• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Увеличават пробега на електромобилите с 300%

Започната от abator, Вторник, 19 Юли, 2011, 20:02:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

abator

Увеличават пробега на електромобилите с 300%

Едно от най-сериозните предизвикателства за разработчиците на електромобили е как да увеличат техния пробег. Работи се в различни направления – от подобряване на литиево-йонните батерии до намаляване масата на колите, пише GreenTech.bg.
Японската компания Sumitomo Electric Industries (SEI) е разработила нов материал, за който твърди, че е способен да увеличи пробега на електромобилите с 300%. Суперматериалът представлява форма на алуминиево съединение, известно като Aluminum-Celmet. Това е лек метал, който ще се използва в литиево-йонните батерии като триизмерна структура, способна да утрои капацитета им, твърди разработчикът.

Основата на Aluminum-Celmet е никелова сплав, която се покрива с комбинация от проводник и пенопласт. Полученият материал има висока порьозност (до 98%) – значително по-голяма, отколкото при останалите подобни метали. Клетъчната структура пък позволява материалът лесно да бъде рязан и формиран.

SEI твърди, че Aluminum-Celmet има по-ниско електрическо съпротивление, отколкото материала Celmet, който е разработка на същата компания и се използва в никел-водородните й батерии за хибридни автомобили. Благодарение на това, че е лек, високопроводим и устойчив на корозия, Aluminum-Celmet пасва идеално за литиево-йонните батерии, които работят при високо напрежение на зареждане/разреждане. При замяна на литиево-медното фолио с новия материал, капацитетът на батериите може да се увеличи с 300%.

SEI планира да пусне производствена линия за Aluminum-Celmet в своя завод в Осака, Япония и скоро да започне масово производство на патентования метал. Това обещава електромобили с много по-дълъг пробег, което ще способства намаляването на въглеродните емисии от транспорта.

Източник: http://it.dir.bg/

abator


!na

300%, 300%, 300% - ок, разбрахме. Но на какво се равняват тези 300% като пробег, време, нещо?
(да не си помислите само, че се заяждам. просто така написан, материалът не ми говори нищо)
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: Ina - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:06:24
300%, 300%, 300% - ок, разбрахме. Но на какво се равняват тези 300% като пробег, време, нещо?
(да не си помислите само, че се заяждам. просто така написан, материалът не ми говори нищо)
Ша спамна:
300 си е 300,ако даден модел е минавал 1км са че търчи по 3км,просто различни марки ,различни дестинации ,не че прочетох нещо де ,ма да спамна,а дали е така хептен си немам на идея.Просто мое тълкуване на 300% ;)

!na

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:11:52
Цитат на: Ina - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:06:24
300%, 300%, 300% - ок, разбрахме. Но на какво се равняват тези 300% като пробег, време, нещо?
(да не си помислите само, че се заяждам. просто така написан, материалът не ми говори нищо)
Ша спамна:
300 си е 300,ако даден модел е минавал 1км са че търчи по 3км,просто различни марки ,различни дестинации ,не че прочетох нещо де ,ма да спамна,а дали е така хептен си немам на идея.Просто мое тълкуване на 300% ;)

точно защото знам какво е 300% зададох въпроса.
3х1 е едно, а 3х150 например - съвсем друго и разликата е огромна, а процентът - същия
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

abator

По-скоро става въпрос, че капацитетът на батериите може да се увеличи с 300%  :)

Нямам идея колко е пробега на един електромобил с едно зареждане. По скоро наблягам на това, че подобряват батериите. Надявам се с времето да се намери някаква алтернатива на досегашните двигатели. Няма какво да се лъжем - петрола е в ограничени количества и рано или късно цената на горивата ще стане непоносима. :(

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: abator - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:20:42
По-скоро става въпрос, че капацитетът на батериите може да се увеличи с 300%  :)

Нямам идея колко е пробега на един електромобил с едно зареждане. По скоро наблягам на това, че подобряват батериите. Надявам се с времето да се намери някаква алтернатива на досегашните двигатели. Няма какво да се лъжем - петрола е в ограничени количества и рано или късно цената на горивата ще стане непоносима. :(
Баце алтернатива има и в момента,но.................................................2012 ни влече повечко отколко трябва.

