шайбата ако си решил да тръгнеш по-късно и не си в кабината да смениш шайбите ! - поне аз така го тълкувам (края на работния период е когато слизам от камиона и си отивам в къщи ) и го практикувам ,когато знам че на сутринта ще тръгна по-късно от часа в който съм сложил шайбата предишния ден . След като извадя шайбата на гърба и чертая почивка ,а на другия ден на новата чертая до часа в който я слагам !
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

SOLAR

Цитат на: admin - Петък, 12 Август, 2011, 07:09:26
Аз обаче не разбрах какво имаш предвид с това отваряне на тахографа? Оставяш го отворен и без шайби ли? Нещо наистина не схванах.

Оставяш го без диск, ако паузата ти заедно с работата ще надвиши 24 часа. Същото важи и за паузите през уикенда. Спрял съм в петък 12.08.11, а ще разтоварвам на 16.08.11/в понеделник е почивен ден/. Ще поставя нов диск на 16-ти. Стария съм извадил. Отворен или не е без значение. А отговора е тук:
Цитат на: godji - Петък, 12 Август, 2011, 18:54:17
Прочетете НАРЕДБА № 12 ОТ 5 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА УПОТРЕБА НА КОНТРОЛНИТЕ УРЕДИ ЗА РЕГИСТРИРАНЕ НА ДАННИТЕ ЗА ДВИЖЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛИТЕ И РАБОТАТА НА ЕКИПАЖИТЕ, КАКТО И ФУНКЦИОНАЛНИТЕ И ТЕХНИЧЕСКИТЕ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ТЯХ
- Раздел XII. Чл. 92. (1) Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф или карта на водач на ППС при използване на дигитален тахограф.
(2) Тахографският лист не се сваля, а тахографската карта не се изважда преди края на работния период.
(3) При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния.

В момента не работя и не съм длъжен да сменям диска. Спрял съм до едно езерце и активно почивам.  ;)
Godji , благодаря за труда да го потърсиш в писмен вид. +1 !

ЛЕКИ ПЪТИщА !

antoniyu

Аз също практикувам спирам за пауза 45 и слагам нова шайба и когато тръгвам я сменям,проверява ли са ме в Австрия и Германия не е проблем,но в Словения било проблем как да му обясниш,че завода се заключва и те гонят от автомобила(тогава го вкарах в завода защото имаше къде да отида) и нямаш достъп до камиона.Същото е и за почивката на две шайби не е проблем,но не е хубаво,защото БАГ ми казаха,че така си развалям почивката и не съм почивал пълноценно.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

antoniyu

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.