Хладилни превози
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 28 Март, 2024, 14:03:42 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 4   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Хладилни превози  (Прочетена 41789 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 17:22:35 »
ОтговорОтговор

Тази тема е за дискусии относно превози с хладилни камиони, ремаркета и полуремаркета. Ще се радвам да споделите опита си в този вид транспорт.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 17:22:35 »

 Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #1 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 18:11:11 »
ОтговорОтговор

    Принцип устройство и особености:
Задвижван от дизелов двигател (с центробежен съединител)   посредством ремък огромен климатик, подобен  на вашия хладилник, с температурен диапазон от -25 до +40 C   може да има  монтиран електодвигател(когато работи той двигателя е отделен от системата посредством центробежния съединител) които  да работи  когато е стационирано превозното средство. Охлаждането става посредством сгъстяване на фреона в бутален компресор  и последващото му охлаждане в пита(радиатор) монтирана от вън. При  рязкото  последващо намаляване на налягането   и разширяване на фреона се получава  падане на температурата , което се използва за охлаждане  на вътрешния обем  на хладилното пространство чрез друга пита (радиатор). След което отново се засмуква от компресора и цикълът се повтаря.
Описаното горе е режим охлаждане . В режим топло  фреона се подава сгъстен(нагрят от налягането) направо  в питата , която е в хладилното пространство. Така системата регулира точната температура. Обикновено  хладилникът работи с +1/-1 градуса толеранс.Тоест когато достигне  температура по ниска с 1 градус(на студено)  от зададената той почва да работи на топъл режим(на топло) това се вижда  има два диода или лампи които показват  в какъв режим работи в момента.Съществува още един режим на работа - DEFROST (разскрежаване) тогава клапа затваря (изолира )охлаждащата пита от товарното пространство и през нея се пуска нагрят фреон с цел размразяване на натрупания лед .
Двигателят се командва от електромагнитна рейка .При малка разлика от зададената температура двигателя работи на ниски обороти ако разликата стане повече от 5-6 градуса тогава се включват големите обороти на мотора.
Особености и съвети:
Подържайте чист хладилника . Измивайте го на пароструйка , понякога има доктор на товарния пункт особено ако возите прясно охладено месо , той преглежда одобрява и ако тряба пали в хладилника специален дезинфектант след което лепи стикер , че товарното пространство отговаря на санитарните изисквания
Охладете товарното  пространство преди да започнете да товарите.
Понижавайте температурата постепенно : примерно как става това - ОБЕЗАТЕЛНО проверявате  на каква текуща температура е стоката ,която товарите.После с термостата(терморегулатора) регулирате температура с 2-3 градуса по ниска от настоящата в товарното пространство(двигателя пада на ниски обороти и обръща на топъл режим) изчаквате половин час до час и ако вътершната температура е достигнала  тази която сте задали и хладилника е обърнал  в топъл режим  може да свалите още 1-2 градуса на термостата пак изчаквате половин час до час  разкрежавате ръчно и после сваляте с още 1-2 градуса и така до постигане на желаната температура.
Влага в стоката:ОПАСНО
Една от основните роли на хладилника е да изтегли влагата от стоката и товарното помещение ,чрез  кристализация
(подобно на хладилника в дома ви ) .Ледът се натрупва по охлаждащата пита и пречи на нейната работа . при натрупване на много лед не може да затвори и клапата на системата за дефрост  ледът също пречи на работата на датчиците за температурата и др. Когато се натрупа много лед    системата се  разрегулира  и не може да обърне на топъл режим  , при което се получава затворен кръг на ада -охлаждане до безкрай на замразената  пита свръх налягане на фреона  и гърмене на компресора.
Затова опитайте се да предцените колко  влага има в стоката и ако сте натоварили  такава кофти стока  (прясно охладено  месо , пресни  плодове или капризни меки и пресни зеленчуци.Редовно през час ръчно разкрежавайте (DEFROST) ако потече вода от маркучите отпред на хладилника всичко е на ред ако не потече имате проблем и то голям:
ЗАМРАЗИЛИ сте питата  ако имате късмет да няма аварии по хладилника  решението е едно  давате термостата на +яко да вкара топъл фреон в питата и чакате ,молите се  да размрази питата и да потече вода от маркучите .


