Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 11:25:02
Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Начало
Обяви
Мрежа
Галерия
Търси
Календар
Членове
Етикети
Вход
Регистрация
Чат
Форум на българските шофьори
>
Разни
>
Майстори
>
Майсторство при управление на прицеп
Страници:
1
[
2
]
3
4
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Майсторство при управление на прицеп (Прочетена 32282 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2336/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7181
Теми: 538
Активност
0.6%
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #15
-:
Сряда, 10 Август, 2011, 22:06:52 »
Отговор
Браво! Най-после някой да напише нещо подобно. Защото в последните няколко дни чета напътствия за шофиране със 140 км/ч, пресичане на двойна непрекъсната линия и какво ли още не.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #15 -:
Сряда, 10 Август, 2011, 22:06:52 »
Активен
ra4ekra4e
Младши потребител
Рейтинг: +16/-0
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 86
Теми: 9
Активност
0%
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #16
-:
Четвъртък, 11 Август, 2011, 07:21:01 »
Отговор
Цитат на: admin в Сряда, 10 Август, 2011, 22:06:52
Браво! Най-после някой да напише нещо подобно. Защото в последните няколко дни чета напътствия за шофиране със 140 км/ч, пресичане на двойна непрекъсната линия и какво ли още не.
Не съм само аз, другите не си го признават
Видео0004.3gp
(998.5 KB - свалено 212 пъти.)
Активен
Не търси пътя!Отиди там, където го няма и остави следа.....
Форум на българските шофьори
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #16 -:
Четвъртък, 11 Август, 2011, 07:21:01 »
Активен
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #17
-:
Четвъртък, 11 Август, 2011, 18:51:17 »
Отговор
Цитат на: admin в Сряда, 10 Август, 2011, 22:06:52
Браво! Най-после някой да напише нещо подобно. Защото в последните няколко дни чета напътствия за шофиране със 140 км/ч, пресичане на двойна непрекъсната линия и какво ли още не.
Мислех да го подмина,но не можах.
Пичове кат не ви кефим не ме четете бре,но ви молим не ми подметайте намеци из темите,не за друго ми се дразня(докачлив съм).
Към темата щом сте толкова отворени да мъцнем на сите млади колеги какво гласи член номер едно в закона на международният шофьор.
чл.1 Кабината да мине на татък ич да не ти е.(оргиналният текст е ,,,,не те е.е)
Активен
комбайнер
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #18
-:
Петък, 12 Август, 2011, 21:47:32 »
Отговор
НАПРИМЕР
-Не забравяй, че камиона не е твой.
-Не си мисли, че си голям шофьор. Вредно е. Бъди по-скромен – справям се.
-Не спускай по инерция.
-Спазвай ограничението за максимална скорост.
-Помни, голям камион – голям зор при спирането.
-Не бързай да тръгваш, провери дали полуремаркето е закачено стабилно, с помощта на спирачките му.
-Не бързай да тръгваш, помисли и си укрепи стабилно товара.
-Не бързай да тръгваш, провери и си осигури необходимите документи.
-Не бързай да тръгваш, преди да си набелязал маршрута и места за почивка.
-Носи си резервни кабели и маркучи за връзка влекач-полуремарке.
-Спазвай времето за почивка и управление.
-Провери каква е височината на композицията.
-Не презорвай, щади камиончето и то няма да ти създава ядове.
-Бива да се преглежда правилника периодично – не е вредно.
-Регулирай си огледалата – осигури си максимална видимост.
-Не се кара лека кола, постояно да се следи полуремаркето.
-Ползването на моторната, ретардера, ръчната на хлъзгав участък е опасно.
-Не отказвай помощ от колега, при маневри с липса или недостатъчна видимост.
-Изключително внимание при страничен вятър-има голяма опасност от излизане от пътя или влизане в насрещното движение.
радиуси.doc
(0 KB - свалено 188 пъти.)
Активен
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-722
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #19
-:
Събота, 13 Август, 2011, 21:44:18 »
Отговор
Цитат на: комбайнер в Петък, 12 Август, 2011, 21:47:32
НАПРИМЕР
-Не забравяй, че камиона не е твой.
-Не си мисли, че си голям шофьор. Вредно е. Бъди по-скромен – справям се.
-Не спускай по инерция.
-Спазвай ограничението за максимална скорост.
-Помни, голям камион – голям зор при спирането.
-Не бързай да тръгваш, провери дали полуремаркето е закачено стабилно, с помощта на спирачките му.
-Не бързай да тръгваш, помисли и си укрепи стабилно товара.
-Не бързай да тръгваш, провери и си осигури необходимите документи.
-Не бързай да тръгваш, преди да си набелязал маршрута и места за почивка.
-Носи си резервни кабели и маркучи за връзка влекач-полуремарке.
-Спазвай времето за почивка и управление.
-Провери каква е височината на композицията.
-Не презорвай, щади камиончето и то няма да ти създава ядове.