!na

Цитат на: abator - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:20:42
По-скоро става въпрос, че капацитетът на батериите може да се увеличи с 300%  :)

Да де, това имам предвид - цифрата сама по себе си е впечатляваща, но реалния ефект/полза от това не го пише никъде.
Т.е. обикновен маркетингов трик - хората в общия случай запомнят 300% и възкликват "ей, много бе! бравос! кои бяха тия! аха, запомних" - и целта е постигната.

За изчерпаемите запаси - напълно си прав. Темата не е нова, гореща е така да се каже от поне 10-15 години. Технологиите се развиват.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

abator

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:27:01
Баце алтернатива има и в момента,но.................................................2012 ни влече повечко отколко трябва.

Честно казано не знам коя е тази алтернатива. Не съм запознат чак толкова добре с проблема и е възможно и аз нещо да съм в грешка.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: abator - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:53:45
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:27:01
Баце алтернатива има и в момента,но.................................................2012 ни влече повечко отколко трябва.

Честно казано не знам коя е тази алтернатива. Не съм запознат чак толкова добре с проблема и е възможно и аз нещо да съм в грешка.
Бе и аз кат теб,но мисля една от алтернативите с най-лесния( ;)) най-елементарния  за изпълнение и прилагане в световен мащаб елемент от Менделеевата таблица(имам 3 по химия)а именно метан.Готова технология,не изчерпаема откъм ресурс.Дори във варианта 70%към30% си е нещо,мислим(не че има с кво)

admin

А аз пък съм чел, че нефта се самовъзстановява в земните недра. Някой от вас замислял ли се е 7 000 000 000 жители на планетата какво количество органични отпадъци изхвърлят всеки ден и къде отиват тези отпадъци?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

!na

Цитат на: admin - Вторник, 19 Юли, 2011, 22:58:56
А аз пък съм чел, че нефта се самовъзстановява в земните недра. Някой от вас замислял ли се е 7 000 000 000 жители на планетата какво количество органични отпадъци изхвърлят всеки ден и къде отиват тези отпадъци?

Консумират се с по-бързи темпове, отколкото се възстановяват.
Затова са и изчерпаеми предполагам.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

admin

По-скоро ми се струва същата опашата лъжа за нефта, както и за глобалното затопляне. Има кръгове, които извличат несметни богатства от тези лъжи и инвестицията им се възвръща многократно. Потърсете графика, която показва цените на суровия нефт на международните пазари за последните 50 години и ще видите как лъжите вършат своята работа. А някой от вас замислял ли се е всъщност колко по-икономични са превозните средства в днешно време и какво разхищение на горива е имало в миналото? Да не споменавам пък, че цели сектори са преминали отдавна на електричество и не ползват петролни продукти. Дали например в Германия и Франция има още дизелови локомотиви?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

antoniyu

Цитат на: admin - Вторник, 19 Юли, 2011, 22:58:56
А аз пък съм чел, че нефта се самовъзстановява в земните недра. Някой от вас замислял ли се е 7 000 000 000 жители на планетата какво количество органични отпадъци изхвърлят всеки ден и къде отиват тези отпадъци?
Нови лабораторни изследвания потвърдили  : нефта напълно  може да се образува в  недрата на земята от неорганични материали. Това е косвено доказателство,че запаси ще има доста дълго време .Общоприета до сега теория за произхода  на на горивните изкопаеми – нефт и газа –са биогенни. Съгласно нея  те са се образували от някога живели организми  и са се формирали в недрата на Земята, под въздействие на голямото налягане и високата температура.. Но има и алтернативна точка на виждане ,която споделят не малко специалисти. А биогеннаата  теория постулира, че въглеводородите  се формирали  дълбоко под земната повърхност, в резултат на чисто химически процес, от неорганични съединения.