Това е от мен ако има нещо питайте само че съм карал хладилник преди 10 год. и сега са тъпкани с електроника .
Но принципът  е същият.

 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 19:25:50 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 18:11:11 »

 Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2335/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 20:51:38 »
ОтговорОтговор

И хладилник да караш си е донякъде предимство. Няма забрани, две врати отваряш и затваряш. Ама с шума как се свиква нямам идея. Случвало ми се е да спра до хладилник на паркинг и в зависимост от умората или от липсата й, понякога няма заспиване.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 21:46:31 »
ОтговорОтговор

Забрани няма само ако превозваш стока на плюсова температура , тоест бързо разваляема стока ,(пресни плодове или охладено месо) ако си на минус 20 си седиш като поп по забраните .Със шума се свиква за ден два после почва да ти липсва , в кабината се чува много по малко отколкото около нея-парадокс.
Спойлера на кабината е голям минус за шофьора -вкарва всичкия шум и вибрации в кабината, спи се само на долното легло (по-тихо е)преди да легнеш да спиш завиваш леко на една страна влекача ,така че главата да е от  скритата страна на хладилника .

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #4 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 22:09:06 »
ОтговорОтговор

Баце де беше кога некой пита за хладилници,моя милост ги дипли тогава едни колко да не заспим.
Само да мъцнем нещо не съм мноо сигура ма да мъцнем ,това раскрежаването или де му викаш DEFROST на новите дръгели е аутомат баце и немаш никъв шанс,но пък можеш да смениш температурата тъй че ефекто с течащата вода е същия. Намигване
Пак казвам индианец ви го пише,колко е истина нема ви редим.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 22:23:38 »
ОтговорОтговор

Не може да няма ръчно разкрежаване дали ще е на бутон или през менюто на компютъра  е без значение .
Когато стоката е прясна и е 30-35 градуса  и я товариш от нивата  а трябва да я превозваш на 6-8 градуса никакъв автоматичен дефрост не те спасява .Толкова бързо трупа лед ,че няма как да се задейства автоматиката. Вътре в питата замръзва всичко  датчиците, които отчитат, и системата с обърква ,дори клапата която затваря питата замръзва . Ако искаш всичко да ти е наред и да не плащаш стоката  разкрежавай ръчно през час и сваляй температурата през 1-2 градуса до достигане  на желаната за превозване температура. При охладеното месо е забранено да се оставя хладилника на АВТОМАТ  и агрегата ми е работил по една седмица като съм го гасил само за контрол на маслото в мотора.

П.П. написаното се отнася за стоки ,които са капризни и съдържат много влага. За  шоколад или примерно латекс няма да ги имате тези проблеми  щракайте на автомат  и  газ.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 22:36:38 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #6 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 22:31:09 »
ОтговорОтговор

Не вервайте на тракторист бре кво ви шушнем от иляда години.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #7 -: Четвъртък, 28 Юли, 2011, 22:37:50 »
ОтговорОтговор

Не вервайте на тракторист бре кво ви шушнем от иляда години.
Усмивчица Намигване Завърти очи
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KfJtVhYsfiY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KfJtVhYsfiY</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=H1ZT0tP9Wd8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=H1ZT0tP9Wd8</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SS-YvwzJDro" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SS-YvwzJDro</a>както се вижда дори на новите хладилници си има бутон за MANUAL DEFROST
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Cl9YlwwQ-1Y" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Cl9YlwwQ-1Y</a>
Как се проверява дали има фреон  в хладилния агрегат:
Пали се мотора , задава се минусова  температура  или такава на която хладилника работи в студен режим (COLD),
изчаквате малко време и поглеждате прозореца на (забравих му името) "резервара" дали сачмата е в горно положение(повдигната от фреона) ако е така  значи си имате достатъчно фреон за нормална работа на хладилния агрегат.
Ето и клип на който може да придобиете представа за това.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zIXCkLgJGd4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=zIXCkLgJGd4</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Събота, 30 Юли, 2011, 06:52:37 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #8 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 00:29:55 »
ОтговорОтговор