-Бива да се преглежда правилника периодично – не е вредно.
-Регулирай си огледалата – осигури си максимална видимост.
-Не се кара лека кола, постояно да се следи полуремаркето.
-Ползването на моторната, ретардера, ръчната на хлъзгав участък е опасно.
-Не отказвай помощ от колега, при маневри с липса или недостатъчна видимост.
-Изключително внимание при страничен вятър-има голяма опасност от излизане от пътя или влизане в насрещното движение.
+ 1
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
комбайнер
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #20
-:
Четвъртък, 25 Август, 2011, 21:32:26 »
Отговор
То се видя, че синдикат скоро няма да има, ама клуб на знаещите може да се оформи.
Въпрос:
Наближавате пътен възел тип "колело". Трябва да завиете наляво или в обратна посока. Има две ленти за пристрояване - за направо и на дясно, и за наляво.
Как ще извършите маневрата?
Активен
admin
Администратор
Потребител герой
Рейтинг: +2336/-787
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 7181
Теми: 538
Активност
0.6%
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #21
-:
Четвъртък, 25 Август, 2011, 23:01:31 »
Отговор
Цитат на: комбайнер в Четвъртък, 25 Август, 2011, 21:32:26
Въпрос:
Наближавате пътен възел тип "колело". Трябва да завиете наляво или в обратна посока. Има две ленти за пристрояване - за направо и на дясно, и за наляво.
Как ще извършите маневрата?
Отговор:
В зависимост от вида на превозното средство, което управлявам. Принципно ако съм с лек автомобил, нямам причина да не ползвам лентата за направо. Със съответното питане към архитекта на кръговото защо има само ленти за направо и надясно. Ако обаче съм с камион с ремарке, по закон имам право при недостатъчно място за завиване да извърша маневрата и от съседна лента.
Активен
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
SOLAR
Потребител герой
Рейтинг: +234/-16
Неактивен
Пол:
Belgium
Публикации: 530
Теми: 53
Активност
0%
ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #22
-:
Четвъртък, 25 Август, 2011, 23:31:17 »
Отговор
Цитат на: admin в Четвъртък, 25 Август, 2011, 23:01:31
Цитат на: комбайнер в Четвъртък, 25 Август, 2011, 21:32:26
Въпрос:
Наближавате пътен възел тип "колело". Трябва да завиете наляво или в обратна посока. Има две ленти за пристрояване - за направо и на дясно, и за наляво.
Как ще извършите маневрата?
Отговор:
В зависимост от вида на превозното средство, което управлявам. Принципно ако съм с лек автомобил, нямам причина да не ползвам лентата за направо. Със съответното питане към архитекта на кръговото защо има само ленти за направо и надясно. Ако обаче съм с камион с ремарке, по закон имам право при недостатъчно място за завиване да извърша маневрата и от съседна лента.
Ако лентите са по-тесни, карам по средата, за да блокирам нахалните "бързаци", които ми пречат да извърша маневрата, а и за да няма писане на зелени карти.
Въпроса е подвеждащ и Комбайнера иска да ни каже нещо... Давай, колега !
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Активен
ТЪЛКУВАНЕ НА РЕГЛАМЕНТ 561/2006
комбайнер
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #23
-:
Петък, 26 Август, 2011, 16:47:27 »
Отговор
То кат се нарисува е по лесно за формулиране, ама...
Да приемем следните условия:
1. Движим се с прицеп
2. "Колелото" е достатъчно голямо, за да има две ленти
3. Радиусите на лентите позволяват на прицепа да се "върти" и по двете ленти
4. Колелото има 5 изхода
5. Трябва да излезем на изход 4
6. Трябва да излезем на изход 5 /обратна посока/
По вътрешната или външната лента на колелото трябва да се движим, за да извършим маневрата?
Активен
bad_kras
WWW.SBPS.EU
Потребител герой
Рейтинг: +216/-106
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 1020
Теми: 65
Активност
0%
Всеки живот добре преживян, е дълъг живот!
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #24
-:
Петък, 26 Август, 2011, 16:53:07 »
Отговор
Я си влизам посредата , другите се пазят и не смеят да се натискат , така си завърташ без проблем. Ами я кажи , как върви комбайна с хедъра назад?
Активен
>>>www.sbps.eu<<<
*** СБПШ ***
loshdancho
Потребител герой
Рейтинг: +621/-722
Неактивен
Пол:
Публикации: 3614
Теми: 104
Активност
0%
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #25
-:
Петък, 26 Август, 2011, 19:02:59 »
Отговор
Според мен, правилният и най-рисков вариант е -тръгвам в лентата за ляв завой и след преминаване на изход 3 пускам мигач се престроявам в лентата за десен завой и завивам на дясно на изход 4 . Но през това време задължително някое к.....е ще се е набило в мъртвия ъгъл и ще го ударя...