Едно от последствията на биогенното теорията е, че ние изчерпваме запасите от гориво много по бързо ,отколкото те могат да се възстановят. А биогенната  теория е къде по оптимистична  . Съгласно нея , ако  се доближим достатъчно дълбоко пред нас може да се открият такива запаси ,в сравнение с които съществуващите са капка в море.

. Съвместните изследвания на американски,руски,и шведски учени  показали,че , етана

и повечето тежки въглеводороди действително могат да се синтезират от неорганични съединения в тези условия , които съществуват в горната мантия на Земята .

Eтан (С2Н6)  се явява наситен въглеводород  , както и метана  (СН4), са основните компоненти на природния газ.

В своите експерименти учените използвали външен източник на топлина (лазерни  лъчи ) и субстрат на твърдия диамант. Това позволило да се обвърже молекулата на метана при много трудни условия : налягане , превишаващо атмосферното 20 хиляди пъти , и температура от  700 до 1500 градуса Целзий.Именно тези са цифрите  съответстващи на условията съществуващи в недрата на Земята , на дълбочина  от 65 до 150 км.

Учените показали ,че при такива условия молекулите на метана реагирали една с друга ,образувайки ,цял спектър наситени въглеводороди , включително  етан, пропан, бутан,както и чист молекулярен водород  и въглерод в формата на графит.Показано е също така .че ако се постави етана на такова въздействие то той може отново да се превърне в метан.Разбира се , в лаборатория за симулация на химичните реакции се използва катализатор,но дълбините на земната мантия може да действа един или друг каталитичен механизъм .

Всички тези трансформации показват,че въглеводородите действително са способни да бъдат трансформирани от едни в други в недрата на земята.  А обратимостта на реакциите показва,че синтеза се определя от термодинамичното равновесие  и не е необходимо наличие на биологични материали.

Използването на нефта като енергиен източник започва от втората половина на XIX в. и рязко се увеличава през втората половина на ХХ в.Той се добива в 40 страни, но на ОНД, САЩ и Канада се падат над 55% от световния добив. В Европа най-много природен газ се добива във Великобритания и Норвегия.

Цитат на: abator - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:53:45
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Вторник, 19 Юли, 2011, 20:27:01
Баце алтернатива има и в момента,но.................................................2012 ни влече повечко отколко трябва.

Честно казано не знам коя е тази алтернатива. Не съм запознат чак толкова добре с проблема и е възможно и аз нещо да съм в грешка.
Има доста алтернативи.
1.Брауновият газ-той е открит от българин(сега не мога да се сетя за името).Та този газ не е признат от световните учени поради факта,че не може да се обясни този хим.процес при който чрез едни акумулатори(ако не се лъжа) разгражда водата на водород и кислород след което пак се съединяват и се отделя газ,този газ е кръстен на Браун(българинът) и неговата кола се движи така.Друго приложение е това,че взаимодейства по различен начин с материалите.
2.На ел.магнит подобно на влаковете;Има една теория на учени които са последователи и привърженици на Никола Тесла(един от най-великите учени на всички времена според мен) с която искат да покажат на света,че чрез ел.магнит можеш да се предвиждаш по повърхността.Това се дължи на магнитното поле на земята той ще служи за проводимост или съпротивление ако е нужно.
3.Водород-няма да обяснявам всички са чували.
4.И една чисто моя идея с Хелий.Руски учени са намерели начин да използват изотоп на Хелий 3 в атомна централа която се строи в Русия заедно с учени от Франция.Този хелий се намира доста рядко на земята,но е в изобилие на Луната.Руснаци подготвят Лунна база за добив на въпросният хелий с партньорство с Франция.Остатъчният материал е прах и не е радиоактивен.Та си мисля,че има начин да се изкара гориво от това.

Малеееее аз се олях.         
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

antoniyu

цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.