Понеже така и така  си спамя сам ....
Да   ви  отегча до последно.
 На  хладилния фургон задължително има 2 термометъра : единият мери температурата на въздуха в охлаждащата пита.От него черпи информация електрониката на управляващия блок ако той с обледени се обърква системата .
Вторият термометър се намира отделно от  хладилния агрегат . Измерва температурата  в хладилното  помещение (товарното пространство) и циферблата му е изведен  обикновено така че да се вижда на огледалото за обратно виждане.Той е само информативен  но не по малко важен , при   разминаване на двата  винаги има причина  за тревога( стоката не е достигнала температурата зададена от термостата , замръзнала е питата  , задната врата е отворена и др.).При разкрежаване е нормално да се повиши температурата на охлаждащата пита  и термометърът  може да го отчете това , не се притеснявайте  , това е само там , клапата е   затворила (разделила) товарното  пространство от  охлаждащата пита след приключване на процеса  всичко се нормализира. Разкрежаването може да се включи само под определена  достигната температура  при всеки хладилник тя е различна . Примерно товарите стока на 20C и задавате температура 8C градуса  а  разкрежаването  включва при 10 C  то до като термометърът   на агрегата не покаже 10C  колкото и да включвате DEFROST то   процеса няма да започне .
Избягвайте да отваряте  вратите на хладилника при работещ агрегат!!!
Избягвайте да отваряте вратите преди да почнете да разтоварвате . много честа правят този номер на разтоварният пункт а после (след 10 мин. ) идват да премерят температурата  и  разликата е на ваш гръб.....
 Не оставяйте  хладилника без наблюдение  на разтоварният пункт  може да разтоварят бе  вас и с включен агрегат (на кой му пука ,че ще гръмне компресора).
Пазете термографа  той ви е  гаранция за температурния режим   във времето на превоза на стоката!!!! Ако трябва го преснимайте и сложете свеж печат на разтоварния пункт.
Много често търговците ви използват са склад на стоката поради  две причини.
Първата е ,че гледат да използват безплатен хладилник..... ако усетите такова нещо веднага го коментирайте с началниците . Този престой се заплаща!!!
Втората е ,че до като стоката е в хладилника   се  води  прясна  и току що пристигнала  в фирмата без значение че сте висяли 3 дни отпред.Търговецът през това време е продавал старата, която няма да му купи никой ако вие разтоварите веднага . Това също се заплаща!!!
Особености на експлатацията и обслужването:
За дизеловият двигател нищо специално(масло , вода, горивен филтър, акумулатор) но има едан особеност- не позволявайте да ви свърши нафтата.Поради голямата  разлика във нивата на мотора и резервара , помпата на инжектора трудно засмуква нафта. Прилага се един трик-отвива се бушона или най-високата точка на горивната система и после се надува резервара с въздух , налягането качва гориво до помпата. Извършва се от  2-ма човека.
Проверявайте ремъците за да не останете неприятно изненадани  в даден момент .Добре е да имате резерва.
Проверявайте захващането на всички  втулки и тампони и обтегачи (мотор , ел.мотор перка  ит.н.)-от постоянните вибрации имат навика да се отвиват.
Проверявайте захващането на агрегата към коша на хладилника -понякога също се отвиват болтовете.
Проверявайте редовно дали сачмата  на фреона е в горно положение когато хладилника работи  в студен режим.
Проверявайте  охлаждащата пита за засмукани боклуци.
Снабдете се с кабели за палене не се знае кога ще ви потрябват (ХЛАДИЛНИКА СЕ  ПАЛИ САМО НА 12V)
Пазете при шофиране агрегата от клоните на дърветата.