Активен
ПРОСТ(о) шофьор! Малии за това някога се учеше 3-4год.
antoniyu
Старши потребител
Рейтинг: +105/-2
Неактивен
Пол:
Bulgaria
Публикации: 441
Теми: 10
Активност
0%
ТЕ,искат да се съгласим с ужасяващите снимки върху
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #26
-:
Петък, 26 Август, 2011, 19:09:28 »
Отговор
Цитат на: bad_kras в Петък, 26 Август, 2011, 16:53:07
Я си влизам посредата , другите се пазят и не смеят да се натискат , така си завърташ без проблем. Ами я кажи , как върви комбайна с хедъра назад?
Това е и моя практика.Иначе се забил някой от дясно.
Активен
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.
комбайнер
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #27
-:
Петък, 26 Август, 2011, 22:28:12 »
Отговор
Колеги, благодарности за отговорите!
Това ако беше комбайн в къра, щеше да е сложно само през некое мосте. Па и нема навалица.
Та за прицепа и по коя лента в кръговото да се движи - и аз го правех по "правилния" начин, но стария щеше да ме бие. Викам правилника за помощ, ама той не го признава.
По "неправилния начин" - влизам в кръговото по дясната лента, броя изходите, чета табелите и като дойде "моя", се муша в него като топче от ролетка.
С тия отзад нямам проблеми, с тези отпред и в дясно - също. Ако не дам мигач, си чакат.
Ако подмина изхода си правя още една "почетна" обиколка.
Лявата лента може да я ползват за изпреварване, ама поне ги виждам, ако стане зор от засичане.
Активен
SOLAR
Потребител герой
Рейтинг: +234/-16
Неактивен
Пол:
Belgium
Публикации: 530
Теми: 53
Активност
0%
ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #28
-:
Събота, 27 Август, 2011, 01:24:19 »
Отговор
Според мен, няма значение в коя лента си. Важното е да направиш маневрата БЕЗОПАСНО. А другите ако си искат и да те освиркват. До сега нямам инфо някой контрол да е направил забележка. Винаги може да обясниш защо си направил маневрата по този начин.
За готините въпросчета на Комбайнера предизвикващи мислене +1 !
ЛЕКИ ПЪТИщА !
Активен
ТЪЛКУВАНЕ НА РЕГЛАМЕНТ 561/2006
комбайнер
Гост
Re:Майсторство при управление на прицеп
«
Отговор #29
-:
Събота, 27 Август, 2011, 23:05:26 »
Отговор
Колега SOLAR, радвам се да видя мнението ви.Темата наистина буди бая мисли. Даже "дисертацийка " може да се зафане. Ама стига толкоз.
Сега искам да попитам - "бързаците" или "нерваците" в камиони, какво кярат от това си качество в крайна сметка?
1. Време
2. Пари
3. Авторитет
4. ..........
За какви стойности става дума и дали си заслужават?
Активен
Етикети:
Страници:
1
[
2
]
3
4
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Начало
-----------------------------
=> Новини
=> Правила
=> Уроци и упътвания
=> Интересни връзки
=> Важни теми
=> Забрани за пътуване
-----------------------------
Работодатели
-----------------------------
=> Бял списък
=> Черен списък
=> Разни
-----------------------------
Трудова борса
-----------------------------
=> Предлагам
=> Търся
=> Сайтове за работа
-----------------------------
Борса за превозни средства и резервни части
-----------------------------
=> Продавам
=> Купувам
-----------------------------
Товарни автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> DAF
=> MAN
=> Iveco
=> Volvo
=> Scania
=> Renault
=> Mercedes-Benz
=> Други камиони
=> Снимки на камиони
-----------------------------
Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета
-----------------------------
=> Автобуси
=> Тролейбуси
=> Микробуси
=> Ремаркета
=> Специализирани превози
-----------------------------
Трактори и пътно-строителни машини
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Леки автомобили
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Alfa-Romeo, Lancia, FIAT
=> BMW, Mercedes-Benz, Opel, Ford
=> Daewoo, Hyundai, KIA
=> Mitsubishi, Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Daihatsu, Subaru
=> Renault, Peugeot, Citroen
=> VW, Audi, Seat, Skoda
=> Други автомобили
=> Ретро автомобили
=> Снимки на леки автомобили
-----------------------------
Таксиметрови превози
-----------------------------
=> Общ раздел
-----------------------------
Пътувания
-----------------------------
=> Пътища и пътувания
=> Инциденти
=> GPS
=> Радиостанции
-----------------------------
Дискусии и проблеми
-----------------------------
=> Общ раздел
=> Предложения
=> Законодателство
=> Политика и икономика
=> Похвали и оплаквания
-----------------------------
Съюз на българските транспортни работници
-----------------------------
=> Новини
=> Общ раздел
-----------------------------
Разни
-----------------------------
=> Информатика
=> Споделено
=> Рождени и именни дни
=> Майстори
=> Региони
=> Видео
=> Празни приказки
=> Кошче
Реклама
Google Plus
Реклама
Зареждане...