• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Автовози

Започната от loshdancho, Петък, 29 Юли, 2011, 16:36:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ruskov

Недопустимо е да се вържат коланите за джантата

ruskov


loshdancho

Цитат на: ruskov - Неделя, 02 Декември, 2012, 11:25:30
Недопустимо е да се вържат коланите за джантата
Но е масова неграмотността, даже съм ги питал:
-Какво ще стане ако колелото  от дупките се превърти?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

scaniavolvo

За къде трябва да ги хванат коланите-за окачването ли е правилно?Направило ми е впечатление,че всички за джантите ги хващат.

driver1

Цитат на: scaniavolvo - Неделя, 02 Декември, 2012, 12:36:11
За къде трябва да ги хванат коланите-за окачването ли е правилно?Направило ми е впечатление,че всички за джантите ги хващат.

  Има си специални колани които обхващат гумите по обиколката  им.

loshdancho

Ето така се захваща, слага се и специална  кучка.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

zlatoto_zd

Начините на захващане са много и се прилагат в зависимост от конкретната ситуация. Използват се и блокове, които някои наричат "кучки". Правилата за прилагането на определен метод на захващане са доста, но "недопустими" са две неща: компромис със сигурността на захвата и повреждане на автомобила.
Захващане на джантата е допустимо. Прави се с два колана, което предотвратява възможността за "превъртане" на колелото, а между колана и джантата се подлагат парцали за да не се повреди покритието на джантата - ако е алуминиева. Сн.1.

Когато се използват блокове, е най-добре да са по две на едно от колелата, обхванати от колан - така се осигурява допълнително заключването на блоковете: Сн.2.


Допуска се захващането за елементи на окачването или на шасито: Сн.3.


В този случай е захваната за джантата, защото колелото е в самия край на платформата: Сн.4.





loshdancho

#21
     Дублирана публикация!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

Не е удачно.
На Брегово ги гледам как са закачили куката за джантата  на кола със задно, а те ми вързали предна гума, дори сложили коланите хиксообразно на джантата...Та какво натиска надолу в случая, какво  спира страничното изместване, каква спира завъртането на предно колело по посока на завиване?



Освен този начин, всичко друго е компромис.


ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

zlatoto_zd

Не съм сигурен какво точно имаш предвид, но два колана (около колелата) на предните колела и заключен волан е захващане по правилата, т.е. достатъчно надеждно. Преосигуряването не е грешно, но е излишно. Общо правило (приложимо за повечето случаи): два колана на една ос, двойка блокове на едно от колелата с колан, първа предавка, ръчна спирачка, заключен волан = сигурно захващане.

loshdancho

Точно това имам в предвид
Цитат на: zlatoto_zd - Неделя, 02 Декември, 2012, 19:44:52
два колана (около колелата) на предните колела и заключен волан е захващане по правилата,
А не два колана  на Хикс за джантата, като го правят , после редовно  от дупките се охлабват заради изместването на колелото и колата, и даже съм виждал изпаднали колани.
Ето за такова захващане ти говоря... Масово е.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

zlatoto_zd

Това няма да го видиш на автовоз! Използват го на малки платформи с колани без третата кука. Когато колата е вързана с колан с три куки около колелото - няма падане! Виждал съм снимка на автовоз, обърнат в канавката, а колите си стоят без да мръднат от платформата...да пази Господ..

loshdancho

Аз за това говоря през цялото време ...Малките бусчета.
Те нямат как да сложат нито трета  кука защото рампата е гладка и връзват отстрани.
Погледни, че коланите  , които съм нарисувал са в най-далечната точка  по радиуса на джантата и ако се измести и малко се охлабват и двата колана. и това става в Сърбия по дупките.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

zlatoto_zd

Тук не си ли говорим за професионални товарни превози???!! Или да поведем дискусия за начините за укрепване на 10 бали слама с канап върху туристическо ремарке, теглено от овехтял Москвич по "релацията": къра - обора...??
Това в кръга на шегата, разбира се...
Поздрави!

ceko1969

Въпрос към zlatoto_zd: Ако автомобила е укрепен на поне две джанти (на кръст) с триточкови колани, необходимо ли е използването на така наречените "кучки" за обезопасяването му от самопридвижване напред (спрямо посоката на движение), или само коланите са достатъчни ?

batNIKI

Цитат на: ceko1969 - Неделя, 02 Декември, 2012, 22:13:48
Въпрос към zlatoto_zd: Ако автомобила е укрепен на поне две джанти (на кръст) с триточкови колани, необходимо ли е използването на така наречените "кучки" за обезопасяването му от самопридвижване напред (спрямо посоката на движение), или само коланите са достатъчни ?
По последните изисквания на заводите ти искат по 4 кучки на кола и 2 колана на кръст. Последните 2 коли отзад и първата отгоре изискват и по 3 колана.Това е изискване и на полицаите в Германия и Австрия.

batNIKI