Дано съм  бил полезен.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Понеделник, 01 Август, 2011, 01:59:27 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
Trucker_Boy
Потребител герой
*****

Рейтинг: +404/-56
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2630
Теми: 374



Активност
0%


« Отговор #9 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 00:36:17 »
ОтговорОтговор

Много полезна информация ,благодаря.
+1 Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори
НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ
Гост
« Отговор #10 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 06:02:43 »
ОтговорОтговор

А да видиш баце лесно ли е да си спамиш сам,мойта некомпетента личност добавя при прегледа на мотора на агрегата да се погледнат всички тръби и филтри на компресора ако са заледени има шанс филтъра на фреона да е запушен и нямате хладилник  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #11 -: Понеделник, 01 Август, 2011, 11:28:12 »
ОтговорОтговор

Много правилно,браво трактористе. Намигване
Случвало ми се е  да блокира  електромагнитния клапан топло-студено. Представлява  голям четирипътник  с три тръби завити на него излизащи от компресора, питата и радятора на фреона, на четвъртият изход е завит електромагнитният клапан.При нормална  работа в студен режим (COLD) две от тръбите са  топли а една ледена  и  сачмата за фреона е  в горно положение , при  блокирал клапан(естествено по закона за всеобщата гадост  ще блокира само  на топло) трите тръби са топли ,сачмата седи долу и  на дисплея свети ,че охлажда но въпреки това  хладилният агрегат грее стоката. Как се оправя -  гасите агрегата  и с дръжката на чука се измлатва по четрипътника един път(не с металната част-няма да проработи никога вече).
Важно:
 В режим автоматик(CYCLS SENTRY) не се допускат никакви манипулации по хладилният агрегат - не се знае дали в този момент няма да запали мотора и да ви откъсне ръцете.
Ето нещо ново хладилник с флаш ,сигурно следващия модел ще хваща сам werrles мрежи.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IwFDJ60Vlz0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=IwFDJ60Vlz0</a>
Понеже темата нещо замра да я  раздвижим малко .

FRC
Технически преглед на хладилника.Макар да  са декларира дата в горния преден ъгъл на ремаркето ,с която се оказва датата , до която е валиден никога не съм имал документи за този преглед а и по товарни пунктове никога не са ми изисквали документи за преглед на хладилника. Все пак е добре да  си наблюдавате срока ,защото е грубо да отидеш да товариш с  изтекъл преглед.

Щора с  агрегат http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=879.0

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* Schmitz-FRC,7ae28280.jpg (30.01 KB, 600x450 - видяно 7976 пъти.)
« Последна редакция: Понеделник, 15 Август, 2011, 19:13:22 от loshdancho » Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
pero74
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #12 -: Сряда, 02 Ноември, 2011, 17:44:33 »
ОтговорОтговор

Здравейте! Като съвсем начинаещ по темата с хладилните превози и ремаркета, искам да попитам къде се минава FRC преглед? Само в София ли има такива сервизи, които могат да издадат сертификата? Благодаря ви предварително! Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
loshdancho
Потребител герой
*****

Рейтинг: +621/-722
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Публикации: 3614
Теми: 104



Активност
0%


loshdancho
Ел. поща
« Отговор #13 -: Сряда, 02 Ноември, 2011, 20:13:06 »
ОтговорОтговор

Някога само лепяха лепенки с датата. Можеш да попиташ в някои от орторизираните сервизи на  големите марки или в Горубляне  SOMAT. На времето имаше сервиз  в '' Зеленчуковата борса " в Слатина. Aма е все в София. Ако минаваш FRC виж издават ли се някакви док. и пиши.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.
pero74
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2
Теми: 0



Активност
0%

« Отговор #14 -: Сряда, 02 Ноември, 2011, 22:46:14 »
ОтговорОтговор

Мерси за бързия отговор, Loshdancho Усмивчица
Ами по предварителна информация, в момента доста обстойни били проверките за издаването на сертификата, ама дали е вярно, не знам. Но точно това ми трябва и на мен-къде и с какви документи и изисквания се минава? И все пак така или иначе ще минавам, затова ще пиша, да.
 А защо пък само в София? Учуди ме това, честно казано!  Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1] 2 3 4   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!